گزارش بازار بورس تهران سه شنبه مورخ 16 شهریورماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

 شاخص کل بازار بورس تهران امروز به مدد گروههای خودروسازی و پالایشگاهی توانست با افزایش  147.3 واحدی به کار خود پایان دهد و رقم نماگر شاخص بر روی عدد 76669 واحد متوقف شد. ارزش خالص معاملات بازار بورس تهران بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، معادل 97 میلیارد تومان به ثبت رسید.  ارزش بازار امروز با افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 3177 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

با سررسید شدن پرداخت سود علی‌الحساب برخی اوراق مشارکت و اجاره در بازار سهام، بازار بدهی این روزها شاهد نقد شدن برخی دارایی‌ها و به تبع آن دسترسی به نقدینگی برای خرید سهام روبرو است. این درحالی است که همچنان حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام ناچیز بوده و از عمق بالا و قابل اتکایی برخوردار نیست.

*امروز بیش از 371 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش بیش از 39.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده در بالاترین سقف مجاز نوسان قیمتی منتقل شد. ** 196 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان نیز به ارزش 49 میلیون تومان امروز روی صفر تابلو کد به کد شد. * در معدنی و صنعتی چادرملو اما سهامدار عمده بیش از 167.5 میلیون سهم را به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال داد.  ** سهامدار عمده ایران خودرو نیز امروز کمتر از 150 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 44 میلیارد تومان را کد به کد کرد. * در میدکو اما امروز بیش از 116 میلیون سهم به ارزش بیش از 25 میلیارد تومان به طور بلوکی در بالاترین دامنه نوسان قیمتی میان کدهای سهامدار عمده جابجا شد. **بانک اقتصاد نوین نیز امروز بیش از 110 میلیون سهم را که ارزش بیش از 24 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهام دار عمده انتقالی داد. * در آهنگری تراکتورسازی ایران اما امروز بیش از 25.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان به طور بلوکی در میان تابعه سهامدار عمده منتقل شد. ** در جریان بازار عادی سهام امروز نیز سهامدار عمده بانک پاسارگاد امروز اندکی بیش از 31 میلیون سهم را کد به کد کرد.

نمادهای معاملاتی شبندر  با 71.2 واحد افزایش، خودرو با 35 واحد افزایش و خساپا با 31.2 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بورس تهران بر جای گذاشتند. در مقابل، نمادهای فارس با 43.4 واحد کاهش، کگل با 30.4 واحد کاهش و پترول با 12.5 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر افت نماگر شاخص داشتند.

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران نمادهای فاراک با 7.5 میلیارد تومان، خودرو با 5.3 میلیارد تومان، و خساپا با 4.5 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای خساپا با 40 میلیون، وپاسار با 34 میلیون  و فاراک با 26 میلیون سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.

  • بیشترین افزایش قیمت: کپشیر(4.99+)، فاراک (4.93+)
  •  بیشترین کاهش قیمت: نمرینو (4.99-)، ثاژن(4.26-)
  • خودرو، محصولات فلزی، فرآورده نفتی برترین گروههای صنعت امروز لقب گرفتند.
  • بازگشایی نماد:  وپترو، کگل ، سصوفی
  • توقف نماد: دیران، ولساپا، تمحرکه، فجر، پترول

گزیده اخبار و تحولات صنایع بورسی:

