گزارش بازار بورس تهران یکشنبه مورخ 14 شهریورماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

شاخص کل بازار بورس تهران امروز  با کاهش  237 واحدی به کار خود پایان داد و رقم نماگر شاخص بر روی عدد 76509 واحد متوقف شد. باید منتظر بازار فردا بمانیم که آیا حمایت 76500 واحدی می‌تواند جلوی افت بی وقفه شاخص را بگیرد یا خیر. ارزش خالص معاملات بازار بورس تهران بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، معادل 105 میلیارد تومان به ثبت رسید.  ارزش بازار امروز با کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 3170 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

امروز بازار سهام در نماد معاملاتی صدرا شاهد کد به کد شدن کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان بود، در توسعه معادن و فلزات اما 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد، 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. همین رویه در سرمایه گذاری میراث فرهنگی ادامه داشت، به طوری که حدود 13 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در بانک انصار نیز بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

نمادهای شبندر با 71.8 واحد کاهش، فولاد با 39.7 واحد کاهش و وغدیر با 31 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر افت نماگر شاخص داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی درازک  با 32.1 واحد افزایش، خساپا  با 21.7 واحد افزایش و اخابر با 11.5 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بورس تهران بر جای گذاشتند.

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران نمادهای مبین با 15.4 میلیارد تومان، اخابر با 8 میلیارد تومان، و مرقام با 6.6 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای خساپا با 55 میلیون، مبین با 37 میلیون  و اخابر با 34 میلیون سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.

  • بیشترین افزایش قیمت: درازک(15.79+)، بالبر (15.19+)
  •  بیشترین کاهش قیمت: پسهند (4.78-)، قصفها(4.75-)
  • دارویی، فلزی و لاستیک برترین گروههای صنعت امروز لقب گرفتند.
  • بازگشایی نماد: وسکاب، تمحرکه، سهگمت، کحافظ، دتماد،وخاورح، شپارسح و نمادهاي معاملاتي بالبر، درازك، شسينا مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتي
  • توقف نماد: --

گزیده اخبار و تحولات صنایع بورسی:

