گزارش بازار بورس تهران دوشنبه مورخ 15 شهریورماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

 بازار سهام امروز بازاری بی‌رمق و با کاهش محسوس حجم معاملات در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود. شاخص کل بازار بورس تهران امروز به مدد حقوقی‌های سنتی خود با افزایش  12.7 واحدی به کار خود پایان داد و رقم نماگر شاخص بر روی عدد 76522 واحد متوقف شد.  ارزش خالص معاملات بازار بورس تهران بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، معادل 75 میلیارد تومان به ثبت رسید.  ارزش بازار امروز مانند روز قبل، معادل 3170 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

امروز بیش از 420 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش بیش از 45 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در میدکو اما امروز 215 میلیون سهم به ارزش بیش از 44 میلیارد تومان کد به کد شد. در جریان بازار عادی معاملات سهام نیز بازارگردان سرمایه‌گذاری سایپا اندکی بیش از 18 میلیون سهم را کد به کد کرد. در صنعت دریایی ایران نیز کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.  همچنین بازارگردان فولاد مبارکه در جریان بازار عادی سهام امروز اقدام به معاملات انتقالی 18 میلیون سهمی به کدهای درون‌گروهی خود با هدف حمایت از این سهم در محدوده صفر تابلو کرد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. 10 میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. 

نمادهای معاملاتی تاپیکو  با 36.7واحد افزایش، شبندر با 20.3 واحد افزایش و اخابر با 15.9 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بورس تهران بر جای گذاشتند. در مقابل، نمادهای حکشتی با 15 واحد کاهش، وغدیر با 13.3 واحد کاهش و وپاسار با 9.7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر افت نماگر شاخص داشتند.

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران نمادهای فاراک با 5.2 میلیارد تومان، وساپا با 3.5 میلیارد تومان، و مرقام با 3.1 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای وساپا با 30 میلیون، فولاد با 24 میلیون  و خساپا با 23 میلیون سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.

  • بیشترین افزایش قیمت: شپارس(4.96+)، تمحرکه (4.69+)
  •  بیشترین کاهش قیمت: شدوص (4.49-)، تکشا(4.26-)
  • خودرو، محصولات فلزی، فلزات اساسی برترین گروههای صنعت امروز لقب گرفتند.
  • بازگشایی نماد:  --  حراج مجدد نماد:  سهگمت، كحافظ، وخاورح
  • توقف نماد: غشاذر، سکرد، شپارسح، ساینا

گزیده اخبار و تحولات صنایع بورسی:

