شایعات و شنیده های بازار سرمایه یکشنبه مورخ 23 آبان ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

قطعه سازان

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با تأکید بر اینکه طبق قرارداد باید تولید محصولات مشترک با ۴۰درصد ساخت داخل انجام شود، گفت: اگر پژو داخلی‌سازی را به کمتر از ۴۰درصد برساند تولید محصولات مشترک را متوقف می‌کنیم

 

بانک ملت

بانک ملت با وکالت شرکت «توسعه بازاریابی و فروش ماد» در نظر دارد برخی املاک خود را از طریق مزایده به فروش برساند

 

بیمه ملت

عرضه ۱۲٫۲۵درصد سهام توسط شرکت توسعه کسب و کار سبا مورخ ۹۵/۰۹/۲۷به قیمت پایه هر سهم ۲۰۲۰ریال

 

کروی و کالسیمین

استراتژی هلدینگ توسعه معادن روی در شرکت های زیر مجموعه شفاف شد. این هلدینگ تا سال ۹۷با اجرای طرح های توسعه روند متفاوتی در تولید و سود آوری در پیش خواهد گرفت.اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع روی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شرکت به خبرنگار بورس ۲۴گفت: به زودی تکمیل کار اکتشافی معدن سرب و روی خود را در ترکیه به اتمام می رسانیم و نسبت به طراحی و برنامه ریزی برای استخراج آن اقدام نموده و سرمایه گذاری را انجام دهیم.

 

وی افزود: قطعا امسال شاهد افتتاح دو طرح خواهیم بود. تا دوماه آینده آهک هیدراته زنگان افتتاح خواهد شد. ما قادر هستیم آهک مورد نیاز تمام گروه را جذب کرده و به صورت شمش روی ارائه نماییم. همچنین امیدواریم تا پایان امسال پروژه BZS کالسیمین هم راه اندازی گردد.

 

طرح هایی برای تامین خوراک کارخانه ملی سربسعد محمدی گفت: طرح های متعددی نزدیک به ۲۰۰میلیارد تومان از جمله تولید نیکل و کبالت از جمله تولید Bzs در کارخانه زنجان را در دستور کار داریم تا کنسانتره آن را به کارخانه ملی سرب بدهیم که ظرفیت مورد نیاز خوراک آن را در واقع تامین نماید.

 

مدیرعامل توسعه معادن روی ادامه داد: یک پروژه در بافت یزد داریم که شروع به سرمایه گذاری می کنیم. در بندعباس و قشم هم دو پروژه جدید در ارتباط با تولید روی از کیک های موجود؛ که خوشبختانه حداکثر تا دوماه آینده راه اندازی خواهد شد. امیدواریم نتایج این پروژه ها در سال ۹۶راه اندازی گردد.

 

وی گفت: در سال ۹۷شاهد تغییر رفتار اقتصادی مناسب در هلدینگ توسعه معادن روی خواهیم بود. در کل برای تامین این پروژه ها قسمتی از منابع داخلی استفاده می کنیم. بخشی هم از طریق تسهیلات پیش می روند.وی ادامه داد: برای اینکه پروژه ها به لحاظ اقتصادی معنادار شود هزینه سود وام ها را در پروژه ها دیده ایم. یعنی نرخ بازگشت سرمایه با هزینه سود وام دریافتی است. لذا این پروژه کاملا اقتصادی است و با سرعت در انجام آن شرایط مناسب تری در بازار خواهیم داشت.

 

رشد ۱۷٫۸درصدی تولیدسعد محمدی در خصوص وضعیت شرکت نیز گفت: تا کنون بیش از ۱۷٫۸درصد رشد تولید نسبت به سال گذشته داشته ایم. امیدوار هستیم که امسال تولید مان نسبت به سال گذشته رشد مناسبی تا پایان سال داشته باشد. شرایط تولید در تمام کارخانه های تولیدی مناسب است و برای سال آینده برنامه ریزی بسیار خوبی کردیم.

