گزارش بازار بورس تهران شنبه مورخ 20 شهریورماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

 امروز بازار سهام در حالی به شدت فقر نقدینگی را به نمایش گذاشت تا قندی‌ها و برخی دارویی‌ها دوشادوش تک سهم‌های کم سرمایه بازار لیدر نوسان‌گیران در روز قرمزپوشی نماگرهای منتخب بازار شوند.  بازارگردانی ضعیف سهام در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بازار از جمله در گروه مخابرات و برخی فلزی‌ها باعث شد تا کمی از ریزش شاخص کل بورس کاسته شود و در نهایت شاخص کل با کاهش  101.9 واحدی به کار خود پایان داد. رقم نماگر شاخص بر روی عدد 76640 واحد متوقف شد.  ارزش خالص معاملات بازار بورس تهران بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، معادل 90 میلیارد تومان به ثبت رسید.  ارزش بازار امروز با کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 3175 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

نمادهای معاملاتی شبندر  با 42.9 واحد کاهش، فملی با 42.2 واحد کاهش و کگل با 23.1 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر افت نماگر شاخص داشتند. در مقابل، نمادهای تاپیکو با 33.5 واحد افزایش،  اخابر با 33.3 واحد افزایش، همراه با 32.9واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بورس تهران بر جای گذاشتند

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران نمادهای مرقام با 10.3 میلیارد تومان، فاذر با 4.2 میلیارد تومان و مبین با 3.7 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای خساپا با 27 میلیون، مرقام با 16 میلیون  و ورناح با 12 میلیون سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.

  • بیشترین افزایش قیمت: مداران(5+)، مرقام (4.99+)
  •  بیشترین کاهش قیمت: غشصفا(4.88-)، خکار(4.87-)
  • خودرو، رایانه و محصولات فلزی، برترین گروههای صنعت امروز لقب گرفتند.
  • بازگشایی نماد: غشاذر، ساینا
  • توقف نماد: اخابر، شپارس

گزیده اخبار و تحولات صنایع بورسی:

  • در گروه خودرویی،  * خساپا: دو محصول جدید سایپا در سال 96 به بازار می‌آید/ قرارداد سایپا و سیتروئن با نظارت وزارت صنعت منعقد شد. ** مزایده فروش خودروهای لوکس به زودی/ امین دلیری رئیس سازمان اموال تملیکی از برگزاری مزایده فروش خودروهای لوکس آزادشده با مصوبه دیوان‌عدالت ظرف۱۵روز آتی خبرداده  و گفته دولت ۴ سناریو را برای شیوه ورود خودرو بالای ۲۵۰۰سی‌سی در دست بررسی دارد.
  • در گروه بانکی، * بانک سپه و قرارگاه خاتم‌الانبیا بر ادامه و گسترش همکاری با یکدیگر تاکید نهاده‌اند. چند روز پیش برخی رسانه‌های داخلی ایران خبر دادند که دو بانک سپه و ملت به طور مکتوب به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند به این نهاد خدمات ارزی ارائه کنند و عملا، این تشکیلات وابسته به سپاه پاسداران را، که مورد تحریم آمریکاست، در داخل هم تحریم کرده‌اند.  ** خرید و فروش بانک‌ها با شرکت‌های تابعه خود ممنوع شد/ بانک مرکزی بخشنامه ممنوعیت تخصیص منابع سپرده‌گذاران به شرکت‌های تابعه و فرعی بانک‌ها و موسسات اعتباری در حساب بدهکاران موقت را ابلاغ کرد.
  • در گروه مخابرات و انفورماتیک، * رتاپ از محل مطالبات و آورده نقدی، 100 درصد افزایش سرمایه می دهد.
  • در گروه فرآورده نفتی، * معاون رئیس شرکت پالایشگاهی لوتوس اعلام کرد، این شرکت لهستانی که ماه گذشته اولین محموله نفت خام خود از ایران را خریداری کرد، احتمالا یک قرارداد نفتی بلند مدت با تهران امضا خواهد کرد. ** شرکت نفتی نیکو وابسته به شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه به منظور امضای قرارداد سوآپ نفت خام از کشورهای حاشیه دریای خزر به توافق رسیده اند. بر این اساس پس از امضای قرارداد صادرات روزانه ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام بین ایران و توتال، پیش بینی می شود به زودی اولین قرارداد سوآپ نفت ایران با این شرکت فرانسوی امضا شود. علاوه بر توتال فرانسه، تاکنون دو شرکت ویتول سوئیس و برتیش پترولیوم انگلیس هم مذاکرات موفقیت آمیزی برای امضای قرارداد سوآپ نفت خام با شرکت ملی نفت ایران انجام داده‌اند. * شپاس  از محل آورده نقدی و سود انباشته 433 درصد افزایش سرمایه می دهد.  
  • در گروه حمل و نقل و کشتیرانی، * حتاید اعلام کرد شرکت تاید واتر بندر عباس در مناقصه غلات بندر شهید رجایی برنده شده است.
  • در گروه فلزات اساسی، * روند صعودی قیمت سرب و روی تا ۲۰۲۰/ عضو هیات مدیره هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: دورنمای قیمت جهانی سرب و روی را دستکم تا سال ۲۰۲۰ مثبت پیش‌بینی کرد.

