✍ شنیده های امروز چهار شنبه 5 آبان ماه 95 ✍
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

روی


بلومبرگ گزارش کرده است که ماه مارس سال آینده ممکن است بهای روی در سطوحی نزدیک به ۲۵۰۰ دلار در هر تن نوسان کند که البته دلیل آن را نیز ضعف عرضه کانی های معدنی حاوی روی عنوان کرده است. گلدمن ساچس هم قیمت هایی نزدیک به ۲۵۰۰ دلار را مخابره کرده، همچنین سیتی گروپ قیمتی نزدیک به ۲۴۴۵ دلار را برای هر تن در سال ۲۰۱۷ برآورد کرده است.

سیمان


مدیرعامل سابق هلدینگ “سیدکو” عنوان کرد: کاهش تخفیفات اعطایی شرکت های سیمانی به مشتریان و افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی در برخی از مناطق را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل افزایش تقاضا در گروه سیمانی برشمرد.

بکام

مشارکت با شهرداری یزد در سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی مجموعه تجاری- تفریحی ارگ بمدت ۵ سال. قرارداد مذکور به تصویب شورای شهر یزد نیز رسیده است .

غبشهر و غمارگ

قطع ارز مبادلاتی برای واردات مواد اولیه و دانه های روغنی، انتظارات از تعدیل منفی درآمد در نمادهای غبشهر و غمارگ را بالا برده است .

سشرق

در آستانه تعدیل مثبت بدلیل کاهش هزینه بر مبنای مستندات جدید، در بودجه سال ۹۶ لحاظ شده، اما می تواند صورت های مالی سال ۹۵ را دستخوش تغییر نماید.

ولملت

جهت انعقاد و اجرای قراردادهای جدید، برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی (۲۵ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران را در دستور کار قرار داده که در مرحله تهیه گزارش توجیهی می باشد.

کفرا

مذاکره با آلمانی ها تا راه اندازی فاز دو در «کفرا» / شرکت فرآورده های نسوز ایران برای سال جاری ۵۰۷ ریال سود به ازاء هر سهم پیش بینی کرده که نیمه اول سال را با تحقق ۲۹ درصد آن به پایان رساند که پوشش ضعیفی به شمار می شود. علاوه بر آن که تاکنون تنها ۳۷ درصد مبلغ فروش بودجه شده تحقق یافته، از ۹ میلیارد ریال درآمد متفرقه مبلغ چندانی عاید کفرا نشده است. با توجه به این که بخش اعظم درآمدهای متفرقه مربوط به سود حاصل از فروش زممین مجاور کارخانه می باشد و فروش این زمین در مهر ماه قطعیت یافت، اثر خود را بر بودجه در گزارش دوره ۹ ماهه نشان می دهد و امید می رود با بهبود وضعیت اقتصاد کشور، پوشش مناسبی از کفرا شاهد باشیم. فروش این دارایی به جهت حل بخشی از مشکلات نقدینگی انجام گرفته، چرا که مشتریان اصلی محصولات کفرا فولادی‌ها، سیمانی‌ها، آلومینیومی‌ها و مس هستند که خود با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. با توجه به این که بخش عمده ای از محصولات کفرا روانه کارخانجات سیمان می شود، رونق این صنعت چشم انداز روشنی پیش روی این شرکت قرار می دهد. علاوه بر این موارد، چندین شرکت بزرگ خارجی از کشورهایی نظیر آلمان برای مشارکت با این شرکت در امر صادرات و توسعه محصولات وارد مذاکره شده‌اند و به زودی با شرکتی آسیایی تفاهم نامه در خصوص توسعه توسعه بازار، صادرات و مشارکت در ارتقاء کیفیت محصولات، به امضا خواهد رسید. شایان ذکر است که کفرا راه اندازی فاز دوم کارخانه خود را به اجرا درآورده و قرار است به فرآوری مواد اولیه و صنایع بالادستی ورود پیدا کند. با راه اندازی این فاز، بخشی از مواد اولیه‌ مورد نیاز شرکت که هم اکنون وارد می شود، به تولید می رسد و وابستگی به مبادی وارداتی کاهش می یابد. ظرفیت فاز دوم کارخانه کفرا در مرحله اول ۱۶ هزار تن در سال خواهد بود و زمان بهره برداری از آن اواخر سال ۹۶ برآورد می شود و بخشی از منابع لازم برای اجرای این طرح از تسهیلات صندوق توسعه ملی و بخش دیگر هم از طریق آورده نقدی شرکت انجام می گیرد.


