اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه سه شنبه مورخ 2 شهریور ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه سه شنبه مورخ 2 شهریور ماه 1395

به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات آلمان به ایران، عمدتا شامل ماشین آلات و تجهیزات در شش ماهه نخست بعد از لغو تحریم های غرب، رشد قابل توجهی داشته است. اداره فدرال آمار آلمان روز دوشنبه اعلام کرد، صادرات این کشور به ایران در ۶ماهه نخست سال ۲۰۱۶، ۱۵درصد افزایش یافته و به ۱٫۱۳میلیارد یورو (۱٫۳میلیارد دلار) رسیده است.

 

سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران می گوید، در هفته دولت امسال ۴۶۵پروژه با سرمایه گذاری ۸۳۹میلیارد ریال به بهره برداری می رسد

 

گروه فرآورده‌های نفتی در هفته‌های اخیر دوباره مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود که عمده دلیل آن، رشد دوباره بهای هر بشکه نفت در بازارهای جهانی بود. اما با برخورد قیمت نفت برنت به محدوده ۵۰دلار (محدوده‌ای که عبور از آن دست‌کم در کوتاه‌مدت دشوار به نظر می‌رسد) حالا سهام شرکت‌های حاضر در گروه فرآورده‌های نفتی نیز متوقف شده‌اند. شاخص این گروه روز گذشته با افت ۴/ ۲درصدی نشان داد که برای ادامه صعود مسیر آسانی را در پیش ندارد و دست‌کم تا زمانی که نفت روی این قیمت‌ها در حال رفت و آمد است، احتمالا نمی‌توان امید به رشدهای خیره‌کننده در این گروه داشت.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فضای مثبت سیاسی و اقتصادی پیش آمده در پسابرجام فرصتی برای رشد و توسعه ناوگان دریایی کشور فراهم کرد که ورود کشتی های ایرانی به سایر بنادر جهان، پوشش بیمه ای کشتی ها، افزایش سرمایه گذاری خارجی و کاهش هزینه های حمل و نقل از آن جمله است

 

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر می‌گوید طی هفته‌ گذشته قیمت شکر از کیلویی بیش از ۳۵۰۰تومان به حدود ۲۸۰۰تومان کاهش یافته و در ادامه با توجه به ورود شکر تولیدی حاصل از واردات و آغاز تولید یک میلیون و ۶۰۰هزار تنی شکر داخلی قیمت این محصول به قیمت منطقی نزدیک‌تر می‌شود.

 

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران  در مورد طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس گفت:  در ۲۰شهریورماه پیش راه اندازی این طرح انجام می شود و تا آبان ماه راه اندازی می شود.

 

«نرخ سود بانکی» در دستور کار جلسه امروز شورای پول و اعتبار

شورای پول و اعتبار امروز با چند دستور کار از جمله بررسی نرخ سود بانکی تشکیل جلسه می‌دهد.

 

به اعتقاد کارشناسان نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان و کاهش تقاضای مسکن یکی از عوامل نزولی شدن قیمت اوراق تسهیلات مسکن است

 

اعلام جزییات همکاری های بین المللی سایپا/عرضه خودروی جدید با نرخ کمتر از۳۰میلیون تومان

مدیران شرکت خودروسازی سایپا در نشست هم اندیشی با شرکت های بیمه ای، از حجم صادرات پارسال این شرکت و برنامه امسال آن، شیوه همکاری با سیتروئن، معرفی چهار محصول جدید و همچنین عرضه خودرو۲۱۲با نرخ کمتر از ۳۰۰میلیون ریال تا پایان سال خبر دادند.

 

– نعمت زاده بیان کرد: ۲۰۰هزار کیلومتر نقشه برداری معدنی در ۳سال گذشته بیش از همه دوره هاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهم ترین اقدام دولت یازدهم در زمینه معدنی در دوره سه ساله فعالیت، نقشه برداری از ۲۰۰هزار کیلومتر معدن است، در حالی که در همه سال های پیش و پس از انقلاب تا ۱۳۹۲در مجموع ۱۸۰هزار کیلومتر نقشه برداری شده بود. وزارت امورخارجه امریکا روز دوشنبه تایید کرد که دولت اوباما ۳/ ۱میلیارد دلار بدهی آمریکا به ایران را بابت حل و فصل اختلاف مالی، پرداخت کرده است.

 

انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۷ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۴.۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۰میلیون و ۱۰۱هزار تن رسید.

