✍ شایعات امروز سه شنبه 23 شهریور
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

    • خگستر : شنيده ها مبنى بر خروج يكى از زيرمجموعه هاى شركت كه زيان ده ميباشد به گوش ميرسد كه قرار است راجع به اين موضوع در مجمع صحبت شود كه در اين صورت افزايش سرمايه از محل سود انباشته انجام گيرد .

 

    • شپترو : معاون وزير نفت با تشريح توافق نهايى ايران و ساينوپك چين براى توسعه پالايشگاه آبادان اعلام كرد كه اجراى فاز اول اين پروژه با ١.٢ ميليارد دلار به زودى آغاز ميشود .

 

    • بالاس : خبرهای مثبت منتشر شده نشان می دهد که به زودی تحولات مثبتی در بودجه و صورت های مالی شرکت رخ خواهد داد. شنیده ها حاکی از آن است که شرکت طی روزهای آینده درخصوص قراردادهای جدید شفاف سازی خواهد کرد

 

    • ذوب : آغاز تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو ذوب آهن در روزهای آینده/ معاون بهره برداری ذوب آهن با اعلام رشد 10 درصدی تولیدات در 5 ماه اول سال جاری از تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو در روزهای آینده خبر داد.

 

    • براساس اخبار واصله از بازار خبرهایی از واگذاری بلوک نماد پاسا توسط وصندوق در قیمت 480 تومان بگوش میرسد . گفته می شود آتیه صبا خریدار این بلوک میباشد.

 

    • خودرو : در شركت مشترك ایران خودرو و پژو «ایكاپ» ظرفیت تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو پیش بینی و ایجاد شده و تاكید بر این است كه با انتقال دانش و فناوری تولید، سهم صنعت قطعه‌سازی كشور در زنجیره تامین این محصولات در بالاترین سطح ممكن باشد. از این رو نشست مشترك دو روزه قطعه سازان ایران خودرو و پژو برای تحقق اهداف دو شركت در این زمینه برگزار شد.

 

    • قطعه سازی : فعالان زنجیره تامین شرکت های ایران خودرو و پژو در نشست مشترک قطعه سازان گرد هم آمدند تا در «روز تامین کنندگان» زمینه های همکاری و مشارکت با یکدیگر برای تامین قطعات محصولات جدید را بررسی و عملیاتی کنند.

 

    • شرایط ورود تعاونی‌ها به بورس نهایی شد: مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار با اشاره به اینکه مطابق آیین نامه جدید تعاون تعاونی‌های متعارف می‌توانند در بازار سرمایه حضور یابند گفت: زیرساخت‌های خوبی برای ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه فراهم شده و به زودی اخبار خوبی بروز می‌کند. علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره میزان اشتغالزایی در حوزه تعاون با بیان این که حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در تعاون اشتغالزایی شده است اظهار داشت:حدود 14 تعاونی سهامی عام با حضور 6هزار سهامدار در حوزه های مختلف در 6استان تشکیل شد که حدود 1000 میلیارد ریال سرمایه فعلی آنهاست و در حال حاضر شرایط حضور این تعاونی‌ها در بازار سرمایه فراهم شده است.

 

    • اسامی شرکت‌های منتخب توزیع دستگاه‌های مکانیزه فروشگاهی بزودی اعلام می‌شود

 

      فارس-نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار بزودی اسامی شرکت‌هایی که برای توزیع دستگاه‌های مکانیزه فروشگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند، اعلام می‌شود.

 

      وی با بیان اینکه طی نامه‌ای از سوی اتاق اصناف ایران به بورس اعلام شده تاکنون به هیچ شرکتی مجوز رسمی برای توزیع دستگاه‌های مکانیزه فروشگاهی داده نشده است، گفت: بزودی در مورد شرکت‌هایی که در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند تصمیم‌گیری و شرکت‌های منتخب برای توزیع دستگاه‌های مکانیزه فروشگا‌هی از طریق روزنامه‌های پرتیراژ اعلام می‌شوند.



 

خبرهای_موثر


#مپنا
واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان بامداد روز جمعه، ۱۹ شهریور توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه دو) ، سنکرون شد.سنکرونِ واحد اول این نیروگاه نیز سه ماه پس از آغازِ نصب تجهیزات اصلی آن (Power Block) انجام شده بود. بدین ترتیب تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت فوق در مجموع به ۷۷ واحد با ظرفیت ۱۱۵۶۹ مگاوات رسید.

#خساپا
معاون رئیس استاندارد عراق از گسترش همکاری‌ها با گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: سایپا با برخورداری از توانمندی و تجربیات فراوان در زمینه‌های مختلف خودرویی می‌تواند نیاز کشور عراق را در این حوزه تامین کند. معاون رئیس استاندارد عراق در جریان بازدید از شرکت سایپا اظهارکرد: ایران کشور بزرگی است که توانست در مدت کوتاه در زمینه‌های مختلف صنعتی پیشرفت‌های خوبی داشته باشد و کشور عراق که نیازمند همکاری نزدیک با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است از این شرایط استقبال می‌کند. وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای در دست تهیه داریم تا طبق تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به داشتن شاخص‌های استاندارد جهانی با همتای ایرانی خود به یک نقطه مشترک برسیم تا مبادلات اقتصادی ایران و عراق که در شرایط فعلی بالغ 10 میلیون دلار است افزایش یابد.

#نفت
مؤسسه خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد که در دوره ۹-۲ سپتامبر برای دهمین هفته طی یازده هفته اخیر باز هم بر تعداد دکلهای حفاری نفتی افزوده شده به طوریکه مجموع آنها با هفت واحد افزایش به ۴۱۴ دکل فعال نفتی بالغ شده است. این امر تلویحا” اشاره به پنانسیل افزایش تولید نفت ایالات متحده را دارد. کارشناسان بانک مورگان استانلی می گویند؛ تولیدکنندگان توانسته اند شرایط خود را با قیمت پایین نفت انطباق داده و سرمایه گذاری کنند. بنابراین شاهد اضافه شدن عرضه نفت از جانب آمریکا، عراق، لیبی و نیجریه نیز خواهیم بود. اما همزمان رشد تقاضا کافی برای جبران مازاد عرضه نبوده و لذا ریسک عدم توازن در بازار تا اواخر شال ۲۰۱۷ و حتی سال ۲۰۱۸ نیز وجود دارد. این در حالیست که IEA پیش بینی ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای نفت را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ تخمین زده بود.

#نفتا
قیمت نفتا در تاریخ ۹ سپتامبر در ژاپن و سنگاپور با افزایش قابل توجهی روبه رو شد. قیمت نفتا در تاریخ یاد شده در ژاپن با افزایش ۳۵ دلاری به محدوده ۴۰۴ دلار و ۵۰ سنت تا ۴۰۶ دلار و ۵۰ سنت در هر تن سی اف آر رسید. در سنگاپور هم قیمت نفتا ۳۵ دلار رشد کرد و به رقم ۳۸۴ دلار و ۵۰ سنت تا ۳۸۶ دلار و ۵۰ سنت در هر تن فوب رسید.

