اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه شنبه مورخ 8 آبان ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

آمونیاک

شنیده می شود که قیمت جهانی آمونیاک در بازار جهانی بسیار گران تا مرز ۸۰۰دلار در هربشکه برسددلیل این افزایش قیمت تقاضای بالای چین و بالا رفتن مصرف این ماده در امریکاست همچنین پیش بینی کارشناسان اقتصادی دنیا افزایش قیمت نفت را تا سقف ۶۰دلار رقم خواهد زد

 

قطع صادرات گاز به ترکیه

احتمال توقف یک هفته ای ارسال گاز به ترکیه

مجید آقابابایی مدیر کل مرزی وزارت کشور از انفجار خط انتقال گاز ایران به ترکیه خبر داد و گفت: این حادثه که در عمق خاک ترکیه رخ داده موجب قطع موقتی صادرات گاز شده است.

یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران صبح امروز (جمعه) با تایید توقف صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه، گفت: به دلیل انفجار در خط لوله صادراتی گاز در خاک ترکیه فعلا جریان گاز به این کشور همسایه متوقف شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت بوتاش ترکیه با انجام مکاتباتی شرکت ملی گاز ایران را در جریان این حادثه گازی گذاشته است، تصریح کرد: از ساعت ۲۱و ۳۰دقیقه شامگاه پنجشنبه ۶آبان ماه خط انتقال گاز ایران به ترکیه در ۱۲کیلومتری مرز بازرگان در عمق خاک ترکیه منفجر و صادرات به این کشور فعلا به طور موقت قطع شده است.

 

توریل

در توریل شنیده میشود قرار داد جدیدی با یک شرکت روسی بسته شده است

 

نفت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از مذاکره با شرکت هلندی به منظور نوسازی و توسعه پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس خبر داد/ مهر

 

کشتیرانی

مدیرعامل شرکت خطوط کشتیرانی ایران در گفت‌وگو با رویترز: فکرمی‌کنم روابط تجاری خطوط کشتیرانی ایران تا نیمه ۲۰۱۷به حالت عادی باز می‌گردد/ امیدواریم محدودیت‌های باقی‌مانده درمورد تبادلات دلاری پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برداشته شود/فارس

 

خودرو

گفته میشود شرکت ایرانخودرو در پاسخ به نامه بانک مرکزی در مورد الزام به اصلاح ساختار خود بعنوان پیش شرط استفاده از منابع بانک مرکزی، اعلام نموده که ۲۸شرکت و مجموعه را برای واگذاری برنامه ریزی کرده است.

 

خکاوه

شنیده شده که خکاوه به دنبال افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی در دو مرحله است که به دنبال کسب موافقت بورس می باشد

 

شستا

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر حق نمایندگان برای تحقیق و تفحص، گفت: تاکنون در خصوص مسائل مطرح که بنا بر آن طرح تحقیق و تفحص از شستا تدوین شده، صحبتی با ما و سایر مسئولان نداشته‌ اند.به گزارش خانه ملت، سید تقی نوربخش در واکنش به تدوین طرح تحقیق و تفحص از شستا به دلیل انتصاب های سیاسی و حقوق های غیر متعارف، گفت: سازمان بازرسی کل کشور موضوع پاداش‌ ها و حقوق مدیران شستا را بررسی کرده است، بنابراین اگر مدیری حقوق نامتعارف گرفته می ‌توانند اعلام کنند، در حقیقت در گزارش دیوان محاسبات هم مشخص شد که مدیران شستا حقوق های نامتعارف دریافت نکرده اند.

 

رئیس سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان اینکه نمایندگان مجلس از حق تحقیق و تفحص برخوردارند، تصریح کرد: با این حال انتظار می‌ رفت نمایندگان مجلس پیش از تدوین طرح تحقیق و تفحص از شستا، موضوع را با مسئولان مربوطه در میان ‌گذاشته و در صورتی که از پاسخ آنها قانع نمی‌ شدند، اقدام به تدوین طرح تحقیق و تفحص از شستا می‌ کردند.

