✍ شایعات امروز چهار شنبه 13 شهریور
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد


✳️ بانکی ها:عزم جدی آلمانی‌ها برای برقراری مراودات بانکی /منبع ارانیکو

✳️ گروه محصولات کاغذی:شایعات از افزایش نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ واردات کاغذ حکایت دارد.

✳️ رمپنا:گویا قرارداد جدیدی با یک پیمانکار المانی تنظیم شده که به زودی شفاف سازی خواهد شد.

✳️ پاسا:شایعات از واگذاری بلوک این شرکت توسط وصندوق در قیمت حدود ۴۸۰۰ ریال در آینده نزدیک حکایت دارد.

✳️گروه سیمان:خبرها از آغاز دوبار ه صادرات سیمان به عراق حکایت دارد.

✳️ زنگان:شایعات از تعدیل مثبت این شرکت درآینده نزدیک حکایت دارد.

✳️ فاذر:شایعات از مراحل پایانی پروژه بیستون این شرکت حکایت دارد.

✳️ کچاد:شنیده ها از راه اندازی پروژه کارخان فولاد ثامن این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

#كتوكا : شنيده ميشود كه قراردادى به مبلغ ١٣ ميليارد تومان منعقد كرده كه تاكنون شفاف سازى نكرده است و البته مدير عامل شركت گفته است كه هر قراردادى منتج به تعديل سود نخواهد شد .

#كساپا: بر اساس شنیده ها شرکت سایپا بدنبال فروش بلوکی شرکت بعد از افزایش سرمایه است.

 

خبرهای_موثر

#ذغالسنگ
10هزار تن زغالسنگ کرمان با قیمت پایه 4200ريال هر کیلو عرضه شد که بدون معامله باقی ماند اما نکته جالب اینجاست که 29فروردین ماه قیمت پایه این محصول 3000ريال بوده است. هر دو عرضه نیز در رینگ داخلی صورت گرفته است.

#مهدی_آباد #روی
پرونده واگذاری معدن «مهدی‌آباد» پس از مدت‌ها با پیروزی کنسرسیوم مبین در مناقصه، بسته شد. در حال حاضر کشور ایران ۳درصد از کل ذخایر سرب و روی جهان را به خود اختصاص داده و بعد از چین، قزاقستان و هند چهارمین تولیدکننده کنسانتره در آسیا و دومین تولیدکننده در منطقه منا بعد از ترکیه است. وی تصریح کرد: معدن سرب و روی مهدی‌آباد با ذخیره‌ای حدود ۱۵۴ میلیون تن با عیار متوسط ۶درصد روی و ۲درصد سرب جزو معادن بسیار غنی جهان به شمار می‌رود.

#بانکی
تفاهم‌نامه همکاری بانکی میان ایران و روسیه در حوزه‌های مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم، پیمان‌های پولی و تسویه حساب به ارزهای محلی امضا شد.

#سیمان
در استان همدان فروش سیمان نسبت به سال قبل کاهش 59درصدی داشته در حالی که شرکت ها اقدام به فروش کلینکر کرده اند و فروش کلینکر 159درصد رشد کرده است. ( کلینکر محصولی است که با آهک مخلوط و آسیاب می شود تا سیمان به دست آید)

#فملی
مدیر‌عامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مس از حدود ۱۹۰‌هزار تن در سال به ۲۸۰‌هزار تن رسیده‌ است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تولید مس تا سال ۱۳۹۸ به ۴۰۰‌هزار تن در سال می‌رسد. مدیر‌عامل شرکت ملی مس ایران با بیان اینکه شرکت مسیری را طی کرده که در جهت منافع ملی و سهامداران باشد افزود: پروژه‌های ذوب سرچشمه ظرف دو ماه آینده آماده افتتاح است و همچنین پالایشگاه کارخانه مس خاتون‌آباد نیز آماده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. مراد‌علیزاده اظهار داشت: با بهترین قیمت‌های روز صادرات خود را انجام می‌دهیم و از حدود یک‌هزار و 700‌میلیارد تومان بدهکاری به بانک‌ها با فروش مس توانستیم حدود یک‌هزار و 300 میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت کنیم.