#ذوب
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن با اعلام ااین خبر، افزود : یک میلیون و 50 هزار تن فولاد خام از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه در این شرکت تولید شد ، این در حالی است که پارسال در همین مدت 956 هزار و 600 تن فولاد خام تولید شده بود. « اردشیر افضلی» گفت: با راه اندازی طرح ایستگاه ریخته گری شماره 5 ظرفیت اسمی این ایستگاه، یک میلیون تن درسال افرایش پیدا می کند وظرفیت تولید شمش درشرکت به 3 میلیون و 600 هزارتن افزایش خواهد یافت.

#تاپیکو #حلیج_فارس
مدیرعامل تاپیکو از رویکرد جدید مدیریتی مبنی بر تامین منابع مالی برای اجرای سریع پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به اهمیت آن در اقتصاد کشور خبر داد. وی با اشاره به اهمیت راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای کشور افزود: پروژه ستاره خلیج فارس به جهت تبدیل میعانات گازی تولیدی میدان مشترک پارس جنوبی به سوخت بنزین و سایر محصولات و مشتقات تجاری، پایه گذار دستیابی به چشم اندازی پر اهمیت در جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده از مواد هیدروکربوری تولیدی کشور خواهد بود. وی با اشاره به پیشرفت ٨٧ درصدی کل پروژه گفت: با توجه به پیچیدگی های فنی و اجرایی این پروژه حصول این سطح از پیشرفت فیزیکی و دستاوردهای عملیاتی قابل اهمیت است. پیوندی، پیشرفت فاز نخست پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس را ٩٥ درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم فاز نخست این پالایشگاه تا پایان سال در مدار بهره برداری قرار گیرد.


#کگل #کچاد
گل گهر با توجه به ماهیت و ساختاری که دارد و همچین حجم بالایی از ذخایر معدنی که در اختیار دارد. طرح های توسعه ای بسیاری را برای تکمیل زنجیره تولید در دست برنامه ریزی و اجرا دارد. از طرفی این مجموعه مکمل گهر زمین محسوب می شود و گهر زمین با توجه به اینکه بزرگترین معدن کشور را در اختیار دارد مواد اولیه گل گهر را تامین خواهد کرد.به همین بهانه مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از اهمیت تغییرات مدیریتی اخیر و تحولات پیش روی هلدینگ سخن گفته و خبرهای خوبی را درباره سنگ آهن گل گهر داده است.وی از افتتاح رسمی خط تولید گندله سازی گل گهر به حجم 5 میلیون تن در آینده ای نزدیک خبر داده است... این شرکت قصد واگذرای گهرزمین در فرابورس را نیز دارد. چادرملو بیش از 10 میلیون تن کنسانتره تولید می کند و در حال حاضر طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی مجتمع اردکان از 3میلیون و 400هزار تن فعلی به 4میلیون تن در حال اجراست، از دیگر برنامه های توسعه چادرملو وطرح های توسعه ای آن به جهت تکمیل چرخه تولید شامل خط تولید آهن اسفنجی، شمش، و نهایتا نورد سازی است که در حال اجراست و به زودی زنجیره توسعه چادرملو به بهره برداری و اتمام خواهد رسید.براساس برنامه ریزی به عمل آمده در حال اتمام ساخت کارخانه فولاد ثامن چادرملو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن فولاد و قابل ارتقا تا یک میلیون و 300هزار تن هستیم. امیدواریم به زودی تست های سرد و گرم آن آغاز شود میزان ظرفیت این مجموعه به آن جهت تا 300 تن قابل ارتقا ست که تکنولوژی مورد استفاده برای تولید فولاد در این خط تولید به صورت هات شارژ خواهد بود.

یعنی آهن اسفنجی تولید شده به صورت گرم وارد دستگاه ها می شود و نهایتا تبدیل به فرآورده خواهد شد.از مزایای این تکنولوژی ارتقا ظرفیت تولید تا 300تن، حذف هزینه حمل و نقل و صرفه جویی قابل توجه در زمینه انرژی خواهد بود. از دیگر طرح های تکمیلی چادر ملو فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق خواهد بود. این پروژه در حال حاضر مراحل تولید آزمایشی راطی می کند و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.واحد تولید آهن اسفنجی چادر ملو به ظرفیت 1.6 میلیون تن هم در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید این طرح در حال حاضر 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

#میدکو
قائم مقام شركت مس بابک ايرانيان از زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو درباره فناوری کارخانه‌ تولید لوله‌های مسی اظهار کرد: فناوری مورد استفاده در کارخانه لوله مسی میدکو یکی از جدیدترین فناوری‌های دنیا است. در فاز اول ظرفیت تولید 12 هزار تن است اما با تثبیت این ظرفیت برنامه‌هایی برای توسعه آن در بخش‌هایی همچون لوله‌های آلیاژی نیز در دستورکار قرار دارد. قائم مقام شرکت بابک مس ایرانیان در ادامه با اشاره به کارخانه کاتد بیان کرد: ظرفیت تولید کاتد 50 هزار تن است در حال حاضر این پروژه نزدیک به 75 درصد پیشرفت داشته است و براساس برنامه‌ریزی باید در بهار 96 به بهره‌برداری برسد.

#شخارک
مجتمع پتروشیمی خارگ تا پایان مرداد ماه موفق شد، بیش از یکصد میلیون دلار محصول را روانه بازارهای بین المللی کند. روند تولید، بازاریابی و صادرات پتروشیمی خارگ هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و شرایط قابل قبولی در این مجتمع وجود دارد. بر اساس این گزارش، از ابتدای سال 95 تاکنون 485 هزار تن محصول به ارزش 106 میلیون و چهارصد و نه هزار دلار از سوی پتروشیمی خارگ به خارج از کشور صادر شده است. این گزارش می افزاید: مجموع تولید این مجتمع پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون 499 هزارو هشتاد و نه هزار تن بوده است و تولید مردادماه این پتروشیمی که در جزیره خارگ مشغول به فعالیت است، نیز حدود یکصد هزارتن بوده است.

#سدور
در همین زمینه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیان کرد: برخی بر این عقیده‌اند که فاز 4 سیمان به عنوان واحد جدید و توسعه کارخانه فعلی است، این در حالی است که با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و عمر بالای کارخانه فاز 4 جایگزین واحد فعلی خواهد شد. محمدرضا صفی خانی ادامه داد: باید بپذیرم که کارخانه سیمان دورود عمر خود را کرده و باید به دنبال احیا و جایگزینی واحد جدیدی در خارج از شهر دورود باشیم. این مقام مسئول با گلایه از تعلل‌های هلدینگ فارس خوزستان برای عملیاتی کردن فاز 4 سیمان درود، گفت: با توجه به اینکه سیمان دورود زیرمجموعه هلدینگ فارس خوزستان بوده به نظر می‌رسد در این زمینه تعلل‌هایی صورت می‌گیرد. نماینده مردم دورود و ازنا بیان کرد: البته طی جلسه‌ای که در روزهای گذشته با وزیر تعاون داشته‌ایم، وی نیز با تعطیلی، رکود و مشکل در این واحد تولیدی به شدت مخالف بوده و دستور ویژه‌ای را برای عملیاتی کردن فاز 4 صادر کردند.

 

شرکت تعاونی با 6 هزار سهامدار وارد بازارسهام می شوند

بورس رونق می گیرد؟

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار گفت:14 شرکت تعاونی سهای عام با 6 هزار سهامدار وارد بازار سهام می شوند.

