تحلیل گزارش شرکت ها
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

#فباهنر

شرکت صنایع مس شهید باهنر گزارش اسفند ماه خود را اصلاح کرد و مبلغ فروش کل 12ماه را به 5513میلیارد ريال رساند که نسبت به پیشبینی شرکت رشد 8.5درصدی را نشان می دهد.

بر طبق داده های تحلیلی این اتفاق 114ريال تاثیر مثبت بر سود سال 1395 پس از تاثیر مالیات خواهد داشت البته به شرطی که بهای خرید مواد مصرفی یا سایر هزینه ها تغییر قابل ملاحظه ای نکرده باشند.

با این اوصاف اگر سود سال 1395 شرکت از 485 ريال به مرز 600 ريال نزدیک شود، سود سال 1396 رشدی به مراتب با اهمیت تر خواهد داشت بنابراین باید گفت گزارش اسفند، گزارشی بسیار مثبت بود که اگر انتظار تحلیلی مارا برآورده کند، فصلی نو در کارنامه شرکت شهید باهنر ثبت خواهد شد.

 

#وبیمه

داستان های سرمایه گذاری صنعت بیمه چیز جدیدی برای اهالی بازار نیست. پتانسیل پروژه های این شرکت در ماه های گذشته کاملا برای بازار شفاف شده و زیر مجموعه های این شرکت نیز طی هفته های اخیر تا حدود زیادی از طریق شفاف سازی های شرکت در سامانه کدال موجود است معارفه شده اند.

بیمه مرکزی 21درصد از سهام این شرکت را در مالکیت دارد اما فعالیت وبیمه هیچ ارتباطی به صنعت بیمه ندارد. آنچه این روزها بیشتر باعث شده تا وبیمه در کانون توجه باشد بحث معاملات و تسویه حساب هایی است که بین این شرکت و بیمه مرکزی حادث می شود.

و حالا پس ازانکه سهمی می رفت تا در یک تعادل نسبتا پایدار قرار بگیرد مجددا با مصاحبه های مدیرعامل بیمه مرکزی مورد توجه قرار گرفت ازین حیث که بیمه مرکزی اعلام نمود هرچند قصد واگذاری سهام شرکت های بورسی خود( چند سیمانی، دارویی و پتروشیمی) را دارد اما سهامداری خود را در وبیمه حفظ خواهد کرد...

اما بپردازیم به آخرین شفاف سازی های وبیمه ...

23اسفند ماه شفاف سازی توسعه عمران که نشان می دهد ارزش این شرکت 921 میلیارد ريال ( مالکیت 42.7درصد) و بهای تمام شده آن برای وبیمه 201میلیارد ريال است.

2 اسفند ماه شفاف سازی که نشان می دهد ارزش پروژه خیام 207 میلیارد تومان است در حالی که بهای تمام شده آن برای وبیمه 40 میلیارد تومان است.

مجددا همان تاریخ پروژه خلیج فارس با ارزش 16 میلیارد تومان و بهای تمام شده 12 میلیارد تومانی شفاف سازی می شود.

*نتیجه: ارزش بازار وبیمه 190میلیارد تومان است. مشکل اصلی وبیمه تا به حال عدم امکان واگذاری پروژه ها و شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه بود. توافق دی ماه با بیمه مرکزی، وبیمه را ازین بند رها کرد! خیلی مهم است که واقعا این قرارداد ها اجرایی شود! ازان بسیار مهم تر این است که منابعی از واگذاری این پروژه و دارایی ها به مرور زمان به شرکت وارد شود و سرمایه گذاری های جدید مناسبی صورت گیرد بنابراین جدای از اینکه سهم چه روند قیمتی را طی می کند باید بگوییم توافق وبیمه با بیمه مرکزی فصلی نو در این شرکت ایجاد خواهد کرد و شاید داستان همیشگی این شرکت که با یک شایعه رشد و افت می کرد اینبار جای خود را به یک سرمایه گذاری جدید و منطقی داده باشد ...

