شغلي که احتمال به دست آوردن‌شان سخت‌تر از ورود به دانشگاه هاروارد است
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

  دانشگاه هاروارد هر سال از بين 37,000 متقاضي خود تنها به 5.3 درصد آن‌ها پذيرش مي‌دهد. اين دانشگاه به غير از نمره، براي دستاوردهاي افراد هم اهميت زيادي قايل است؛
 
دانشگاه هاروارد هر سال از بين 37,000 متقاضي خود تنها به 5.3 درصد آن‌ها پذيرش مي‌دهد. اين دانشگاه به غير از نمره، براي دستاوردهاي افراد هم اهميت زيادي قايل است؛

 

موفقيت‌هايي مانند پشت سر گذاشتن دوران‌هاي بحراني مثل بي‌خانمان بودن، نداشتن درآمد يا شروع يک کسب و کار شخصي با سرمايه‌ي بسيار اندک، از جمله کارهايي هستند که در نظر مسوولان اين دانشگاه ارزش ويژه‌اي دارد. ولي جالب است بدانيد که به دست آوردن بعضي شغل‌ها و ماندن در آن‌ها حتي از گرفتن پذيرش هاروارد هم مشکل‌تر است.

 

البته نمي‌توان اين‌ها را عينا با هم مقايسه کرد. آمار و اطلاعاتي که در اين دسته‌بندي جا گرفته‌اند، بر اساس تعداد متقاضيان و تعداد پذيرفته‌شدگان هستند. پيداست که پديده‌هايي مانند بيکاري، جمعيت و مزايايي که آن شرکت‌ها در اختيار کارمندان‌شان قرار مي‌دهند، در اين آمار تاثيرگذار است.

 

در اين‌جا تعدادي از اين شغل‌ها را معرفي مي‌کنيم.

 

 

1. اشتغال در بعضي از شعبه‌هاي وال‌مارت

 

فروشگاه وال‌مارت در سال 2013 در واشينگتن دي.سي بنا شد و 23,000 نفر فرم تقاضاي کار در آن‌جا را پر کردند. ولي فقط 600 نفر پذيرفته شدند؛ اين يعني 2.6 درصد از کل متقاضيان و سخت‌گيري دو برابر نسبت به هاروارد. هر دانشجوي هاروارد سالانه درآمدي شش رقمي دارد، در حالي که دستمزد بعضي از کارمندان وال‌مارت سالي 25,000 دلار است.

 

 

2. کار در محدوده‌ي وال‌استريت

 

آغاز يک کسب و کار در اين منطقه بي‌نهايت سخت است. با اين حال استخدام شدن در شرکتي که در اين خيابان معروف واقع شده تقريبا غير ممکن است.

 

«کن گريفين» (Ken Griffin) که موسس يک شرکت در وال‌ استريت و استاد هاروارد است، بيان کرد در يک مورد ديده شده که از بين 10,000 مصاحبه‌ي شغلي که در اين منطقه انجام شد، تنها 300 نفر براي استخدام پذيرفته شدند؛ يعني 3 درصدشان.

 

 

3. قرار گرفتن در يکي از 50 پست اول فيس‌بوک

 

فيسبوک به طور ميانگين هر پست را از بين 1500 پست ديگر انتخاب مي‌کند و روي صفحه‌ي اصلي (Homa page) افراد قرار مي‌دهد. فيسبوک از يک الگوريتم خاصي استفاده مي‌کند که بر مبناي محبوبيت و مرتبط بودن موضوعات با هم انجام مي‌شود.

در اين بين هر پست 3.3 درصد شانس اين را دارد تا در ميان 50 پست اول قرار بگيرد. توصيه مي‌کنيم به پست‌هايي که فقط متن يا لينک هستند اکتفا نکنيد و عکس‌هاي خوب و متعددي هم آپلود کنيد.

 


4. روياي آمريکايي: رسيدن از فرش به عرش

 

«روياي آمريکايي» يعني خوب زيستن در بهترين حالت مادي و دنيايي آن. وقتي يک فرد با درآمد ناچيز و سطح اجتماعي خيلي پايين، به ثروت و رفاه فوق‌العاده مي‌رسد، مي‌گويند که در روياي آمريکايي زندگي مي‌کند.

