✍ شایعات امروز 4شنبه 20مرداد ✍
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

سیمانیها

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت سیمان ، مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر دراین باره توضیح داد.طی انتشار سیگنال هایی از سوی فعالان بازار به سهامداران مبنی بر توجه به سهام سیمانی ها به علت اعمال افزایش قیمت سیمان، علی محمد بد درگفتگو با همفکران می گوید: اگرچه با افزایش قیمت سیمان مخالفت شد اما کارخانجات روشی دیگر را برای افزایش قیمت سیمان در پیش گرفته اند.مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر می افزاید: به عبارتی دیگر، کارخانجات و تولید کنندگان سیمان تمام تخفیف هایی را که به تولیداتشان می دادند، تا پایان مردادماه حذف می کنند و به قیمت تثبیتی سال ۹۳می رسانند.او اضافه می کند: درطی این سالها کارخانجات به منظور فروش محصولات خود تا ۳۰ هزارتومان تخفیف برای محصولات خود درنظرگرفته بودند که ۱۰ هزارتومان آن چندی قبل حذف شد و ۲۰ هزارتومان نیز در ۲۴ مردادماه به طور کامل حذف می شود و سیمان به نرخ مصوب سال ۹۳یعنی ۱۱۰ هزارتومان افزایش می یابد.او تاکید می کند: نمی دانم این افزایش قیمت است یا تخفیف ، اما تصمیمی است که کارخانجات سیمان دسته جمعی بر اجرای آن اجماع کرده اند.


ذوب

شرکت ذوب اهن اصفهان طی فراخوان عمومی از شرکت های واجد شرایط برای ساخت واحد ۱٫۵ میلیون تنی گندله این شرکت را همراهی کنند. هدف از اجرای این طرح تامین مواد اولیه طرح قائم و کوره بلند ذوب آهن اصفهان است.شرکت های مشارکت کننده می توانند به صورت انفرادی یا به شکل کنسرسیوم داخلی یا خارجی وارد شوند.

فولاژ


شایعات از افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

مرقام


شایعات حکایت از تامین بخشى قرارداد صندوق فروشگاهى توسط این شرکت است

فولاد مبارکه


مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از افزایش ۲ میلیون تنی ظرفیت تولید این شرکت در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

گروه قند و شکر


معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی گفت: با افزایش عرضه شکر در بازار و تشدید نظارت تعزیرات حکومتی قیمت این محصول در این هفته در بازار روند نزولی خواهد داشت.

وهور


شایعات از تعدیل مثبت این شرکت درآینده نزدیک حکایت دارد

ومعادن


شایعات از تعدیل مثبت این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

سقاین


شایعات از افزایش سرمایه این شرکت درآینده نزدیک حکایت دارد

دلقما


شایعات از افزایش نرخ محصولات این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

کپرور


شایعات از افزایش سود این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

گروه پالایشی


شنیده ها از تخفیف ۵ تا ۱۰ در خوراک پالایشی ها در آینده نزدیک حکایت دارد

صندوق ارز

مدیرعامل شرکت لوتوس پارسیان امروز دریک نشست خبری با بیان این که اولین صندوق طلا توسط این شرکت راه اندازی می شود، تصریح می کند: این شرکت با توجه به ضرورت ورود ابزارهای جدید به بازار نسبت به ایجاد صندوق های جدیدی مانند طلا، ارز و وی سی می کند.به گفته تیموری ، مجوز ایجاد صندوق طلا پس از یک ماه و نیم تقاضا بالاخره ایجاد می شود و هدف از تاسیس آن ورود این صندوق به معاملات فیزیکی طلاست.

شتوکا

مدیر عامل شتوکا:مذاکرات متعددی با یک شرکت تولید کننده رنگ از کشور سوئد که زیر مجموعه یک هلدینگ آلمانی می باشد در خصوص واگذاری سهام “شتوکا” صورت گرفته و توافقاتی نیز در این خصوص حاصل شده است.وی افزود: هنوز زمان انجام این معامله و قیمت پایه هر سهم آن مشخص نشده و به محض نهایی شدن مذاکرات، اطلاع رسانی از طریق سایت کدال انجام خواهد شد.مدیر عامل شرکت توسعه توکا در خصوص برنامه ها و اهداف این شرکت سوئدی از خرید سهام شرکت توکارنگ فولاد سپاهان گفت: اگر این معامله صورت پذیرد تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و فروش “شتوکا” خواهد داشت، چرا که سهامدار خارجی در نظر دارد تا پس از تأسیس یک کارخانه در ایران با همکاری “شتوکا” بازارهای فروش محصولات این مجموعه را گسترش دهد که از جمله این بازارها می توان به دو کشور روسیه و پاکستان اشاره کرد.وی در خاتمه تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این برنامه علاوه بر این که بازار فروش داخلی محصولات “شتوکا” حفظ می شود، همانطور که عنوان شد بازارهای صادراتی آن نیز گسترش خواهد یافت که این مسأله علاوه بر اینکه بر سودآوری “َشتوکا” اثر قابل توجهی خواهد داشت برNAV هر سهم سرمایه گذاری توکا نیز تأثیر مثبت می گذارد.

عرضه اولیه تلیسه


زمان عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام یک شرکت فرابورسی/امروز شرکت کوچک و فرابورسی دامداری تلیسه نمونه معرفی می شود تا طی هفته جاری به عنوان هشتمین شرکت جدید عرضه اولیه شود. این شرکت سود هر سهم سال مالی جاری ۸۲۸ ریال پیش بینی کرده و طی سه ماه اول سال هم ۲۴۲ ریال از این سود را محقق کرده است. گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و بنیاد مستضعفان با مالکیت ۵۱ و ۳۴ درصدی به عنوان سهامداران اصلی حضور دارند. مسئولان فرابورس و سهامداران عمده این شرکت در نظر دارند روز دوشنبه جاری ۱۰ درصد معادل ۷ میلیون سهم را عرضه کنند.