وقوام


مدیرعامل بانک قوامین گفت: ما به جد دنبال ثبت نهایی افزایش سرمایه هستیم که پس از انجام این مرحله در خصوص تقسیم احتمالی سود مالی منتهی به اسفند ۹۳ و اسفند ۹۴ تصمیم گیری می شود. دکتر غلامحسن تقی نتاج در دیدارهای جداگانه گروهی از سهامداران و تحلیل اوضاع کنونی سهام بانک قوامین در بازار بورس به سوالات، پیشنهادها و نظرات آنان پاسخ گفت.

تورم


مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص کل(قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه)۶٫۶ درصد است که نسبت به ماه پیش (۶٫۷) کاهش یک دهم درصدی دارد.

وبصادر


بانک صادرات که بزرگترین بانک بورسی است با رویدادی مثبت روبرو شد که مربوط به آزاد شدن اموال آن توسط اتحادیه اروپا است. با تصمیم شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا، مقرره‌ای که در سال ۲۰۱۲ تصویب و موجب مسدود شدن دارایی‌های بانک صادرات ایران شده بود، اصلاح و نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک، از فهرست موسسات مشمول این مقرره حذف شد.

بیمه دی


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از بیمه دی کلاهبرداری و به دبی منتقل شده بود که با ورود مجلس به موضوع این مبلغ بازگردانده شد.

روانکار


دولت همزمان با صدور مصوبه‌ای مبنی بر جایگزینی نرخ ارز آزاد به‌جای نرخ ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری۲۰ فرآورده نفتی، طرح گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع روغن موتور و قیر در بازار را کلید زد. محاسبه قیمت گذاری ۲۰ قلم فرآورده ویژه نفتی با ارز آزاد شامل انواع حلال‌های صنعتی، لوبکات، وکیوم باتوم، گوگرد گرانول و کلوخه بوده که عملا موج جدیدی از گرانی انواع روغن و قیر را در بازار رقم خواهد زد.

غفارس


“پگاه فارس به عنوان تنها واحدبرگزیده لبنی استان فارس در تولید محصولات سلامت محور و دارای بیشترین نشان ایمنی و سلامت از سازمان علوم پزشکی استان معرفی و مفتخر به دریافت لوح و تندیس شد.

خساپا


یکی از مدیران شرکت سایپا روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا پیشنهاد جابه‌جایی سایت تولیدی محصولات رنو از بن‌رو به سایپای خمین را داد، این در شرایطی است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت رنو اعلام کرد که گروه صنعتی سایپا سایت تولیدی بن‌رو را بابت بدهی خود به ایدرو واگذار کرده است.

فنورد

مدیرعامل نورد و لوله اهواز با اعلام گلایه هایی، از شرایط سخت و بدهی سنگین ۳۰۰ میلیارد تومانی با سود ۳۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۴ درصدی خبر داد

سیمانیها

مدیرعامل سابق هلدینگ سیدکو : کاهش تخفیفات اعطایی شرکت های سیمانی به مشتریان و افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی در برخی از مناطق را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل افزایش تقاضا در گروه سیمانی برشمرد

زمان بازگشائی مرقام و آکنتور

هنوز اطلاعات رسمی برای بازگشایی «آکنتور» و «مرقام» نرسیده است؛ برای توقف «رانفور» و «مداران» تصمیم گیری خواهد شد…در حالی روز جاری پس از مدتها انتظار سرانجام اسامی شرکت‌های مورد تایید اتاق اصناف توسط این نهاد اعلام شد، که در این فهرست ۴شرکت بورسی کنتورسازی، ایران ارقام، خدمات انفورماتیک و داده پردازی ایران قرار دارند که دو نماد «آکنتور» و «مرقام» متوقف و دو نماد دیگر در حال معامله هستند که پس از انتشار خبر مزبور در بازار امروز با رشد قیمت مواجه شدند که در این میان «مداران» نه تنها نوسان مثبت ۴درصدی را تجربه کرد بلکه در پایان معاملات با صف خرید سنگین ۱۵میلیون سهمی به کار خود پایان داد.در این خصوص سعید محمد علیزاده، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار اظهار کرد: سازمان با دو شرکت کنتورسازی و ایران ارقام در حال مکاتبه برای شفاف سازی اطلاعات است و هنوز نامه‌ای رسمی از این دو شرکت مبنی بر توضیحات سازمان بورس دریافت نشده که به محض دریافت اطلاعات مزبور، این دو نماد بازگشایی خواهند شد.پوی در خصوص وضعیت دو نماد «مداران» و «رانفور» نیز گفت: باید نامه‌ای رسمی از سوی اتاق اصناف ایران به سازمان بورس اوراق بهادار مبنی بر تایید این نمادها در طرح صندوق‌های فروشگاهی اعلام شود که تا کنون این نامه دریافت نشده و به محض دریافت اطلاعات، در خصوص توقف و یا ادامه روند معاملاتی این دو نماد تصمیم گیری خواهد شد.