علیرضا ناطقی درباره میزان اشتغالزایی در حوزه تعاون با بیان این که حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در تعاون اشتغالزایی شده به تسنیم اظهار داشت:حدود 14 تعاونی سهامی عام با حضور 6 هزار سهامدار در حوزه های مختلف در 6 استان تشکیل شد که حدود 100 میلیارد تومان سرمایه فعلی آنهاست و در حال حاضر شرایط حضور این تعاونی‌ها در بازار سرمایه فراهم شده است.

وی افزود: طبق ماده 75 الحاقی به قانون تعاون، مقرر شده تعاونی‌های متعارف بتوانند در بازار سرمایه حضور یابند.

وی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدام‌ها و راهکارهای زیادی برای تأمین مالی بخش تعاون کشور از طریق بازار سهام ارائه شده است.در صورت ورود تعاونی‌های متعارف به تابلوهای معاملات بازار سهام، تحول بزرگی در بخش تأمین مالی تعاون و رونق بازار سرمایه شکل می‌گیرد.

وی گفت:زیرساخت‌های خوبی برای ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه فراهم شده و به زودی اخبار خوبی منتشر می‌شود. موضوع بلوک‌بندی، نحوه ورود و همچنین ثبت نزد سازمان بورس اوراق بهادار نهایی شده و تعاونی‌ها وارد بازار سهام خواهند شد تا از ابزارهای مختلف تأمین مالی استفاده کنند.

ناطقی گفت: تعاونی‌ها بر اساس آیین‌نامه ورود به بورس می‌توانند نسبت به تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار در چارچوب مصوب سازمان بورس اقدام کنند و سازمان بورس هم مکلف شده نسبت به ثبت اوراق بهادار شرکت‌های تعاونی سهامی عام و تمهید قابلیت خرید و فروش سهام آنها در بازار بورس یا فرابورس مطابق مقررات بازار سرمایه اقدام کند.

 

تاپیکو

اولویت تاپیکو، تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است/ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از رویکرد جدید مدیریتی مبنی بر تامین منابع مالی برای اجرای سریع پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به اهمیت آن در اقتصاد کشور خبر داد

میدکو


قائم مقام شرکت مس بابک ایرانیان از زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو درباره فناوری کارخانه‌ تولید لوله‌های مسی اظهار کرد: فناوری مورد استفاده در کارخانه لوله مسی میدکو یکی از جدیدترین فناوری‌های دنیا است. در فاز اول ظرفیت تولید ۲۱۲ هزار تن است اما با تثبیت این ظرفیت برنامه‌هایی برای توسعه آن در بخش‌هایی همچون لوله‌های آلیاژی نیز در دستورکار قرار دارد. قائم مقام شرکت بابک مس ایرانیان در ادامه با اشاره به کارخانه کاتد بیان کرد: ظرفیت تولید کاتد ۵۰ هزار تن است در حال حاضر این پروژه نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت داشته است و براساس برنامه‌ریزی باید در بهار ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

شخارک


مجتمع پتروشیمی خارگ تا پایان مرداد ماه موفق شد، بیش از یکصد میلیون دلار محصول را روانه بازارهای بین المللی کند. روند تولید، بازاریابی و صادرات پتروشیمی خارگ هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و شرایط قابل قبولی در این مجتمع وجود دارد. بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۴۸۵ هزار تن محصول به ارزش ۱۰۶ میلیون و چهارصد و نه هزار دلار از سوی پتروشیمی خارگ به خارج از کشور صادر شده است. این گزارش می افزاید: مجموع تولید این مجتمع پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون ۴۹۹ هزارو هشتاد و نه هزار تن بوده است و تولید مردادماه این پتروشیمی که در جزیره خارگ مشغول به فعالیت است، نیز حدود یکصد هزارتن بوده است.

سدور


در همین زمینه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیان کرد: برخی بر این عقیده‌اند که فاز ۴ سیمان به عنوان واحد جدید و توسعه کارخانه فعلی است، این در حالی است که با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و عمر بالای کارخانه فاز ۴ جایگزین واحد فعلی خواهد شد. محمدرضا صفی خانی ادامه داد: باید بپذیرم که کارخانه سیمان دورود عمر خود را کرده و باید به دنبال احیا و جایگزینی واحد جدیدی در خارج از شهر دورود باشیم. این مقام مسئول با گلایه از تعلل‌های هلدینگ فارس خوزستان برای عملیاتی کردن فاز ۴ سیمان درود، گفت: با توجه به اینکه سیمان دورود زیرمجموعه هلدینگ فارس خوزستان بوده به نظر می‌رسد در این زمینه تعلل‌هایی صورت می‌گیرد. نماینده مردم دورود و ازنا بیان کرد: البته طی جلسه‌ای که در روزهای گذشته با وزیر تعاون داشته‌ایم، وی نیز با تعطیلی، رکود و مشکل در این واحد تولیدی به شدت مخالف بوده و دستور ویژه‌ای را برای عملیاتی کردن فاز ۴ صادر کردند.

قطعه سازان

۱۳۰ مدیر از شرکت های تامین کننده فرانسوی و ۱۶ مدیر ارشد پژو امروز با ۱۴۰ مدیر ایرانی قطعه ساز جلسه برگزار کردند تا مقدمات تولید مشترک پژو و نقش قطعه سازان مشخص شود.

کچاد و کگل

شرکت های بزرگ معدنی با تداوم روند رو به رشد تولید خود در سال جاری، میزان تولید کنسانتره آهن در ۵ ماهه امسال را ۲۰ درصد افزایش دادند.
به گزارش تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل چادرملو، گل گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، ۱۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۰ تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۴۶ تن بود/روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

حتاید

روابط عمومی و امور بین الملل تایدواتر ؛ بر طبق شفاف سازی صورت گرفته این قرار داد ۳ ساله بود و بر روی درآمد سال جاری شرکت تاثیری ندارد همچنین سوداوری سنوات آتی منوط به حجم عملیات در بندر شهید رجایی است.
لازم به ذکر است که در ۵ ماه نخست سال جاری بندر امام خمینی که پایگاه مهمی برای عملیات فله است شاهد ورود ۱۵۸شناور با متوسط تناژ تخلیه بارگیری ۴۳هزار تن بوده و بندر شهید رجائی ۱۸۹شناور و متوسط تناژ ۴۰هزار تن داشته است.
بندر شهید رجائی در ۵ ماه نخست مجموعا ۱۴۶هزار تن کالاهایی نظیر برنج واردات داشته و حجم صادرات نیز ناچیز است اما در بندری همچون بندر امام خمینی ۴٫۵میلیون تن انواع شکر، گندم، ذرت و جو وارد شده بنابراین در عمل باید گفت بندر شهید رجایی حجم بسیار اندکی از واردات محصولات فله دارد و تایدواتر در یک حالت نرمال نمی تواند از محل این حق بهره برداری پایانه فله خشک، درآمد با اهمیتی شناسایی کند مگر اینکه شرایط به نحو خاصی تغییر کند.

