اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه دوشنبه مورخ 26 مهرماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه دوشنبه مورخ 26 مهرماه 1395 را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید...

تایرا

شنیده ها حاکى از آن است که شرکت کروز در تلاش است سهم خود را افزایش دهد و وارد هیئت مدیره شود .

 

بنیرو

شنیده میشود که در گزارش ۶ ماهه با تعدیل مثبت خواهد داشت .

 

وقوام

شایعات از صدور مجوز ثبت افزایش سرمایه توسط بانک مرکزى حکایت دارد.

 

خدیزل

خدیرل توانسته در ۶ ماهه ابتدایی سال مالی خود، بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان فروش داشته باشد که توانسته ۴۲درصد از بودجه خود را پوشش دهد. بیشترین مبلغ فروش شرکت مربوط به کامیونت های ۶، ۸ و ۵ تن است.اما وضعیت تولید شرکت نسبت به ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۴، رشد بیش از ۳۰ هزار دستگاهی در تولید را داشته است.پیش بینی می کنیم با توجه به آمار تولید ۶ ماهه، شرکت توانسته باشد با فرض حاشیه سود خالص  ۱۵ تا۱۸ درصدی، سودخالص شرکت در ۶ ماهه در محدوده ۳۵ تا ۴۲ میلیارد تومان خواهد بود.

 

 بانکی ها

بانک مرکزی در بخشنامه ای موارد پنج گانه را به منظور تعامل با بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خارجی به شبکه بانکی ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است که کلیه اشخاص حقوقی و بانکی غیر آمریکایی ملزم به ارائه خدمات به طرف ایرانی هستند و با هیچ عذری نمی توانند از ارائه خدمات شانه خالی کنند. بر اساس موارد فوق لازم است در کلیه تعاملات با طرف‌های خارجی بر اجرای کامل و بدون تنازل تعهدات برجامی طرف‌های مقابل تأکید شده و تحقق تمامی آن تعهدات به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.‏

 

پتروشیمی

مجموع تولید صنعت پتروشیمی ازابتدای سال تا پایان شهریورماه به بیش از بیست و چهار میلیون و ۹۵۸هزار تن رسید. عملکرد تولید صنعت پتروشیمی در شهریورماه ۳٫۶۵میلیون تن بوده است که مجتمع های پتروشیمی ارومیه،رجال، بیستون، کربن ایران، لاله و خراسان به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را از آن خود کردند. مجموع صادرات محصولات پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال به بیش از ۱۰ میلیون تن به ارزش حدود ۴ میلیارد و سیصد میلیون دلاررسید.

 

سیمان

آمارهای تجاری از راه طولانی ایران برای حضور موثر در بازارهای آفریقایی حکایت می کند. این در حالی است که فعالان بخش خصوصی در صنایع مختلف از جمله سیمان به بازارهای قاره سیاه چشم دوخته اند. عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه در صورت اعطای تسهیلات حمل و نقل تولیدکنندگان ایرانی می توانند سیمان ایران را به کشورهای آفریقایی صادر کنند گفت: اگر دولت یارانه حمل و بخشی از هزینه سوخت کشتی های حامل سیمان ایران را پرداخت کند، می توانیم به موقعیت خوبی در بازار سیمان کشورهای آفریقایی برسیم. غنا، کنیا، و تانزانیا از مشتریان سیمان ایران هستند و با توجه به سطح توسعه یافتگی این کشورها، به نظر می رسد ظرفیت مصرف خوبی انتظار سیمان ایران را در آفریقا می کشد. تنها مسئله ما در صادرات به کشورهای آفریقایی مسئله فاصله است که امیدواریم با اعطای تسهیلات از سوی دولت به آن غلبه کنیم.

 

ذوب

احسان دشتیانه، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان، گفت: مسئولان راه آهن روز سه شنبه با حضور در ذوب آهن آهن اصفهان رسما قرارداد ریل ملی را به طور رسمی امضا می‌کنند.

 

در شرایط فعلی هنوز سیگنال جذابی از عملکرد شرکت‌ها به بازار صادر نشده است و چشم‌انداز مناسبی دست‌کم در کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری در بورس مشاهده نمی‌شود. به عبارت دقیق‌تر شاخص‌های مهم در بازار سهام به سطوحی رسیده‌اند که افزایش بیشتر آنها در برهه فعلی تا حدودی دور از ذهن به نظر می‌رسد. نسبت متوسط P/Eدر بورس این روزها به محدوده بیش از ۲/ ۷ مرتبه‌ای رسیده است

 

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: طبق تعهدات طرف مقابل در برجام، افتتاح و نگهداری حساب های دلاری و ارایه خدمات به دلار آمریکا توسط بانک های غیر آمریکایی برای اشخاص ایرانی از جمله اشخاصی که تحریم های هسته ای آنها رفع شده، مجاز است

 

با رشد بیش از پنج دلاری؛ قیمت نفت صادراتی ایران به بشکه ای ۵۰ دلار نزدیک شد

 

آمادگی بورس کالا برای عرضه سنگ آهن در تالار داخلی

ماین نیوز- دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن به تازگی از عرضه سنگ آهن در رینگ داخلی بورس کالا به منظور جلوگیری از خام فروشی و صادرات هدفمند این محصول خبر داد که در همین زمینه معاون عملیات و نظارت بورس کالا اعلام کرد که این شرکت در راستای جلوگیری از خام فروشی آمادگی کامل را دارد

 

قائم‌مقام وزیر صنعت در خصوص دلایل امضای قرارداد یک نهاد دولتی با رنو، برخلاف سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان گسترش شاید برای اینکه بتواند سیاست‌گذاری واحد در خصوص سرمایه‌گذاری داشته باشد تن به امضای این قرار داده است

 

شتوکا

بر اساس شنیده ها شرکت با یک شرکت خارجی جهت تولید محصول مشترک و صادرات به کشورهای اروپایی به توافق رسیده است .