  • در گروه خودرویی،  * تفاهمنامه پنج ساله همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و وزارت امور اقتصادی، کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در زمینه تبادل تجربه و هیات های تجاری با اولویت صنایع قطعه سازی خودرو، شیمیایی، پلاستیک و... امروز (دوشنبه) امضا شد.«هارتموت ریچل» مدیر صنایع کوچک وزارت امور اقتصادی، کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ در این مراسم که در تهران برگزار شد، گفت: این تفاهمنامه را از صنایع قطعه سازی آغاز و در ادامه، در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی فعالیت می کنیم. ** مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان تاکسیرانی گفت: نوسازی 3 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در دستور کار ناوگان حمل و نقل قرار دارد . طبق مذاکرات انجام شده با خودروسازان، بانک ها و شهرداری 9 کلان شهر (تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، کرج، اهواز، قم و کرمانشاه) مقرر گردید تا کلیه مینی بوس های فرسوده با عمر بالای 20 سال شناسایی و نوسازی شوند . * خساپا: گروه خودروسازی سایپا پس از اصلاح ساختار مالی و صرفه جویی در هزینه ها، در افزایش تیراژ تولید و ارتقای کیفیت محصولات خودرویی، موفقیت چشمگیری داشته است. مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب فوق، گفت: سایپا در سال 95 در راستای ساماندهی ساختار مالی، صرفه جویی در هزینه ها را در دستور کار قرار داد و این در حالی است که افزایش تیراژ تولید محصولات مختلف و ارتقای سطح کیفیت و کاهش نمره منفی محصولات همچنان سرلوحه اصلی کار مدیران، کارکنان و کارگران پرتلاش مجموعه سایپا است. ** پارس خودرو تولید انبوه خودرو رنو "ساندور استپری" در ۶ رنگ را آغاز کرد و مدیرعامل این شرکت بورسی به افزایش ۲.۵ برابری تولید در سال ۹۵ وعده داد. * معاون وزیر صنعت از امضای ۳ تا ۴ قرارداد جدید با خودروسازان خارجی تا پایان امسال خبر داد و گفت: آغاز تولید خودروهای پژو در ایران با ۲۰ درصد داخلی‌سازی همراه خواهد بود.
  • در گروه بانکی، * وپست: در رویدادی مثبت و طبق اساسنامه مصوب شرکت ملی پست، ارائه خدمات پست مالی دوباره به شرکت بورسی پست بانک محول شد. طبق ماده 31 اساسنامه شرکت ملی پست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است از طریق شرکت پست بانک ایران تداوم و استمرار ارائه خدمات پست مالی را در سراسر کشور تضمین کند. ** دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت مدیرعامل سابق بانک دی خبر داد.  * معاون وزیر اقتصاد با اشاره به توافق سه جانبه میان بانک مرکزی، سازمان حسابرسی و بانک‌ها گفت: مجامع عمومی بانک‌ها از این هفته به تدریج برگزار می‌شود.
  • در گروه سرمایه گذاری و هلدینگ، * وصندوق: سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ۹۹ درصد یک زیرمجموعه را به ارزش پایه ۱۶۱ میلیارد تومان واگذار می کند. این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و 499 میلیون و 999 هزار سهم است که یکشنبه 28 شهریور به قیمت پایه هر سهم 108 تومان و به ارزش پایه کمتر از 162 میلیارد تومان به صورت نقد روی میز فروش می رود.
  • در گروه مخابرات و انفورماتیک، * وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید، 16 میلیارد یورو توسط بخش دولتی و خصوصی در پنج سال آینده برای توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات(آی سی تی ) سرمایه گذاری خواهد شد.
  • در گروه فرآورده نفتی، * مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت: جهان منتظر نوع جدید نفت صادراتی ایران باشد. مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت از بهره‎برداری از پایانه جدید صادراتی نفت ایران تا پایان سال جاری میلادی خبر داد. ** یک مسوول صنعت نفت با بیان اینکه دستور آماده باش برای از سرگیری سوآپ صادر شده است، گفت: خطوط لوله و تاسیسات انتقال نفت آماده از سرگیری سواپ نفت خام کشورهای حاشیه خرر به جنوب کشور هستند.
  • در گروه پتروشیمی و مواد شیمیایی،* فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل، ارزش صادراتی محصولات شرکت هلدینگ خلیج فارس را بیش از ٩ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: این شرکت به ٦ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد. مشایخی گفت شرکت هلدینگ خلیج فارس اکنون از منابع داخلی در حال اجرای طرحهاست، یادآور شد: اکنون ٤٥ درصد صادرات پتروشیمی کشور در اختیار هلدینگ خلیج فارس است. وی افزود: ارزش صادراتی محصولات شرکت هلدینگ خلیج فارس بالغ بر ٩ میلیارد یورو است که این میزان رقم واقعی است که پارسال محقق شد. مشایخی میزان دارایی  هلدینگ خلیج فارس را بالغ بر ١٦ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این شرکت ١١ درصد ارزش بازار سهام کشور را در اختیار دارد و کوچکترین تغییر در ارزش سهام آن در کل بازار بورس اثرگذار است. ** مدیرعامل پتروشیمی جم از تداوم مذاکره برای عرضه 15 درصد سهام این پتروشیمی در بورس استانبول خبر داد و گفت: درصدد حضور در بورس لندن نیز هستیم. اما برای عملیاتی شدن این موضوع نیاز به زیرساخت هایی داریم که امید است بزودی و با برنامه ریزی های انجام شده سهام پتروشیمی جم بتواند به سهمی با ارزش در بورس های بین المللی تبدیل شود.
  • در گروه فلزات اساسی، * مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به موضوع بسیار مهم فروش و بازاریابی بخصوص در شرایط کنونی پرداخت و در خصوص موفقیتهای این بخش گفت: فولاد هرمزگان با ارتقاء کیفیت تختال تولیدی و همچنین با درک صحیح از شرایط موجود بازار جهانی و داخلی تلاش خود را برای حفظ و حتی توسعه و گسترش بازار در کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی، موفق شد صادرات را 1590 درصد نسبت به شش ماه سال گذشته افزایش دهد که درآمد ارزی حاصل شده 703 درصد رشد را نشان می دهد. ** فایرا: مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ارائه راهکارهای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه و نوسازی خطوط شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تاکید کرد. وی ادامه داد: خروج خطوط قدیمی ایرالکو از خط تولید و جایگزینی آنها با خطوط جدید یکی از اقدام های مثبت این شرکت است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره وری و کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.
  • در گروه ساختمانی،  * یک اقتصاددان با بیان این که بازار مسکن وارد دوره رونق شده است، گفت: در بازار مسکن دیگر شاهد انفجار و جهش قیمت‌ها نخواهیم بود.

