اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه دوشنبه مورخ 17 آبان ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

آکنتور

علی بیگ زاده، مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در خصوص طولانی شدت مدت زمان توقف نماد معاملاتی شرکت کنتور سازی ایران و شائبه عدم اصالت برخی مستندات مالی گفت: هم اکنون بخش نظارت بر ناشران بورسی در حال بررسی صورت های مالی این شرکت است.وی افزود: در زمینه صورت های مالی و شناسایی در آمدهایی این شرکت، بررسی ها کمی زمان بر شده است. البته هنوز نمی توان تاریخ مشخصی برای بازگشایی این نماد تعیین کرد.

 

حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران: صنعت ملی حفاری ایران جهانی شده است

 

کچاد

در حال حاضرساخت نیروگاه ۵۰۰مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان امسال بطور کامل به پایان رسیده است. همچنین طرح احداث کارخانه فولاد چادرملو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد مراحل نهایی خود را طی می کند و در نیمه دوم امسال بهره برداری آز آن آغاز خواهد شد.

 

بانکی

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی شش ماهه سال ۱۳۹۵به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۲۳۲۸٫۸هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۷۲۷٫۳هزار میلیارد ریال (معادل ۴۵٫۴درصد) افزایش داشته است.

 

سنگ آهن

معاون معدنی وزیر با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای اخذ عوارض بابت صادرات سنگ‌آهن از سال آیند، اظهار داشت: بحث ممنوعیت برای صادرات سنگ‌آهن مطرح نیست، اما موضوع وضع عوارض را در دستور کار داریم.هنوز میزان عوارض قابل وضع برای صادرات سنگ‌آهن مشخص نشده است.

 

پتروشیمی

نماینده مردم بندرماهشهر، بندر امام و هندیجان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای ٨٠ طرح توسعه ای پتروشیمی در برنامه ششم پیش بینی شده است، افزود: در حال حاضر از این تعداد عملیات اجرایی ۵۰طرح با ظرفیت ۴۱میلیون و ۳۰۰هزار تن و با میزان سرمایه گذاری ۳۲میلیارد دلار آغاز شده است و ۳۰طرح باقیمانده نیز با ظرفیت ۴۹میلیون و ۱۰۰هزار تن نیازمند ۳۹میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری است.

 

بانک اقتصاد نوین بعنوان نخستین بانک ایرانی که به تازگی نیز مدیرعامل آن تغییر کرده است قصد دارد سرمایه اسمی شرکت را ۱۸درصد افزایش دهد. به همین منظور ونوین که این روزها با کاهش قیمت و افزایش عرضه روبرو است، پیشنهاد افزایش سرمایه از ۱٫۱به ۱٫۳۳هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته اعلام کرده تا در صورت مجوز سازمان بورس این تصمیم را عملی کند. نکته قابل توجه اینکه بانک اقتصاد نوین هنوز موفق به کسب مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای این افزایش سرمایه نشده، اما هیأت مدیره قصد دارد مجمع عمومی فوق العاده با موضوع تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت را ساعت ۱۶روز چهارشنبه ۲۶آبان ماه برگزار کند .همچنین این بانک در همان روز مجمع عادی به طور فوق العاده را هم با موضوع تعیین پاداش هیأت مدیره و اتخاذ تصمیم نسبت به تخصیص و تقسیم سود سهام عملکرد سال مالی اسفند برگزار خواهد کرد

 

یک مقام مسئول گفت: نماد معاملاتی کیسون پس از انتشار نامه شفاف‌سازی از سوی ناشر بازگشایی می‌شود. معاون پذیرش و ناشران فرابورس با بیان اینکه هیات پذیرش فرابورس با درخواست کیسون برای انتقال به بازار دوم فرابورس به‌طور مشروط موافقت کرده است، عنوان کرد: این شرکت باید با انتشار نامه‌ای از طریق سامانه کدال ضمن اعلام پذیرش مشروط خود نسبت به یکسری فعالیت‌ها برای آغاز معاملات در بازار دوم فرابورس اقدام و پس از آن از بازار پایه توافقی به تابلوی جدید انتقال یابد.

 

هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت در نمایشگاه مطبوعات در رابطه با معوقات تسهیلات این بانک به ایسنا گفت: نمی‌توان بر روی آن نام اختلاس گذاشت. این مبلغ تنها تسهیلات پرداخت شده‌ای است که بخشی از آن معوق شده و ما پیگیر دریافت آن هستیم. وی در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اختلاس ۳۰۰میلیاردی از بانک ملت گفت: اینکه چه نامی روی آن بگذاریم متفاوت است اما اگر نام آن‌را اختلاس بگذاریم در آن صورت همه کسانی که به بانک بدهکار هستند اختلاس‌گر محسوب می‌شوند. اخلاقی در پاسخ به سوال برای این تسهیلات وثیقه مناسب در این بانک موجود است یا خیر؟ گفت: همه تسهیلات پرداختی بانک‌ها در قبال وثیقه است. این مورد نیز به اندازه کافی از وثایق لازم برخوردار است.

