شایعات و شنیده های بازار سرمایه سه شنبه مورخ 30 آذر ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

افزایش سرمایه شرکتها

طبق قوانین سازمان بورس، شرکت هایی که در بازار دوم بورس هستند باید سرمایه حداقل ٢٠٠ میلیارد ریالی داشته باشند.

 

خودرو

گفته می شود خودرو قصد دارد افزایش سرمایه دهد و لیکن برابر با قوانین سازمان بورس چون زیان انباشته دارد مجوز اینکار را ندارد بنابراین می بایست به فروش دارایی اقدام نمایدو در صورتهای مالی خودش را سود ده نشان دهد ت ابتواند مجوز افزایش سرمایه را از سازمان بورس بگیرد.

 

سیمانیها

شنیده شده که امارات صادرات سیمان خود را ۵۰درصد پایینتر از ایران به این کشور صادر میکند و عملا بازار ایران را گرفته !گویا ایران قصد ساخت کارخانه سیمان برای کشور عراق را هدف گذاری جدید خود کرده است !

 

لینیاتی ها

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران خبرداد: افزایش بی‌سروصدای نرخ برخی محصولات لبنی در بازار/ کارخانجات شیر خام را ۱۲۰۰تومان می‌خرند/ علیرضا عزیزاللهی؛ مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران گفت: نه تنها مصوبه افزایش قیمت خرید شیر خام به ۱۴۴۰تومان اجرا نشده بلکه دو ماه است که کارخانجات با وجود افزایش قیمت محصولات لبنی شیر خام را از دامداران ۵۰تومان کمتر یعنی ۱۲۰۰تومان می‌خرند.

 

قیمت عرضه اولیه برکت

گروه دارویی برکت قصد دارد ۲۰درصد سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران عرضه کند. طی بررسی‎های صورت گرفته و باتوجه به حضور و فعالیت زیرمجموعه‎های این شرکت در بورس، به‎نظر می‌رسد این سهم بین قیمت ۲۰۰تا ۲۵۰تومان ارزنده باشد.

 

شاوان

پالایشگاه نفت لاوان در کاهش تولید نفت‌کوره و تولید به صورت وکیوم باتوم تا مرز ۱۶٫۷درصد مقام نخست را ازآن خود کرد. منبع: شانا

 

کشتیرانی

قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۶هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور امضا شد/با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۶هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ۸بندر کشور امضا شد.

 

روی

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت توسعه معادن روی ایران گفت: رکورد تولید شمش روی در گروه توسعه معادن روی ایران در چهارشنبه گذشته شکسته شد بطوریکه توانستیم در یک روز ۳۱۰تن شمش روی تولید کنیم که طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است. مدیر عامل توسعه معادن روی ایران گفت: در حال حاضر طرح فراوری و استحصال از کیک‌های باطله در شرکت کالسیمین با هدف تولید سالانه صد هزارتن کنسانتره روی با عیار ۲۰درصد و با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان در حال اجرا است و تا سال ۹۵به بهره برداری می رسد. وی در مورد آینده قیمت روی افزود: طبق پیشبینی های صورت گرفته قیمت روی به زیر ۲۴۰۰دلار نمی آید.

 

حمل و نقلی

جید بابایی دبیر سابق انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با حضور در برنامه پایش شب گدشته گفت: وضعیت توسعه حمل و نقل ریلی در دهه ۷۰بعد از انقلاب اسلامی سالانه ۱۷۸کیلومتر ، در دهه ۸۰سالانه حدود ۳۴۳کیلومتر و در ۵سال گذشته به ۱۳۳کیلومتر رسیده است. بابایی در پاسخ به این سوال که چرا در دهه ۹۰توسعه حمل و نقل ریلی کاهش یافته است ، گفت: با توجه به این که در سال ۹۵هستیم ما ۱۳۳کیلومتر توسعه حمل و نقل ریلی که مربوط به برنامه پنجم است را تا پایان سال ۹۴داشته ایم و در حال حاضر پروژه های ۱۰هزار کیلومتر شبکه در حال ساخت داریم. آنچه که در سند چشم انداز داریم در سال ۱۴۰۴حدود ۱۰سال دیگر باید حدود ۲۵هزار کیلومتر شبکه ریلی داشته باشیم که در حال حاضر ۱۰۵۰۰کیلومتر شبکه ریلی داریم.