وی افزود: تاکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مطرح که بنا بر آن طرح تحقیق و تفحص از شستا تدوین شده، صحبتی با ما و سایر مسئولان نداشته‌ اند، تذکری نیز در این زمینه از سوی نمایندگان دریافت نکرده‌ ایم.

 

رئیس سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: ما به نظر نمایندگان احترام خواهیم گذاشت. چرا که تحقیق و تفحص از حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حساب می‌ آید.در نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بحث تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از شستا در دستور کار قرار داشت.

 

رشد ۵۵دلاری مس

در پی انتشار آمار مثبت از اقتصاد آمریکا، مس با جهش ۵۵دلاری به ۴۸۴۱دلار در هر تن رسید. این پنجمین صعود پیاپی مس در ۵روز گذشته است.رشد اقتصادی آمریکا در فصل سوم سال معادل ۲٫۹درصد اعلام شد در حالیکه عدد پیش بینی شده ۲٫۵درصد بوده است.

سهام شرکت کیسون که تاکنون در بازار پایه توافقی فرابورس مورد معامله قرار میگرفت، پس از  وعده های یک ساله مسئولان این شرکت و مدیران فرابورس ، معاملات سهام این شرکت در تاریخ ۱۳مهرماه سال جاری متوقف شد تا به بازار دوم فرابورس منتقل شود.

 

آمار تولید و فروش خودرو

شرکت ایران خودرو گزارش تولید و فروش مهر ماهه خود را اعلام کرد که مطابق آن شرکت موفق به فروش ۵۵،۲۸۷دستگاه خودرو شده که در مقایسه با فروش ماهیانه در ۶ماهه گذشته در بیشترین میزان فروش را بعد از مرداد ماه داشته است. پر فروش ترین محصولات در ۷ماهه گذشته به ترتیب به گروه پژو، گروه سمند و تندر ۹۰تعلق داشته است. شایان ذکر است مقدار کلی فروش شرکت در ۷ماهه نخست امسال در مجموع ۳۳۶،۹۷۲دستگاه خودرو بوده است و به نظر می رسد با حفظ این روند فروش شرکت تا پایان سال ۹۵در حدود ۶۰۰هزار دستگاه خواهد رسید.

 

زمان بازگشائی  و اخباری از کیسون

باز شدن کیسون شاید ۱ماه دیگر/خروج کیسون از گازرسانی سیستان/ورود کیسون به بازار دوم فرابورس در انتظار نظر مسئولان سازمان بورس است و فرآیند آن شاید تا ۱ماه زمان لازم داشته باشد.مدیر امور سهام  کیسون گفت: گزارش های کامل را به فرابورس ارسال کردیم و در انتظار تصمیم فرابورس برای باز کردن نماد و ورود به بازار بالاتر هستیم.

 

دیگر موضوع مهمی که این روزها در جریان است، بحث مربوط به پروژه گازرسانی سیستان است. در مناقصه اول این پروژه، شرکت کیسون به عنوان برنده مناقصه شناخته شد و قرار بود با ایجاد یک صندوق پروژه بین المللی به حجم ۱.۸میلیون دلار، تامین مالی مربوط به این پروژه را انجام دهد.اما این پروژه اجرا نشد و نتایج مناقصه نیز توسط شرکت ملی گاز ابطال شد.در همین خصوص علاقه مندان، یکی از کارشناسان شرکت تتا انرژی در گفت و با وبورس اظهار کرد: با توجه به فوریت این پروژه،  احتمال دارد که شرکت گاز از منابع داخلی خود برای این پروژه هزینه کند. اما احتمال زیاد در بخش گازرسانی ایرانشهر به زاهدان، مجددا مناقصه برگزار شود. هرچند احتمال ورود مجدد شرکت کیسون به این پروژه  بسیار کم است.

