اخبار کوتاه بازار سرمایه شنبه مورخ 20 شهریور ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

اخبار کوتاه  و شایعات بازار سرمایه شنبه مورخ 20 شهریور ماه 1395 را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید...

عوامل چهارگانه کاهش قیمت محصولات فلزی و معدنی: وجود مازاد عرضه در بازارهای جهانی، افزایش تولید سنگ آهن در معادن استرالیا و برزیل، کاهش شدت رشد اقتصادی چین و ایجاد رکود و مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی در کشور را از جمله عوامل کاهش قیمت محصولات فلزی و معدنی اعلام کرد

 

روند صعودی قیمت سرب و روی تا ۲۰۲۰/ عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: دورنمای قیمت جهانی سرب و روی را دستکم تا سال ۲۰۲۰مثبت پیش‌بینی کرد

 

دور جدید سفرهای سیف برای گشایش‌های بانکی؛ در سفری که قرار است رئیس‌کل بانک مرکزی ایران نوامبر سال جاری میلادی به آلمان داشته باشد، مذاکرات جدیدی در راستای تامین مالی و گشایش روابط بانکی در دستور کار قرار داردرئیس‌کل بانک مرکزی از صدور مجوز فعالیت سه شعبه بانکی ایران در فرانسه خبرداد و گفت:بانکهای ایتالیا، آلمان و اتریش روابط بانکی را با ایران آغاز کرده‌اند؛ ولی نظام بانکی فرانسه محافظه‌کار است

 

روز یکشنبه فردا بلوک ۴۳٫۲۰درصدی سهام شرکت تامین ماسه ریخته گری به قیمت پایه هر سهم از سوی بانک اقتصاد نوین به وکالت از یک شخص حقیقی روانه میز فروش بورس تهران می شود

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: از ۲۸متقاضی اپراتوری بندر شهید رجایی، چهار شرکت توانستند از فیلتر ارزیابی کیفی و فنی عبور کنند که با بازگشایی پاکات قیمت این چهار شرکت در فرآیند مناقصه، اپراتور برنده حداکثر تا پایان مهر امسال معرفی می‌شود

 

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران: با توجه به شرایط کنونی حداقل ۸میلیون تن سنگ‌آهن مازاد در بازار وجود دارد

 

پیش‌بینی درباره بازار ماه‌های آینده از موضوع‌های داغی است که فعالان تمامی بخش‌های معدنی به دنبال آن هستند اما روند تغییرات در نمودار قیمتی سنگ‌آهن حاکی از آن است که تا پایان سال نباید منتظر اتفاق خاصی در این بازار بود. دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران اظهار کرد: انجمن سنگ‌آهن ایران پیش‌بینی کرده امسال رشد و افت قیمت ناگهانی در بازار سنگ‌آهن نخواهیم داشت. انتظار می‌رود تا پایان امسال سنگ‌آهن داخلی بیشتری فروخته شود و اکنون مذاکراتی با بورس کالا انجام شده که سنگ‌آهن در رینگ داخلی عرضه شود

 

تغییر شکل بازار به سه تابلو

 

ساماندهی تابلو های بازار پایه در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد. سید مهدی علم الهدی معاون توسعه فرابورس به خبرنگار بورس ۲۴گفت:طبق دستور العمل جدید شرکت فرابورس بر مبنای ماده ۲۴، شرکت های درج شده در بازار پایه حسب مورد در یکی از تابلوی های زیر طبقه بندی خواهند شد :

 

تابلو پایه الف: تشکل های خود انتظام و نهادی های مالی دارای مجوز از سازمان از قبیل بورس ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهاردار و تسویه وجوه.

 

تابلوی پایه ب: شرکت هایی که در سال شمسی منتهی به دوره رسیدگی از ضریب نقد شوندگی بالای ۱۰درصد برخوردار باشند.در دوره مالی مورد رسیدگی، دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان را به تشخیص کمیته درج رعایت کرده باشند. گفتنی است دامنه نوسان روزانه قیمت معاملات در تابلوی”ب” حداکثر به میزان ۲برابر دامنه نوسان روزانه قیمتی اوراق در بازار اول و دوم فرابورس خواهد بود.

