اخبار کوتاه بازار سرمایه سه شنبه مورخ 16 شهریور ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

لازما

غلامرضا ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای درخصوص وضعیت نماد شرکت آزمایش گفت: سازمان عدم موافقت خود با درخواست شرکت را اعلام نموده است.

 

وپارس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجوز فروش اموال تعاونی ثامن‌الحجج صادر شده و فرآیند تحقق این کار زمان بر است اما نمایندگان پی گیر به سرانجام رسیدن این پرونده هستند.

 

وسینا/وخاور

 قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با هیئت عالی رتبه آلمانی از افتتاح شعب بانک‌های خاورمیانه و سینا در مونیخ آلمان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمرکز بانک مرکزی بر گسترش روابط کارگزاری بانکی و بهبود و تسهیل روابط با دیگر کشورهاست برهمین اساس بانک های خاورمیانه و سینا در مونیخ آلمان، شعبه افتتاح می کنند.

 

مداران

شایعات حاکی از آغاز پروژه کارت سلامت با ارزش ۴٠٠ میلیارد تومان در آینده ای نزدیک دارد.

 

کچاد

معدن سنگ‌آهن چادرملو به‌عنوان یکی از بزرگترین معادن سنگ‌آهن کشور نقش مهمی در زنجیره ارزش معدن تا شمش فولاد را ایفا می‌کند، توانست در ۴ماه ابتدایی امسال میزان تولید کنسانتره خود را ۵درصد افزایش دهد. این شرکت با استخراج ۴میلیون و ۴۶۰هزارتن سنگ‌آهن ۳میلیون ۶۰۰هزار تن کنسانتره تولید کرده است.

 

کلوند

اولین محموله حجیم صنایع کاشى و سرامیک الوند ( پس از دوران تحریم ) به مقصد بنادر اروپاى غربى ارسال گردید .

 

هرمز

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به موضوع بسیار مهم فروش و بازاریابی بخصوص در شرایط کنونی پرداخت و در خصوص موفقیتهای این بخش گفت: فولاد هرمزگان با ارتقاء کیفیت تختال تولیدی و همچنین با درک صحیح از شرایط موجود بازار جهانی و داخلی تلاش خود را برای حفظ و حتی توسعه و گسترش بازار در کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی، موفق شد صادرات را ۱۵۹۰ درصد نسبت به شش ماه سال گذشته افزایش دهد که درآمد ارزی حاصل شده ۷۰۳ درصد رشد را نشان می دهد.

 

فایرا

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ارائه راهکارهای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه و نوسازی خطوط شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تاکید کرد. وی ادامه داد: خروج خطوط قدیمی ایرالکو از خط تولید و جایگزینی آنها با خطوط جدید یکی از اقدام های مثبت این شرکت است که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره وری و کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

 

فارس

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل، ارزش صادراتی محصولات شرکت هلدینگ خلیج فارس را بیش از ٩ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: این شرکت به ۶ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد. مشایخی گفت شرکت هلدینگ خلیج فارس اکنون از منابع داخلی در حال اجرای طرحهاست، یادآور شد: اکنون ۴۵ درصد صادرات پتروشیمی کشور در اختیار هلدینگ خلیج فارس است. وی افزود: ارزش صادراتی محصولات شرکت هلدینگ خلیج فارس بالغ بر ٩ میلیارد یورو است که این میزان رقم واقعی است که پارسال محقق شد. مشایخی میزان دارایی هلدینگ خلیج فارس را بالغ بر ١۶ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این شرکت ١١ درصد ارزش بازار سهام کشور را در اختیار دارد و کوچکترین تغییر در ارزش سهام آن در کل بازار بورس اثرگذار است.

 

وپست

در رویدادی مثبت و طبق اساسنامه مصوب شرکت ملی پست، ارائه خدمات پست مالی دوباره به شرکت بورسی پست بانک محول شد. طبق ماده ۳۱ اساسنامه شرکت ملی پست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است از طریق شرکت پست بانک ایران تداوم و استمرار ارائه خدمات پست مالی را در سراسر کشور تضمین کند.