 

آمار تولید و فروش شراز

آمار تولید و فروش پالایشگاه نفت شیراز در ماه مهر ۱۳۹۵انتشار یافت که مطابق آن فروش شرکت در ماه مذکور ۲۶۵٫۶۴۵مترمکعب انواع محصول فروش داشته است که در مقایسه با ماه های گذشته روند تقریبا با ثباتی را نمایش می دهد/ همچنینمقایسه بین فروش شرکت در ۷ماهه ابتدایی سال با بودچه پیش بینی شده شرکت نشان میدهد که فروش شرکت در همه محصولات به غیر از نفت سفید، روند  مناسبی را داشته است.

 

مسکن

در حالی رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌بینی رونق معاملات مسکن در نیمه دوم امسال را کرده بود که مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی در اولین ماه پاییز امسال معاملات مسکن حدود ۱۱درصد کاهش یافته و بازار مسکن وارد خواب زمستانی خود در پاییز شده است.

 

حتاید

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به استقبال بخش خصوصی از موقعیت ممتاز این بندر بزرگ تجاری به لحاظ واقع شدن در مسیر ترانزیتی غلات، اظهار داشت: با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مهندس سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مهندس اعتصام مدیرعامل شرکت تایدواتر ، عملیات احداث پایانه تمام مکانیزه غلات توسط بخش خصوصی و با ظرفیت ۱۵۰هزار تن، در مساحتی حدود ۹هکتار در قالب قرار داد BOTآغاز شد.

 

مهندس عبداللهی در تشریح جزییات پایانه تمام مکانیزه غلات بیان داشت: این پایانه جدید مشتمل بر بخش هایی نظیر سیلو، خطوط انتقال و تجهیزات تخلیه و بارگیری بر روی عرشه اسکلـــــه است.

 

وی در خصوص مزایای بهره برداری از این پایانه اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات افزود: با بهره برداری از این پایانه به لحاظ انتقال مکانیزه محمولات از طریق خطوط انتقال، شاهد کاهش تردد کامیون ها در مسیرهای داخلی مجتمع بندری خواهیم بود.

 

مهندس عبداللهی تصریح کرد: با آغاز به کار این پایانه، سالانه دو میلیون و ۵٠٠هزار تن به ظرفیت عملیات های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در این مجتمع بــــزرگ بندری افزوده می شود و جایگاه این مجتمع بزرگ بندری را به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در کشور تقویت می نماید.وی در پایان با اشاره به برخورداری این منطقه ویژه اقتصادی از زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، تصریح نمود: پایانه تمام مکانیزه غلات، از جمله پروژه های عظیم سرمایه گذاری به شـــمار می آید که موجب انتقال فناوری های نوین در زمینه تخلیه، بارگیری و انبارش کالاهای فله می گردد.

 

قطع همکاری بیمه “کوثر” با “ایران خودرو”

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر خبرداد که به محض سررسید شدن موعد قرارداد این شرکت با ایران خودرو در روزهای آتی، قرارداد جدید صدور بیمه نامه با این شرکت تمدید نخواهد شد.مجید مشعلچی فیروزآبادی گفت ارایه تخفیف ۱۷درصدی در صدور بیمه نامه خودرو مختص بیمه کوثر نبوده ، بنابراین برای همراهی با صنعت بیمه قرارداد جدید با ایران خودرو تمدید نمی‌شود.

 

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: اگر‌چه هنوز به‌صورت رسمی بخشنامه‌ای مبنی بر حذف ارز مبادله‌ای برای خوراک مایع (میعانات گازی، نفتا و…) به شرکت‌ها ابلاغ نشده است اما در صورتی که انجام شود، پتروشیمی‌های دارای خوراک مایع زیانده خواهند شد

 

شفاف سازی وایران در خصوص انعقاد دو قرار داد ۴۰۰میلیارد ریالی و دو قرار داد ۱۰۰میلیارد ریالی و در دست اقدام بودن یک قرار داد ۴۰۰میلیاردی جدید با ایرانخودرو

 