لپارس /لازما

رئیس اتحادیه لوازم خانگی آخرین وضعیت کارخانه‌ های ارج، آزمایش و پارس الکتریک را تشریح کرد.محمد طحان‌ پور امروز – دوشنبه – در نشستی خبری دربارهآخرین وضعیت این سه کارخانه اظهار کرد: برخی افراد در بخش خصوص گام‌ هایی را به منظور خرید کارخانه های ارج و آزمایش برداشته‌ اند تا بتوان مجددا چرخه تولید آن‌ ها را فعال کرد اما در مورد پارس الکتریک مشکلات بیش از این‌ هاست، چرا که دانش تولید و تکنولوژی محصولات آن فرق می‌ کند و نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است.
وی ادامه داد: این کارخانه‌ جات باید ماشین آلات جدیدی را اضافه کنند. چرا که با تولیدات قبلی، امکان رقابت وجود ندارد. در مجموع وضعیت فعلی این کارخانه‌ ها همانند سایر کارخانه‌ ها نیست و باید به مرور زمان مشکلات آن‌ ها حل شود تا مجددا به چرخه تولید برسند.رئیس اتحادیه لوازم خانگی رایزنی‌ هایی با یک شرکت ایتالیایی در زمینه ماشین‌ آلات تولید لوازم خانگی انجام شده و این شرکت اعلام کرده که علاوه بر همکاری‌ های مختلف تسهیلات ویژه‌ ای را ارائه می‌ کند. بنابراین می‌ توانیم به منظور فعال سازی مجدد کارخانه‌ های ارج و آزمایش به صورت اعتباری از تسهیلات ارائه شده بهره ببریم.

قندیها

در گروه شیرین بورس دیروز نامه ای با موضوع بسیار فوری مهم روند سهام آنها در بازار سرمایه را ۱۸۰ درجه تغییر داد. امروز انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران با ارسال نامه به شرکت های قند و شکری اعلام کرد که فعلاً مبلغ ۸۴۳ میلیارد ریال از ۱۲۶۷ میلیارد ریال مطالبات کارخانه های قند چغندری از محل ما به التفاوت شکر در سال ۹۳ آماده پرداخت شده است و شرکت ها باید تا آخر وقت روز جاری نسبت به اعلام شماره حساب اقدام نمایند. از همین رو آنچه که مسلم است شرکت های قندی باید خود را آماده تعدیلات با اهمیت سود از دو محل افزایش نرخ و نیز دریافت مطالبات نمایند و نکته با اهمیت در این خصوص آن است که امروز سرمایه ۱۴ شرکت قندی فعال در بازار سرمایه رقمی معادل ۲۷۳ میلیارد تومان می باشد که می توان گفت با توجه به اینکه بزرگ ترین و مطرح ترین شرکت های قند و شکری همین فعالان بازار سرمایه در گروه مذکور می باشند، عدد ۸۴ میلیارد تومان رقم قابل توجهی برای آنها محسوب می شود. بنظر می رسد بزودی نمادهای این شرکت ها به جهت تعدیل درآمد متوقف گردند

 

اخبارو شنیده هایی از آپ

سهام آپ متعلق به بانک کشاورزی هم به بورس می آید-بنابر اطلاعات واصله و با توجه به استقبال خریداران از سهام آپ ، بانک کشاورزی به دنبال عرضه ۱۶میلیون از سهام ترجیحی متعلق به کارکنان خود است.
– به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ شنیده ها حاکی از آن است طبق توافق به عمل آمده بین شرکت بورس و بانک کشاورزی (به عنوان یکی از سهامداران عمده آپ) ۱۶ میلیون از سهام ترجیحی متعلق به کارکنان این بانک، جهت خرید در دسترس عموم قرار می گیرد.– به نظر می رسد این توافق در پی نارضایتی خریداران از نحوه عرضه اولیه سهام آپ و استقبال زیاد آنها از این سهام صورت گرفته و بانک کشاورزی ترجیح داده تا سهام متعلق به کارکنان خود را بین عموم خریداران توزیع نماید.– گفتنی است دوشنبه گذشته ٨۴ میلیون سهام آپ در بازار بورس تهران عرضه شد که از این تعداد ٢۴میلیون سهم به صورت ترجیحی در اختیار کارکنان شرکت آسان پرداخت قرار گرفته و ۶٠میلیون سهم نیز بصورت عمومی عرضه شد.

