شایعات و شنیده های بازار سرمایه چهارشنبه مورخ 17 آذر ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

کشتیرانی

بزرگ ترین شرکت کشتیرانی حمل و نقل محموله های نفتی هند، همکاری خود با ایران را بعد از چهار سال از سر می‌گیرد

 

خودروئیها

مدیر عامل نگین خودرو: افزایش ۵ درصدی عوارض در بودجه ۹۶ هزینه واردات خودرو را افزایش می‌دهد

 

پالایشیها

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش خبر داد قیمت فرآورده نفتی سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند/ دلیل رشد ۵ درصدی قیمت فرآورده در لایحه بودجه؛ این بند به منزله بالا رفتن قیمت سوخت در سال ۹۶ نیست، بلکه ما ۵ درصد از قیمت فروش فرآورده را به بازسازی خطوط لوله تخصیص خواهیم داد

 

فاسمین

مدیرعامل شرکت کالسیمین درباره تامین خاک برای واحدهای تولیدی شمش روی گفت: معدن انگوران تنها جوابگوی ۲۵ درصد از نیاز ما است. در نتیجه مجبور هستیم نزدیک به ۵ درصد از خاک موردنیاز را از طریق معادن کوچک اطراف و مابقی آن را از طریق واردات خاک از ترکیه تامین کنیم. وی افزود: در حال حاضر ما با توجه به تهاتری که صورت می‌گیرید واردات خاک برایمان با توجیه اقتصادی همراه شده است. یعنی کشوری که خاک را از آن وارد می‌کنیم طالب شمش تولیدی ما است. این به معنای صورت گرفتن ۲ کار بطور هم‌زمان (واردات در مقابل صادرات) است. این موضوع هم به صادرات بخشی از محصولات تولید شده کمک می‌کند و هم مواد اولیه تامین می‌شود. توجیه پذیر بودن واردات خاک به میزان عیار مربوط است البته با توجه به بالا بودن عیار خاک های وارداتی، با مخلوط کردن آنها با خاک‌های کم عیار داخلی توجیه اقتصادی حاصل می‌شود اما به تنهایی استفاده از خاک وارداتی هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. انجدانی همچنین با اشاره به طرح توسعه‌ای کالسیمین در زمینه محیط زیست افزود: یکی از طرح های توسعه‌ای در دستورکار، طرح «BZS» است که خاک باطله سابق را که انباشته شده با عیار ۵ تا ۶ درصد به عنوان خوراک کارخانه استفاده خواهد کرد. این کارخانه در حال احداث بوده و امید است عملیات اجرایی آن که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته تا پیش از پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. با اجرای این طرح باطله پرعیار و به خط تولید می‌رسد. به گفته وی، سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این پروژه ۲۲٫۵ میلیارد تومان است. البته ممکن است این رقم تا کمتر از ۳۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند.

 

میدکو

میدکو به دنبال جذب سرمایه های مردمی در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی گروه مالی پاسارگاد سهامدار اصلی میدکو است. وی در این نشست به واگذاری دو معدن جلال آباد و گلگهر چهار به میدکو خبر داد. مدیرعامل شرکت گفت گلگهر ۴ با حمایت دکتر کرباسیان به میدکو واگذار شد. کل سرمایه گذاری میدکو در بخش معدن و صنایع معدنی ۱۵ هزار میلیارد تومان و با هزینه های جانبی ان ۲۰ هزار میلیارد تومان تمام می شود. تا الان ۱۰ هزار ملیارد تومان سرمایه گذاری کردیم . میدکو برای اجرای طرحهای خود ار بانکهای داخلی و خارجی وام گرفته است. سرمایه گذاری میدکو بدون حمایت بانک و موسسه مالی امکانپذیر نبود. همچنین طرح کوره قوس الکتریکی فولاد سیرجان ایرانیان تا پایان سال راه اندازی می شود. وی گفت واحد آهن اسفنجی فولاد بردسیر با تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن محصول فعال است و اگر گندله مورد نیاز این مجتمع تامین شود می توانیم ظرفیت را به یک میلیون تن در سال برسانیم.

