شابعات امروز 26 مرداد
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

تغییر فاز در شپدیس


شپدیس از اواسط تیر ماه وارد فاز نزولی شده و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۵ درصد زیان به سهامداران خود تحمیل کرده است. / بهمن زمانی مدیر عامل شرکت پتروشیمی پردیس در گفتگو با بورس۲۴ در این رابطه بیان کرد: بخشی از افت قیمت سهم ناشی از افت قیمت های جهانی اوره و آمونیاک می‌باشد. با وجود تقاضای مناسب اوره و آمونیاک، به دلیل کاهش قیمت این دو محصول، سودآوری شرکت های پتروشیمی همچون شپدیس کاهش یافته است. وی در ادامه به طرح های توسعه شرکت اشاره نمود و اظهار داشت: فاز سوم طرح توسعه شرکت در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. با راه اندازی فاز سوم، ظرفیت تولید شرکت ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت. بدین ترتیب سودآوری شرکت پتروشیمی پردیس نیز رشد قابل ملاحظه ای خواهد نمود.

وگردش

شنیده میشود براى تعدیل مثبت از محل فروش ساختمان مواجه شده است .

توریل از شایعه تا واقعیت


شنیده شده عقد قرارداد خرید ۶۰۰ واگن مسطح با فاینانس ۵ ساله با شرکت uwc روسیه توسط شرکت ارس سیر آسیا از زیرمجموعه های توریل، منعقد شده است. / سخایی معاونت مالی و اقتصادی شرکت توکاریل در گفتگو با بورس۲۴ در این خصوص عنوان کرد: شرکت آسیا سیر ارس با شرکت uwc روسیه تفاهم نامه ای برای خرید واگن منعقد کرده است؛ اما موضوع فاینانس ۵ ساله صحت ندارد. عملا هنوز اتفاقی رخ نداده و تفاهم نامه مذکور هیچ تاثیری بر سود پیش بینی شده توریل نخواهد داشت.

حپارسا

خبرها حاکى از خرید بلوک عمده شرکت توسط شرکت بین المللى توسعه ساحل و فراساحل نگین کیش میباشد .

گروه کاغذى

شنیده میشود که قیمت کاغذ در همین چند روز اخیر ۵ درصد در بازار افزایش قیمت داشته است .

خاهن

شنیده می شود افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی تاشهریور۹۵ اجرا خواهد شد. همچنین
قراردادتولید۱۰۰هزارمیل لنگ با زیرمجموعه ایرانخودرو بسته شده است.

قمرو

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۸درصدی از محل سود انباشته که به تصویب این هیات رسیده و باید به تصویب سازمان بورس هم برسد تا اجرایی شود.

اوراق مسکن

وزیر راه از رایزنى با بانک مسکن براى افزایش عرضه اوراق حق تقدم مسکن تا دو هفته آینده و عدم افزایش قیمت خبر داد .

قیمت خودرو

از بازار بگوش میرسد آزادسازی قیمت خودرو قوت گرفته است.

وپست

خبرها حاکى از انعقاد قرارداد با مستر کارت میباشد که بزودى این واگذارى از شرکت پست انجام میشود .

 

عرضه سهام یک شرکت جدید بورسی در شهریورماه/ درخواست ایرانسل برای ورود به بازار سرمایه

ایرنا-معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس گفت: شرکت «آسان پرداخت» آماده عرضه اولیه در بورس است و بیش از 95 درصد شرایط آماده سازی را طی کرده است. پیش بینی می کنیم که در شهریور ماه، شرایط برای عرضه اولیه سهام «آسان پرداخت» در بورس فراهم شود، وی همچنین بیان کرد: ایرانسل پس از مدت ها درخواست پذیرش را مطرح کرده است، اما ما منتظر هستیم شریک آفریقای جنوبی این شرکت نیز جلسه ای را با شرکت بورس برگزار کند.

 

برخورد با معاملات نامتعارف و تغییرات۱۸۰درجه ای برخی نمادها / اعلام چند مجازات

رئیس اداره نظارت بر بازار سازمان بورس از پیگیری معاملات نامتعارف برخی نمادها و صف های خرید و فروش معنادار طی روزهای گذشته و برخورد قانونی با متخلفین خبر داد و برخی مجازات ها را اعلام کرد.