 

کاهش سودآوری پتروشیمیها در صورت تک نرخی شدن ارز

اگر قیمت دلار بالا رود یا قیمت ارز تک نرخی افزایش یابد؛ قیمت مواد اولیه که همان خوراک گاز به شمار می رود افزایش یافته و قیمت تمام شده محصول را بالا خواهد برد که منجر به کاهش سود می شود.

حمیدرضا نبی زاده، مدیر مالی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با اشاره به سیاست های دولت به جهت تک نرخی شدن قیمت ارز و اثر آن بر درآمد و سود شرکت های پتروشیمی گفت: خوراک پتروشیمیها از دولت تامین می شود ولی محصول به دولت داده نمی شود؛ یعنی مشتری آنها غیر دولتی بوده که با ارز آزاد معامله می کند

 

پور ابراهیمی در نمایشگاه مطبوعات:برای نجات بانک های بورسی طیب نیا دست بکار شد/ تسویه بدهی ۲۹هزار میلیارد تومانی دولت به بانک هاسه شنبه هفته جاری در مرکز پژوهش های مجلس نشست تخصصی نماد های متوقف با تمرکز بر شرکت های بانکی و حضور وزیر اقتصاد،مدیران بورسی ، اعضای کمیسیون بازار سرمایه، بانک مرکزی و سازمان حسابرسی برگزار و جمع بندی این نشست به صحن علنی مجلس انتقال داده

 

 

معاون وزیر امور خارجه: مراحل داخلی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران در حال انجام است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 17 آبان 1395برچسب:شایعات و شنیده های بازار بورس ایران ،صورت های مالی ، کدال ، گزارش ، شفافیت ، اطلاعیه ، درامد ، فعالان ، بازار ، بورس, تکمبا ، ،شایعات , شنیده ها , اخبار,واسپاری ملت؛ عرضه اولیه , اقتصادی ,رانت , اطلاعات , گزارش , محرمانه , شایعات بورس, گروه بيمه ,كهمدا ,مرقام ,بفجر ,بکام,ختوقا ,بفجر ,خساپا ,پترول ,وغدیر ,فاذر ,بترانس,رتکو, بکاب,کهمدا ,خپویش ,ومعادن ,غمارگ ,مرقام ,تپکو ,غپاک ,کسرا ,کچاد ,ذوب ,خگستر ,بترانس ,بفجر ,ختوقا ,خپویش ,ذوب ,کچینى ,وساخت ,غبشهر ,ثتران ,فراور ,شپنا ,شخارک ,فلامی ,ثنوسا ,فولاد,هرمز ,ذوب ,توریل ,وقوام ,,فولاژ ,کنور,کیسون , فولاد, ,بترانس ,فسرب ,البرز ,پترول ,بترانس ,خودرو ,خگستر ,ذوب ,کچاد ,ولغدر ,کگل ,قندوشکر ,بترانس ,غمارگ ,خپویش ,ختوقا ,کچینى ,ذوب ,فولاد مبارکه ,وامید ,وغدیر ,خبهمن ,خکاوه ,ولو ,ومعادن ,بترانس, بترانس ,فملي , فاذر ,گروه دارويي ,ولصنم ,گروه قند و شکر،خساپا ,كيميا ,وگستر ,سقائن , بورس ,بازار , سهام , تهران ، سايپا، سرمايه‌گذاري بوعلي، سرمايه‌گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، ليزينگ رايان سايپا، بانك صادرات، چادرملو، بانك تجارت، ملي مس، توسعه معادن فلزات، سرمايه‌گذاري صنعت‌و معدن، پتروشيمي اصفهان،سرمايه‌گذاري رنا، توسعه صنايع بهشهر، كنتورسازِي، گروه صنايع بهشهر ايران، فارسيت دورود، دارو‌سازي جابربن‌حيان، بانك كار آفرين، بانك ملت، سايپا آذين، گروه دارويي سبحان، ايران ترانسفو، بانك اقتصاد نوين، ليزينگ ايران، سرمايه‌گذاري توكافولاد، آذرآب، گل گهر، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سيمان تهران، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد اميركبيركاشان، تكين كو، خدمات انفورماتيك، تولي پرس، مهركام پارس، بانك سينا، رينگ‌سازي مشهد، الكتريك خودرو شرق، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، پتروشيمي شازند (اراك)، سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران، سرمايه‌گذاري شاهد، قطعات اتومبيل ايران، فولاد مباركه، جوشكاب يزد، سيمان دورود، نيرومحركه , :: 19:17 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.