وبصادر

فارس-با تصمیم شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا، مقرره‌ای که در سال ۲۰۱۲ تصویب و موجب مسدود شدن دارایی‌های بانک صادرات ایران شده بود، اصلاح و نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک، از فهرست موسسات مشمول این مقرره حذف شد.

خکاوه

شنیده شده که خکاوه به دنبال افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی در دو مرحله است که به دنبال کسب موافقت بورس می باشد

فاراک

طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر رونمایی شرکت ماشین سازی اراک از قراردادهای جدید خود با حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی خود به اراک مطرح شده است که تعدیل در درآمد هر سهم این مجموعه را به دنبال خواهد داشت.در همین ارتباط یک مقام آگاه از شرکت ماشین سازی اراک در گفتگو با خبرنگار بورس نیوزاظهار داشت: تا به اکنون ماشین سازی اراک از قراردادهای بسیاری رونمایی کرده که هر یک به نحوی در سود هر سهم این شرکت تأیید مثبتی داشته و باعث ایجاد تغییر و تعدیل در درآمد شرکت شده است. اکنون نیز قرار بر این است که طی هفته آینده از دو قرارداد نیروگاه بادی و خودروهای تجاری که تأثیر قابل توجهی بر درآمد “فاراک” دارد، رونمایی شود.وی در ادامه افزود: در حال حاضر قرارداد نیروگاه های بادی مجموعه ماشین سازی اراک به مرحله نهایی رسیده و در آینده ای بسیار نزدیک قرارداد خودروهای تجاری نیز به مرحله پایانی خود می رسد.این مقام آگاه در خصوص آثار مالی ناشی از عقد قراردادهای مذکور توضیح داد: قطعاً هر یک از قراردادهای جدید “فاراک” باعث تعدیل درآمد هر سهم آن خواهد شد که قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مجموعه این تعدیل مثبت اعلام می شود.

فولاد

آمارهای انجمن جهانی فولاد نشان داد که تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر (شهریور ۹۵) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸٫۸ درصد افزایش یافته و در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۳٫۲۱۰ میلیون تن رسیده است

سیمان

شیخان از درخواست فعالان صنعت سیمان می گوید؛ برگه معامله بورس کالا، مجوز صادرات سیمان/ اعتقاد فعالان صنعت سیمان این است که تمامی معاملات برای صادرات سیمان از طریق بورس کالا انجام گیرد و گمرکات کشور فقط با برگه معامله بورس کالا اجازه خروج سیمان از کشور را صادر کند اما همچنان این مهم در دست بررسی است

نرخ خوراک

اعلام شده است که نرخ اتان در هیچ شرایطی نباید کمتر از ۲۲۰دلار شود، در حالی است که در حال حاضر شرکت‌های ایرانی با خوراک اتان ۲۴۰دلاری در حال رقابت با شرکت‌های عربستانی با نرخ خوراک ۹۰دلاری هستند. دیروز در همین زمینه بیژن زنگنه درباره انتقاد شرکت‌های پتروشیمی از تغییر فرمولی ناعادلانه و غیرمنطقی برای فروش خوراک اتان توضیح داد: از فرمول و قیمت‌های تعیین شده برای فروش اتان دفاع می‌کنم. هم‌اکنون برای فروش یک میلیون تن اتان، ۴ میلیون تن تقاضا در داخل کشور وجود دارد، اگر پتروشیمی‌ها فکر می‌کنند که قیمت‌های فعلی گران است قطعا مزایده برگزار می‌کنیم و یک‌ونیم برابر قیمت‌های فعلی خوراک اتان را به فروش می‌رسانیم

 

 

    • به گفته معاون اقتصادی ثباغ یک گروه سرمایه گذار خارجی درصدد ورود به این شرکت با مشارکت ۷۵ درصدی هستند. میرعلی اصغر سرکار فرشی، معاون اقتصادی شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصادآنلاین گفت: سرمایه گذاران ایتالیایی برای ورود به دو پروژه رشدیه و پروژه سرعین قصد مشارکت با شرکت باغمیشه را دارند.

 

    • گفته می شود معاملات امروز کسرا ابطال گردیده است و فردا خریداران و فروشندگان این سهم باید مجددابرای کشف قیمت رقابت کنند / البته هنوز اطلاعات مطمئن دقیقی در دست نیست

 

    • تخفیف راه آهن برای صادرکنندگان سیمان به کشورهای آسیایی میانه / معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن از تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصدی تعرفه حمل بار برای کالاهایی صادراتی و ترانزیتی خبر داد.