ثنوسا

شنیده ها حاکی از آن است که ثنوسا طبق قراردادی عظیم،نوسازی حلب را در دست گرفته است

حخزر

پهلوگیری کشتی «حخزر» در بندر جدید قزاقستان
مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر از افتتاح رسمی بندر جدید آکتائو با پهلو گیری کشتی ویانا خبر داد.به گزارش مانا، علی اکبرغنجی اظهار کرد: بندر جدید آکتائو از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی قزاقستان تاسیس و با پهلوگیری کشتی ویانا متعلق به کشتیرانی دریای خزر، به صورت رسمی افتتاح شد.وی با بیان این‌که در حال حاضر با ساخت سیلوهای غلات در بندرآکتائو سه پست اسکله این بندر آماده بهره برداری است، تصریح کرد:‌ در آینده تعداد پست اسکله های این بندر به بیش از شش پست اسکله توسعه می یابد و همچنین این بندر دارای محدوده پسکرانه بسیار بیشتر نسبت به بنادر دیگر آکتائو است.وی افزود: در این بندر که با تکنولوژی جدید ساخته شده است انواع بارها از جمله بار فله، گندم، جنرال کارگو تخلیه و بارگیری می شود

ذوب

اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن گفت: این شرکت در ۵ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۵۰ هزار تن فولاد خام تولید نمود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با۹۵۶ هزار و ۶۰۰ تن فولاد خام تولیدی، ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.وی افزود : پروژه ایستگاه ریخته گری شماره ۵ به عنوان یکی از مهمترین پروژه های توسعه ای ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه سال جاری افتتاح و راه اندازی شد.ظرفیت اسمی این ایستگاه،یک میلیون تن درسال است وباقرارگرفتن درمدارتولید، ظرفیت تولیدشمش درشرکت به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن افزایش خواهد یافت.معاون بهره برداری ذوب آهن تصریح کرد:این پروژه که از بهار سال ۹۱ شروع شده است حدود‌۱۲ میلیون دلارهزینه ارزی و۵۰۰میلیارد ریال هزینه ریالی در بر داشته و باهدف جذب کامل چدن تولیدی بخش کوره بلند اجرا شده است.وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تولید در بخش محصولات نهایی در طی مدت مذکور گفت : این کاهش تولید به دلیل راه اندازی پروژه ملی و حائز اهمیت تولید ریل و تیرآهن های بال پهن در کارگاه نورد ۶۵۰ می باشد. در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آینده شاهد اولین تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو مطابق با آخرین استاندارهای جهانی خواهیم بود.افضلی تاکید کرد : با توجه به بهره برداری کامل از پروژه های فوق تا پایان سال جاری شاهد رشد بالایی در تولیدات شرکت و افزایش تنوع محصولات تولیدی خواهیم بود.شایان ذکر است،هرچند هنوز هم درخصوص چگونگی تامین منابع مالی نخستین خط تولید ریل پیشرفته UIC60 یا همان «ریلی ملی» بین دو طرف اصلی یعنی راه‌آهن و کارخانه ذوب‌آهن اصفهان توافقی حاصل نشده است، اما اخیراً مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی خط تولید ریل تا شهریور امسال خبر داد.ماجرای راه‌اندازی خط تولید ریلUIC۶۰ پس از عدم تحویل ریلU۳۳ ساخته‌شده داخلی به دلیل از رده خارج شدن توسط راه‌آهن، در دستورکار کارخانه ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفت. اما در سه سال و اندی که از این اتفاق می‌گذرد مباحث مربوط به چگونگی تامین هزینه، باعث شده تا خط تولیدUIC۶۰ با وجود پیگیری ذوب‌‌آهن برای ورود فناوری ساخت آن به کشور راه‌اندازی نشود. به نظر می‌رسد موانع پیش‌روی این کار در حال برطرف شدن است تا پس از راه‌اندازی کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو نوبت به قطع وابستگی ایران به واردات ریل برسد.

خصدرا

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: مشکلات پیش روی یارد صدرا در بوشهر برطرف و شرایط برای تزریق مالی به منظور دریافت و آزادسازی تجهیزات فراهم شده است.

جم

مدیر عامل پتروشیمی جم مطرح کرد؛ رونق تولید و رشد اشتغال با انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا

دتماد


شنیده ها از عرضه داروی جدید این شرکت در داروخانه های کشور حکایت دارد

وتوکا


شایعات از بحث افزایش سرمایه و طرح توسعه این شرکت در مجمع پیش رو حکایت دارد

بالاس


شایعات از قرارداد های جدید در این شرکت حکایت دارد

شگل


شایعات از افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته در آینده نزدیک حکایت دارد

خودرو


شایعات از تعدیل مثبت این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

شتران، شپنا


شنیده ها از تولید بنزین هواپیما توسط این دو شرکت برای کشورهای اروپایی حکایت دارد

سهرمز


شنیده ها از فروش ملک بندرعباس این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

خودرو

مدیرعامل ساپکو از صادرات قطعات محصولات ایکاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ۳۰ درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.ژان کریستف کمار، قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا، اظهارداشت: شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو(ایکاپ) با حمایت کامل از قطعه‌سازان ایرانی، به دنبال تولید باکیفیت و قیمت رقابتی است. پس باید همان چیزی که به مشتری وعده داده‌ایم را عرضه کنیم.وی، ایجاد شرکت ایکاپ با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد یورویی را گام مهمی در توسعه همکاری‌های صنعتی دو کشور عنوان کرد و افزود: پژو و ایران‌خودرو مایل هستند به عنوان هاب منطقه‌ای برای تولیدات مشترک، فعالیت کنند و طبق قرارداد، ۳۰ درصد از محصولات در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید/تسنیم

اپرداز

اپرداز در نظر دارد گزارش جدید خود را همراه با تعدیل مثبت بیش از ۲۰ درصدی روانه کدال کند.

مرقام

اطلاعاتی که از درون شرکت مرقام به گوش میرسد این است که قرارداد با بانک ملی لغو شده و مدیر مالی هم اظهار داشته اند شرکت هیچ فعالیتی شروع نکرده و حتی تاکید کردند که اگه فعالیتی بنا به شروع کردن بود از ماهها قبل توسط کدال به بازار اطلاع داده میشد.

تمحرکه


در مجمع تمحرکه افزایش سرمایه تصویب شد و افزایش سرمایه بعدی که از اورده هست به مبلغ ۳/۵ میلیارد تومن در اختیار حسابرس قرار گرفت قرار شد یکماهه افزایش سرمایه ثبت شودسه ماهه چهارم سال ۹۵ نیروگاه برق با طرفیت اولیه ۲ مگابایت افتتاح میشه که سال اینده به ۸ مگابایت افزایش پیدا میکنه۱۲ مناقصه شرکت کردiه اند به ارزش ۷۰ میلیارد تومن که رقیب ندارن و تنها شرکت کننده مناقصه خود تمحرکه هست و رقیبهای تمحرکه اکثرا تعطیل و ورشکسته انددانش فنی تولید خط رنگ خودرو در ایران انحصاری هست و مختص تمحرکه هست.