خبرهای_موثر

#فولاد
یک مدیر گروه اس ام اس آلمان روز سه‌شنبه خبر داد که این گروه قراردادی 400 میلیون دلاری را برای توسعه تولید در شرکت فولاد مبارکه اصفهان امضا کرده است اما این قرارداد با چالش‌های رو به افزایش مالی مواجه بوده بنابراین هیچ زمان‌بندی مشخصی برای کار در این پروژه وجود ندارد.

#زغالسنگ
چین که بزرگترین وارد کننده ذغال کک در جهان است سخت در تلاش است تا اختلالات عرضه این ماده اولیه از استرالیا را با کمک آمریکا جبران کند. طوفان دِبی استرالیا را در بر گرفته است و باعث بروز خساراتی بر معادن و ریل های این کشور شده است و حالا چین سعی دارد تا با رجوع به یک منبع غیر عادی، مشکل تأمین ذغال کک خود را حل کند.

#سرب #روی
به گفته کارشناسان فعال در این حوزه، تولیدکنندگان داخلی به‌طور معمول بیش از ۹۰درصد از محصولات خود را از تولیدات داخلی تامین می‌کنند. اواخر سال گذشته مدیر هلدینگ صنعتی و معدنی زرین در جلسه رونمایی طرح فرآوری شمش سرب تصفیه شده از کنسانتره با عیار بالای ۹۹/۹۹درصد، خبر از حضور این صنعت در بورس بین‌المللی فلزات لندن(ال ام ای) داده بود. این در حالی است که جای خالی این صنعت هنوز در بورس کالای کشور دیده می‌شود، از سوی دیگر به گفته فعالان این حوزه تجهیزات این صنعت قدیمی و نیازمند بروزرسانی و صرف هزینه‌های هنگفتی است. جمیلی درباره حضور در بورس کالا تصریح کرد: باید در فضای رقابتی فعالیت کرد بنابراین بورس کالا یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند به این رقابت‌پذیری کمک کند. این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌ها برای حضور در بورس کالا فراهم نیست، افزود: اما این صنعت آماده فروش کنسانتره و شمش در بورس کالا است.

#موسسات_مجاز
بانک مرکزی اعلام کرد موسسه اعتباری توسعه، کوثر، ملل(عسکریه)، نور و کاسپین مجاز هستند.

#وسینا
بنا به اعلام اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی، نسبت سپرده قانونی انواع سپرده های بانک سینا به جز انواع سپرده های قرض الحسنه پس انداز معادل 11.25 درصد تعیین شده است.
مطابق بند "6" یک هزار و دویست و هشتمین صورتجلسه مورخ 28 مهر 1394 شورای پول و اعتبار، تعیین نسبت سپرده قانونی بانک ها و موسسات اعتباری، توسط بانک مرکزی در دامنه 10 تا 13 درصد محاسبه می گردد که بانک سینا به لحاظ رعایت ضوابط ابلاغی و مصوبات شورای مذکور، مشمول کاهش نسبت سپرده قانونی شد و این رقم برای بانک سینا معادل 11.25 درصد تعیین گردید.

#پتروشیمی_دماوند #پارسان
مدیرعامل پتروشیمی دماوند، ابراز امیدواری کرد با واگذار شدن سهام پتروشیمی دماوند، فاز نخست آن در صورت فراهم شدن شرایط، سال 97 به اتمام برسد.

#خراسان
مجتمع پتروشیمی خراسان بر اساس برنامه ریزی های موجود در حال فعالیت است و زلزله خللی در روند فعالیت آن ایجاد نکرده است.

#بیمه
رییس کل بیمه مرکزی از اجرایی کردن آیین نامه حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه در نیمه اول سال خبر داد و گفت: همچنین قرار است به صورت تدریجی IFRS(گزارشگری مالی بین المللی) نیز در این صنعت اجرایی شود.

#لبنی
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که برای نخستین بار یک واحد لبنی فعال در استان موفق به دریافت مجوز صادرات محصول تولیدی خود به کشور روسیه در ابتدای سال 96 شد.