 

فولاژ

مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران با بیان اینکه اولویت این شرکت تامین نیاز داخلی است، میزان صادرات این شرکت را نیز رو به رشد اعلام و اظهار کرد: با توجه به تقاضایی که برای محصولات ما در بازار داخل وجود دارد بازار صادراتی را به عنوان گزینه دوم نگاه می کنیم، گرچه در سال جاری نیز با صادرات ۳۰هزار تن، موفق به کسب رکورد جدیدی در حوزه صادرات شده ایم و پیش بینی می شود که میزان صادرات در سال جاری به ۵۰هزار تن برسد. وی با اشاره به تولید شمش برای پروژه ریل ملی گفت: به تازگی قراردادی با ذوب آهن اصفهان برای تامین شمش مورد نیاز این شرکت داشتیم و به این شکل فولاد آلیاژی هم در تولید ریل ملی نقش دارد و تاکنون ۲هزار تن شمش تحویل ذوب آهن شده و طبق قرارداد ۱۰هزار تن شمش تحویل خواهیم داد.

 

فولاد غدیر

مدیرهلدینگ فولاد غدیر گفت براساس گزارش‌های کنفرانس فولاد که این اواخر در دوبی برگزار شد و براساس گزارش‌های بین‌المللی می‌توان نشانه‌های خروج از رکود را در این بازار مشاهده کرد. از جمله مهم‌ترین دلایل خروج از رکود می‌توان به تغییر رویکرد کشور چین در زمینه صادرات فولاد اشاره کرد، چراکه این کشور تصمیم بر کاهش صادرات خود در سطح بین‌المللی گرفته است.

 

فولاد

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان پیشنهاد کاهش ۵درصدی تعرفه واردات کلاف های سرد و گرم را در راستای حمایت از صنایع پایین دستی مطرح و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه داد. تعرفه وادرات ورق نورد گرم اکنون ۲۰%است.

 

سمگا

واشنگتن‌پست از ورود تورهای جدید آمریکایی به ایران خبر داده است. پس از اجرایی شدن برجام، کشورمان با افزایش چشمگیر در شمار گردشگران خارجی روبه‌رو شده است.

 

قطعه سازان

شرکت خودروسازی فولکس واگن که این روزها زمزمه حضورش در ایران شنیده می شود، دوشنبه این هفته با انجمن قطعه سازان ایران نشست مشترک برگزار خواهد کرد

 

گروه ساختمان

بر اساس ابلاغیه اسحاق جهانگیری ، انبوه سازان به شرط ساخت و ساز در قامت انبوه ساز واقعی ، اجازه دارند به صورت مستقیم و از طریق انتشار اوراق بهادار ، منابع لازم برای ساخت و سازهای خود تامین کنند . انبوه ساز به سازنده ای گفته می شود که در تهران حداقل ۸۰واحد مسکونی در هر پروژه تعریف و احداث کند .انبوه سازان همچنین چنانچه به روش صنعتی سازی ساخت و ساز کنند از پرداخت ۵۰درصد عوارض شهرداری معاف هستند . عوارض مربوط به پروانه شهرداری ۱۵تا ۲۰درصد هزینه ساخت را تشکیل می دهد .

 

خودرو

در بازار شنیده میشود احتمال بسته شدن نماد خودرو در این هفته به علت تعدیل مثبت و قراردادهای جدید وجود دارد .

 

نمادهای متوقف

توقف نمادها داروی تلخی است که باید با «دُز پایین» مصرف شود/سازمان بورس ابزار برخورد با متخلفان را ندارد/مدیر سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد: سازمان بورس باید اطلاعات را به بازار بورس ارائه دهد، ولی با توجه به ابهامات اطلاعاتی در اطلاع رسانی، آن مورد را، حتی در سایت بورس به عنوان شرکتی که شفاف سازی مطلوبی ندارد، معرفی کند، اما همان اطلاعات را در اختیار مردم بگذارد و بگوید من این شرکت را در شرایطی باز کردم که اطلاعات آن به اندازه کافی شفاف نیست؛ به عبارت دقیق‌تر سازمان بورس نمی‌تواند همه نمادها را ببندد، گرچه در برخی موارد ناگزیر است.وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مشکل بازار متوقف شدن نماد نیست، بلکه متوقف ماندن آن است، باید بگوییم یک شرکتی نیاز به شفاف سازی دارد، باید متوقف شود؛ هر آنچه که می‌توانید شفاف ­سازی کنید، نه هر آنچه در دست دارید.خواجه نصیر با اشاره به وجود مواردی که ابهامات اساسی دارد و با ریسک سرمایه‌گذاری بالایی برای سرمایه‌گذار همراه است، گفت: در این موارد سازمان می‌­تواند نمادها را متوقف یا معلق کند و یا حتی از بورس خارج کند، اما این موارد باید استثنا باشد.