 

خنصیر

شنیده ها حکایت از تعدیل مثبت ناشى از افزایش تیراژ تولید در دستور کار است .

 

ذوب

شنیده ها حکایت از تایید افزایش سرمایه “ذوب ” از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد.

 

فسرب

احتمال تعدیل در گزارش شش ماهه بدلیل شروع تولید سرب از سه ماهه دوم و افزایش نرخ جهانی سرب و روی.

 

ودی

خبرها از قصد شرکت برای فروش ساختمان در مهر ماه می باشد.

 

خاور

شنیده شده شرکت بزودی افزایش سرمایه خود را راهی کدال خواهد کرد.

 

رکیش

خبر ها حاکی از ان شرکت به زودی از اپلیکیشن جدید خود رونمایی خواهد کرد.

 

رایانه

شنیده ها حاکى از افزایش ١۴ درصدى نرخ خدمات پایه تخصصى انفورماتیک در سالجارى میباشد .

 

سایپا

یک مقام مسئول صنعت خودرو با بیان اینکه رنو خواستار ( بن رو ) سایپا است ، گفت توافقات اولیه با سایپا بر سر انتقال انجام شده است .

 

شکلر

بر اساس شنیده ها #تاپیکو جهت تامین هزینه های پروژه خلیج فارس ,بلوک خود در #شکلر را به قیمت ۱۵۰میلیارد تومان بفروش می رساند تا چند هفته اینده ,همچنین توافقاتی از شرکت با سرمایه گذار خارجی به گوش می رسد که به زودی اعلام خواهد شد.

 

خگستر

شنیده شده که زیر مجموعه زیانده از خگستر در حال واگذاریست و به زودی افزایش سرمایه از سود انباشته اجرایی خواهد شد

 

ثاباد

مجوز افزایش سرمایه دو مرحله ای ۱۰۰ درصدی یک شرکت بورسی از دو محل …شرکت بورسی آبادگران مجوز افزایش سرمایه دو مرحله ای ۱۰۰ درصدی از دو محل را دریافت کرد و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.

 

شبریز

خبرها حاکى از به بهره بردارى رسیدن پروژه روغن و ضدیخ سازى این مجتمع پالایشگاهى در مهر ماه حکایت دارد .

 

خزامیا

به گفته یک منبع آگاه در زامیاد خودرواین شرکت تولید سه محصول دیگر ایویکو را به زودی آغاز خواهد کرد.همچنین خزامیا باکمپانی نیسام ژاپن برای تولیدمحصول جدید وانت نیسان درحال گفتگو‌ میباشد.

 

سپاها

بر اساس شایعات برای ساخت جاده های بتنی در اصفهان شرکت سیمان سپاهان نیز همکاری میکند.

 

میدکو

شنیده میشود معادن زغال سنگ خمرود با ظرفیت کنسانتره سالانه ۴٠٠ هزار تن از طرف این شرکت سرمایه گذارى میشود

 

پتروشیمی -شپدیس -شجم

واحد آمونیاک فاز ۳ پتروشیمی پردیس، واحد پلی استایرن پتروشیمی تخت جمشید در دهه فجر به بهره برداری می رسند. واحد متانول پتروشیمی مرجان، واحد متانول و الفین پتروشیمی بوشهر ( زیر مجموعه مارون) ابتدای سال۹۶ به بهره برداری می رسند.

 

بهپاک

علیرضا شریفی، مدیرعامل شرکت بهپاک در خصوص آگهی مزایده فروش زمین گرگان به خبرنگار بورس 24 گفت: با توجه به اینکه هنوز مشتری مراجعه نکرده، همچنین سود حاصل از فروش زمین در بودجه پیش بینی نشده است. در صورت فروش، از طریق بورس اطلاع رسانی می شود و ما ملزم و متعهد به افشای این اطلاعات در سامانه کدال هستیم.

 

وی افزود: قیمت پایه زمین 18میلیارد تومان است که امیدواریم با این قیمت و حتی بالاتر مشتری داشته باشیم.

 

شریفی در پاسخ به این سوال که سود حاصل از فروش زمین صرف چه کاری خواهد شد؟ گفت: با فروش زمین و درآمد حاصل از آن، تلاش می کنیم بدهی بانکی خود را تا جایی که ممکن است کاهش دهیم.

 

او گفت: هنوز مشکلات معارض زمین حل نشده است و ما دارایی مذکور را با معارض واگذار خواهیم نمود.

 

مدیرعامل بهپاک درخصوص وضعیت ورود به بازار دوم فرابورس هم گفت: مشکل خاصی در خصوص ورود به بازار بالاتر وجود ندارد و به زودی شاهد حضور شرکت در این بازار هستیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.