گزیده اخبار داخلی و خارجی:

  • وزیر امور اقتصادی و دارایی، امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی شرکت می‌کند.
  • شورای عالی مبارزه با پولشویی با صدور بیانیه‌ای خلاصه‌‌ای از اقدامات انجام شده در راستای تعامل با FATF و مبانی قانونی و کارشناسی آن را بیان کرد و گفت: تعامل با FATF از اقدامات ضروری برای مبارزه با فساد از یک سو و ارتقای روابط بین المللی نظام مالی و اقتصادی کشور است.
  • مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور بسته خروج از رکود دولت را کاملا موفق عنوان کرد و گفت: یک وقتی من ادعا می­‌کنم که اقتصاد ما خیلی سرحال است، در حالیکه من این را نمی‌گویم؛ من می‌گویم رکود تعریف دارد و ما الان مصداق تعریف رکود نیستیم. هنوز به سطح رفاه سال ۹۰ نرسیده‌ایم/ بسته خروج از رکود دولت کاملا موفق بود.
  • دبیر انجمن برنج کشور سه اقدام مهم دولت شامل تعیین محدودیت ثبت سفارش واردات برنج، پرداخت پنج هزار ریال به ازای هرکیلوگرم واردات برای اصلاح و بهبود اراضی شالیزاری و برقراری تعرفه 40 درصدی واردات در تمام طول سال را برای کاهش واردات تعیین کننده عنوان کرد. 800 هزارتن کسری داریم.
  • قیمت نفت در روز سه شنبه افزایش یافت. پس از بیانیه مشترک دو تولید کننده عمده نفت روسیه و عربستان سعودی مبنی بر توافق برای همکاری در ایجاد ثبات در بازار نفت، قیمت نفت تقویت شد اما با توجه به عدم اقدام فوری برای مهار تولیدات، همچنان نگرانی هایی در این خصوص وجود دارد. قیمت نفت برنت با 0.94% کاهش به قیمت 47.18$ در هر بشکه و قیمت نفت خام ایالات متحده با 1.04% افزایش به قیمت 44.90$ رسید.
  • افزایش ارزش پوند به دنبال صعود شاخص مدیران خرید در بخش خدمات انگلیس/  نتایج جدیدترین بررسی های صورت گرفته در مورد فعالیت های اقتصادی در انگلیس که روز دوشنبه منتشر شد، حاکی از افزایش غیرمنتظره شاخص مدیران خرید در بخش خدمات این کشور است.
  • صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (سه شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 26 ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز، 35 هزار و 541 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 13 هزار ریال کاهش، 11 میلیون و 175 هزار ریال دادوستد کردند.

تهیه شده توسط تیم لایوبورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.