 

تابلوی پایه ج :شرکت هایی که فاقد شرایط مندرج در تابلوی پایه الف و تابلوی پایه ب هستند.این معاملات به صورت عادی و بدون نیاز به تایید فرابورس حداکثر سه جلسه معاملاتی در هفته انجام می‌شود به این صورت که در هر جلسه معاملاتی، ۲حراج ناپیوسته صورت گرفته و معاملات بعد از حراج به صورت پیوسته و با قیمت ثابت کشف شده در حراج ناپیوسته قبلی خواهد بود.

 

وی گفت: بر مبنای دستور العمل فوق تابلوهای بازار پایه به سه بخش تقسیم بندی می شوند الف، ب و ج و برای تصمیم گیری راجع به این که کدام شرکت ها در بازارپایه ب و کدام بازار پایه ج باشند ده ها ساعت بحث و بررسی کارشناسی در جلسات متعدد صورت گرفته است. تصمیمات نهایی در خصوص این که کدام شرکت در کدام بازار قرار گیرد هم انجام شده که موارد اصلی آن طی دستور العمل منتشر شده خواهد بود و سایر موارد طبق فرمولی که هنوز جمع بندی در خصوص آن نهایی نشده است انجام می پذیرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد:نحوه فیلتر کردن شرکت ها برای قرار گیری در بازارها نیز نهایی شده و در کمیته درج در مرحله تصمیم گیری است و نحوه عملیاتی شدن آن بزودی اعلام خواهد شد. هنوز تصمیمات نهایی در خصوص زمان بندی اعلام دسته بندی ها مشخص نشده است و نیاز مند جلسات بیشتری است.اما کارهای کارشناسی در فرابورس و کمیته درج صورت گرفته است و روند اجرای کار در مراحل پایانی قراردارد. فرمول بر اساس دو پارامتر ضریب نقد شوندگی و شفافیت و رعایت الزامات افشا است که بزودی منتشر خواهد شد و پس از تاییدیه های نهایی اعلام می شود.در واقع موارد نهایی شامل چند فرمول برای دسته بندی ها خواهد بود که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.وی گفت:ساماندهی تابلو های بازار پایه از اولویت های شرکت فرابورس است که تصمیم گیری های نهایی در خصوص آن بزودی اجرایی خواهد شد و این پروژه به زودی اجرایی می شود.

 

وگردش/سمگا

پای بازارگردان به ۲سهم فرابورسی باز می‌شود / معاون فرابورس گفت: شنبه این هفته برای نخستین بار در بازار سرمایه، شاهد آغاز فعالیت بازارگردانی روی سهام دو شرکت فرابورسی خواهیم بود که به‌طور قطع اتفاق مثبتی در جریان معاملات سهام است/ سهام شرکت‌های «گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران» و «بانک گردشگری»

 

کماسه

روز یکشنبه فردا بلوک ۴۳٫۲۰درصدی سهام شرکت تامین ماسه ریخته گری به قیمت پایه هر سهم از سوی بانک اقتصاد نوین به وکالت از یک شخص حقیقی روانه میز فروش بورس تهران می شود

 

کشتیرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: از ۲۸متقاضی اپراتوری بندر شهید رجایی، چهار شرکت توانستند از فیلتر ارزیابی کیفی و فنی عبور کنند که با بازگشایی پاکات قیمت این چهار شرکت در فرآیند مناقصه، اپراتور برنده حداکثر تا پایان مهر امسال معرفی می‌شود

 

سرب و روی

روند صعودی قیمت سرب و روی تا ۲۰۲۰/ عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: دورنمای قیمت جهانی سرب و روی را دستکم تا سال ۲۰۲۰مثبت پیش‌بینی کرد

 

خگستر

شایعه شدهدر مجمع 26 شهریور ماه شرکت در ارتباط با خروج یک زیر مجموعه زیان ده صحبت خواهد شد.در صورت خروج این شرکت زیان ده،خگستر میتواند افزایش سرمایه از محل سود انباشته را اجرایی نماید.