 

    • لابی‌گری بوئینگ برای نهایی کردن قرارداد فروش هواپیما به ایران

 

    • گردشگری و هتلداری : روسیه برنامه لغو روادید گردشگری با ایران را اعلام کرد.

 

    • ارتقای ۳۲ پله‌ای جایگاه بین‌المللی ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار در دوره ۴ ساله دولت یازدهم



 


☑️تایید ابطال معاملات امروز کسرا توسط معاونت عملیات و نظارت بازار

شفاف سازی شرکت مبنی بر عدم انجام رویداد خاص در داخل شرکت باعث شد تا گمانه زنی ها در خصوص ابطال معاملات کسرا شروع شود. لحظاتی قبل علی صحرایی معاون عملیات و نظارت بازار این خبر را تایید کرد . هنوز جزییات ابطال معاملات کسرا منتشر نشده است .

 

 

    • آپ : با توجه به ماهیت دانش بنیان بودن شرکت، مدیران آن در صدد اخذ معافیت مالیاتی 90 درصد از درامدهای شرکت هستند که در صورت تحقق آن حدود 8 درصد به سود شرکت افزوده خواهد شد.

 

    • سدور: بر اساس شنیده ها شرکت به زودی تعدیل مثبت خواهد داد و با برنامه ریزی جدید مدیریتی شرکت با کاهش هزینه ها روبرو خواهد بود.

 

    • بساما : شنیده میشود بحث فروش 20 درصد سهام شرکت به شرکت آلمانی مونیخ ری جدی شده است.

 

    • فمراد : شنيده ميشود كه در چند مناقصه انتقال برق در چند استان برنده شده كه احتمالاً تا اواخر آبان رونمايى ميشود .

 

    • حتايد : شنيده ميشود دو زير مجموعه از اين شركت بنام توكاكشش و ارس سير بزودى در فرابورس عرضه ميشود .

 

    • سشرق : در آستانه تعدیل مثبتبه دلیل کاهش هزینه ها بر مبنا مستنداتجدیددر بوجه سال 96 لحاظ شده آما میتواند صورت مالی های جدید را دست خوش تغییرات نماید.

 

    • غبشهر و غمارگ : قطع ارز مبادلاتی برای واردات مواد اولیه دانه های روغنی انتظارات از تعدیل منفی درآمد درنمادهای غبشهر و غمارگ را بالا برده است .

 

    • بکام : مشارکت با شهرداری یزد در سرمایه گذاریه 280 میلیارد تومانی مجموعه تجاری تفریحی ارگ نمدت 5 سال / قرارداد مذکور به تصویب شورای شهر یزد نیز رسیده است.

 

    • ذوب : زمان بهره برداری بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه و ۴ پروژه مهم را تعیین کرد. / بورس پرس- ذوب آهن زمان بهره برداری از بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه و ۴ پروژه مهم تولیدی دیگر را با حضور معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد. به این ترتیب قرار است شنبه آینده 8 آبان بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه و 4 پروژه مهم تولیدی و زیست محیطی دیگر در ذوب آهن اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری به بهره برداری برسد.

 

    • حریل : شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مشکل معامله بلوکی حریل در حال برطرف شدن است و این بلوک در روزهای اینده مجددا آگهی شده و اینبار معامله صورت می پذیرد.

 

  • بيمه آسيا : اين شركت در گزارش ٦ ماهه حدود ٣٠ ميليارد تومان تعديل سنواتي مثبت داده است و بر اساس شنيده ها بر اساس نظر حسابرس بايد بالاي ١٠٠ ميليارد ديگر برگشت ذخيره انجام دهد...

خودورئیها

نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو ایران در لبنان در چارچوب همکاری های اقتصادی مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و منطقه بویژه در جهت گسترش صادرات غیرنفتی ایران در مرحله بعداز برجام گشایش یافت

سیمانیها

نشانه‌هایی از خروج بازار مسکن از رکودی که در چند سال اخیر این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده بود، با چشم انداز بهبود ساخت ‌و ساز زمینه توجه سرمایه‌گذاران به نمادهای سیمانی را فراهم آورده است. در عین حال روز گذشته دبیر انجمن سیمان با اعلام بهبود سودآوری و بازدهی سیمانی‌ها در ۴ ماه اخیر از افزایش تعداد کشورها برای صادرات سیمان و کلینکر خبر داد

بازگشائی قچار

مدیر مالی شرکت فرآورده های قندی چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تولید کنندگان شکر تولیدی خود را به قیمت مصوب ۲۵۲۰ تومان به مشتریان می فروشند و ما به التفاوت قیمت ها در قالب یارانه و مطالبات از دولت دریافت می شود.حسن حمزه ایل در خصوص اثرات مثبت ناشی از پرداخت مطالبات شرکت های قندی از سوی دولت بر وضعیت سودآوری “قچار” و سایر هم گروهی های آن ابراز داشت: این مجموعه در بودجه سال ۹۳ خود به ازای هر کیلو تولید شکر ۲۰۰ تومان و در بودجه سال ۹۴، ۲۱۵ تومان مطالبات ناشی از ما به التفاوت قیمت ها در نظر گرفته است.

