گزارش بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 23 شهریورماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

امروز اکثر نمادهای بزرگ و مهم بازار بورس تهران یکپارچه قرمز پوش بودند تا شاخص کل با کاهش 199 واحدی به رقم 76444 واحدی برسد. ارزش خالص معاملات بازار بورس تهران بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، معادل97  میلیارد تومان به ثبت رسید.  ارزش بازار امروز با کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 3167 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

نمادهای معاملاتی همراه  با 32.4 واحد کاهش، کگل با 28.215.6 واحد کاهش و شبندر با 27.3 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر افت نماگر شاخص داشتند. در مقابل، نمادهای ثمسکن با 6.6 واحد افزایش،  دتماد با 4 واحد افزایش، ثاخت با 3.5 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بورس تهران بر جای گذاشتند.

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران نمادهای ثمسکن با 7.7 میلیارد تومان، مداران با 6.1میلیارد تومان و بترانس با 4.7 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای ثمسکن با 72 میلیون، تکمبا با 37 میلیون  و خساپا با 36 میلیون سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.

  • بیشترین افزایش قیمت: قصفها، مداران(5+)، دتماد، خنصیر (4.99+)
  •  بیشترین کاهش قیمت: سبهان(4.99-)، فسرب(4.42-)
  • خودرو، انبوه سازی، قند و شکر برترین گروههای صنعت امروز لقب گرفتند.
  • بازگشایی نماد: شاراکح، قشرین، دتمادح
  • توقف نماد: مرقام، خاهن، دعبید، بساما

گزیده اخبار و تحولات صنایع بورسی:

  • در گروه خودرویی،  * ۱۳۰ مدیر از شرکت های تامین کننده فرانسوی و ۱۶ مدیر ارشد پژو امروز با ۱۴۰ مدیر ایرانی قطعه ساز جلسه برگزار کردند تا مقدمات تولید مشترک پژو و نقش قطعه سازان مشخص شود. ** خنصیر: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ87میلیارد ریال به مبلغ 127میلیارد ریال (46 درصد)از محل آورده نقدی سهامداران ،سود انباشته به منظور تامين ساختار مالي و جبران نقدينگي و خريد ماشين الات جهت تجهيز خط توليد.
  • در گروه بانکی، * با کاهش نرخ سود بانکی در ماه‌های اخیر رقابت منفی بین بانک‌ها و موسسات مالی بیشتر مشاهده می‌شود و برخی از سپرده‌های مدت‌دار بانک‌ها، از مسیر رشد طبیعی خود منحرف شدند. ** نرخ سود بازار بین بانکی ۲۲ درصد شد/ افزایش ۵.۵ درصدی در دو ماه . رئیس کانون بانک های خصوصی افزایش نرخ سود بازار بین بانکی را تائید کرد و گفت: این مساله دلایل فراوانی دارد که از جمله آنها تشدید نیاز بانک ها برای ایفای تعهدات خود در زمینه بنگاه های زودبازده و اعطای تسهیلات به ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی است. وی درباره اینکه آیا نرخ سود بازار بین بانکی همچنان ۱۷ درصد است یا افزایش یافته؟ گفت: در هفته های اخیر رقم سود بازار بین بانکی تا حدودی افزایش یافته است.
  • در گروه مخابرات و انفورماتیک، * با برگزاری مجمع فوق العاده امروز،ادغام ۳۰ شرکت استانی مخابرات شروع شد و مدیرعامل آن از ادغام این شرکت ۶ هزار میلیارد تومانی با زیرمجموعه مهم و سودآور یعنی همراه اول ۴۰۰ میلیارد تومانی طی دو سال آینده خبر داد.
  • در گروه پتروشیمی و محصولات شیمیایی، * محمدحسن پیوندی، مدیرعامل تاپیکو: اولویت تاپیکو، تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس همزمان با راه اندازی فاز نخست تولید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. **
  • در گروه بیمه، * رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد: از این به بعد، خسارت بدون کروکی تا 6 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت می‌شود. رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تصویب قانون 66 ماده‌ای بیمه شخص ثالث از پرداخت خسارت بدون کروکی توسط شرکت‌های بیمه تا سقف 6 میلیون و 300 هزار تومان خبر داد. رئیس کل بیمه مرکزی: سال گذشته 8700 میلیارد تومان خسارت بیمه شخص ثالث پرداخت شد.
  • در گروه ساختمانی، * قراردادهاي منعقده بین بانک مسکن و بانک مرکزي بابت خط اعتباري مسکن مهر از سه سال به 10 سال تمديد شد. در نتيجه با توجه به توافق‌های قبلي انجام شده و مصوبه‌های شوراي پول و اعتبار مبني بر اعطاي مابه التفاوت تسهيلات به طرح‌هاي در حال احداث، ديگر نياز به اختصاص منابع جديد براي تکميل واحدهاي مسکن مهر نيست. ** ثنوسا: شنیده ها حاکی از آن است که ثنوسا طبق قراردادی عظیم،نوسازی حلب را در دست گرفته است.
  • در گروه قند و شکر، * شکر امسال ۷۰درصد گران شد/ دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه سازمان حمایت مخالفتی با افزایش قیمت محصولات این صنف ندارد گفت: باوجود افزایش ۷۰ درصد قیمت شکر در سال جاری، به دلیل رکود بازار داخلی و لزوم رقابت‌پذیری در بازارهای خارجی تمایلی به افزایش قیمت نداریم. وی افزود: با افزایش قیمت شکر و نایاب شدن آن در بازار، عرضه آن فقط به بورس منوط شده که این امر باعث شد تا بسیاری از شرکتهای کوچک و نوپا که نقدینگی کافی برای تأمین مواد اولیه نداشتند لطمه فراوانی را متحمل شوند.