 

فولاد مس

ارزش صادرات معدنی و صنایع معدنی در ۸ماه سال ۹۵با رشد بیش از ۳۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. در این مدت زنجیره فولاد با بیشترین ارزش و زنجیره مس با بیشترین رشد، پیشتاز صادرات شدند در این مدت ۴٫۳میلیون تن فولاد به خارج کشور صادر شد که بیش از تناژ صادراتی ۱۲ماه سال گذشته است.

 

شاوان

پالایشگاه لاوان در کاهش تولید نفت‌کوره و تولید به صورت وکیوم باتوم تا مرز ١۶,٧ درصد مقام نخست را ازآن خود کرد. با توجه به شرایط بازار و بی‌ارزش شدن نفت‌کوره و سیاست کاهش تولید این فرآورده به دلایل زیست‌محیطی، شرکت پالایش نفت لاوان از سال ٩١ تا ٩٢ با خصوصی‌شدن این پالایشگاه و نبود نقدینگی و ضرردهی به سمت تولید فرآورده‌های با ارزش حرکت کرد.

 

پتروشیمی

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بهره برداری از چند طرح جدید پتروشیمی تا پایان امسال اظهار کرد: ما در حال حاضر برای ایام دهه فجر چهار طرح آماده افتتاح رسمی داریم که به مرحله تولید رسیده اند. طرح های یاد شده شامل پروژه مونو اتیلن گلایکول (MEG) پتروشیمی مروارید، پتروشیمی انتخاب با تولید ۲۵۰هزار تن پلی استایرن، پتروشیمی تخت جمشید با تولید ۵۰هزار تن پلی استایرن از نوع EPS و همچنین فاز دوم پتروشیمی کاویان شامل یک واحد الفین با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن هستند. وی افزود: از پتروشیمی های دیگری که در صورت فراهم شدن شرایط می توانند تا پایان سال افتتاح شوند می توان به فاز سوم اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس و همچنین طرح پلی اتیلن کردستان اشاره کرد که امید است شاهد بهره برداری رسمی از این طرح ها نیز تا پایان امسال باشیم.

 

مپنا

عوارض فروش برق گران شد/ سهام مپنا به دولت بازگشت/مهر – معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش نرخ عوارض فروش برق از سه به پنج تومان به ازای هر کیلوات ساعت برای سال ۹۶، اعلام کرد: به زودی با تکمیل مراحل حقوقی،سهام مپنا و مهاب قدس به دولت باز می‌گردد.

 

خاور

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: ون تولیدی در شرکت ایران خودرو دیزل با نام تجاری وانا، با استاندارد آلایندگی یورو ۴تنها ون تولیدشده در داخل کشور است که با ۳۵درصد ساخت داخل از شروع همراه بوده و این میزان به ۵۵درصد داخلی‌سازی در سال آینده می‌رسد.

 

فارس

هلدینگ خلیج فارس ۶۴۰میلیون یورو سرمایه خارجی جذب کرده است.

ایلنا-صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکنون موفق به جذب ۶۴۰میلیون یورو سرمایه خارجی شده صرفا” با اعتبار و تضمین هلدینگ خلیج فارس شده و مذاکره برای افزایش آن تا مبلغ ۲/۱میلیارد یورو ( یک میلیارد و دویست میلیون یورو ) بخوبی در حال انجام است.

 

کبورس و نبورس

کبورس” و “نبورس” هم آمدند/از روز چهارشنبه اول دی ماه ۱۳۹۵و همزمان با آغاز فصل زمستان، نماد معاملاتی بورس تهران در فهرست نرخ‌های تابلو اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران گشایش نماد می شود.

 

اخابر

واکنش سازمان خصوصی سازی به ادعای توسعه مبین /خریدار مخابرات به هیات داوری دادخواست داده/کل قرارداد قانونی فسخ شد

 

وشهر

مدیرعامل بانک شهر جایزه ملی مدیریت فرایند و رهبری سازمان را دریافت کرد.در نخستین کنفرانس مدیریت فرایند و رهبری سازمان که با حضور ۸۰۰نفر از مدیران ارشد در عرصه مدیریت و رهبری بنگاه‌های کسب و کار برگزار شد، جایزه ملی مدیریت فرایند و رهبری سازمان به دکتر حسین محمد پورزرندی، مدیرعامل این بانک اعطا شد.

 

دلقما

شايعات از تعديل مثبت اين شركت داروسازی با توجه به فروش مناسب در ٢ماه اخير حكايت دارد.