 

چکاپا

شایعه تعدیل مثبت ٢٠ درصدى در شش ماهه دوم شنیده میشود .

 

کیسون

شایعات حاکی از سودآوری شرکت در پروژه یک میلیارد دلارى این شرکت با عراق تاکنون به ١٠٠ میلیون دلار رسیده و همچنین در پى اجراى دو پروژه ساخت و ساز خارجى در بلاروس و یک خط ریلى در ایتالیاست که در مجموع ۶میلیارد دلار ارزش دارد

 

خاور

شنیده میشود که طى یک قرارداد جدید ، پروژه اى از سوى وزارت کشور و شهردارى دریافت کرده است.

 

صندوقها

برخی شایعات تایید نشده نشان می دهد که صندوق ها ملزم شده اند تا ۵درصد پرتفوی خود را در بازار سهام سرمایه گذاری کنند. تحقق این امر نقدینگی جدیدی به بازار تزریق می کند. لذا باید در هفته های آتی وضعیت ورود و خروج نقدینگی در بازار و همچنین ترکیب پرتفوی صندوق های با درآمد ثابت با دقت بیشتر رصد گردد تا از وقوع چنین رویدادی اطمینان لازم حاصل گردد.

 

قزوین

خبرها حاکی از تعدیل مثبت سنگین و فروش بلوک سهم در حوالی ۷۰۰تومان دارد ظاهرا تعدیل سهم حتی تا ۵۰تومان به ازای هر سهم میباشد.

 

کچاد

شنیده ها از راه اندازی پروژه کارخان فولاد ثامن این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

 

لبنی

یکی از طرح‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از دامداران، خرید تضمینی شیر خام بود که به گفته رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی تا کنون ۸۰هزار تن شیر خام از دامداران به صورت میانگین حدود کیلویی ۱۲۵۰تومان خریداری شده که از امروز شیر خشک تولید شده در بورس برای صادرات عرضه می‌شود.

 

نفت

یک منبع اوپکی اعلام کرد ایران در گزارش خود به این سازمان اعلام کرده که در ماه اوت امسال تولید نفت خام این کشور با ١٠ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه ژوئیه، به سه میلیون و ۶٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

 

فخور

بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در حاشیه کنفرانس متال اکسپرت گفت: با توجه به اینکه قیمت بیلت اکراین تا پایان ماه جاری به ۳۴۵دلار خواهد رسید انتظار می رود فولاد خوزستان هم با این قیمت محصولات خود را به صورت فوب بندر امام عرضه کند. وی خاطر نشان کرد: تولید فولادر فولاد خوزستان امسال به ۳٫۶میلیون تن خواهد رسید که پیشبینی می شود از این مقدار ۱٫۵میلیون تن صادر شود و طی ۸ماه گذشته میلادی صادرات فولاد در شرکت ۱٫۱میلیون تن بوده است و با استقبال خوبی برای صادرات محصولات فولاد خوزستان روبرو شدیم.

 

فخاس

سید حسین احمدی مدیر عامل فولاد خراسان در حاشیه کنفرانس متال اکسپرت دبی گفت:در سال جاری طرح افزایش ظرفیت شمش فولاد از ۷۰۰هزار تن به ۱٫۵میلیون تن و با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارد تومان و طرح گندله سازی به ظرفیت ۲٫۵میلیون تن و با سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. وی افزود:با راه اندازی طرح گندله سازی وبه دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد در شرکت فولاد خراسان ۱۰۰تومان به ازا هر کیلو در تولید فولاد صرفه جویی می شود و این موضوع نمادی از اقتصاد مقاومتی است.