 

مپنا

اجرای واگذاری مپنا به کجا رسید؟ مدیرعامل شرکت مپنا گفت: مپنا یک شرکت بورسی است براساس قانون تجارت مدیریت می‌شود و از گذشته تاکنون نیز تحت مدیریت حاکمیتی وزارت نیرو بوده و خواهد ماند.

 

سیمان

بعد از گذشت چند سال بار دیگر سیمان به بورس کالا وارد می‌شود و این بار آن‌طور که شنیده‌ها حکایت دارند در هر دو تالار داخلی و صادراتی (با اختلاف زمانی) شاهد عرضه این کالا خواهیم بود. شیخان اصلی‌ترین مزیت‌های این کار را شفاف‌سازی قیمت، رشد صادرات سیمان کشور به خصوص برای شرکت‌هایی که نزدیک به مرزهای خروجی هستند، افزایش فضای رقابتی در بازار داخل، جلوگیری از رقابت منفی و اعلام قیمت‌های سلیقه‌ای در این صنعت، اطمینان خریداران خارجی از خرید محصول با کیفیت، حضور سرمایه‌گذاران در مکانی با اعتبار همچون بورس کالا و مشخص بودن تمامی روند معامله و نحوه پرداخت دانست. خبر دوم که باز هم راوی آن دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان است عرضه این محصول در تالار داخلی در آینده است. به عبارتی قرار است بعد از عرضه سیمان در تالار صادراتی، این کالا در تالار داخلی نیز به فروش برسد. به عقیده شیخان برای این کار هنوز زود است، چراکه ابتدا باید با افزایش حجم صادرات، بازار داخلی را که دارای مازاد عرضه است متعادل کنیم و پس از آن، عرضه‌های داخلی سیمان در بورس شروع می‌شود.

 

مس

با مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا قیمت مس به بالاترین میزان خود در دو سال گذشته رسید. این اتفاق چگونه رخ داد و این قیمت چقدر دوام خواهد آورد؟ یکی از وعده‌های اقتصادی ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی‌اش هزینه کردن یک تریلیون دلار برای بازسازی جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و خطوط هوایی، بیمارستان‌ها و مدارس در طول ۱۰سال بود و همین وعده نوسازی زیرساخت‌ها در امریکا بازار فلزات و به‌ویژه مس را به حرکت درآورده است. mining.com در گزارشی در همین زمینه می‌نویسد: «افزایش قیمت مس در روزهای اخیر آسیب‌پذیر است. نیمی از تقاضای مس در جهان مربوط به چین است و شرکت تحقیقات اقتصادی مستقر در لندن می‌گوید تقاضای چین برای مس در صنایعی که مس را به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسانند، به یک سوم کاهش پیدا کرده است». این گزارش همچنین تاکید می‌کند: «به نظر می‌رسد بازار چین در ماه‌های پیش رو تمایل چندانی به نشان دادن علائم حیاتی برای افزایش تقاضای مس نداشته باشد».

 

بانکی

کرباسیان اظهار داشت: یک هیئت عالیرتبه از بانک BHF روز یکشنبه وارد تهران خواهد شد و با ایمیدرو در خصوص همکاری‌های پولی، مالی و سرمایه گذاری مستقیم در صنایع معدنی گفت‌وگو خواهد کرد.

 

لبنی

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:با توجه به رکود حاکم بر بازار و شرایط رقابتی شرکت های لبنی، افزایش قیمت از سوی کارخانه ها با از دست دادن بازار مواجه خواهد شد. باکری در پاسخ به این سوال که یک کارخانه معروف لبنی اقدام به افزایش مجدد برخی محصولات لبنی همچون ماست طی چند روز اخیر کرده است،بیان کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و در اسرع وقت دلیل افزایش قیمت را از آن کارخانه جویا خواهیم شد.