 

ركيش

شنيده ها از پروژه نصب اپليكيشن پرداخت الكترونيكي در تاكسي ها توسط اين شركت در آينده نزديك حكايت دارد.

 

شكربن

شنيده ها ازمدير فروش شكربن از افزايش قيمت فروش دوده صنعتي در اين شركت حكايت دارد.

 

سهگمت

شنيده ها از صادرات سيمان توسط اين شركت به سومالي و عمان حكايت دارد.

 

آپ

خبرها از ارائه دو محصول جديد اين شركت در نمايشگاه الكامپ حكايت دارد.

 

شسينا

شايعات از تعديل مثبت اين شركت در آينده نزديك حكايت دارد.گويا طرح توسعه اين شركت بزودی راه اندازی خواهد شد.

 

فارس

ايلنا-صنايع پتروشيمي خليج فارس تاكنون موفق به جذب ۶۴۰ميليون يورو سرمايه خارجي شده صرفا با اعتبار و تضمين هلدينگ خليج فارس شده و مذاكره برای افزايش آن تا مبلغ ۱/۲ميليارد يورو ( يك ميليارد و دويستميليون يورو ) بخوبي در حال انجام است.

 

تاپيكو

با بهره برداری از دومين فاز پالايشگاه ستاره خليج فارس در اواخر سال ۹۶مي توانيم ورود ايران را به جمع صادركنندگان بنزين منطقه و جهان اعلام كنيم.معاون وزير نفت درخصوص آخرين وضعيت بهره برداری از اين پالايشگاه گفت: از مهرماه سال جاری، توليد گازوئيل، نفتا و نفت سفيد در اين پالايشگاه آغاز شده وتا پايان سال، امكان توليد بنزيندر فاز نخست اين پالايشگاه با ظرفيت ۱۲ميليون بشكه در روز فراهم ميشود.

 

ایران خودرو دیزل که قصد افزایش سرمایه۱۰۱درصدی از مازاد تجدید ارزیابی دارد، برنامه واگذاری ۶/ ۱۷درصد از سهام نماینده مرسدس بنز به ارزش ۵۲میلیارد تومان و به قیمت هر سهم ۲۹۵میلیون تومان را اعلام کرد. در ترکیب سهامداری شرکت نماینده مرسدس بنز، علاوه بر ایران‌خودرو دیزل، شرکت‌های ایران خودرو و تاپ خودرو با مالکیت ۴۹و ۳۳درصدی حضور دارند.

 

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با بیان اینکه هنوز حساسیت بازار سرمایه آن قدر نیست که اگر نمادی یک ساعت متوقف بماند، صدای اعتراض بالا برود، گفت: زمینه بروز تبانی و ایجاد تقلب با طولانی شدن توقف نمادها فراهم می‌شود.

 

علی طیب نیا، وزیر اقتصاد: به هسته سخت تورم رسیده‌ایم/۱۰۰میلیارد دلار ذخایر ارزی در خارج از کشور داریم

 

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت نفت پاسارگاد/ درصد افزایش سرمایه: ۴۳۳%

محل تامین: مطالبات و آورده نقدی , سود انباشته

 

سپاهان

خبرها حاکى از تولید روغن موتور جت در ایران و نهایى شدن قرارداد با چند شرکت بین المللى میباشد .

 

پکرمان

بارز کردستان در حال حاضر ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تولید محصول نیمه ساخته آن از سال گذشته آغاز شده است. طبق برنامه قرار است اواخر سالجاری بهره برداری از آن آغاز شده و در سال‌های ۹۶و۹۷به بهره برداری کامل برسد.با بهره‌برداری از این کارخانه، ۴۲هزارتن به تولید تایرهای رادیال سواری در گروه افزوده خواهد شد.

 

امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس:بانک‌ها دنبال معوقه‌های میلیاردی نمی‌روند/ ۱۱۰هزار میلیارد معوقه بانکی در دست "۱۰۸نفر" / "مناطق آزاد" حیات خلوت دولت‌ها هستند/

 

فدراسیون سازمانهای صادرات هند (FIEO) از بانک مرکزی این کشور خواست به بانک‌های ایرانی اجازه دهد در هند شعبه دایر کنند.پنج بانک ایرانی شامل بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک پارسیان، بانک سرمایه و بانک اقتصاد نوین از بانک مرکزی هند برای تاسیس شعبه در این کشور درخواست کرده‌اند، اما رسیدگی به درخواست آنها به دلیل تحریم‌های اقتصادی به تاخیر افتاده است.