 

وخاور

خانم ایلزه آیگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا و هیات اقتصادی همراه میهمان بانک خاورمیانه بودند و درنشستی صمیمی برآمادگی و تمایل صنعتگران و بازرگانان آلمانی به گسترش روابط با ایران تاکید کرد. براساس تفاهم امه ای که در این جلسه امضا و مبادله شد بانک خاورمیانه قرار است در چند ماه آینده اولین شعبه برون مرزی خود را در شهر مونیخ افتتاح کند.

 

وصندوق

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ۹۹ درصد یک زیرمجموعه را به ارزش پایه ۱۶۱ میلیارد تومان واگذار می کند. این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار سهم است که یکشنبه ۲۸ شهریور به قیمت پایه هر سهم ۱۰۸ تومان و به ارزش پایه کمتر از ۱۶۲ میلیارد تومان به صورت نقد روی میز فروش می رود.

 

لبنی

چمنی مصوبه اخیر دولت در زمینه ایجاد صندوق حمایت از زنجیره صنعت شیر را یک اتفاق خوبی دانست و گفت: اگر این صندوق درست ساماندهی شود اولا صنعت شیر از بحران کنونی نجات پیدا کرده ثانیا سلامت جامعه ارتقا می یابد.

 

خودرو

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان تاکسیرانی گفت: نوسازی ۳ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در دستور کار ناوگان حمل و نقل قرار دارد . طبق مذاکرات انجام شده با خودروسازان، بانک ها و شهرداری ۹ کلان شهر (تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، کرج، اهواز، قم و کرمانشاه) مقرر گردید تا کلیه مینی بوس های فرسوده با عمر بالای ۲۰ سال شناسایی و نوسازی شوند .

 

خودرو

گروه خودروسازی سایپا پس از اصلاح ساختار مالی و صرفه جویی در هزینه ها، در افزایش تیراژ تولید و ارتقای کیفیت محصولات خودرویی، موفقیت چشمگیری داشته است. مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب فوق، گفت: سایپا در سال ۹۵ در راستای ساماندهی ساختار مالی، صرفه جویی در هزینه ها را در دستور کار قرار داد و این در حالی است که افزایش تیراژ تولید محصولات مختلف و ارتقای سطح کیفیت و کاهش نمره منفی محصولات همچنان سرلوحه اصلی کار مدیران، کارکنان و کارگران پرتلاش مجموعه سایپا است.

 

در پایان معاملات امروز نماد ۳ شرکت ماشین سازی نیرو محرکه، لیزینگ رایان سایپا و ایران دارو برای افزایش سرمایه ۲۷۵ ، ۸۸ و ۵۰ درصدی بسته می شود. همچنین نماد دو شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) و فولاد امیر کبیر کاشان برای مجمع سالانه و انتخاب هیات مدیره بسته می شود.

 

قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با هیئت عالی رتبه آلمانی از افتتاح شعب بانک‌های خاورمیانه و سینا در مونیخ آلمان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمرکز بانک مرکزی بر گسترش روابط کارگزاری بانکی و بهبود و تسهیل روابط با دیگر کشورهاست برهمین اساس بانک های خاورمیانه و سینا در مونیخ آلمان، شعبه افتتاح می کنند.

 

قرار است در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، موضوع الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با پولشویی(FATF) در دستور کار بررسی قرار گیرد.