 

با اعلام روز گذشته مرکز آمار، تورم مردادماه به ۸.۷درصد رسید. شاخصی که نسبت به ماه قبل دست‌کم ۲.۸درصد افزایش را نشان می‌دهد.تورم اکنون در جاده افزایش و قدرت خرید مردم در سرپایینی سقوط است

 

روند اجرای قراردادهای نفتی در حالی با توضیحات روز یکشنبه وزیر نفت در نشست غیرعلنی مجلس در مسیری هموارتر برای اجرا قرار گرفته است که بحث‌ها در رابطه با چگونگی انتخاب شرکای نفتی در آینده با نظرات مختلفی همراه است

 

شنیده های تکمبا از سوی مدیر مالی تکذیب شد

زارعی مدیر مالی شرکت کمباین سازی ایران در گفتگو با بورس۲۴در این رابطه بیان کرد: شرکت پیگیر مسائل جاری و راه های گسترش فعالیت می‌باشد؛ اما تا این لحظه هیچ مذاکره جدی جهت انعقاد قرارداد جدید صورت نگرفته است. کلیه موارد مطرح شده پیرامون قراردادهای جدید تکمبا و تعدیل مثبت با اهمیت سود پیش بینی شده شایعه می‌باشد و فعلا تغییر با اهمیتی در بودجه تکمبا اعمال نخواهد شد.

 

گزارشات ضد و نقیض ولغدر

شرکت لیزینگ غدیر که صورت مالی و پیش بینی حسابرسی شده ۶ماهه خود را در ۳۱مرداد منتشر کرد، تنها پس از یک روز اصلاحیه ای داد که در آن تنها سرمایه شرکت تغییر نکرده است.

 

وانصار

ایرانیان اطلس طی ماه جاری در بورس کشف قیمت می‎شود/بانک انصار در تدارک است تاییدیه پذیرش شرکت ایرانیان اطلس را از دفتر معاونت پذیرش اوراق بهادار شرکت بورس تهران دریافت کند و نماد معاملاتی این شرکت را در فهرست نمادهای شرکت بورس تهران درج شود. پیش‎بینی شده است که عرضه اولیه این شرکت در ماه جاری انجام شود.

 

گروه تجهیزاتى

قراردادهاى ipc در زمینه توسعه میادین عملیات اکتشافى ، مطالعاتى ، حفارى ، تجهیزات و پیمانکارى میباشد که میتواند مستقیما بر نمادهاى مپنا ، خصدرا ، فاذر ، فاراک ، حفارى تاثیر جدى داشته باشد .

 

آ س پ

شنیده میشود که ٩٠ درصد پروژه برج هاى مروارید تا پایان سال مالى ٩۶و ٢٧ درصد از پروژه برج هاى رشدیه تبریز در سال مالى ٩۵و ۵۶درصد آن تا پایان سال مالى ٩۶بفروش خواهد رفت .

 

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران طی اطلاعیه ای اعلام نمود که فروش سهام بلوکی شرکت مواد ویژه لیا با نماد شلیا به تاریخ ۱۷/۰۵/۹۵و قطعیت معامله در تاریخ ۱/۶/۹۵، تعداد ۱۶,۲۱۰,۰۰۰سهم با حجم ۲۰درصد از کل سهام با بهای تمام شده ۲۳,۷۳۱میلیون ریال و خالص قیمت فروش ۴۸,۱۴۴میلیون ریال می باشد که سودی معادل ۲۴,۴۱۳میلیون ریال عاید شرکت نموده است و منجر به افزایش ۱۳ریالی  EPS شرکت گردیده است.

 

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد:رشد بازار سرمایه مستلزم اتخاذ سیاست های کارآمد است

در شرایط فعلی متغیرهایی همچون نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی، قیمت فروش فرآورده های نفتی و بهره ماکانه معدنی ها که مورد توجه سهامداران است، تعیین تکلیف نشده و می توان گفت انتظارات اهالی بازار در خصوص شفافیت این موارد برآورد نشده است.

 

وکوثر در مجمع به ازای هر سهم ۴۰ریال سود نقدی تصویب کرد. 

معاون بازاریابی و فروش سایپا از توقف تولید سایپا ۱۳۲سی‌ان‌جی سوز، سایپا ۱۳۱سی‌ان‌جی سوز و تیبا سی‌ان‌جی سوز به منظور ارتقای استاندارد آلایندگی خبر داد و گفت: وانت پیکاپ و تندر ۹۰سی‌ان‌جی در برنامه تولید سایپا قرار ندارند

 

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد، توافق تولید کنندگان بر سر فریز نفتی ممکن است موجب افزایش عرضه سایر تولید کنندگان شود و به ضرر خود توافق کنندگان تبدیل شود

 

گزارشی از خروج سپرده از بانکها دریافت نشده است

مدیر کل نظارت بر بانکها و موسسات مالی بانک مرکزی با بیان این که کاهش نرخ سود بانکی درخواست بانک‌ها بود، گفت: هنوز گزارشی از خروج سپرده‌ها از شبکه بانکی دریافت نشده است.

 

 

300میلیارد تومان تامین مالی برای پالایشگاه خلیج فارس در کسری از ثانیه!-اوراق ۳۰۰میلیارد تومانی سلف موازی استاندارد بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان یعنی ستاره نفت خلیج فارس با سود حداکثر ۲۱.۵درصدی طی چند ثانیه در بورس انرژی به اتمام رسید. این عرضه شامل یک میلیون و ۴۰۰هزار و ۵۹۲قرارداد به قیمت پایه ۲۱۴هزار و ۱۹۵تومان بود که در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران و توسط کارگزاری بانک شهر انجام شد

 

منبع لایو بورس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.