هرچند رشد قیمت زغال سنگ و سنگ آهن در بازارهای جهانی تاکنون نتوانسته قیمت‌ها را در بازار فولاد بین‌المللی تقویت کند، ولی هنوز نمی‌توان از این ادعا یعنی احتمال افزایش قیمت‌های جهانی فولاد به دلیل رشد قیمت تمام‌شده آن عقب‌نشینی کرد. به عبارت ساده‌تر موجودی انبارهای فولاد همچنین ضعف تقاضا و نگرانی از وخامت بیشتر اوضاع در بازارهای جهانی در کنار احتمال افزایش بیشتر تقاضا در بازار داخلی چین و بسیاری اما و اگرهای دیگر، شرایطی را فراهم آورده که نه می‌توان از رشد قیمت‌ها خبر داد و نه می‌توان از احتمال افزایش نرخ در بازارهای جهانی عقب‌نشینی کرد. همین موارد این احتمال را تقویت می‌کنند که فعالان برجسته صنعت فولاد داخلی و تصمیم‌سازان این بازار نیز نسبت به تصمیم‌گیری‌های خود تردید کنند تا جایی که برخی از شرکت‌های بزرگ عرضه‌کننده در بازار، علنا با کاهش قیمت‌ها رای به ادامه رقابت منفی داده و خود را با تمایل بازار به کاهش قیمت‌ها وفق داده‌اند

 

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد تهران شد. به گزارش ایسنا، موگرینی، در سفر کوتاه خود به تهران با حسن روحانی، رییس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و رایزنی می‌کند.

 

قیمت جهانی نفت در آستانه نشست کمیته ویژه‌ اوپک برای تعیین سهمیه تولید اعضای این سازمان با کاهش همراه شد. نشست دو روزه این کمیته در وین که امروز به پایان می‌رسد، یکی از چندین جلساتی‌ است که تا برگزاری جلسه ۱۷۱اوپک در ماه آینده میلادی، به بررسی جزئیات توافق اولیه الجزیره می‌پردازد

 

خبر دیگری از ذوب

بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه و ۴طرح مهم تولیدی دیگر در ذوب آهن اصفهان به بهره برداری می رسد/ علاوه بر طرح تولید ریل ملیUIC60 ، UIC54 ، U33 ، طرح احداث ایستگاه ریخته گری با ظرفیت اسمی یک میلیون تن شمش ، طرح بازسازی و اصلاح غبارگیرهای سیستم تصفیه گاز کنورتور ( که با اجرای آن برای ۳کنورتور ذوب آهن ، این شرکت به صنعت سبز تبدیل می شود ) ، طرح گوگرد زدایی از چدان مذاب و طرح انتقال پساب زرین شهر نیز افتتاح می شود

منصور یزدی زاده، عضو هیئت مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با اقتصاد انلاین در خصوص افزایش سرمایه ۳۲۲درصدی این شرکت گفت: هم اکنون گزارش حسابرس قانونی برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی در سایت کدال منتشر شده و برای سازمان بورس نیز ارسال شده است.

او در خصوص معافیت مالیاتی این افزایش سرمایه افزود: از قرار معلوم قانون معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی تا پایان سال گذشته معتبر بوده است. البته شرکت هایی که در سال گذشته تقاضا افزایش سرمایه داده اند، نیز شامل این موضوع می شوند. در واقع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه به ذوب آهن نیز تسری پیدا می کند.

یزدی زاده افزود: مهم ترین دلیل شرکت ذوب آهن برای افزایش سرمایه، خروج از ماده ۱۴۱قانون تجارت است. همچنین افزایش سقف اعتباری برای استفاده از تسهیلات نیز به صورت عمومی در تمام بنگاه ها برای افزایش سرمایه در نظر گرفته می شود و در شرکت ذوب آهن اصفهان نیز این مهم مد نظر است. بر اساس ماده ۱۴۱قانون تجارت اگر زیان شرکتی به بیش از ۵۰درصد سرمایه اسمی آن برسد، باید در مجمعی نسبت به ابقا یا انحلال این بنگاه رای داده شود. شرکت ذوب آهن اصفهان که در فرابورس ایران پذیرفته شده است، به دلیل داشتن نسبت زیان  به سرمایه درصدی، مشمول این قانون است. به همین دلیل بحث افزایش سرمایه این شرکت از سال گذشته مطرح شد.رقم این افزایش سرمایه در ابتدا ۳۸۰درصد عنوان می شد، اما پس از برررسی های اولیه، با رقم ۳۲۲درصد بیان شد که در نهایت گزارش حسابرس قانونی نیز ۳۲۲درصد را تایید کرد.