شکربن

شکربن قصد دارد زمین کارخانه را در داخل شهر اهواز که به تازگی تغییر کاربری داده است به فروش رساند. ارزش زمین طبق شفاف سازی شرکت تقریبا ۷۰ میلیارد تومان هست . بهای تمام شده برای شرکت ۳ میلیارد تومان است و در صورت فروش ۲۶۸ تومان برای هرسهم سود شناسایی میکند . این امر پس از انتقال کارخانه به شهرک صنعتی و یا ادغام شرکت با یک شرکت کربن ساز دیگر محقق می گردد و از زمان بندی این طرح اطلاعات دقیقی در دست نیست

نوبخت: مجوز پرداخت بدهی‌های دولت گرفته شد

 

خبرگزاري ايسنا : مقامات ارشد رنو فرانسه هفته آينده به ايران مي آيند.

 

تغییر شکل بازار به سه تابلو

ساماندهی تابلو های بازار پایه در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد. سید مهدی علم الهدی معاون توسعه فرابورس به خبرنگار بورس ۲۴ گفت:طبق دستور العمل جدید شرکت فرابورس بر مبنای ماده ۲۴ ، شرکت های درج شده در بازار پایه حسب مورد در یکی از تابلوی های زیر طبقه بندی خواهند شد :

تابلو پایه الف: تشکل های خود انتظام و نهادی های مالی دارای مجوز از سازمان از قبیل بورس ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهاردار و تسویه وجوه.

تابلوی پایه ب: شرکت هایی که در سال شمسی منتهی به دوره رسیدگی از ضریب نقد شوندگی بالای ۱۰ درصد برخوردار باشند.در دوره مالی مورد رسیدگی، دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان را به تشخیص کمیته درج رعایت کرده باشند. گفتنی است دامنه نوسان روزانه قیمت معاملات در تابلوی”ب” حداکثر به میزان ۲ برابر دامنه نوسان روزانه قیمتی اوراق در بازار اول و دوم فرابورس خواهد بود.

تابلوی پایه ج :شرکت هایی که فاقد شرایط مندرج در تابلوی پایه الف و تابلوی پایه ب هستند.این معاملات به صورت عادی و بدون نیاز به تایید فرابورس حداکثر سه جلسه معاملاتی در هفته انجام می‌شود به این صورت که در هر جلسه معاملاتی، ۲ حراج ناپیوسته صورت گرفته و معاملات بعد از حراج به صورت پیوسته و با قیمت ثابت کشف شده در حراج ناپیوسته قبلی خواهد بود.وی گفت: بر مبنای دستور العمل فوق تابلوهای بازار پایه به سه بخش تقسیم بندی می شوند الف، ب و ج و برای تصمیم گیری راجع به این که کدام شرکت ها در بازارپایه ب و کدام بازار پایه ج باشند ده ها ساعت بحث و بررسی کارشناسی در جلسات متعدد صورت گرفته است. تصمیمات نهایی در خصوص این که کدام شرکت در کدام بازار قرار گیرد هم انجام شده که موارد اصلی آن طی دستور العمل منتشر شده خواهد بود و سایر موارد طبق فرمولی که هنوز جمع بندی در خصوص آن نهایی نشده است انجام می پذیرد.این مقام مسئول ادامه داد:نحوه فیلتر کردن شرکت ها برای قرار گیری در بازارها نیز نهایی شده و در کمیته درج در مرحله تصمیم گیری است و نحوه عملیاتی شدن آن بزودی اعلام خواهد شد. هنوز تصمیمات نهایی در خصوص زمان بندی اعلام دسته بندی ها مشخص نشده است و نیاز مند جلسات بیشتری است.اما کارهای کارشناسی در فرابورس و کمیته درج صورت گرفته است و روند اجرای کار در مراحل پایانی قراردارد. فرمول بر اساس دو پارامتر ضریب نقد شوندگی و شفافیت و رعایت الزامات افشا است که بزودی منتشر خواهد شد و پس از تاییدیه های نهایی اعلام می شود.در واقع موارد نهایی شامل چند فرمول برای دسته بندی ها خواهد بود که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.وی گفت:ساماندهی تابلو های بازار پایه از اولویت های شرکت فرابورس است که تصمیم گیری های نهایی در خصوص آن بزودی اجرایی خواهد شد و این پروژه به زودی اجرایی می شود.

وگردش/سمگا

پای بازارگردان به ۲ سهم فرابورسی باز می‌شود / معاون فرابورس گفت: شنبه این هفته برای نخستین بار در بازار سرمایه، شاهد آغاز فعالیت بازارگردانی روی سهام دو شرکت فرابورسی خواهیم بود که به‌طور قطع اتفاق مثبتی در جریان معاملات سهام است/ سهام شرکت‌های «گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران» و «بانک گردشگری»

کماسه

روز یکشنبه فردا بلوک ۴۳٫۲۰ درصدی سهام شرکت تامین ماسه ریخته گری به قیمت پایه هر سهم از سوی بانک اقتصاد نوین به وکالت از یک شخص حقیقی روانه میز فروش بورس تهران می شود

کشتیرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: از ۲۸ متقاضی اپراتوری بندر شهید رجایی، چهار شرکت توانستند از فیلتر ارزیابی کیفی و فنی عبور کنند که با بازگشایی پاکات قیمت این چهار شرکت در فرآیند مناقصه، اپراتور برنده حداکثر تا پایان مهر امسال معرفی می‌شود

سرب و روی

روند صعودی قیمت سرب و روی تا ۲۰۲۰/ عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: دورنمای قیمت جهانی سرب و روی را دستکم تا سال ۲۰۲۰ مثبت پیش‌بینی کرد

خگستر

شنیده میشود در مجمع خگستر که روز ۲۶ام برگزار میشود راجع به خروج یک زیر مجموعه زیان ده صحبت خواهد شد.در صورت خروج این شرکت زیان ده،خگستر میتواند افزایش سرمایه از محل سود انباشته را اجرایی نماید.

چکاپا

شنیده میشود که در شش ماهه دوم تعدیل مثبت ٢٠ درصدى اعلام خواهد کرد .

کیسون

شنیده میشود که پروژه یک میلیارد دلارى این شرکت با عراق تاکنون ١٠٠ میلیون دلار سودآورى به همراه داشته است و همچنین در پى اجراى دو پروژه ساخت و ساز خارجى در بلاروس و یک خط ریلى در ایتالیاست که در مجموع ۶ میلیارد دلار ارزش دارد

خاور

شنیده میشود که طى یک قرارداد جدید ، پروژه اى از سوى وزارت کشور و شهردارى دریافت کرده است.

صندوقها

برخی شایعات تایید نشده نشان می دهد که صندوق ها ملزم شده اند تا ۵ درصد پرتفوی خود را در بازار سهام سرمایه گذاری کنند. تحقق این امر نقدینگی جدیدی به بازار تزریق می کند. لذا باید در هفته های آتی وضعیت ورود و خروج نقدینگی در بازار و همچنین ترکیب پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت با دقت بیشتر رصد گردد تا از وقوع چنین رویدادی اطمینان لازم حاصل گردد.

قزوین

خبرها حاکی از تعدیل مثبت سنگین و فروش بلوک سهم در حوالی ۷۰۰تومان دارد ظاهرا تعدیل سهم حتی تا ۵۰تومان به ازای هر سهم میباشد.

کچاد

شنیده ها از راه اندازی پروژه کارخان فولاد ثامن این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

لبنی


یکی از طرح‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از دامداران، خرید تضمینی شیر خام بود که به گفته رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی تا کنون ۸۰ هزار تن شیر خام از دامداران به صورت میانگین حدود کیلویی ۱۲۵۰ تومان خریداری شده که از امروز شیر خشک تولید شده در بورس برای صادرات عرضه می‌شود.