پالایشی ها

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه‌های بزرگ در صف انتظار ورود به عرصه برندینگ و عرضه سوخت‌شان در جایگاه‌هایی با برند خودشان هستند و پالایشگاه‌های اصفهان و تبریز به زودی در لیست شرکت‌های برندینگ قرار می‌گیرند

آپ

با توجه به ماهیت دانش بنیان بودن شرکت، مدیران آن در صدد اخذ معافیت مالیاتی ۹۰ درصد از درامدهای شرکت هستند که در صورت تحقق آن حدود ۸ درصد به سود شرکت افزوده خواهد شد.

حریل

گفته میشود مشکل معامله بلوکی حریل در حال برطرف شدن است و این بلوک در روزهای اینده مجددا آگهی شده و اینبار معامله صورت می پذیرد

سدور

بر اساس شنیده ها شرکت به زودی تعدیل مثبت خواهد داد و با برنامه ریزی جدید مدیریتی شرکت با کاهش هزینه ها روبرو خواهد بود.

بساما

شنیده میشود بحث فروش ۲۰ درصد سهام شرکت به شرکت آلمانی مونیخ ری جدی شده است.

فمراد

شنیده میشود که در چند مناقصه انتقال برق در چند استان برنده شده که احتمالاً تا اواخر آبان رونمایى میشود .

حتاید

شنیده میشود دو زیر مجموعه از این شرکت بنام توکاکشش و ارس سیر بزودى در فرابورس عرضه میشود .

ذوب

یک مقام ارشد در ذوب آهن اصفهان از پایان حسابرسی افزایش سرمایه ۳۲۲ درصدی این فولادساز و ارسال درخواست رسمی افزایش سرمایه به نهاد ناظر بازار سهام طی چند روز آینده خبر داد.سید یاسر طیب نیا، عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه این شرکت به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت تکمیل و نهایی شده و در حال حاضر باید وارد مرحله بعدی از افزایش سرمایه بشویم.وی افزود: درخواست رسمی و مدارک این افرایش سرمایه طی چند روز آینده به سازمان ارسال خواهد شد و بنا داریم همه کارهای باقی مانده افزایش سرمایه را با سرعت جلو ببریم و اساسا نمی گذاریم فرآیند این مهم به زمان بخورد.در همین خصوص غلامرضا ابوترابی رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس هم در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ذوب گفت: نامه شفاف سازی برای افزایش سرمایه در کدال قرار گرفته است.اما باید شرکت تمام مدارک و مستندات لازم را طی ۲۰روز مهلت قانونی برای سازمان ارسال کند و سازمان در لیست خود برای بررسی و دریافت مجوز قرار دهد.وی افزود: بدیهی است پس از این مراحل و دریافت مجوز از سوی سازمان و طی تشریفات قانونی دیگر افزایش سرمایه شرکت انجام خواهد شد.

فمراد

شنیده شده بزودی معامله بلوکی ۲۰ درصدی سهام فمراد توسط گروه قوامین به قیمت هر سهم حدود ۶۰۰ تومان عرضه خواهد شد که یک شرکت خصوصی برای بلوکش اعلام خرید کرده است.

شوینده ها

با افزایش قیمت خوراک صنایع پتروشیمی عملا احتمال گرانی قیمت انواع مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، حشره کش، رنگ و رزین، برخی از محصولات پلاستیکی، الیاف مصنوعی روغن‌های صنعتی و صنایع دارویی در بازارهای داخلی مصرف قوت گرفته است

کشتیرانی

بر اساس آمار یک موسسه تحقیقاتی اروپایی شرکت کشتیرانی ایران سفارش خرید یک فروند کشتی به ظرفیت ۲۲۰۰ TEU را به شرکت‌های خارجی داده است

 

 