مسلم پیمانی درباره معاملات سهام روزهای گذشته برخی شرکت ها که با شبهاتی مبنی بر دستکاری و احتمال معامله توسط دارندگان اطلاعات نهانی و تغییرات 180 درجه ایی در عرضه و تقاضا همراه شده ، اظهار داشت: در برخی نمادها معاملات نامتعارفی رخ داد و منجر به تغییر جهت از صف های خرید به فروش و یا برعکس شد. در بررسی های اولیه صورت گرفته شواهدی دال بر بروز برخی تخلفات حوزه بازار و سوء استفاده احتمالی برخی کدها از این روند مشاهده شد که این موضوع در سازمان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای این موارد گزارشی با استعلام از چند کارگزار در حال تهیه است که طی چند روز آتی به مراجع رسیدگی مربوطه ارایه میگردد تا بعد از بررسی های نهایی ، تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین بررسی ها حاکی از این امر است که در یک نماد دیگر که در چند روز اخیر مورد توجه بسیاری از سهامداران به ویژه در فضای مجازی قرار گرفته احتمال انجام معاملات متکی بر اطلاعات نهانی وجود دارد. رسیدگی به این موضوع نیز در حال طی روال عادی است.

پیمانی با تاکید بر اینکه سازمان بورس همواره ناظر بر همه رفتارهای فعالان و جریانات بازار است، درباره نحوه برخورد قانونی سازمان بورس با متخلفانی این چنینی گفت: مجازات های در نظر گرفته در مقررات برای تخلفات این چنینی شامل جمله تعلیق یک تا 60 جلسه ایی کارگزار متخلف، جریمه نقدی 250 میلیون تومانی کارگزاری و جریمه نقدی هر عضو هیات مدیره کارگزار تعلیق یا لغو گواهی نامه معامله گر متخلف و ... است. در خصوص معاملات متکی بر اطلاعات نهانی نیز مطابق ماده 46 قانون بازار این موضوع جرم تلقی شده و مجازات های خاص خود را به همراه دارد.

به وی گفته بعد از بررسی های کمیته تخلفات ، سازمان بورس اقدامات قانونی در مواجه با دستکاری قیمت ها و معاملات نامتعارف را به عمل خواهد آورد. با این وجود در این قبیل موارد امکان ارائه اطلاعات دقیق در خصوص متخلفین و یا نمادها وجود ندارد.

 

سیمان

پیش از این قرار بود بعد از ماه رمضان قیمت جدید سیمان اعلام شود اما دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: هنوز بازار این محصول به توازن و ثبات لازم برای قیمت‌گذاری جدید نرسیده است. همچنین به دلیل اشباع بودن بازار، وزارت صنعت، معدن و تجارت دیگر مجوزی برای احداث کارخانه سیمان نمی‌دهد

از «شیران» تا «ریخته‌گران»


کلاف سردرگم پتروشیمی بیستون
دولت فعلا مالکیت پتروشیمی بیستون را بر عهده دارداختلاف نظرها در خصوص مالکیت پتروشیمی بیستون کماکان پابرجاست. یک منبع آگاه در شرکت صنایع شیمیایی ایران در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر فروش سهام پتروشیمی بیستون به «شیران» درگفت‌وگو با «پاسارگاد تحلیل» گفت: «شیران» پیش‌تر از این (در سال‌های گذشته) نیز قصد داشته است پتروشیمی بیستون را خریداری کند اما به دلیل نوع مالکیت این شرکت و کلاف سردرگم و پیچیده‌ای که در وضعیت نامعلوم سهامداران عمده این شرکت وجود دارد، از خرید منصرف شد.

خکاوه


شنیده می شود برای بلوک خکاوه سه خریدار با یکدیگر رقابت خواهند کرد. از نمایندگی ولوو در ایران، شرکت ماموت و یک شرکت اصفهانی ، به عنوان خریداران احتمالی سایپا دیزل نام برده میشود.