نفت


یک منبع اوپکی اعلام کرد ایران در گزارش خود به این سازمان اعلام کرده که در ماه اوت امسال تولید نفت خام این کشور با ١٠ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه ژوئیه، به سه میلیون و ۶٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

فخور


بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در حاشیه کنفرانس متال اکسپرت گفت: با توجه به اینکه قیمت بیلت اکراین تا پایان ماه جاری به ۳۴۵ دلار خواهد رسید انتظار می رود فولاد خوزستان هم با این قیمت محصولات خود را به صورت فوب بندر امام عرضه کند. وی خاطر نشان کرد: تولید فولادر فولاد خوزستان امسال به ۳٫۶ میلیون تن خواهد رسید که پیشبینی می شود از این مقدار ۱٫۵ میلیون تن صادر شود و طی ۸ ماه گذشته میلادی صادرات فولاد در شرکت ۱٫۱ میلیون تن بوده است و با استقبال خوبی برای صادرات محصولات فولاد خوزستان روبرو شدیم.

فخاس


سید حسین احمدی مدیر عامل فولاد خراسان در حاشیه کنفرانس متال اکسپرت دبی گفت:در سال جاری طرح افزایش ظرفیت شمش فولاد از ۷۰۰ هزار تن به ۱٫۵ میلیون تن و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و طرح گندله سازی به ظرفیت ۲٫۵ میلیون تن و با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. وی افزود:با راه اندازی طرح گندله سازی وبه دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد در شرکت فولاد خراسان ۱۰۰ تومان به ازا هر کیلو در تولید فولاد صرفه جویی می شود و این موضوع نمادی از اقتصاد مقاومتی است.

روی


عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه معادن روی ایران دورنمای قیمت جهانی سرب و روی را دستکم تا سال ۲۰۲۰ مثبت پیش‌بینی کرد. وی در خصوص فلز سرب گفت برای سرب چالش‌هایی وجود دارد. از جمله اینکه باتری‌های لیتیوم کادمیوم می‌توانند تهدیدی برای بازار سرب باشند و در همین راستا شرکت‌های باتری سازی باید تلاش کنند تا از تولیدکنندگان باتری‌های لیتیوم کادمیوم عقب نیفتند و بازار سرب سقوط نکند. وی در خصوص معدن مهدی آباد افزود: از سوی دیگر حمل خاک از معدن مهدی آباد به کارخانه‌های روی زنجان اقتصادی نیست و کارخانه‌های زنجان باید برای تامین خاک موردنیاز خود فکر دیگری کنند. الیته می‌تواند خاک معدن مهدی آباد را پرعیار کرده و به کنسانتره تبدیل کرد و سپس اقدام به حمل آن برای مصرف در کارخانه‌های زنجان کرد.

فولاد


کاهش قیمت ها نهایتا به چهره غالب بازار آهن تبدیل شد؛ هرچند که بسیاری از تولیدکنندگان مهم و معتبر، هنوز در برابر کاهش نرخ ها مقاومت می کنند، ولی نتوانسته اند این جریان غالب در بازار را تغییر دهند. در هر حال روزهای پایانی تابستان همیشه زمانی برای کاهش فعالیت های عمرانی و تضعیف داد و ستدها در بازار به شمار می آید که به عقب نشینی قیمت ها کمک کرده است. پس از ثبت سه جرقه رشد قیمت در چهار هفته گذشته، این روند کاهشی منطقی به نظر رسیده ولی مشخص نیست تا کجا ادامه یابد.

بانکی


سردار عبادالله عبدالهی افزود: بانک های سپه و ملت در حمایت از طرح های بزرگ و ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نقش مؤثری داشته و برای اجرای پروژه های ملی و زیربنایی همکاری مطلوبی با قرارگاه دارند.

بانکی


رییس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر سه شعبه از بانک‌های ایرانی مجوز فعالیت در فرانسه را به دست آورده‌اند که لازم است بانک‌های فرانسوی هم روابط خود را با بانک های ایرانی گسترش دهند. سیف نوامبر پیش رو به آلمان خواهد رفت تا دور جدید مذاکرات با مقامات اروپایی را برای گشایش‌های پولی و مالی آغاز کند. بر این اساس در هیات تجاری و اقتصادی که قرار است نوامبر، عازم فرانکفورت شود، همه تلاش ایران آن است که تامین مالی و گشایش روابط بانکی را با جدیت دنبال کرده و سطح همکاری‌های پولی و بانکی ایران، ارتقا یابد.

ایلام پترول


مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام آمادگی دارد تا درصورت دریافت خوراک بیشتر، ظرفیت تولید خود را افزایش دهد وکمبود خوراک می تواند تبعات نامطلوبی را برای این مجتمع پتروشیمی به همراه داشته باشد. دانشی با بیان این که تا ۷ ماه آینده کمپرسورهای جدید واحد SRU وارد مجتمع شده و راه اندازی خواهد شد گفت: تلاش داریم تا زمان ورود و نصب کمپرسورها را کاهش دهیم. فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام شامل واحدهای الفین و شیرین سازی خوراک نیمه نخست سال آینده تولید را آغاز می کند. معاون وزیر در امور پتروشیمی درباره کمبود خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام به محدود بودن میزان تولید اتیلن در مجتمع عسلویه اشاره کرد و گفت: برای تامین خوراک مجتمع های بالادستی با محدودیت روبرو هستیم که امیدواریم با تکمیل واحد شیرین سازی، مشکل خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام برطرف شود.

فارس


عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس فرسایشی شده است،گفت:راه اندازی پالایشگاه مذکور علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کشور را در تولید بنزین خودکفا می کند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها نیاز داخلی رفع می شود، بلکه می توان بنزین تولیدی داخل کشور را صادر کرد.

دانا


مدیر عامل بیمه دانا، با تشریح وضعیت صنعت بیمه در کشور، از تثبیت جایگاه سومی این شرکت در پنج ماه اول سال جاری خبر داد. وی با اشاره به اینکه بیمه دانا در طول چهار ماه اول امسال حدود ۳۶ درصد رشد پرتفوی داشته و سهم آن در صنعت بیمه حدود ۷/۷ درصد بوده است، افزود: ما از لحاظ جذب پرتفوی در این مدت رتبه سوم را در صنعت بیمه کسب کردیم. صادق، جذب ۸۳۰ میلیارد تومان پرتفوی در پنج ماهه امسال را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اهمیت جذب پرتفوی های جدید اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری با انعقاد چندین قرارداد با بیمه گزاران جدید و نیز تمدید بیمه نامه های سال گذشته، گام محکم تری به سمت تعالی بیشتر شرکت برداشته ایم. وی گفت امیدواریم تا پایان نیم فصل امسال، حداقل هزار میلیارد تومان پرتفوی جذب شود تا ضمن تحقق بودجه پیش بینی شده، حرکت به سمت ارتقای شاخص های مالی، فنی و پشتیبانی شرکت همچنان با قدرت ادامه یابد.