 

روی

عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه معادن روی ایران دورنمای قیمت جهانی سرب و روی را دستکم تا سال ۲۰۲۰مثبت پیش‌بینی کرد. وی در خصوص فلز سرب گفت برای سرب چالش‌هایی وجود دارد. از جمله اینکه باتری‌های لیتیوم کادمیوم می‌توانند تهدیدی برای بازار سرب باشند و در همین راستا شرکت‌های باتری سازی باید تلاش کنند تا از تولیدکنندگان باتری‌های لیتیوم کادمیوم عقب نیفتند و بازار سرب سقوط نکند. وی در خصوص معدن مهدی آباد افزود: از سوی دیگر حمل خاک از معدن مهدی آباد به کارخانه‌های روی زنجان اقتصادی نیست و کارخانه‌های زنجان باید برای تامین خاک موردنیاز خود فکر دیگری کنند. الیته می‌تواند خاک معدن مهدی آباد را پرعیار کرده و به کنسانتره تبدیل کرد و سپس اقدام به حمل آن برای مصرف در کارخانه‌های زنجان کرد.

 

فولاد

کاهش قیمت ها نهایتا به چهره غالب بازار آهن تبدیل شد؛ هرچند که بسیاری از تولیدکنندگان مهم و معتبر، هنوز در برابر کاهش نرخ ها مقاومت می کنند، ولی نتوانسته اند این جریان غالب در بازار را تغییر دهند. در هر حال روزهای پایانی تابستان همیشه زمانی برای کاهش فعالیت های عمرانی و تضعیف داد و ستدها در بازار به شمار می آید که به عقب نشینی قیمت ها کمک کرده است. پس از ثبت سه جرقه رشد قیمت در چهار هفته گذشته، این روند کاهشی منطقی به نظر رسیده ولی مشخص نیست تا کجا ادامه یابد.

 

بانکی

سردار عبادالله عبدالهی افزود: بانک های سپه و ملت در حمایت از طرح های بزرگ و ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نقش مؤثری داشته و برای اجرای پروژه های ملی و زیربنایی همکاری مطلوبی با قرارگاه دارند.

 

بانکی

رییس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر سه شعبه از بانک‌های ایرانی مجوز فعالیت در فرانسه را به دست آورده‌اند که لازم است بانک‌های فرانسوی هم روابط خود را با بانک های ایرانی گسترش دهند. سیف نوامبر پیش رو به آلمان خواهد رفت تا دور جدید مذاکرات با مقامات اروپایی را برای گشایش‌های پولی و مالی آغاز کند. بر این اساس در هیات تجاری و اقتصادی که قرار است نوامبر، عازم فرانکفورت شود، همه تلاش ایران آن است که تامین مالی و گشایش روابط بانکی را با جدیت دنبال کرده و سطح همکاری‌های پولی و بانکی ایران، ارتقا یابد.

 

ایلام پترول

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام آمادگی دارد تا درصورت دریافت خوراک بیشتر، ظرفیت تولید خود را افزایش دهد وکمبود خوراک می تواند تبعات نامطلوبی را برای این مجتمع پتروشیمی به همراه داشته باشد. دانشی با بیان این که تا ۷ماه آینده کمپرسورهای جدید واحد SRU وارد مجتمع شده و راه اندازی خواهد شد گفت: تلاش داریم تا زمان ورود و نصب کمپرسورها را کاهش دهیم. فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام شامل واحدهای الفین و شیرین سازی خوراک نیمه نخست سال آینده تولید را آغاز می کند. معاون وزیر در امور پتروشیمی درباره کمبود خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام به محدود بودن میزان تولید اتیلن در مجتمع عسلویه اشاره کرد و گفت: برای تامین خوراک مجتمع های بالادستی با محدودیت روبرو هستیم که امیدواریم با تکمیل واحد شیرین سازی، مشکل خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام برطرف شود.

 

فارس

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس فرسایشی شده است،گفت:راه اندازی پالایشگاه مذکور علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کشور را در تولید بنزین خودکفا می کند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها نیاز داخلی رفع می شود، بلکه می توان بنزین تولیدی داخل کشور را صادر کرد.