  • در گروه خودرویی،  * شرکت زامیاد در مرداد ماه سال جاری تعداد 2393 دستگاه تولید و  تعداد 2157 دستگاه به فروش رسانده است. همچنین تعداد تولید و فروش شرکت در دوره 5 ماهه به ترتیب 11027 و 8708 دستگاه بوده که فروش شرکت در دوره 5 ماهه 22 درصد مقدار پیش بینی برای سال جاری را پوشش داده است.
  • در گروه لیزینگ، * نرخ سود شرکت‌های لیزینگ آزاد شود/دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران با اشاره به اینکه شرکت‌ها از منابع خودشان عملیات لیزینگ را انجام می‌دهند گفت: این انجمن در نامه ای به بانک مرکزی پیشنهاد داده است که نرخ سود شرکت‌های لیزینگ آزاد شود. **
  • در گروه بانکی، * بانکهای خاورمیانه، پارسیان و سینا در مونیخ آلمان شعبه می‌زنند. ** اقبال مردم ایران به خرید از طریق کارت‌های الکترونیکی بانکی افزایش یافته و در خرداد95 با 687‌میلیون تراکنش خرید به مبلغ 100‌هزار میلیارد تومان از فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند.  * بانک اقتصاد نوین گزارش حسابرسی افزایش سرمایه خود را اعلام کرد:این بانک در نظر دارد سرمایه بیش از ۱/ ۱ هزار میلیارد تومانی را از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی و فعالیت‌های بانکی به بیش از ۳۳/ ۱ هزار میلیارد تومان برساند. ** نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجوز فروش اموال تعاونی ثامن‌الحجج صادر شده و فرآیند تحقق این کار زمان بر است اما نمایندگان پی گیر به سرانجام رسیدن این پرونده هستند. * بانک سامان در راستای ایجاد راحتی و سرعت در خدمات‌دهی به مشتریان، در دفاتر سه شرکت بزرگ هواپیمایی جهان در کشورمان خدمات بانکی ارایه می‌کند. علیرضا معرفت مدیر بانکداری شرکتی با اعلام این خبر گفت: به دنبال توافق با مدیران دفاتر شرکت‌های هواپیمایی فرانسه (ایرفرانس)، هواپیمایی ترکیش ایرلاین، هواپیمایی «کی.ال.ام رویال داچ»، ارایه خدمات بانک سامان به مشتریان این شرکت‌ها آغاز شد. ** وزارت ارتباطات مکلف شد اساسنامه جدید پست بانک را با شرایط جدید ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست تهیه کند تا به تصویب هیات وزیران برسد.
  • در گروه فرآورده نفتی، * مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران: ایران در حال حاضر روزانه اندکی بیش از ۳.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کند. ** یک مقام ارشد از شرکت ملی نفت ایران (NIOC) در روز دوشنبه گفت، ایران آماده است تا در چند ماه آینده سقف تولید نفت خود را با توجه به تقاضا در بازار، به 4 میلیون بشکه در روز  برساند.
  • در گروه پتروشیمی و مواد شیمیایی،* شپدیس: مجتمع پتروشیمی پردیس با هدف تامین نیاز داخل و تنظیم بازار، محصولات خود را به 3 مجتمع پتروشیمی کشور سوآپ می کند.  این مجتمع پتروشیمی 30 هزارتن سوآپ را با پتروشیمی های کرمانشاه، شیراز و خراسان را انجام می دهد که سهم هر شرکت 10 هزار تن است . بهمن زمانی با اشاره به روند مطلوب تولید در پتروشیمی پردیس، افزود: امسال فاز سوم این مجتمع با ظرفیت 680 هزار تن آمونیاک و 1 میلیون و 750 هزار تن اوره به بهره برداری خواهد رسید. وی ادامه داد: امسال با تولیدی شدن فاز سوم پتروشیمی پردیس جهش در تولید را رقم خواهیم زد و امید است که حجم صادرات نیز روند رو به رشدی را تجربه کند. این فاز 93.7درصد پیشرفت داشته است.
  • در گروه سیمان، * انجمن صنفی سیمان برای جلوگیری از تخفیف ها، نرخ فروش هر تن سیمان تیپ 2 فله را 119.500 تومان اعلام کرد که این افزایش 4500 تومانی باعث شود کف قیمتی اندکی افزایش یابد. اهالی بازار تصور می کنند تعیین نرخ دستوری تاثیری ندارد و بازار کشش افزایش قیمت ندارد.
  • در گروه قند و شکر، * قشیر: شنیده میشود دلیل طولانى شدن پروسه افزایش سرمایه، حسابرس قبلى شرکت بوده که با تغییر آن و تاکید سهامدار عمده بر افزایش سرمایه قطعا طى ماههاى آینده به سرانجام خواهد رسید . ** مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از تخلیه و ترخیص ۹۵ هزار تن شکر طی هفته گذشته از بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: تا ۱۰ روز آینده نیز ۳۰ هزار تن شکر وارد کشور خواهد شد.