 

بیمه ای ها

حرص و ولع بیمه گران برای جذب پرتفوی شاید مهمترین دلیل افزایش حجم مطالات معوق در شبکه بیمه ای کشور باشد و انطور که به نظر می رسد سیاست افزایش پرتفوی از طریق فروش قسطی و تخفیف کار دست شرکتهای بیمه داده و دیر زمانی نخواهد گذشت که انباشته های مطالبات معوق ، تعهدات آتی انها را با چالش روبرو می کند./یکی دیگر از عللی که حجم مطالبات معوق را در مدار افزایش قرار داده عدم تبادل اطلاعات بدهکارن حق بیمه در بین شرکتهای بیمه است که بدون شک راهکار حل این معضل نیز از مسیر فناوری اطلاعات می گذرد

 

دارو

به گفته رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو برچسب اصالت دارو که باعث افزایش قیمت داروها می شود، توسط سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان انحصاری داده می شود.

 

سیمان

تولیدکنندگان شرکت های سیمانی به افزایش ۱۵درصدی قیمت سیمان خوشبین هستند اما این افزایش قیمت با کاهش تقاضای فصلی سیمان همراه است.

 

چکاپا

به گفته رئیس هیئت مدیره گروه صنایع کاغذ پارس، این شرکت زیان انباشته خود را پوشش داده و علاوه بر پرداخت مالیات، سود تقسیمی هم خواهد داشت.

 

دسبحا

در مجمع شرکت سبحان دارو، افزایش سرمایه شرکت برای خرید ماشین آلات جدید و ساختمان بزرگتر برای توسعه خط بسته بندی قرص جامد تصویب شد.

 

فولاد

مدیرعامل فولاد مبارکه معتقد است که قیمت فولاد در بازارهای جهانی در ماه های آتی روند صعودی دارد.

 

انعقاد دومین قرارداد بزرگ نفتی با اروپایی‌ها تا دو هفته دیگر

ارانیکو-پس از انعقاد قرارداد هفته پیش با توتال امروز معاون بین‌المللی وزیر نفت گفته است: تا دو یا سه هفته آینده یک قرارداد به بزرگی قرارداد توتال در فاز ۱۱با یک شرکت اروپایی خواهیم داشت

 

شروط صریح قطعه‌سازان ایرانی برای پژو و رنو

اعضای انجمن قطعه‌سازان کشورمان با تشریح شروط صریح این انجمن برای همکاری با پژو و رنو هشدار دادند اگر محصولات پژو با داخلی سازی زیر ۴۰درصد تولید شود از آن جلوگیری خواهندکرد.

 

معاون سابق شرکت بورس گفت: کل سود شرکت‌های بورس و فرابورس در مقایسه با پارسال ۳۰درصد کاهش یافته که بیشتر آن در صنعت فولاد، پتروشیمی و نفت است.وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰شرکت در بورس  و فرابورس داریم، گفت:‌کل سود این شرکت‌ها نسبت به پارسال ۳۰درصد کاهش یافته که عمده آن در صنعت فولاد، پتروشیمی و نفت بوده است؛ زمانی هم که سود کاهش یابد، بازدهی کاهش خواهد یافت.

 

رشد ۲۸درصدی نقدینگی برای اقتصاد کشور خطرناک است

رییس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به رشد ۲۸درصدی نقدینگی گفت: خطر اصلی این است که وقتی نقدینگی بیشتر از تورم در اقتصاد رشد کند ممکن است که قیمت ها تثبیت شود اما گویا در موتور اقتصادی کشور ماسه ریخته باشند مانع از روغن کاری موتورهای اقتصاد می شود.

 

دبیر کل انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه نبود فرهنگ استفاده از کالای ایرانی از دردهای امروز جامعه است، گفت: کارت های اعتباری هیچ کمکی به تولید داخل نکرد

 

قائم مقام وزیر نیرو: امکان افزایش تعرفه آب و برق تا پایان دولت نزدیک به صفر است

 

رییس کل بانک مرکزی: مطالبات بانکی کشور ۴درصد کاهش یافت/ نسبت کل مطالبات معوق بانکی کشور با کاهش ۴درصدی از ۱۵درصد به حدود ۱۱درصد رسیده و با برنامه ریزی های در دست اجرا در بازه زمانی یک ساله به زیر ۵درصد کاهش خواهد یافت

 