 

 

برکت:مسوولان گروه دارویی برکت ضمن اعلام آخرین وضعیت این هلدینگ ۳۴۰میلیارد تومانی، زمان احتمالی عرضه اولیه ۱۰درصدی و گمانه‌زنی کشف قیمت را اعلام کردند/ ۲تا ۳شرکت از مجموعه هلدینگ‌ها در آینده وارد بورس خواهند شد. نفت و گاز پرشیا با اخذ صلاحیت از شرکت نفت می‌تواند با شرکای خارجی در توسعه میادین نفتی و استخراج نفت فعالیت کند. از جمله رشته فعالیت‌ها در ساخت‌و‌ساز در قالب هلدینگ توسعه ساختمان تدبیر است که در بخش ساخت واحدهای مسکونی، تجاری و اداری مشغول به کار است. در زمینه فناوری اطلاعات (ICT) و حوزه دامپروری و کشاورزی از طریق تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین نیز فعال است. مدیرعامل گروه دارویی برکت نیز به ارائه گزارش حوزه دارویی برکت پرداخت و گفت: شرکت در حال حاضر با سرمایه ۳۴۰میلیارد تومانی با هدف توسعه و ارائه محصولات پیشرفته دارویی در حال فعالیت است، گروه دارویی برکت تاکنون وارد حوزه تجهیزات پزشکی نشده اما در برنامه ۵ساله قرار است به این بخش نیز ورود پیدا کند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 30 آذر 1395برچسب:شایعات و شنیده های بازار بورس ایران ،صورت های مالی ، کدال ، گزارش ، شفافیت ، اطلاعیه ، درامد ، فعالان ، بازار ، بورس, تکمبا ، ،شایعات , شنیده ها , اخبار,واسپاری ملت؛ عرضه اولیه , اقتصادی ,رانت , اطلاعات , گزارش , محرمانه , شایعات بورس, گروه بيمه ,كهمدا ,مرقام ,بفجر ,بکام,ختوقا ,بفجر ,خساپا ,پترول ,وغدیر ,فاذر ,بترانس,رتکو, بکاب,کهمدا ,خپویش ,ومعادن ,غمارگ ,مرقام ,تپکو ,غپاک ,کسرا ,کچاد ,ذوب ,خگستر ,بترانس ,بفجر ,ختوقا ,خپویش ,ذوب ,کچینى ,وساخت ,غبشهر ,ثتران ,فراور ,شپنا ,شخارک ,فلامی ,ثنوسا ,فولاد,هرمز ,ذوب ,توریل ,وقوام ,,فولاژ ,کنور,کیسون , فولاد, ,بترانس ,فسرب ,البرز ,پترول ,بترانس ,خودرو ,خگستر ,ذوب ,کچاد ,ولغدر ,کگل ,قندوشکر ,بترانس ,غمارگ ,خپویش ,ختوقا ,کچینى ,ذوب ,فولاد مبارکه ,وامید ,وغدیر ,خبهمن ,خکاوه ,ولو ,ومعادن ,بترانس, بترانس ,فملي , فاذر ,گروه دارويي ,ولصنم ,گروه قند و شکر،خساپا ,كيميا ,وگستر ,سقائن , بورس ,بازار , سهام , تهران ، سايپا، سرمايه‌گذاري بوعلي، سرمايه‌گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، ليزينگ رايان سايپا، بانك صادرات، چادرملو، بانك تجارت، ملي مس، توسعه معادن فلزات، سرمايه‌گذاري صنعت‌و معدن، پتروشيمي اصفهان،سرمايه‌گذاري رنا، توسعه صنايع بهشهر، كنتورسازِي، گروه صنايع بهشهر ايران، فارسيت دورود، دارو‌سازي جابربن‌حيان، بانك كار آفرين، بانك ملت، سايپا آذين، گروه دارويي سبحان، ايران ترانسفو، بانك اقتصاد نوين، ليزينگ ايران، سرمايه‌گذاري توكافولاد، آذرآب، گل گهر، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سيمان تهران، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد اميركبيركاشان، تكين كو، خدمات انفورماتيك، تولي پرس، مهركام پارس، بانك سينا، رينگ‌سازي مشهد، الكتريك خودرو شرق، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، پتروشيمي شازند (اراك)، سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران، سرمايه‌گذاري شاهد، قطعات اتومبيل ايران، فولاد مباركه، جوشكاب يزد، سيمان دورود، نيرومحركه , :: 15:33 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.