گزیده اخبار داخلی و خارجی:

  • سفر روحاني به نيويورك و آمريكاي لاتين: رئيس جمهوري در هفتاد و يكمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني مي‌كند. ديداروگفتگو با فيدل کاسترو رهبرانقلاب کوبا و رئيس جمهوري اين کشور، مذاکره هيات‌هاي عالي‌رتبه و امضاي اسناد متعدد همکاري را از اصلي ترين برنامه هاي پيش بيني شده براي رئيس جمهوري درکوبا اعلام کرد.
  •  یک منبع آگاه در ریاست‌جمهوری برخی اخبار منتشر شده مبنی بر سفر رئیس‌جمهور ایران به آلمان در اواخر ماه جاری میلادی را تکذیب کرد.
  • علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با رد ادعاها درباره توافق محرمانه جانبي ميان تهران و گروه 1+5 گفت: در مذاکرات هسته‌اي به روشني بر سر برنامه بلندمدت هسته‌اي ايران به توافق دست يافتيم.
  • ظریف برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد  عازم ونزوئلا شد.
  • آمارهای ارائه شده مركز آمار ايران برای سال 1394 از رشد منفی 0.3 درصدی بخش صنعت در سال 94 خبر می‌داد، اما مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رشد این بخش در سال گذشته را منفی 2.7 درصد برآورد کرده است.
  • در حالی که مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصاد ایران در سال ۹۴ را مثبت یک درصد اعلام کرده است، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی میزان نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته را منفی ۰.۴ درصد ارزیابی کرده است.
  • مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار در گفت‌وگو با تسنیم:  شرایط ورود تعاونی‌ها به بورس نهایی شد. همچنین بنیه مالی تعاونی‌ها با ورود به بورس تقویت شد.
  • جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی افتی 11 درصدی داشته است.  مبادلات تجاری دو کشور در 7 ماهه نخست سال میلادی گذشته بیش از 157.7 میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 139.4 میلیون دلار کاهش یافته است.
  • یک نشریه انگلیسی از احتمال کناره‌گیری هیلاری کلینتون از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به علت ترس از بیماری و جایگزینی نامزدهای جدید خبر داد. ساعاتی بعد هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، ظرف چند روز پس از بهتر شدن بیماری ذات الریه‌اش که ابتدا گمان می‌کرد مساله بزرگ و جدی نباشد، می‌تواند کمپین انتخابات ریاست
  • همزمان با کاهش واردات نفت ژاپن از کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس، رکورد صادرات ایران به ژاپن با فروش روزانه ۲۵۷ هزار بشکه نفت خام شکسته شد.
  • به گزارش روزنامه گالف تایمز، بانک سامبا عربستان اعلام کرد با توجه به تأثیر منفی کاهش سرمایه‎گذاری در تولید نفت، میانگین قیمت این کالا از رقم ٤٣ دلار در سال ٢٠١٦ میلادی به ٦٠ دلار در سال ٢٠١٧ میلادی می‎رسد.
  • صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (سه شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 46 ریال افزایش قیمت نسبت به یکشنبه گذشته، 35 هزار و 534 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با هفت هزار ریال افزایش، 11 میلیون و 164 هزار ریال دادوستد کردند.

 

تهیه شده توسط تیم لایوبورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.