#لبنی
افزایش قیمت‌ها در سال جدید خواسته تمام کارخانه‌داران است، چراکه با توجه به تورم هر ساله لازم است هزینه‌های مربوطه از طریقی جبران شود. وی همچنین عنوان کرد: قرار بر این است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جلسه‌ای در این خصوص تشکیل دهد تا در صورت نیاز افزایش قیمت‌ها در آینده اعمال شود که البته هنوز زمان این جلسه مشخص نشده است.

#دولت #روحانی #عبده
عبده تبریزی با دفاع از عملکرد اقتصادی دولت و میانگین رشد ۱۰ درصدی سال گذشته گفت: دولت به هیچ وجه سیاست انقباظی اتخاذ نکرد.

#البرز
امروز بلوک ۴.۵ درصدی بیمه البرز توسط صندوق وابسته به تامین سرمایه ملت در بورس عرضه می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1396برچسب:وحید هلاللات ، تحلیل کاربردی ، تحلیل سهام ، هلالات ،شایعات و شنیده های بازار بورس ایران ،صورت های مالی ، کدال ، گزارش ، شفافیت ، اطلاعیه ، درامد ، فعالان ، بازار ، بورس, تکمبا ، ،شایعات , شنیده ها , اخبار,واسپاری ملت؛ عرضه اولیه , اقتصادی ,رانت , اطلاعات , گزارش , محرمانه , شایعات بورس, گروه بيمه ,كهمدا ,مرقام ,بفجر ,بکام,ختوقا ,بفجر ,خساپا ,پترول ,وغدیر ,فاذر ,بترانس,رتکو, بکاب,کهمدا ,خپویش ,ومعادن ,غمارگ ,مرقام ,تپکو ,غپاک ,کسرا ,کچاد ,ذوب ,خگستر ,بترانس ,بفجر ,ختوقا ,خپویش ,ذوب ,کچینى ,وساخت ,غبشهر ,ثتران ,فراور ,شپنا ,شخارک ,فلامی ,ثنوسا ,فولاد,هرمز ,ذوب ,توریل ,وقوام ,,فولاژ ,کنور,کیسون , فولاد, ,بترانس ,فسرب ,البرز ,پترول ,بترانس ,خودرو ,خگستر ,ذوب ,کچاد ,ولغدر ,کگل ,قندوشکر ,بترانس ,غمارگ ,خپویش ,ختوقا ,کچینى ,ذوب ,فولاد مبارکه ,وامید ,وغدیر ,خبهمن ,خکاوه ,ولو ,ومعادن ,بترانس, بترانس ,فملي , فاذر ,گروه دارويي ,ولصنم ,گروه قند و شکر،خساپا ,كيميا ,وگستر ,سقائن , بورس ,بازار , سهام , تهران ، سايپا، سرمايه‌گذاري بوعلي، سرمايه‌گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، ليزينگ رايان سايپا، بانك صادرات، چادرملو، بانك تجارت، ملي مس، توسعه معادن فلزات، سرمايه‌گذاري صنعت‌و معدن، پتروشيمي اصفهان،سرمايه‌گذاري رنا، توسعه صنايع بهشهر، كنتورسازِي، گروه صنايع بهشهر ايران، فارسيت دورود، دارو‌سازي جابربن‌حيان، بانك كار آفرين، بانك ملت، سايپا آذين، گروه دارويي سبحان، ايران ترانسفو، بانك اقتصاد نوين، ليزينگ ايران، سرمايه‌گذاري توكافولاد، آذرآب، گل گهر، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سيمان تهران، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد اميركبيركاشان، تكين كو، خدمات انفورماتيك، تولي پرس، مهركام پارس، بانك سينا، رينگ‌سازي مشهد، الكتريك خودرو شرق، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، پتروشيمي شازند (اراك)، سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران، سرمايه‌گذاري شاهد، قطعات اتومبيل ايران، فولاد مباركه، جوشكاب يزد، سيمان دورود، نيرومحركه , :: 15:49 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.