 

بانکی

سیف از برگزاری جلسات مشترک با حسابداران و حسابرسان برای شفافیت صورت مالی بانک ها خبر داد. وی طراحی یک صورت مالی جدید با عنوان «صورت عملکرد سپرده‌های سرمایه‌گذاری» و الحاق آن به مجموعه صورت‌های مالی را اقدام برجسته‌ای خواند و گفت: طراحی یک صورت مالی جدید تحت عنوان «صورت عملکرد سپرده‌های سرمایه‌گذاری» و الحاق آن به مجموعه صورت‌های مالی اقدام برجسته‌ای بود که در مجموعه ابلاغی صورت گرفت.

 

سرمایه

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس ، با اعلام این خبر که وام های مجهول الوصول بانک سرمایه ۸ هزار و ۸ صد میلیارد تومان است،گفت:هرگونه تاخیر در بازگشت معوقات سبب انتشار اسامی خاطیان می شود.

 

عرضه اولیه برکت

حسینی مقدم گفت عرضه اولیه سهام “برکت” بعد از تکمیل انتشار اطلاعات در کدال، برگزاری جلسه معارفه و تصمیم مسئولان بورس ، احتمالا” درماه آینده عملی خواهد شد. ایرانیان اطلس نیز شرایط خودش را دارد. درج نماد این شرکت در سال جاری قطعی خواهد بود اما زمان عرضه اولیه سهام آن بستگی به نظر سهامدار عمده ( بانک انصار) و شرایط بازار خواهد داشت.

 

وصندوق

شرکت بورسی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به همراه صندوق بازنشستگی درصدد فروش ۶۶ درصد یک زیرمجموعه به ارزش ۱۱۷.۸ میلیارد تومان برآمده اند. این بلوک شامل ۹۹۰ میلیون سهم است که به قیمت پایه هر سهم ۱۱۹ تومان و به ارزش بیش از ۱۱۷٫۸ میلیارد تومان از سوی کارگزاری صبا جهاد عرضه خواهد شد.

 

سنگ آهن

یک فعال حوزه معدن با اشاره به افزایش قیمتی که در بازار جهانی سنگ آهن به وجود آمده است، گفت: بی شک افزایش قیمت سنگ آهن موجب خواهد شد بیش از ۸۰ درصد معادن کوچک و متوسط سنگ آهن که در جریان رکود موجود در بازار داخلی و جهانی محصولات معدنی در سه سال گذشته تعطیل شده بودند، بتوانند دوباره به چرخه تولید بازگردند اما تحقق این مهم منوط به بازگشت آرامش به حوزه معدن کشور است.

 

فولاد مس آلومینیوم

در هفت ماهه نخست امسال، ارزش صادرات فولادی کشور به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، صادرات مس به ۵۱۱ میلیون دلار و آلومینیوم به ۱۴۰ میلیون دلار رسید و صدور سایر اقلام معدنی ۴۰۰ میلیون دلار بود. همچنین در هفت‌ماهه امسال (منتهی به مهر) در حالی رشد اقتصادی چهار درصد اعلام شد که بخش معدن و صنایع معدنی در این دوره رشد حدود ۱۰ درصدی را نشان داد.

 

ارز

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تزریق ارز توسط بانک مرکزی، متناسب با برنامه اعلامی عرضه شرکت‌های پتروشیمی و سایر صادرکنندگان به صورت روزانه انجام می شود و هرگونه انحراف از برنامه یاد شده موجب نوسان و اختلال در بازار می شود، خواستار انضباط بیشتر در جهت تحقق پیش بینی فروش ارز شد.

 

شصفها

با تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان پس از ۸۰ ساعت توقف، عملیات انتقال نفت خام مارون به پالایشگاه اصفهان از سرگرفته شد.

 

شکلر

در حالی نماد پلی اکریل از ۱۸ فروردین تاکنون به دلیل نامعلوم ماندن تکلیف افزایش سرمایه بسته است که در جدیدترین رویداد مهم مرتبط با این شرکت بورسی، وزیر صنعت در نامه ایی به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، خواستار مساعدت شده است.در این نامه که ۱۳ آذر ارسال شده، نعمت زاده از نوبخت خواسته تا با توجه به راه اندازی ۴۰ درصد ظرفیت کارخانه، ۲۰ میلیارد تومان به قید فوریت پرداخت شود.