FATF


بلومبرگ با بیان این که توافق ایران با FATF به توصیه صندوق بین المللی پول انجام شده است نوشت: تلاش های بانک مرکزی ایران برای بهبود وضعیت ایران در چشم FATF باعث شده تا بانک های ایرانی بخش هایی از نیروهای مسلح این کشور را تحریم کنند.

 

☑️ نخستین نشست خبری دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ساعت 9:30 امروز شنبه، بیستم شهریور ماه با حضور مدیران ارشد سازمان بورس و اهالی رسانه در محل این سازمان برگزار می‌شود.

در این نشست خبری که طبقه ششم سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار خواهد شد، دکتر شاپور محمدی ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های این سازمان، به پرسش های اصحاب رسانه پاسخ خواهد داد.

""در انتظار برگزاری این جلسه و اطلاع رسانی از اهم اهداف رئیس جدید سازمان بورس می باشیم""

 

خبره ویژه برای بازار سرمایه و سهم خودرو


جناب شاپور محمدی وعده نهایی شدن تمدید مهلت معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا انتهای سال 1395 را داد.‌‌..

 

مداران : شنيده ميشود كه پروژه كارت سلامت با ارزش ٤٠٠ ميليارد تومان بزودى كليد ميخورد .
کتوکا : شنيده ميشود كه قراردادى به مبلغ ١٣ ميليارد تومان منعقد كرده كه تاكنون شفاف سازى نكرده است و البته مدير عامل شركت گفته است كه هر قراردادى منتج به تعديل سود نخواهد شد .
فاذر : شنيده ها حاكى از قرارداد نيروگاه بيستون در يك قدمى نهايى شدن است و پيمانكاران اين قرارداد شركت فاذر و فنرژى و يك شركت خارجى ميباشد .
خودرویی ها : شنيده ها حاكى از نهايى شدن قرارداد فولكس واگن با يك خودرو ساز ايرانى ميباشد كه ظرف روزهاى آينده به بازار مخابره ميشود.
وساپا : شنيده ميشود كه بلوك ولساپا به زودى توسط اين سرمايه گذارى خريدارى ميشود .
کاغذی : شایعات از افزایش نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ واردات کاغذ حکایت دارد.
رمپنا : گویا قرارداد جدیدی با یک پیمانکار المانی تنظیم شده که به زودی شفاف سازی خواهد شد.
کچاد : شنیده ها از راه اندازی پروژه کارخان فولاد ثامن این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد.
صندوق – ها : برخی شایعات تایید نشده نشان می دهد که صندوق ها ملزم شده اند تا 5 درصد پرتفوی خود را در بازار سهام سرمایه گذاری کنند. تحقق این امر نقدینگی جدیدی به بازار تزریق می کند. لذا باید در هفته های آتی وضعیت ورود و خروج نقدینگی در بازار و همچنین ترکیب پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت با دقت بیشتر رصد گردد تا از وقوع چنین رویدادی اطمینان لازم حاصل گردد.
قزوین : خبرها حاکی از تعدیل مثبت سنگین و فروش بلوک سهم در حوالی 700تومان دارد ظاهرا تعدیل سهم حتی تا 50تومان به ازای هر سهم میباشد.

    • فاراك : شنيده ميشود كه شركت در حال رایزنی با شرکت کره ای برای تولید 1800 دیگ تقطیر ميباشد كه در صورت توافق ميتواند تعديل سود را در پى داشته باشد .

 

    • مفاخر : شنيده ها حاكى از تفاهم نامه اى با يك پيمانكار خارجى در زمينه طراحى توليد و پشتيبانى نرم افزارهاى رايانه اى در حال تنظيم ميباشد كه به زودى شفاف سازى ميشود .

 

  • فمراد : شنيده ميشود كه شركت قصد دارد به زودى سرمايه خود رو ٣٠٠ درصد افزايش و به ٢٠ ميليارد تومان برساند .

ذوب

طبق شنیده ها دوشنبه خط ریل ذوب اهن توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح میگردد

درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی ذوب آهن تا پایان سال/ مستندات افزایش سرمایه در حال بررسی توسط بازرس قانونی
منصور یزدی زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌و‌گو با وبورس در خصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: افزایش سرمایه در حال بررسی توسط بازرس قانونی است. هم اکنون حسابرس قانونی شرکت در حال راستی آزمایی مستندات افزایش سرمایه است. پس از ارائه گزارش تو سط بازرش قانونی، آن را برای سازمان بورس ارسال می کنیم تا تایید شود و برای مجمع فوق العاده افزایش سرمایه دستور صادر شود. البته اکنون نمی توان راجع به میزان افزایش سرمایه صحبت کرد و بهتر از پس از تایید مراجع رسمی اعلام شود.
زدی زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶ پروژه آماده بهره برداری در ذوب آهن جاری است. یک پروژه ریلی و تکمیل ظرفیت‌های تیرآهن بال پهن را داریم که امکان تولید ۴۰۰ میلیون تنی در سال را دارد. دیگر پروژه این شرکت، ایجاد ایستگاه ریخته گری ۱ میلیون تنی و همچنین ایجاد واحد گوگرد زدایی از فولاد نیز دیگر پروژه این شرکت است.او افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان ۳ پروژه زیست محیطی را نیز در برنامه کاری خود تا پایان سال دارد. پروژه استفاده از پساب زرین شهر که قرار است جایگزین آب پاک شود، یکی از آنهاست. دو پروژه دیگر زیست محیطی این شرکت نیز به ترتیب پروژه‌های آبگیری از لجن کنورتر و غبارگیری کنورتر است.همچنین یک کلنگ زنی برای پروژه PCI شرکت داریم.
یزدی زاده خاطرنشان کرد: حجم این ۶ پروژه بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان است اما هنوز تخمین قطعی برای میزان سودسازی آنها در دست نیست.

وگستر


خبرها از آگهی فروش املاک این شرکت حکایت دارد

ثفارس


شایعات از فروش کامل پروژه صدرا حکایت دارد

وقوام


شایعات از واگذاری برخی املاک بنیاد تعاون به بانک قوامین جهت تسویه بدهی حکایت دارد

ونفت


شایعات از قرارداد این شرکت با یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر در آینده نزدیک حکایت دارد

خگستر


شایعات از خروج یکی از زیر مجموعه های این شرکت در آینده نزدیک حکایت داردهمچنین گویا شرکت قصد افزایش سرمایه را دارد

قزوین


شایعات از واگذاری بلوک این شرکت در قیمت ۷۰۰۰ ریال در آینده نزدیک حکایت دارد

کیسون


شایعه شده که پروژه یک میلیارد دلارى این شرکت با عراق حدود ١٠٠ میلیون دلار سودآورى داشته و همچنین گویا شرکت در پى اجراى دو پروژه ساخت و ساز خارجى در بلاروس و یک خط ریلى در ایتالیاست که در مجموع ۶ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت

خساپا


معاون برنامه‌ریزی تولید سایپا در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:دو محصول جدید سایپا در سال ۹۶ به بازار می‌آید و از انعقاد قرارداد سایپا و سیتروئن با نظارت وزارت صنعت عنوان کرد.