گزیده اخبار داخلی و خارجی:

  • سخنگوی هیات رئیس مجلس: مجلس پس از تعطیلات تابستانی جلسه‌ای با موضوع  تعهد ایران به FATF برگزار می‌کند. به گفته بهروز نعمیتی، هنوز مشخص نیست این جلسه علنی خواهد بود یا غیرعلنی، اما وزیر اقتصاد در آن حضور خواهد داشت.
  • سرشماری نفوس و مسکن از مهرماه آغاز می شود. سرشماری در دو بخش اینترنتی و حضور سرشمار در درب منازل از سوم تا ۲۴ مهرماه انجام می شود. در مرحله اول شهروندان باید اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند، در مرحله بعد اما با همکاری خانه های محلات گروه هایی از پرسشگران شکل می گیرد تا با حضور فیزیکی بر درب منازل اطلاعات مورد نظر 354 محله را دریافت کنند.
  • بلومبرگ با بیان این که توافق ایران با FATF به توصیه صندوق بین المللی پول انجام شده است نوشت: تلاش های بانک مرکزی ایران برای بهبود وضعیت ایران در چشم FATF باعث شده تا بانک های ایرانی بخش هایی از نیروهای مسلح این کشور را تحریم کنند.
  • در آستانه پانزدهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، کنگره آمریکا به اتفاق آرا حق شکایت خانواده‌های قربانیان این حملات از دولت عربستان سعودی را به رسمیت شناخت. 15 نفر از ۱۹ هواپیماربایی که حملات به برج‌های تجارت جهانی را انجام دادند شهروند سعودی بودند. یک گزارش کنگره، که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده، می‌گوید هواپیمارباها در زمان حضور در آمریکا ظاهرا با افرادی در ارتباط بودند که با حکومت عربستان رابطه داشتند.
  • قیمت نفت که اوایل امروز به دلیل کاهش قابل توجه حجم ذخایر نفت خام آمریکا بیش از 4 درصد افزایش یافته بود، با به راه افتادن موجی از برداشت سودها، کاهش یافت. قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا این هفته حدود 6 درصد افزایش یافته و در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی در طی 3 هفته اخیر قرار دارد. این افزایش قیمت ها پس از آن رخ داده که عربستان و روسیه توافق کرده اند تا برای تثبیت بازار نفت با یکدیگر همکاری کنند. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با 48 سنت کاهش به 49 دلار و 51 سنت رسید.
  •  قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز با 41 سنت کاهش به 47 دلار و21 سنت رسید.
  • یک منبع اوپکی اعلام کرد ایران در گزارش خود به این سازمان اعلام کرده که در ماه اوت امسال تولید نفت خام این کشور با ١٠ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه ژوئیه، به سه میلیون و ٦٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است.
  • عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است: «در صورتی که آزادسازی نرخ ارز تا پایان سال اتفاق بیفتد، اثرگذاری آن روی قیمت ارز بیش از این اعداد و ارقامی نخواهد بود که امروز با آن مواجه هستیم.»
  • صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد،  هر دلار آمریکا را با 14 ریال کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه هفته گذشته 35 هزار و 506 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 63 هزار ریال کاهش، 11 میلیون و 158 هزار ریال دادوستد کردند.

 

تهیه شده توسط تیم لایوبورس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.