وال‌استریت ژورنال: وزیران خارجه اتحادیه اروپا یکشنبه برای بررسی مواضع دولت جدید آمریکا درقبال روسیه وپرونده هسته‌ای ایران تشکیل جلسه می‌دهند/ روز دوشنبه هم قرار است اعضای اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تداوم اجرای برجام تأکید کنند

 

پنج محرک مالی برای مسکن:

آیین‌نامه «نحوه به‌کارگیری ابزارهای نوین تامین مالی مسکن» ۸سال پس از تصویب قانون مربوطه، روز گذشته توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد. این آیین‌نامه حاوی پنج محرک مالی برای بازار ملک است؛ ازجمله آنکه، با تاکید غیرمستقیم بر نیاز به لیزینگ مسکن، اجازه انتشار اوراق بهادار برای شرکت‌های متقاضی پرداخت این تسهیلات صادر شده است. همچنین سازنده‌های بیش از ۸۰واحد مسکونی در شهرهای بزرگ، از ۵۰درصد تخفیف در عوارض ساخت برخوردار می‌شوند.

 

بانک مسکن نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس انداز مسکن جوانان را با ۲درصد کاهش از ۱۱به ۹درصد رساند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 23 آبان 1395برچسب:شایعات و شنیده های بازار بورس ایران ،صورت های مالی ، کدال ، گزارش ، شفافیت ، اطلاعیه ، درامد ، فعالان ، بازار ، بورس, تکمبا ، ،شایعات , شنیده ها , اخبار,واسپاری ملت؛ عرضه اولیه , اقتصادی ,رانت , اطلاعات , گزارش , محرمانه , شایعات بورس, گروه بيمه ,كهمدا ,مرقام ,بفجر ,بکام,ختوقا ,بفجر ,خساپا ,پترول ,وغدیر ,فاذر ,بترانس,رتکو, بکاب,کهمدا ,خپویش ,ومعادن ,غمارگ ,مرقام ,تپکو ,غپاک ,کسرا ,کچاد ,ذوب ,خگستر ,بترانس ,بفجر ,ختوقا ,خپویش ,ذوب ,کچینى ,وساخت ,غبشهر ,ثتران ,فراور ,شپنا ,شخارک ,فلامی ,ثنوسا ,فولاد,هرمز ,ذوب ,توریل ,وقوام ,,فولاژ ,کنور,کیسون , فولاد, ,بترانس ,فسرب ,البرز ,پترول ,بترانس ,خودرو ,خگستر ,ذوب ,کچاد ,ولغدر ,کگل ,قندوشکر ,بترانس ,غمارگ ,خپویش ,ختوقا ,کچینى ,ذوب ,فولاد مبارکه ,وامید ,وغدیر ,خبهمن ,خکاوه ,ولو ,ومعادن ,بترانس, بترانس ,فملي , فاذر ,گروه دارويي ,ولصنم ,گروه قند و شکر،خساپا ,كيميا ,وگستر ,سقائن , بورس ,بازار , سهام , تهران ، سايپا، سرمايه‌گذاري بوعلي، سرمايه‌گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، ليزينگ رايان سايپا، بانك صادرات، چادرملو، بانك تجارت، ملي مس، توسعه معادن فلزات، سرمايه‌گذاري صنعت‌و معدن، پتروشيمي اصفهان،سرمايه‌گذاري رنا، توسعه صنايع بهشهر، كنتورسازِي، گروه صنايع بهشهر ايران، فارسيت دورود، دارو‌سازي جابربن‌حيان، بانك كار آفرين، بانك ملت، سايپا آذين، گروه دارويي سبحان، ايران ترانسفو، بانك اقتصاد نوين، ليزينگ ايران، سرمايه‌گذاري توكافولاد، آذرآب، گل گهر، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سيمان تهران، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد اميركبيركاشان، تكين كو، خدمات انفورماتيك، تولي پرس، مهركام پارس، بانك سينا، رينگ‌سازي مشهد، الكتريك خودرو شرق، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، پتروشيمي شازند (اراك)، سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران، سرمايه‌گذاري شاهد، قطعات اتومبيل ايران، فولاد مباركه، جوشكاب يزد، سيمان دورود، نيرومحركه , :: 18:2 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.