قندوشکر

مشاهدات بازار نشان می‌دهد که عرضه شکر در مغازه‌های سطح شهر کم‌ شده و کیلویی هزار تا ۲۰۰۰ تومان بیش از نرخ مصوب فروخته می‌شود؛ جالب‌تر اینکه دلیل این امر که احتکار محصول از سوی عمده‌فروشان عنوان شده، قرار است تا فرا رسیدن ماه محرم ادامه یابد! بازار شکر تقریبا از حدود دو ماه پیش و از اوایل تابستان دستخوش تغییرات و نوساناتی شد و به یکباره قیمت آن از کیلویی حدود ۲۳۰۰ تومان ابتدا به حدود ۳۵۰۰ تومان و بعد از آن به بیش از کیلویی ۴۰۰۰ تومان رسید. به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر، بر اساس قانون قیمت مصوب شکر درب کارخانه کیلویی ۲۵۲۰ تومان است و همه کارخانه‌های فعال شده به همین قیمت محصول خود را روانه بازار کرده‌ و می‌کنند.

شپلی

بر اساس شنیده ها ، احکام اعضای جدید هیات مدیره پلی اکریل روز گذشته توسط وزیر صنعت صادر شده است .
بدین ترتیب ،شپلی در اختیار هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت قرار میگیرد .
سرکار خانم نصراللهی(مدیرکل سابق امور نساجی وزارت صنعت)نیز بعنوان مشاور در کنار شرکت حاضر خواهند بود /هدف اولیه این تیم ، تزریق نقدینگی به شرکت جهت تامین مواد اولیه و حقوق کارگران و همچنین احتمال فراوان تلاش برای خروج از ماده ۱۴۱ است . اخبار فوق فعلا بطور رسمی استعلام نشده اند و از طریق منابع حاضر در شرکت و وزارت صنعت بطور تلویحی اخذ شده اند .


فاراک

شنیده میشود که شرکت در حال رایزنی با شرکت کره ای برای تولید ۱۸۰۰ دیگ تقطیر میباشد که در صورت توافق میتواند تعدیل سود را در پى داشته باشد .

فمراد

شنیده میشود که شرکت قصد دارد به زودى سرمایه خود رو ٣٠٠ درصد افزایش و به ٢٠ میلیارد تومان برساند .

فالوم

فروش ۱۰٫۵۵درصدی «فالوم» توسط بنیاد مستضعفان
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قصد دارد ۴۷میلیون و ۱۱هزار و ۱۸سهم معادل ۱۰٫۵۵درصد از سهام شرکت آلومتک را به فروش برساند.

مفاخر

شنیده ها حاکى از تفاهم نامه اى با یک پیمانکار خارجى در زمینه طراحى تولید و پشتیبانى نرم افزارهاى رایانه اى در حال تنظیم میباشد که به زودى شفاف سازى میشود .

بانکی


بررسی صورت‌های مالی ۱۹ بانک و یک موسسه اعتباری حاضر در بازار سرمایه نشانگر این موضوع است که بانک ها در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان از محل جریمه دیرکرد درآمد کسب کرده‌اند. در این میان وتجارت ۳٫۸هزار میلیارد تومان، پاسارگاد ۱٫۲هزار میلیارد تومان، آینده ۱٫۲هزار میلیارد تومان، صادرات ۱٫۲هزار میلیارد تومان و بانک ملت ۱٫۸هزار میلیارد تومان وجه التزام دریافت کرده اند.

پتروشیمی


مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا کنون با احتساب تولید چهار میلیون و ۲۱۵ هزار تنی در مرداد ماه به بیش از بیست و یک میلیون و ۲۳۸ هزار تن رسید. عملکرد تولید صنعت پتروشیمی در مرداد جاری ۴٫۲۲ میلیون تن بوده است که مجتمع های پتروشیمی بیستون، ارومیه، شیراز، کربن ایران، تبریز، نوری، خراسان ،زاگرس و کرمانشاه به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را از آن خود کردند. صادرات انواع محصولات پتروشیمی در مرداد ماه نیز همانند ماه های پیشین سال ۹۵ روندی مطلوب را شاهد بود و در این ماه ۱۸۵۹٫۸ هزار تن محصول به ارزش ۵۶۹٫۷ میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد. مجموع صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان مرداد ماه به۸۷۲۴٫۴۶ هزار تن به ارزش ۳۶۹۹٫۷۳ میلیون دلار رسید.

متانول


صادرات متانول امریکا در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۴۵ هزار تن بود که سه برابر بیشتر از رقم ۱۸۸ هزار تن در فاصله ماه های ژانویه تا ژوئیه سال ۲۰۱۵ است. ظرفیت تولید متانول ایالات متحده از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی توسعه قابل ملاحظه ای را تجربه کرد. ظرفیت تولید داخلی این محصول در سال گذشته میلادی حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال بود که با طرح های توسعه ای در نظر گرفته شده در آغاز امسال به پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تن رسید.

مس


بهای مس و دیگر فلزات اساسی طی هفته اخیر رشد اندکی را تجربه کرده است، این در شرایطی است که ماه گذشته قیمت فلز سرخ در محدوده ۴۸۰۰ دلار نوسان می کرد، بر همین اساس برخی تحلیلگران معتقدند روند رو به رشد این فلز ادامه پیدا خواهد کرد. قیمت مس از اواسط ماه ژوییه یعنی دو ماه پیش در مسیر کاهش قرار گرفته است. در آن زمان قیمت هر تن از این فلز ۵۰۰۰ دلار بود. در روزهای اخیر روند کاهش متوقف شده و اندکی بر قیمت ها افزوده شده است. طی هفته ها و ماه های آینده سه عامل مهم بر قیمت فلزات اساسی از جمله مس تاثیر خواهند داشت: وضعیت اقتصاد چین، تغییرات ارزش دلار و تغییرات قیمت نفت. نشانه هایی از حرکت دولت چین در مسیر اجرای برنامه های حمایتی جدید نمایان شده است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در گزارش جدید خود آورده است، تدابیر جدید انبساطی در چین اجرا خواهد شد زیرا این هفته شورای دولتی این کشور در نشست خود به بررسی راه های تسریع در تصویب پروژه های زیرساختی پرداخت و هفته پیش، این شورا اعلام کرد تیم هایی را مامور رسیدگی به درست اجرا شدن پروژه های در دست اجرا کرده است.

بانکی


بانک مرکزی در بخشنامه ای تخصیص منابع سپرده گذاران به شرکت های تابعه و فرعی بانک ها و موسسه های اعتباری در حساب بدهکاران موقت را ممنوع کرد.

خودرو


مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) گفت : تولید سالانه شرکت مشترک ایران خودرو با پژو به ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. محمدرضا معتمد در همایش قطعه‌سازان مشترک ایران خودرو و پژو، با اشاره به اینکه اواخر امسال تولید خودروی ۲۰۰۸ آغاز می شود، افزود : خودروی ۳۰۱ بهار سال آینده و خودروی پژو ۲۰۸ نیز تابستان سال آینده به تولید خواهد رسید. وی تاکید کرد : ایکاپ به عنوان شرکت ایرانی ثبت شده و سهام آن به صورت ۵۰ ـ ۵۰ بین ایران خودرو و پژو مشترک است. ( اثر این طرح قابل توجه است. ایجاد یک درآمد ۱۵هزار میلیارد تومانی با حاشیه سودی که به گفته خودشان ۲۰درصد است و خودرو مالک ۵۰% ازان است.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.