  • در گروه خودرویی،  * خگستر 24 ام شهریور مجمع عمومی فوق العاده تشکیل خواهد داد. دستور جلسه: تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس. ** رئیس سازمان راهداری از پیشرفت پروژه نوسازی ناوگان کامیونی و امضاء قرارداد از سوی وزارت نفت خبر داد و گفت: قرارداد در این باره به امضای وزارت نفت رسید و ابلاغ شد، ضمن آنکه قرارداد با خودروسازان داخلی را منعقد خواهیم کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: ناوگان کامیونی در سال جاری نوسازی شود. *  خپارس طی هفته جاری پارس خودرو یک رنو دیگر را به سبد محصولاتش اضافه می کند/ساندرو استپ وی در خط تولید پارس خودرو.
  • در گروه بانکی، * چند هفته‌ای هست توافق برای کاهش نرخ سود آن هم درست زمانی که تورم تک‌رقمی است، شکسته شده به طوری که بانکها از دستور بانک مرکزی سرپیچی می‌کنند و رقابت منفی را برای ارایه سود بیشتر رقم زده‌اند. بانکهایی که قرار بود در چارچوب اختیارات خود، نرخ سود بانکی را از ۱۸ درصد به ۱۵ درصد برسانند؛ بعد از گذشت حدود یک و نیم ماه از این تصمیم خود پشیمان شده‌اند و حتی اگر هم پایبند به این توافق باشند، دلشان می‌خواهد پیمانشان را نادیده بگیرند و همپای بانکدارانی که نرخ سود مصوب و ضوابط بانک مرکزی را رعایت نمی کنند، برای جذب سپرده‌های خرد و کلان گام‌های جدی بردارند.
  • در گروه فرآورده نفتی، * ادامه ابهام در گزارش های ۳ ماهه پالایشگاه ها و درخواست از سازمان بورس / یک مدیر پالایشگاهی با تکیه بر عملکرد سه ماهه پالایشگاه بندرعباس و اعلام پابرجا بودن ابهامات از سازمان بورس درخواست کرد نسبت به توقف نماد پالایشگاه ها تا زمان مشخص شدن وضعیت واقعی اقدام کند. **  شبندر:  پالایش نفت بندر عباس در دوره ۳ ماهه منتهی به ٩۵/۰٣/٣١ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ١٩ ریال سود محقق کرده است نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱% افت داشته است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل فروش ۲۷% کاهش داشته است. شرکت در این دور ۶۴ میلیارد ریال سایر درآمدهای عملیاتی و نیز ۱۱۳ میلیارد ریال هزینه های مالی داشته است. این شرکت براساس عملکرد ٣ ماهه پیش بینی اولیه خود را ۱۳% پوشش داده است
  • در گروه پتروشیمی و مواد شیمیایی،* معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: مذاکرات در زمینه پتروشیمی از سوی شرکت های تابعه وزارت نفت و کارشناسان ادامه داشته و برنامه ای برای همکاری مشترک میان ایران و الجزایر آغاز خواهد شد. ** شپدیس: خبرها حاکى از افتتاح فاز سوم طرح آمونیاک و اوره این مجتمع تا دو ماه آینده میباشد.
  • در گروه ساختمانی، * مدیرعلمی طرح جامع مسکن گفت:در شش ماهه گذشته رکود سه ساله بازار مسکن، تاحدی بهبود یافت و پیش بینی می شود این وضعیت در شش ماهه دوم هم ادامه یابد و در نیمه اول سال۹۶ شاهد رونق بازار خواهیم بود. ** سرمایه بانک مسکن 100 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد/ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه بانک مسکن با مصوبه مجلس شورای اسلامی 100 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد. وی افزود :در صورت اجرای دقیق این مصوبه توان بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به 800 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
  • در گروه سیمان، * در استان همدان فروش سیمان نسبت به سال قبل کاهش ۵۹درصدی داشته در حالی که شرکت ها اقدام به فروش کلینکر کرده اند و فروش کلینکر ۱۵۹درصد رشد کرده است. ( کلینکر محصولی است که با آهک مخلوط و آسیاب می شود تا سیمان به دست آید).

گزیده اخبار داخلی و خارجی:

  • غلام حسین شافعی (رییس سابق اتاق بازرگانی مشهد) تنها با ۴ رای اختلاف به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد.
  • رییس گمرک: کشفیات قاچاق ۴ ماه امسال به اندازه کل سال ۹۲ بود/ ارزش کالاهای کشف شده ۶۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.
  • تراز تجاری ایران با ترکیه در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی به میزان ۳۹۵ میلیون دلار به ضرر ایران بوده و صادرات ترکیه به ایران در این دوره رشد ۳۳ درصدی داشته است.
  • مسئول صدور مجوزهای افزایش سرمایه در سازمان بورس گفت: انتشار مستقیم گزارش‌های توجیهی هیات مدیره و بازرس قانونی در کدال به معنای تایید سازمان بورس نیست.
  • معاونان خارجه ایران و ژاپن در مورد راه‌های انجام نقل و انتقال مالی به نحوی که شرکت‌های ژاپنی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا درگیر نشوند، گفتگو کردند.
  • مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره و رفع موانع مبادلات ارزی با کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک، سوئیس و اسپاینا، گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۵۶۱ میلیون دلار ال سی گشایش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱برابری داشته است.
  • ماه آینده(اکتبر)، یوآن چین به فهرست ارزهای ذخیره بین المللی صندوق بین المللی پول اضافه خواهد شد و روسیه و چین در صدد هستند تا با هموار کردن مسیر برای مبادله با ارزهای ملی، دلار را از مبادلات دوجانبه تجاری کنار بزنند.
  • سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه 11 شهریور ماه با 1.87 دلار کاهش نسبت به قیمت روز قبل 42.04 دلار در هر بشکه فروخته شد.
  • صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (یکشنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 50 ریال افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، 35 هزار و 610 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با افزایش 19 هزار ریالی، 11 میلیون و 200 هزار ریال دادوستد کردند.

 

تهیه شده توسط تیم لایوبورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.