 

تفاهمنامه پنج ساله همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و وزارت امور اقتصادی، کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در زمینه تبادل تجربه و هیات های تجاری با اولویت صنایع قطعه سازی خودرو، شیمیایی، پلاستیک دیروز (دوشنبه) امضا شد

 

شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان طی اطلاعیه ای اعلام نمود که در تاریخ بیست هفتم مرداد ماه سال ۱۳۹۵ تعداد ۶۹،۰۰۰،۰۰۰ (شصت و نه میلیون) سهم از شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به شرکت بین المللی توسعه ساحل و فراساحل نگین کیش منتقل گردید. بنابراین از تاریخ مذکور شرکت بین المللی توسعه ساحل و فرا ساحل نگین کیش به عنوان سهامدار عمده شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان محسوب می گردد.اطلاعات افشا شده فوق، دارای آثار مالی بر دوره گزارشگری جاری نمی باشد.

 

معافیت‌های مالیاتی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ۷ سال افزایش پیدا کرد.

 

خزامیا

 خبر هایی مبنی بر افزایش ۷ درصدی مقدار تولید و ۱۰ درصدی مقدار فروش ۵ ماهه ابتدایی سال ۹۵ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به گوش می رسد.

 

شفاف سازی سقاین

شرکت سیمان قاین طی اطلاعیه ای در خصوص تغییرات قیمت سهام مورخ ۰۴/۰۶/۱۳۹۵ اعلام نمود که عملکرد شرکت در حال حاضر مطابق با بودجه اعلامی قبلی می باشد و هیچ گونه تصمیم تازه ای در خصوص تعدیل EPS یا سایر متغیرها اتخاذ نشده است،بدیهی است در صورت ایجاد تغییرات با اهمیت ،مراتب سریعا اعلام خواهد گردید.

 

کارشناسان معتقدند دو سال آینده را باید سال‌های بازگشت به قیمت‌های نرمال دانست؛ هم برای نفت و هم برای تولیدات و مشتقات نفتی. به عبارتی با رسیدن نفت به قیمت‌های ۶۰ تا ۷۰ دلاری قیمت‌ها به روالی منطقی هدایت خواهند شد؛ هرچند در این میان رابطه‌های قیمتی بین محصولات مختلف در مقایسه با گذشته دستخوش تغییراتی مهم خواهد شد و ممکن است قیمت‌های نسبی مشابه وضعیت پیش از کاهش شدید قیمت‌ها نباشد

 

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر اجرایی شدن تصمیمات این کمیته هستیم تا بخشی از مشکلات صنعت سیمان برطرف شود، گفت: قرار شده ال سی داخلی توسط بانک ها برای خریداران سیمان گشایش شود

 

رئیس سازمان صنعت ومعدن: رساندن ظرفیت تولیدفولاد درهرمزگان به ۱۰ میلیون تن اولویت اصلی دولت است

 

محمدرضا حاجی‌پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بدهی‌های معوق “هپکو”، “واگن‌پارس” “آذرآب”، “ماشین‌سازی” و “آونگان” ۱۸ ماه استمهال شد.

*در ارتباط با هپکو، بحث انتقال سهام آن عملیاتی شده و منتظر هستیم تا بحث سرمایه‌گذاری که وارد می‌شود و آن بحث انتقال اسناد و مدارک، نهایی شود و استاندار نیز موضوعات خود را مطرح کنند، همینطور به منظور رفع موانع و مشکلات هپکو و واگن‌پارس و بدهی‌های معوقشان و سرمایه در گردشی که مطرح بود مصوبات خوبی برای هر دو مجموعه در کارگروه ملی گرفته شد.

*تقریبا بدهی‌های معوق هردو مجموعه بعلاوه آذرآب، ماشین‌سازی و آونگان به مدت ۱۸ ماه استمهال شد و در راستای کمک به این مجموعه‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی بودیم که مصوبات خوبی نیز به منظور آنها مطرح شد که یک جلسه نیز در راستای پیگیری این مصوبات در استانداری داشتیم.

 

* به منظور کارخانه کمباین‌سازی نیز قرار شد که آستان قدس رضوی برای سرمایه‌گذاری مجدد اقدام کند و جزء نخستین برنامه‌هایمان است که ان‌شاءالله بتوانند نسبت به افزایش یا تغییر و تحول تولیدات خود اقدام کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.