#سیمان
پناهي درخصوص تجربه عرضه قير و به کارگيري اين تجربيات در مورد سيمان گفت: يکسري محدوديت هايي در بازارهاي کالايي هميشه وجود داشته است که خود را تحميل خواهد کرد، تجربه قير، بحث قاچاق را کنترل کرد، در اين رابطه بحث کيفيت نيز وجود داشت که عملابازار قير را در خارج از کشور مخدوش کرد و اينها مواردي بود که ناشي از تجربه صادرات بود.در واقع همين تجربه موفق در قير اعضاي انجمن صنعت سيمان را ترغيب کرد که به دنبال صدور گواهي باشند تا بتوانند بازارشان را مديريت کنند.وي در پاسخ به سوال کنترل دلال ها و نيفتادن ابتکار عمل به دست آنها در بازار گفت: دلال زماني وارد بازار مي شود که قيمت ها شفاف نباشند، در اين راستا قيمت عرضه هاي صادراتي از سه روز قبل اعلام مي شوند، بنابراين از سه روز قبل قيمت پايه براي خريداري که واقعا قصد خريد داشته باشد شفاف و روشن است، چنانچه در اين ميان شخصي خريد کند و با قيمت بالاتري به خريدار اصلي بفروشد، ناشي از عدم اطلاع خريدار اصلي نيست، احتمالاخريدار اصلي منابع مالي لازم را ندارد و حاضر است با پرداختي بالاتر و از طريق شخص ديگري خريد کند، ضمن اينکه اين موضوع به بحث صادرات مربوط است و در اينجا دلال خيلي معنا پيدا نمي کند.البته اگر دلال هايي وجود داشته باشند و بر اساس قيمت پايه اي که در بورس کالاکشف مي شود دست به خريد بزنند و بروند، نمي توان سر خريدار اصلي را کلاه گذاشت چرا که سيستم شفافي وجود دارد.

#متانول
به نظر می رسد بخش زیادی از ظرفیت های جدید تولید متانول ایران در بازار چین عرضه شود. طرح های زیادی در ایران برای تولید متانول برنامه ریزی شده اند که انتظار می رود دو طرح آن بین تا یک سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد. با بهره برداری از دو واحد کاوه با ظرفیت تولید سالانه 2.31 میلیون تن متانول و واحد تولیدی متانول مرجان با ظرفیت تولید اسمی 1.65 میلیون تن در سال رشد 80 درصدی (حدود چهار میلیون تن در سال) تولید متانول در ایران رقم خواهد خورد. با وجود این که ایران تولید متانول خود را در کوتاهترین زمان ممکن افزایش می دهد اما انتظار نمی رود که این ظرفیت تولید بتواند در بازارهای جهانی تاثیرگذار باشد و عمدتا در چین عرضه خواهد شد.

#سیمان #سبجنو
مجید خاموردی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از محصولات این شرکت به سایر کشورها صادر می شود، گفت: البته میزان صادرات این شرکت در سال جاری حدود شش درصد کاهش یافته است که علت اصلی این امر وضع جدید قوانین به کشور روسیه است. وی با بیان اینکه سالانه حدود دو میلیون تن محصول از این شرکت صادر می شود، افزود: میزان صادرات سیمان در سال جاری به حدود ۵۰ تن رسیده است. وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت سیمان با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند این درحالیست که می تواند ظرفیت فعالیت را به ۱۰۰ درصد برساند، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ تن سیمان به این کشور صادر می شود اما این شرکت می تواند یک هزار تن محصول به افغانستان صادر کند و مناسب نبودن ناوگان این امر را به توقف انداخته است.

#ذوب
بزرگترين كارخانه ريل خاورميانه و 4 پروژه مهم توليدي و زيست محيطي مهم ديگر در ذوب آهن اصفهان با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و جمعي ديگر از مسئولين كشور و استان اصفهان شنبه 8 آبان ماه به بهره برداري مي رسد .

#گاز
در معاملات بامداد امروز (چهارشنبه پنجم آبان ماه) همسو با افت قیمت نفت، قیمت شاخص گاز طبیعی آمریکا کاهش یافت. قیمت شاخص گاز هنری هاب آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر در ساعت هفت و ١٢ دقیقه بامداد امروز با بیش از دو سنت کاهش، به ٢,٧٢ دلار برای هر یک میلیون بی تی یو رسید. همچنین قیمت تثبیت شده این شاخص در روز پیش از آن، ٢,٧٧ دلار برای هر یک میلیون بی تی یو و حجم معاملات آن ٧٦٣ مورد بوده است.