خکمک


گفته می شود با وجود اینکه خکمک بخاطر عدم ثبت میزان تجدید ارزیابی دارایی ها خود در سال ۹۴ و عدم استفاده از معافیت مالیاتی، برنامه #افزایش_سرمایه خود را منتفی قلمداد می کرد، اما در اقدامی جالب بر اساس صورتهای مالی سایپا و بخاطر گزارش کارشناس کمک‌فنرایندامین‌ که این شرکت را به عنوان زیرمجموعه سایپا #خساپا تجدید ارزیابی کرده، امکان افزایش سرمایه خکمک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها فراهم خواهد شد.

اپرداز

وعده تعدیل مثبت سود هر سهم اپرداز از ۷۰۸ریال فعلی تا ۸۵۰ ریال در نیمه دوم سالجاری و گزارشات پایان سال، با توجه به افزایش و رشد عملیات و خدمات شرکت با اجرای طرح چابک.

حجم مبنا

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار:حذف حجم مبنا و دامنه نوسان؛ گام های توسعه بازار سرمایه است

بلوک ۸۰ درصدی پتروشیمی دماوند عرضه می‌شود



تسنیم-تعداد ۱۰ هزار سهم پتروشیمی دماوند معادل ۸۰ درصد سهام این شرکت در روز ۱۴ شهریورماه جاری به قیمت پایه هر سهم یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۴۹۱هزار و ۵۲۰ریال روانه میز فروش می شود. سازمان خصوصی سازی بلوک ۸۰درصدی سهام پتروشیمی دماوند را به وکالت از شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی به صورت ۱۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۸ ساله واگذار خواهد نمود.

عرضه سهام یک شرکت جدید بورسی در شهریورماه

درخواست ایرانسل برای ورود به بازار سرمایه
ایرنا-معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس گفت: شرکت «آسان پرداخت» آماده عرضه اولیه در بورس است و بیش از ۹۵ درصد شرایط آماده سازی را طی کرده است. پیش بینی می کنیم که در شهریور ماه، شرایط برای عرضه اولیه سهام «آسان پرداخت» در بورس فراهم شود، وی همچنین بیان کرد: ایرانسل پس از مدت ها درخواست پذیرش را مطرح کرده است، اما ما منتظر هستیم شریک آفریقای جنوبی این شرکت نیز جلسه ای را با شرکت بورس برگزار کند.

شاراک

دو دارایی بلوکه شده پتروشیمی شازند آزاد شد
١١.۵ تن نقره شرکت پتروشیمی شازند که از سال ٨۵ توسط شرکتی آلمانی بلوکه شده بود کاملا دریافت شده است .

کگل

مدیر عامل گلگهر:طرح ۱٫۵ میلیون تنی آهن اسفنجی راه اندازی شده و طرح ۵ میلیون تنی گندله آماده راه اندازی است. امسال برنامه داریم سه میلیون کنسانتره سنگ آهن صادر کنیم و صادرات سنگ آهن دانه بندی شده متوقف شده است/مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر: واحد شماره دو گندله سازی آماده راه اندازی است و اگر تا سال گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار واردات گندله داشته ایم با بهره برداری از این واحد ۱۵ هزار تن هم صادرات گندله داریم

غفارس

پگاه فارس در کل ۱۷ شرکت صنایع شیر به لحاظ میزان تولید و فروش جایگاه اول و دوم را دارد و به لحاظ تکنولوژی و خطوط تولید حرف اول را میزند و طبق اظهارات مدیر عامل هلدینگ صنایع شیر پگاه فارس خورشید درخشان صنایع شیر می باشد و اخیرا نیز بعنوان شرکت نمونه صادراتی استان فارس انتخاب شده است.
همچنین خط تولید پنیر آبنمکی و پنیر سنتی با هفت نفر اشتغالزایی در شرکت مذکور راه اندازی شده و به زودی ظرفیت این خط تولید به دو برابر افزایش پیدا میکند.

فملی

واحدهای زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره چهارماهه امسال ۳۷۱ هزار و ۳۶۳ تن کنسانتره مس تولید کردند که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ۲۳ درصدی ثبت شد

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.