#گاز
طبق اعلام کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا، معامله‎گران سفارش خرید شاخص گاز طبیعی این کشور را در هفته گذشته افزایش دادند. طبق اعلام کمیسیون یاد شده، در هفته منتهی به ٩ شهریور ماه، مجموع سفارش‎های خرید نفت خام از سوی معامله گران، با ٥٧ هزار و ٤٢٩ مورد افزایش، به ١٦٥ هزار و ٣٦٦ سفارش رسیده است. در پایان هفته گذشته، قیمت شاخص گاز طبیعی در بورس کالای آمریکا در سطح دو دلار و ٧٩ سنت برای هر واحد بی‎تی‎یو تثبیت شد. ( هر میلیون بی تی یو گاز برابر با 28متر مکعب است یعنی گاز 10سنت است)

#نفت
یک شرکت خدمات حفاری اعلام کرد آمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است. طبق گزارش بیکر هیوز، در هفته منتهی به ١٢ شهریور ماه، آمار دکلهای حفاری نفت آمریکا با یک مورد افزایش، به ٤٠٧ دکل رسید.


#ارز #ارز_تک_نرخی
رئیس کل بانک مرکزی در شرایطی بار دیگر بر یکسان سازی حتمی نرخ ارز تا پایان سال جاری تاکید کرده که به اعتقاد وی کاهش حدود ۱۰۰ درصدی شکاف بین دو نرخ آزاد و مبادله ای و از سویی دیگر گسترش روابط بین المللی بانکی در پسابرجام زمینه لازم برای اجرای این سیاست را فراهم کرده است.

#وپارس
رئیس کانون بانک‌های خصوصی با تکذیب ارسال نامه بانکها درباره آثار منفی کاهش نرخ سود از برنامه افزایش سرمایه بیش از ۱۰۰ درصدی بانک پارسیان خبر داد. پرویزیان افزود: برای بانک پارسیان هم مجوز افزایش سرمایه (از 2.3 هزار میلیارد تومان کنونی) به 5 هزار میلیارد تومان را گرفته‌ایم و اگر سازمان بورس مجوز نهایی را صادر کند، این موضوع در مجمع بانک تصویب و از محل آورده سهامداران اعمال خواهد شد. کفایت سرمایه بانک پارسیان هم‌اکنون حدود 8 درصد است که به دنبال آن هستیم به 12 درصد برسد.

 

عرضه بلوک ۸۰درصدی پتروشیمی دماوند فردا در فرابورس
۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند به ارزش کل پایه ۱۳هزار میلیارد ریال فردا(یکشنبه) در فرابورس به مزایده گذاشته می شود.

 

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد
سود وام مسکن از امروز تک رقمی شد
کاهش ۳۵ درصدی میزان اقساط ماهانه
مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اجرای دستورالعمل تک رقمی شدن سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم از امروز، گفت: به طور متوسط میزان اقساط این وام حدود ۳۵ درصد کاهش می یابد.

 


فطانت‌فرد: در بورس تهران شاخص‌ها دستکاری می‌شود

بورس نماد اقتصادی کشور است اما این روزها با چالش‌هایی تازه دست و پنجه نرم می‌کند و مهندسی شاخص، اتهامی است که به بازار سرمایه وارد شده و برخی سهامداران خُرد نسبت به این موضوع اعتراضاتی دارند.

برای توضیح سازمان بورس با دکتر محمد فطانت‌فرد، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر شاپور محمدی رئیس فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار تماس گرفتیم. فطانت‌فرد با توضیح این‌که دستکاری شاخص بیشتر در بورس تهران رخ می‌دهد و باید از مسئولان شرکت بورس موضوع را جویا شوید، حاضر به صحبت بیشتر نشد. همچنین شاپور محمدی نیز تماس‌های خبرنگار ما را بدون پاسخ گذاشت.

منبع: جام جم

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.