طبق اعلام قبلی قرار بود شرکت ذوب آهن امروز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور اقدام به افتتاح بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه کند اما این تصمیم به تعویق افتاده است.

 

 

قطعه سازان

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان گفت: خودروسازان بزرگ جهان در حال مذاکره، نهایی شدن قرارداد یا طی مراحل اجرایی برای شروع کار مشترک با خودرو سازان ایرانی‌ می باشند

 

وبصادر

بانک صادرات ایران با صدور بیانیه به مناسبت رفع تحریم های شورای اجرایی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: خروج از تحریم شعب بین الملل بانک صادرات ایران و شعبه لندن، فصل جدیدی را آغاز می کند.

 

پالایشی ها

خبرها حاکى از فروش بنزین پالایشگاههاى تبریز و اصفهان در جایگاههاى اختصاصى و ورود به عرضه برندینگ میباشد .

 

حریل

شنیده میشود بزودى پس از حل صلاحیت خریدار بلوک شرکت دوباره آگهى میشود .

 

آپ

با توجه به ماهیت دانش بنیان بودن شرکت ، مدیران در صدد اخذ معافیت مالیاتى ٩٠ درصد از درامدهاى شرکت میباشد که در صورت تحقق حدود ٨ درصد به سود شرکت افزوده خواهد شد .

 

ساما

شنیده میشود که بحث فروش ٢٠ درصد سهام شرکت به شرکتى آلمانى مونیخ رى جدى شده است .

 

وبانک

اعم پرتفوی سرمایه گذاری گروه توسعه ملی شامل وبشهر ، شاراک و سیدکو می باشد لذا با توجه به تک نرخی شدن ارز و تاثیر مستقیم بر سود سازی شاراک و همچنین رشد سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان و توسعه صنایع بهشهر انتظار برای بالا رفتن NAV این سهم و گمانه زنی جهت رشد آن بگوش میرسد . قیمت سهم هم اینک تقریباً ۵۰درصد ارزش ناو خود قرار دارد .

 

پالایشی ها

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه‌های بزرگ در صف انتظار ورود به عرصه برندینگ و عرضه سوخت‌شان در جایگاه‌هایی با برند خودشان هستند و پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز به زودی در لیست شرکت‌های برندینگ قرار می‌گیرند.

محمدرضا مظلومی در یک نشست خبری در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: ۷۰شرکت برای برندینگ جایگاه‌های سوخت مراجعه کردند، ۲۶شرکت پرونده فرستادند و مجوز فعالیت ۱۷شرکت صادر شد.وی افزود: جایگاه‌های زنجیره‌ای از حوزه سوخت‌رسانی به خودروها در فاز اول شروع می‌کنند، در فاز دوم، انبارهای فرعی به آنها واگذار می‌شود و امیدواریم در فاز نهایی بتوانند در تولید، واردات و عرضه فرآورده عمل کنند.

وی با اشاره به مشوق‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای برندینگ گفت: این طرح در عمل به صورت پایلوت در اصفهان شروع شده است و امیدواریم حداکثر تا پایان آذر بتوانیم فعالیت رسمی شرکت‌های صاحب برند را داشته باشیم، چنان که لگوی چند شرکت در اصفهان، شیراز، بندر عباس و مازندران نصب شده است.

 

کگل

مجموعه گل گهر باتمام توان پنج هدف کاهش هزینه ها،افزایش تولید،افزایش حمل وصادرات ،شروع هرچه سریعترکارخانجات و پروژه های درحال احداث و بهبود کیفیت تمامی ظرفیت های موجودرا دنبال می کند.