#بانکی
بر اساس یافته‌های پژوهشگران پولی و بانکی کشور،‌ بررسی شاخص‌های تعیین‌کننده سلامت بانکی کشور نشان‌دهنده افت سلامت بانک‌ها در پنج ساله اخیر در مقایسه با دوره مشابه قبلی است. «نسبت کفایت سرمایه»، «نسبت مطالبات غیر‌جاری» و «نسبت دارایی‌های نقد» شاخص‌هایی است که در تعیین وضعیت سلامت سیستم بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه قدر بانک‌ها از سرمایه بیشتر و سالم‌تری برخوردار باشند، از توان حمایتی و تسهیلات‌دهی بیشتری برای حمایت از اقتصاد برخوردار خواهند بود. «انباشت ضرر از ناحیه دارایی‌های بانکی»، «افزایش ریسک دارایی‌های بانک‌ها»، «گرفتن ذخیره برای مطالبات مشکوک‌الوصول» و «‌انجماد دارایی‌ها در بخش‌های غیر‌تسهیلاتی» مهم‌ترین دلایل افت کارآیی نظام بانکی در سال‌های اخیر بوده است. بر اساس یافته‌های پژوهشگران، وضعیت سلامت و پایداری سیستم بانکی کشور در قالب تمام شاخص‌های مورد بررسی، نه تنها در مقایسه با متوسط جهانی بلکه در مقایسه با کشورهایی که دچار بحران مالی شده‌اند، از وضعیت مساعدی برخوردار نیست. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد طی سال‌های 1386 تا سال 1394 شاخص‌های سلامت بانکی با روند کاهشی مستمری مواجه بوده‌اند. همچنین بررسی وضعیت گره‌های شبکه بانکی کشور نشان می‌دهد با وجود طیف گسترده موجود در وضعیت سلامت بانک‌ها، اغلب بانک‌های کشور از نظر وضعیت سلامت مالی در وضعیت نامساعدی به سر می‌برند. به عقیده پژوهشگران، وضعیت شاخص‌های سلامت بانکی، از نزدیک شدن شبکه بانکی کشور به خط قرمز بحران حکایت دارد. وضعیت موجود حاصل عمل و عکس العمل فعالان بازار پولی و بانکی کشور به انگیزه‌هایی است که ازسوی سیاستگذاران پولی و بانکی کشور ایجاد شده و در قالب زیرساخت‌های موجود شکل گرفته است. بنابراین رفع وضعیت تعادلی موجود تنها با اصلاحات بنیادین در عوامل به‌وجود آورنده این انگیزه‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود.

#بانکی
مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی درباره دلایل زیان‌ده شدن برخی بانک‌ها گفت: بخشی از این زیان به سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه زمین و مستغلات و عدم امکان فروش این اموال به دلیل رکود برمی گردد. وی با اشاره به جریمه 34 درصدی بانک در صورت اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی، افزود: البته خوشبختانه بانک مرکزی این اضافه برداشت‌ها را به خط اعتباری تبدیل کرد و همین مساله باعث کاهش نرخ سود اعتبار دریافت شده از بانک مرکزی شد.

 

 

ذوب آهن
ايلنا: بزرگترين كارخانه ريل خاورميانه و ٤ پروژه مهم توليدی و زيست محيطي مهم ديگر در ذوب آهن اصفهان با حضور اسحاق جهانگيری معاون اول رئيس جمهور و جمعي از
ديگر مسئولين كشور واستان اصفهان شنبه ٨ آبان ماه به بهره برداری مي رسد .
ثباغ
به گفته معاون اقتصادی «ثباغ»، يك گروه سرمايه گذار خارجي درصدد ورود به اين شركت با مشاركت ۷۵ درصدی هستند.
گروه پتروشيمي
دبير انجمن كارفرمايي پتروشيمي گفت: از سه شنبه ۴ آبان ۹۵ نرخ خوراک مايع و نفتا مجتمع های پتروشيمي براساس نرخ ارز آزاد محاسبه مي شود.
حريل
شايعات از آگهي شدن دوباره واگذاری بلوک اين شركت حكايت دارد
گروه پالايشي
مدير بازرگاني شركت ملي پخش فرآورده های نفتي گفت: پالايشگاه های بزرگ در صف انتظار ورود به عرصه برندينگ و عرضه سوخت شان در جايگاه هايي با برند خودشان
هستند و پالايشگاه های اصفهان و تبريز به زودی در ليست شركت های برندينگ قرار مي گيرند
سدور
شايعات از تعديل مثبت اين شركت درآينده نزديك حكايت دارد گويا با برنامه ريزی جديد مديريتي شركت با كاهش هزينه ها روبرو خواهد شد
فمراد
شايعات از برنده شدن اين شركت درچند مناقصه جديد حكايت دارد
فمراد
شايعات از واگذاری بلوک اين شركت توسط قوامين در قيمت های ٦٠٠ تومان در آينده نزديك حكايت دارد
كسرام
شايعات از تعديل مثبت كسرام حكايت دارد گويا شركت تعديل نيروی انساني داشته است

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.