 

دانا

مدیر عامل بیمه دانا، با تشریح وضعیت صنعت بیمه در کشور، از تثبیت جایگاه سومی این شرکت در پنج ماه اول سال جاری خبر داد. وی با اشاره به اینکه بیمه دانا در طول چهار ماه اول امسال حدود ۳۶درصد رشد پرتفوی داشته و سهم آن در صنعت بیمه حدود ۷/۷درصد بوده است، افزود: ما از لحاظ جذب پرتفوی در این مدت رتبه سوم را در صنعت بیمه کسب کردیم. صادق، جذب ۸۳۰میلیارد تومان پرتفوی در پنج ماهه امسال را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اهمیت جذب پرتفوی های جدید اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری با انعقاد چندین قرارداد با بیمه گزاران جدید و نیز تمدید بیمه نامه های سال گذشته، گام محکم تری به سمت تعالی بیشتر شرکت برداشته ایم. وی گفت امیدواریم تا پایان نیم فصل امسال، حداقل هزار میلیارد تومان پرتفوی جذب شود تا ضمن تحقق بودجه پیش بینی شده، حرکت به سمت ارتقای شاخص های مالی، فنی و پشتیبانی شرکت همچنان با قدرت ادامه یابد.

 

FATF

بلومبرگ با بیان این که توافق ایران با FATF به توصیه صندوق بین المللی پول انجام شده است نوشت: تلاش های بانک مرکزی ایران برای بهبود وضعیت ایران در چشم FATF باعث شده تا بانک های ایرانی بخش هایی از نیروهای مسلح این کشور را تحریم کنند.

 

بررسی صورت‌های مالی ۱۹بانک و یک موسسه اعتباری حاضر در بازار سرمایه نشان می دهد این بانک ها در سال گذشته ۱۲هزار و ۸۸۳میلیارد تومان از محل جریمه دیرکرد درآمد کسب کرده‌اند.

بیشترین جریمه دیرکرد یا وجه التزام دریافتی در سال گذشته مربوط به بانک تجارت می‌شود. این بانک سال گذشته ۳هزار و ۸۰۳میلیارد تومان جریمه دیرکرد دریافت کرده است.

همچنین بانک ملت با اخذ ۱۷۷۵میلیارد تومان، بانک آینده با ۱۲۸۹میلیارد تومان، بانک صادرات با ۱۲۳۰میلیارد تومان و بانک پاسارگاد با ۱۲۴۱میلیارد تومان بیشترین وجوه دریافتی بابت جریمه دیرکرد را داشته‌اند.

 

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: بهای جهانی مواد غذایی با افزایش قیمت تمامی این کالاها به استثنای غلات، به بالاترین میزان در بیش از یک سال اخیر رسیده است

 

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر که اساسنامه تعاونی‌ها برای ورود به بازار سهام برای برداشتن محدودیت عضویت و ملاک قرار دادن درصد سهام، تغییراتی پیدا کرد، گفت: تعاونی‌ها برای معاملات در تابلوهای بورس و فرابورس آماده می‌شود.

 

معاون برنامه‌ ریزی تولید سایپا: دو محصول جدید سایپا در سال ۹۶به بازار می‌ آید / قرارداد با سیتروئن به صورت برد – برد منعقد شد

 

بلومبرگ با بیان این که رقم تولید دقیق نفت ایران قبل از تحریم ها مشخص نیست و این مسئله توافق بر سر فریز نفتی را پیچیده کرده است، نوشت: ایران احتمالا حاضر به قربانی کردن رشد تولید آینده خود هم نخواهد بود

 

شورای پول و اعتبار، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی را برای پرداخت وام منطقه ای مسکن مورد تصویب قرار داد که با اجرایی شدن آن، سقف تسهیلات، متناسب با منابع جذب شده و هزینه ساخت یا خرید مسکن در هر منطقه، به صورت شناور صورت می گیرد

 

نخستین نشست خبری شاپور محمدی ششمین رئیس بورس پس از انقلاب اسلامی دقایقی پیش در ساختمان ملاصدرا آغاز شد. رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار از تمرکز این نهاد بر اداره بازار سرمایه بر اساس اقتصاد مقاومتی خبر داده است.