 

اما حقيقتا در خيلي از شهرهاي آمريکا رسيدن از سطح کم‌درآمد جامعه به طبقه‌ي افراد ثروتمند و مرفه کار خيلي سختي است. آمار گردآوري شده از افرادي که در خانواده‌هاي خيلي فقير به دنيا آمده بودند ولي به آدم‌هاي ثروتمند و قدرتمندي تبديل شدند، نشان مي‌دهد که در بسياري از شهرهاي آمريکا احتمال اين اتفاق زير 5 درصد بوده است.

 


5. اشتغال در گلدمن ساکس

 

مجله‌ي «فورچون» در سال 2014 «گلدمن ساکس» (Goldman Sachs) را به عنوان يکي از صد محل کار برتر دنيا معرفي کرد. گلدمن ساکس يک شرکت سرمايه‌گذاري و بانکداري بين‌المللي است.

 

در سال 2013 حدود 43,000 متقاضي براي کار به عنوان تحليل‌گر در شرکت «گلدمن ساکس» (Goldman Sachs) فرم تقاضاي کار فرستادند و 1900 نفر پذيرفته شدند؛ يعني 4.4 درصد. گفته مي‌شود که حقوق کارمندان اين شرکت بسيار بالاست و يک تحليل‌گر سالانه 70,000 دلار درآمد دارد.

 

 

6. محافظ امنيتي رييس جمهور آمريکا

 

محافظت از رييس جمهور آمريکا کاري نيست که به هر بادي‌گاردي سپرده شود. مسووليت‌هاي اين شخص، البته کاملا مخفي است ولي بايد هفت روز هفته و 24 ساعته در کنار رييس جمهور و خانواده‌ي او باشد.

 

تقريبا مقامات رسمي دولتي ارشد از چنين محافظتي برخوردار هستند؛ به طوري که معاون اول رييس جمهور و خانواده‌اش حتي پس از اتمام دوره‌ي کاري نيز تحت محافظت 24 ساعته قرار دارند. سايت Bloomberg اعلام کرد که در سال 2011 از بين 15600 متقاضي کار به عنوان محافظ امنيتي رييس جمهور آمريکا کم‌تر از يک درصد قبول شدند.

 

 

7. کمپ اطلاعات

 

مايکل لي از شرکت (Foursquare) در سال 2014 استارتاپ ديگري را آغاز و The Data Incubator را تاسيس کرد. اين مکان را مي‌توان يک کمپ اطلاعات براي دانشمندان data scientist قلمداد کرد.

 

بسياري از افرادي که در زمينه‌ي مرتبط با کار اين شرکت مدرک دکترا دارند هم قادر نيستند بدون گذراندن دوره‌ي مهارت‌آموزي، در آن‌جا دوام بياورند. بيش از 1000 نفر از بيش از 80 دانشگاه مختلف براي کار در اين شرکت فرم تقاضا پر کرده‌اند و اگرچه هنوز کارمندان انتخاب نشده‌اند ولي مايکل لي اعلام کرده که اين تعداد کم‌تر از 5.8 درصد خواهد بود.



 

8. برخي دبيرستان‌هاي معتبر نيويورک

 

تحصيل در يک دبيرستان عالي براي نيويورکي‌ها خيلي مهم است. برخي دبيرستان‌هاي معروف و معتبر اين شهر ضوابط بسيار سختي در پذيرش دانش‌آموزان خود دارند، به طوري که مجله‌ي Brooklyn Magazine اعلام کرده که اين ضوابط در برخي دبيرستان‌ها از قانون ورود به هاروارد هم سخت‌تر است.

 

در شهريور 20144 تعداد 16675 دانش‌آموز براي ورود به دبيرستان Brooklyn Latin School درخواست دادند و وزارت آموزش نيويورک اعلام کرد که فقط 3 درصد اين افراد پذيرفته و ثبت نام شدند.

 

دبيرستان High School of American Studies در شهر برانکس و دبيرستان Queens در يورک کالج هم، هرکدام 99 درصد از کساني که خواهان تحصيل در اين مراکز بودند را رد صلاحيت کردند.