گزیده اخبار داخلی و خارجی:

  • بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تقدیم لایحه اصلاح شده برنامه ششم توسعه با امضای رئیس‌جمهور و با تاکید بر همان محورها و اهداف لایحه قبلی خبر داد.
  • سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: تسهیل و افزایش یک میلیون بشکه ای فروش نفت، متنوع شدن مشتریان نفتی، رفع مسائل بیمه ای، بازگشت عواید نفتی به کشور از دستاوردهای مثبت برجام به شمار می آید
  • ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها و موسسه های اعتباری اعلام کرد: هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارائه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا یا سایر کشورها و نهادهای بین المللی هیچ مبنایی در برجام و سایر تعهدات بین المللی کشورمان ندارد.
  • شرکت زامیاد در مرداد ماه سال جاری تعداد 2393 دستگاه تولید و  تعداد 2157 دستگاه به فروش رسانده است. همچنین تعداد تولید و فروش شرکت در دوره 5 ماهه به ترتیب 11027 و 8708 دستگاه بوده که فروش شرکت در دوره 5 ماهه 22 درصد مقدار پیش بینی برای سال جاری را پوشش داده است.
  • یک کارشناس بازار بورس گفت:پرداخت طلب بانک ها و پیمانکاران از سوی دولت موجب افزایش نقدینگی این مجموعه ها می شود و با توجه به کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی می توان امیدوار بود تا طرح های توسعه ای شرکت های بزرگ اجرایی شود و مشکل نقدینگی آن ها برطرف گردد.وی در خاتمه پیرامون چشم انداز آتی بازار سرمایه گفت: به طور قطع این بازار از پتانسیل های زیادی برای رشد و بالندگی برخوردار است و به نظر می رسد اوضاع بورس در سه ماهه پایانی سال جاری در پی انتشار گزارش عملکرد ۹ ماهه شرکت ها و نمود اقدامات مثبت دولت جهت بهبود شرایط اقتصادی بر عملکرد شرکت ها بسامان خواهد شد و از روند نزولی فاصله خواهد گرفت.
  • عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فرصت ۶ ماهه دولت برای بازگرداندن امید به بورس/ تیم اقتصادی و مسئولین دولت برای افزایش سرمایه در گردش رفع مشکلات نقدینگی و ایجاد رونق نسبی در بخش های تولیدی اقتصاد کشور که اغلب یا تعطیل شده اند یا در آستانه تعطیلی قرار گرفته و با کاهش تولید روبرو شده اند از طریق بانک ها تسهیلات ارزان قیمت اعطا کند تا با این راه کار غیر تورم زا در اقتصاد و به دنبال آن بازار سرمایه که آیینه تمام نمای اقتصاد است رونق ایجاد کند.
  • رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: افزون بر 391 تریلیون و 809 میلیارد ریال سهم دولتی در دولت یازدهم واگذار شده است که 38 درصد کل واگذاری ها در 15 سال گذشته را دربر می گیرد.
  • سرکنسول ترکیه در تبریز: ۱۶۶ شرکت ترکیه ای با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در ایران فعالیت می کنند.
  • یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا از پایان بی‌نتیجه نشست امروز وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره سوریه خبر داد.
  • وزیر انرژی الجزایر با اشاره به تلاش و توافق کشورهای عضو اوپک بر تعیین قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلاری برای فروش نفت، گفته است عرضه نفت ارزان‌تر از بشکه ای ۵۰ دلار سود ندارد و ضامن سرمایه گذاری‌ها نیست.
  • قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بیانیه مشترک روسیه و عربستان سعودی در طول اجلاس G-20 برای درخواست همکاری های بیشتر در بازار نفت، افزایش چشمگیری داشت.  در لحظه تهیه این گزارش قیمت نفت برنت با 4.80% افزایش به قیمت 49.08$ در هر بشکه و قیمت نفت خام ایالات متحده با 4.14% کاهش به قیمت 46.28$ رسید.
  • صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (دوشنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 43 ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز، 35 هزار و 567 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 12 هزار ریال کاهش، 11 میلیون و 188 هزار ریال دادوستد کردند.

 

تهیه شده توسط تیم لایوبورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.