 

زغال سنگ

سعد محمدی گفت: در حال حاضر صنعت زغال سنگ در انتظار افزایش نرخ است که این موضوع در آینده نزدیک رخ داده و در صورت اجرایی شدن بر اساس مذاکرات صورت گرفته، قیمت جدید شامل همه سال شده و این امر تاثیر مثبتی در شرایط اقتصادی شرکت خواهد داشت.

 

فاسمین

مدیر عامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران پروژه تولید کنسانتره روی از کیک‌های موجود در کالسیمین را یکی از پروژه‌های مهم عنوان کرد و افزود: روند پیشرفت این طرح به خوبی در حال اجرا است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد. وی در زمینه طرح‌های آینده هم یادآور شد: در حال حاضر ۲۰۰میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در ۱۰طرح جدید اختصاص داده شده و عمده سرمایه‌گذاری‌ها در طرح‌های جدید نیز تایید شده‌اند.

 

سیمان

یکی از موضوع‌های مطرح شده درباره صادرات سیمان به افریقا با توجه به بعد مسافت، تجهیز سیستم حمل‌ونقل دریایی و ایجاد اسکله‌های تخصصی در این زمینه است. مذاکرات را برای انعقاد قراردادهای صادراتی با کشورهای افریقایی شروع کردیم که در آستانه قطعی شدن است. لطفی با اشاره به سهم ۴۰درصدی حمل‌ونقل در قیمت تمام‌شده سیمان صادراتی ایران به افریقا گفت: امیدواریم با توجه به استفاده از انرژی یارانه‌دار هرچه زودتر امکان صادرات به افریقا را فراهم کنیم. کشورهای رو به توسعه افریقایی بازاری مناسب، پرمصرف و دائمی برای ایران است و با وجود حضور رقبایی که از امتیازهای بسیاری برای صادرات به افریقا برخوردارند می‌توانیم به این بازار امیدوار باشیم.

دبیر انجمن سیمان با اعلام بهبود سودآوری و بازدهی سیمانی ها در ۴ماه اخیر از افزایش تعداد کشورها برای صادرات سیمان و کلینکر خبر داد. دبیر انجمن سیمان اظهار داشت: در میان هر چند افزایش قیمتی برای محصولات سیمانی رخ نداده اما قیمت ها بهبود پیدا کرده است. در گذشته قیمتها براساس تحویل درب کارخانه محاسبه می شد، اما براساس ابلاغیه جدید برای کنترل و تعدیل قیمت ها با احتساب میانگین هزینه حمل و نقل در کشور، تحویل در مقصد انجام می شود و کف قیمت برای مشتری در نظر گرفته می شود.

 

تاپیکو

وزیر نفت، با بیان اینکه بهره برداری از بخش تولید بنزین پالایشگاه “ستاره خلیج فارس” تا پایان سال عملیاتی می شود، گفت:پالایشگاه مذکور سه فاز دارد که فاصله افتتاح هر فاز شش ماهه است.

 

مسکن

بانک مرکزی اعلام کرد: قیمت مسکن شهر تهران در مهرماه ۱.۶درصد افزایش یافت. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۴٫۴میلیون ریال است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱٫۶و ۵٫۹درصد افزایش نشان می دهد.

 

مارون

طرح ۶۰هزار تنی کامپوند پتروشیمی مارون درسال ۹۶بطورکامل به بهره برداری خواهد رسید. همچنین زیر مجموعه مارون، پتروشیمی لاله در ۶ماه نخست امسال موفق شد بیش از۱۳۴هزارتن محصول به ارزش ۱۴۷میلیون وچهارصد وهفتاد هزار دلار را روانه بازارهای بین المللی کند.