وی مقاوم سازی بازار سرمایه ، ارتقا سامانه تسویه و پایاپای و معاملاتی و استفاده از توان داخلی برای بومی سازی سامانه معاملاتی را سه برنامه مهم و دارای اولویت نهاد ناظر بازار سرمایه عنوان کرد و گفت:البته در سامانه معاملاتی اگر دانش بین المللی وجود دارد باید از این فرصت استفاده کرد.

شاپور محمدی ادامه داد:یکی دیگر از برنامه های ما اصلاح رویه ها در بازار سرمایه است.خوشبختانه سامانه زمان سنجی سازمان فعالیت خود را آغاز کرده است که ورود درخواست ها و فرآیندهای روی درخواست ها و زمانی که طول می کشد فرایند ها انجام شود را مشخص می کند.گزارشات آن هم رصد می شود که محدود به سازمان بورس نخواهد بود.بورس ها. فرابورس . بورس کالا و انرژی هم به شکل مختلف این سامانه را خواهند داشت. شرکت سپرده گذاری مرکزی و فناوری هم باید این سامانه زمان سنجی را عملیاتی کنند.شاپور محمدی اظهارات خود را این گونه ادامه داده که امیدواریم حجم معاملات پتروشیمی ها را بیشتر کنیم . سهم کالاهای کشاورزی هم افزایش یابد. راه اندازی اوراق سلف و optionها هم در دستور کار است.

مقررات ضایع و دست و پا گیر باید حذف شود. کارهای خوبی در کانون ها انجام شده و اپلیکشین هایی درحال عملیاتی شدن است تا مقررات را در موبایل ها مشاهده کنند. از طرفی دیگر معاونت حقوقی دفتر سمتا تشکیل داده تا پرداخت سود قانون مند تر شود. مخصوصا سود هایی که بیش از دو سال پرداخت نشده است. وظیفه سازمان است که سود سهامداران خرد دنبال شود چراکه این سهامداران نمیتوانند حق خود را بگیرند.

بالاترین مقام نظارتی بازار سرمایه با بیان این که مدیران و سهامداران باید بدانند پتانسیل شرکت ها و توانایی شرکت ها و مدیران چیست،ادامه داد: در این راستا در مواقعی که حرکت قیمتی به گونه ای است که مدیران باید صحبت کنند . مقررات آن باید تدوین شود. البته شرکت های ما پتانسیل های خوبی دارند بازار سرمایه فرصت های خوبی دارد. البته قابلیت دفاع ندارد که سهامداران بدون تحلیل خریدو فروش کنند.نباید تحت تاثیر شایعات خرید و فروش کرد . مضافا این که بازار سهام تحلیل بلند مدت نیاز دارد. فرصت پیش روی شرکت های ما خوب است. اما تحلیل باید بر اساس اطلاعات بنیادی باشد.ما باید موانعی که جلو راه سود آوری شرکت ها هست را رفع نماییم. اینجا رسانه ها نقش مهمی دارند. رسانه ها باید دارای نقش پیش رو و جلو دار باشند و خبرهایی منعکس شود که صحت و ماندگاری بیشتری دارد.واکنش کوتاه مدت به برخی اخبار وجود دارد اما، فرهنگ سازی که پایدار تر از آموزش های کلاسیک است.

وی افزود:اصلاح ریز ساختار های( بازار مانند حجم مبنا و دامنه نوسان )در حال پیگیری است. ممکن است برخی از این ها تغییر کند ولی ممکن است زمان بر باشد.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری ماجرای نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه ها خبر داد و افزود:طبق مکاتبات انجام شده ابهامات پالایشگاه ها با وزارت نفت در حال پیگیری است تا طبق مصوبه هیات وزیران ماهانه نرخ ها اعلام شود.در صورتی که تک نرخی شدن نرخ ارز انجام شود ( پیش فرض بورس ارز) بورس ارز با سرعت بیشتری عملیاتی می شود.

 

 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت که با صادرات ۵۰مگاوات برق ایران به هرات، ۴۰۰کارخانه در آن فعال شده اند و با تکمیل راه آهن خواف – هرات، استان هرات افغانستان در جوار مرزهای ایران به قطب اقتصادی تبدیل خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.