 

ذوب

بلوک ذوب اهن به قیمت پایه هر سهم ۲ هزار و ۷۴۹ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۶۲۲ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۸ ریال قیمت گذاری شده است.همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۱۰۸ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۶۷۲ ریال تعیین شده است که خریدار باید در صورت برنده شدن در این مزایده ۲۵ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد در مدت ۹ روزکاری پس از قطعیت معامله بپردازد و بقیه این مبلغ را هم با نرخ سود ۱۴ درصد پرداخت کند.

 

فولاژ

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران از افزایش صادرات محصولات فولاد آلیاژی ایران به میزان ۱۳۰ درصد، خبرداد و افزود در هفت ماه نخست امسال، بیش از دویست و چهار هزار تن انواع محصولات آلیاژی به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیست وهفت درصد رشد داشته است.

 

 

خودروئی ها

همکاری شرکت توف سود آلمان با یکی ازخودروسازان ایران برای ارتقای ایمنی

 

مدیرعامل دفتر شرکت توف سود آلمان در تهران از آغاز همکاری با یک شرکت خودروساز بزرگ ایرانی برای ارتقا ایمنی و ممیزی خودروهای تولیدی این مجموعه خبر داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 آذر 1395برچسب:شایعات و شنیده های بازار بورس ایران ،صورت های مالی ، کدال ، گزارش ، شفافیت ، اطلاعیه ، درامد ، فعالان ، بازار ، بورس, تکمبا ، ،شایعات , شنیده ها , اخبار,واسپاری ملت؛ عرضه اولیه , اقتصادی ,رانت , اطلاعات , گزارش , محرمانه , شایعات بورس, گروه بيمه ,كهمدا ,مرقام ,بفجر ,بکام,ختوقا ,بفجر ,خساپا ,پترول ,وغدیر ,فاذر ,بترانس,رتکو, بکاب,کهمدا ,خپویش ,ومعادن ,غمارگ ,مرقام ,تپکو ,غپاک ,کسرا ,کچاد ,ذوب ,خگستر ,بترانس ,بفجر ,ختوقا ,خپویش ,ذوب ,کچینى ,وساخت ,غبشهر ,ثتران ,فراور ,شپنا ,شخارک ,فلامی ,ثنوسا ,فولاد,هرمز ,ذوب ,توریل ,وقوام ,,فولاژ ,کنور,کیسون , فولاد, ,بترانس ,فسرب ,البرز ,پترول ,بترانس ,خودرو ,خگستر ,ذوب ,کچاد ,ولغدر ,کگل ,قندوشکر ,بترانس ,غمارگ ,خپویش ,ختوقا ,کچینى ,ذوب ,فولاد مبارکه ,وامید ,وغدیر ,خبهمن ,خکاوه ,ولو ,ومعادن ,بترانس, بترانس ,فملي , فاذر ,گروه دارويي ,ولصنم ,گروه قند و شکر،خساپا ,كيميا ,وگستر ,سقائن , بورس ,بازار , سهام , تهران ، سايپا، سرمايه‌گذاري بوعلي، سرمايه‌گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، ليزينگ رايان سايپا، بانك صادرات، چادرملو، بانك تجارت، ملي مس، توسعه معادن فلزات، سرمايه‌گذاري صنعت‌و معدن، پتروشيمي اصفهان،سرمايه‌گذاري رنا، توسعه صنايع بهشهر، كنتورسازِي، گروه صنايع بهشهر ايران، فارسيت دورود، دارو‌سازي جابربن‌حيان، بانك كار آفرين، بانك ملت، سايپا آذين، گروه دارويي سبحان، ايران ترانسفو، بانك اقتصاد نوين، ليزينگ ايران، سرمايه‌گذاري توكافولاد، آذرآب، گل گهر، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سيمان تهران، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد اميركبيركاشان، تكين كو، خدمات انفورماتيك، تولي پرس، مهركام پارس، بانك سينا، رينگ‌سازي مشهد، الكتريك خودرو شرق، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، پتروشيمي شازند (اراك)، سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران، سرمايه‌گذاري شاهد، قطعات اتومبيل ايران، فولاد مباركه، جوشكاب يزد، سيمان دورود، نيرومحركه , :: 20:29 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.