 

9. گاهي هم کار در مک‌دونالد

 

زمان‌هايي بوده که استخدام در مک‌دونالد حتي از ورود به هاروارد هم سخت‌تر بود. بي‌شک بحران‌هاي مالي، بي‌کاري و نداشتن شغل هم در شمار بالاي اين تقاضاها دخيل بودند. اين رستوران زنجيره‌اي در سال 2011 براي 50,000 شغل اعلام پذيرش کرد و 24 درصد بيش‌تر از آن را استخدام کرد؛ آن سال از بين 1 ميليون متقاضي 62,000 نفر (6.2 درصد) در شعبه‌هاي مختلف مک‌دونالد استخدام شدند.

 

هاروارد در سال 2011 تعداد 7 درصد متقاضيان تحصيل در اين دانشگاه را پذيرفت.

 


10. اشتغال در فروشگاه اپل

 

شعبه‌ي «آپر وست سايد» (Upper West Side) از فروشگاه اپل در سال 2009 افتتاح شد. از بين 10,000 متقاضي فقط 200 نفر در آن‌جا استخدام شدند: 2 درصد از کل. شايد هاروارد نابغه‌پرور باشد اما گويا اپل يک مجموعه‌ي کامل‌تري از نوابغ را گرد آورده است.




11. اخذ گرين کارت آمريکا

 

هر سال 15 ميليون نفر براي گرفتن گرين کارت آمريکا ثبت نام مي‌کنند ولي از بين اين تعداد تنها براي 50,000 نفر گرين کارت صادر مي‌شود و اين يعني کم‌تر از 2 درصد کساني که تقاضا داده بودند، موفق مي‌شوند.

 

 

12. ورود به دانشکده‌ي مديريت هند

 

طبق گزارش سايت Bloomberg، در حالي که هاروارد هر سال 5.9 درصد متقاضان‌اش را مي‌پذيرد، دانشکده‌ي مديريت هند در سال 2013 حتي 1 درصد هم پذيرش نداشته.

 

اين دانشکده که در احمدآباد واقع شده، 173,866 فرم تقاضاي تحصيل براي دوره‌ي 2012-2014 دريافت کرد. به دليل جمعيت زياد هند، طبيعتا تعداد متقاضي‌ها هم بسيار زياد است. به همين دليل دانشکده حساسيت زيادي به خرج مي‌دهد.

 


13. کار به عنوان کمک پرواز يا مهمان‌دار در خطوط هوايي دلتا

 

شانس استخدام در اين پست کم‌تر از 1 درصد است. اين خط هوايي که دومين شرکت بزرگ حمل و نقل در دنيا است، در سال 2010 حدود 100,000 فرم تقاضا براي کار در 1000 پست خالي خود دريافت کرد و در سال 2013 براي 400 پست خالي 44,000 فرم تقاضا.




14. موفقيت يک استارتاپ

 

Y Combinator يک برنامه‌ي استارتاپ انحصاري است (چيزي شبيه به يک مدرسه‌ي استارتاپ) که توسط پل گراهام بنيان‌گذاري شده است. اين مدرسه در عين حال که بسيار در انتخاب دانشجويان‌اش سخت‌گير است و 3 تا 5 درصد متقاضيان را پذيرش مي‌کند، ولي 10 درصد فارغ‌التحصيلان‌اش طي چند سال آينده در کسب و کار استارتاپ خود موفق مي‌شوند. با اين حساب، در نهايت تنها 0.4 درصد شرکت‌هاي استارتاپ در کار خود موفق مي‌شوند.

 

شايد براي همين است که مي‌گويند: “باهوش‌ترين کارآفرين‌ها هم هميشه يک نقشه‌ي پشتيبان (backup plan) دارند.”

 


15. کار در شرکت گوگل

 

گوگل هر سال حدود 1 ميليون فرم تقاضاي کار از نقاط مختلف دنيا دريافت مي‌کند که از اين تعداد بين 1000 تا 4000 نفر استخدام مي‌شوند؛ در بهترين حالت، يعني 0.4 درصد از کل اين افراد مي‌توانند به استخدام شرکت دربيايند.

 

هريک از اين افراد پس از چند مصاحبه‌ي ويديويي، دو يا سه مصاحبه‌ي تلفني و چهار يا پنج مصاحبه‌ي حضوري پذيرفته مي‌شوند؛ بماند که بايد رزومه‌ي شغلي درخشاني هم در سابقه‌ي خود داشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:شغل,سخت,کسب و کار,درامد,ثروت,اینترنت,دانشگاه,گوگل,استخدام,کار,فیسبوک, :: 18:37 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.