 

خودرو تجاری

 

با وجود اجرای برخی طرح های مربوط به نوسازی خودروهای سبک و نیمه سنگین و تحقق بخشی از وعده های دولت در ارائه تسهیلات و آغاز نوسازی تاکسی ها و مینی بوس های فرسوده در کشور ،اما همچنان موضوع نوسازی کامیون ها و خروج خودروهای فرسوده سنگین از مشکلات جدی دارندگان این خودروهاست. جریان نوسازی کامیون های فرسوده در حالی همچنان با وجود وعده های دولت مسکوت مانده که بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به امضاء رسید مقرر گردید تا ۶۵هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده نوسازی شود که متاسفانه تاکنون این طرح اجرایی نشده است. رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با توجه به وجود ۱۸۰هزار خودرو بالای ۲۷سال در جاده های کشور خاطر نشنا کرد : ۹۰هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای ۳۵سال در جاده های کشور تردد می کنند که این آمار نشان می دهد که دولت باید به سرعت در زمینه نوسازی این خودروها اقدامی جدی نماید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : شنبه 8 آبان 1395برچسب:شایعات و شنیده های بازار بورس ایران ،صورت های مالی ، کدال ، گزارش ، شفافیت ، اطلاعیه ، درامد ، فعالان ، بازار ، بورس, تکمبا ، ،شایعات , شنیده ها , اخبار,واسپاری ملت؛ عرضه اولیه , اقتصادی ,رانت , اطلاعات , گزارش , محرمانه , شایعات بورس, گروه بيمه ,كهمدا ,مرقام ,بفجر ,بکام,ختوقا ,بفجر ,خساپا ,پترول ,وغدیر ,فاذر ,بترانس,رتکو, بکاب,کهمدا ,خپویش ,ومعادن ,غمارگ ,مرقام ,تپکو ,غپاک ,کسرا ,کچاد ,ذوب ,خگستر ,بترانس ,بفجر ,ختوقا ,خپویش ,ذوب ,کچینى ,وساخت ,غبشهر ,ثتران ,فراور ,شپنا ,شخارک ,فلامی ,ثنوسا ,فولاد,هرمز ,ذوب ,توریل ,وقوام ,,فولاژ ,کنور,کیسون , فولاد, ,بترانس ,فسرب ,البرز ,پترول ,بترانس ,خودرو ,خگستر ,ذوب ,کچاد ,ولغدر ,کگل ,قندوشکر ,بترانس ,غمارگ ,خپویش ,ختوقا ,کچینى ,ذوب ,فولاد مبارکه ,وامید ,وغدیر ,خبهمن ,خکاوه ,ولو ,ومعادن ,بترانس, بترانس ,فملي , فاذر ,گروه دارويي ,ولصنم ,گروه قند و شکر،خساپا ,كيميا ,وگستر ,سقائن , بورس ,بازار , سهام , تهران ، سايپا، سرمايه‌گذاري بوعلي، سرمايه‌گذاري غدير، سيمان فارس و خوزستان، ليزينگ رايان سايپا، بانك صادرات، چادرملو، بانك تجارت، ملي مس، توسعه معادن فلزات، سرمايه‌گذاري صنعت‌و معدن، پتروشيمي اصفهان،سرمايه‌گذاري رنا، توسعه صنايع بهشهر، كنتورسازِي، گروه صنايع بهشهر ايران، فارسيت دورود، دارو‌سازي جابربن‌حيان، بانك كار آفرين، بانك ملت، سايپا آذين، گروه دارويي سبحان، ايران ترانسفو، بانك اقتصاد نوين، ليزينگ ايران، سرمايه‌گذاري توكافولاد، آذرآب، گل گهر، سرمايه‌گذاري توسعه ملي، سيمان تهران، سرمايه‌گذاري اميد، فولاد اميركبيركاشان، تكين كو، خدمات انفورماتيك، تولي پرس، مهركام پارس، بانك سينا، رينگ‌سازي مشهد، الكتريك خودرو شرق، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، پتروشيمي شازند (اراك)، سرمايه‌گذاري بانك ملي ايران، سرمايه‌گذاري شاهد، قطعات اتومبيل ايران، فولاد مباركه، جوشكاب يزد، سيمان دورود، نيرومحركه , :: 19:7 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.