قندوشکر

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی گفت: با افزایش عرضه شکر در بازار و تشدید نظارت تعزیرات حکومتی قیمت این محصول در این هفته در بازار روند نزولی خواهد داشت. معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی در مورد علت گرانی شکر در بازار هم گفت: آنهایی که شکر از بورس کالا خریده‌اند، این کالا را انبار کرده‌اند و تعزیرات حکومتی در حال بررسی موضوع است و از امروز به مدت یک هفته قیمت شکر در بازار روند نزولی خواهد داشت، چرا که عرضه بیشتر خواهد شد.

حفاری

خبر برنده شدن حفاری در یک مناقصه مهم قبلا توسط مدیران شرکت تایید شد و نامه ای روی کدال هم قرار گرفت،شنیده میشود که این قرارداد به مرحله اجرا رسیده است و سود خوبی برای حفاری خواهد داشت که شفاف سازی این سود به زودی روانه کدال خواهد شد.

خگستر

شنیده میشود ایرانخودرو قصد دارد که ۱۵ درصد از بلوک بانک پارسیان را به زودی واگذار نماید.

ثنوسا

بار دیگر شنیده ها و حواشی راجع به فروش زمین کیش جدی شده و گویا مشکلات فروش این زمین ارزشمند برطرف شده است.

کساپا

بر اساس شنیده ها تایید افزایش سرمایه شرکت بزودی در کدال قرار خواهد گرفت

پارسان

خبرها حاکى از امضاى قرارداد پتروشیمى کیان با شرکت لینده آلمان جهت تامین تکنولوژى و آماده سازى براى انجام طراحى پایه واحد الفین حکایت دارد . ( پارسان مالک ۶٠ درصدى این پتروشیمى میباشد )

مرقام

شنیده میشود این شرکت تامین بخشى از قرارداد صندوق فروشگاهى را برعهده خواهد گرفت و از طرفى هم برخى شایعه از تعدیل منفى منتشر کرده اند .

لپارس

اخباری مبنی بر تصمیم جدی مدیریت درخصوص فروش برخی از زمین ها و دارایی ها شرکت پارس‌ الکتریک‌ به گوش می رسد. همچنین خبرها حاکی از برطرف شدن مشکلات قانونی سند ساختمان اجاره داده شده به رایتل و بحث نهایی شدن فروش آن در آینده ای نزدیک دارد.

قاسم

شنیده شده قاسم برنامه فروش زمین را در دستور کار خود قرار داده است و از این محل احتمالا تعدیل مثبت غیر عملیاتی را امسال روانه بازار خواهد نمود.

والبر

خبرها حکایت از فروش بیش از ١۶ هزار متر زمین واقع در شهر رشت که میتواند تعدیل ١۴ تومانى در صورت هاى مالى شرکت داشته باشد .

 

 

 

ثعمرا : شنيده ميشود بحث واگذارى پروژه چمستان جدى شده كه ارزش اين پروژه ٢٨٠ ميليارد تومان عنوان ميشود .

وپاسار : شنيده ها از تعديل مثبت به علت درصد بالاى ذخيره مطالبات مشكوك الوصول ميباشد كه اين رقم در حال حاضر ٨٢ درصد ميباشد كه اين نسبت در شبكه بانكى ٤٠ درصد است .

زمگسا: بر اساس شنیده ها شرکت دامپروری مگسا برنامه عرضه اولیه شرکت تلیسه از زیرمجموعه های خود را دارد.



ورنا با بلوک ایران خودرو چه می کند؟
گروه سرمایه گذاری رنا در نظر دارد تا با افزایش سرمایه، بلوک های خمحرکه، سایپا و ایران خودرو را از وثیقه بودن خارج کند و تسویه بدهی نماید، سپس با فروش آن ها اقدام به کاهش هزینه های شرکت نمای

 

شیران و واتی

عرضه ۳درصدی شیران توسط آتیه دماوند قطعا انجام خواهد شد،۱٫۵درصد ابتدایی سه شنبه همین هفته و مابقی تا پایان سال مالی شرکت خواهد بود.محمد صادق فدایی مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند درخصوص موضوع واگذاری سهام شیران توسط آتیه دماوند به خبرنگار بورس ۲۴گفت: سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران به میزان ۳درصد توسط آتیه دماوند عرضه خواهد شد که ۱٫۵درصد ابتدای آن به صورت یکجا و نقد با قیمت پایه ۳۹۰۰ریال در تاریخ ۱۹مرداد جاری واگذار خواهد شد.وی افزود: این بخش از شرکت صنایع شیمیایی ایران طبق چیزی که به کدال اعلام شده واگذار خواهد شد و ۱٫۵درصد باقیمانده هم تا پایان سال مالی عرضه خواهد شد.فدایی در خصوص شایعات مبنی بر عدم واگذاری این سهام به خبرنگار ما گفت: تحلیل و خبرهای با محتوای مغایر با موضوع واگذاری صحت ندارد و طبق شفاف سازی ۳درصد عرضه خواهد شد که در چند نوبت واگذار می شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا مشتری هم برای این عرضه مراجعه کرده است؟ گفت: برای این ۱٫۵درصد اول مشتری وجود دارد و در موارد بعد هم در حال مذاکره است.

ذوب

شرکت ذوب اهن اصفهان طی فراخوان عمومی از شرکت های واجد شرایط برای ساخت واحد ۱٫۵ میلیون تنی گندله این شرکت را همراهی کنند. هدف از اجرای این طرح تامین مواد اولیه طرح قائم و کوره بلند ذوب آهن اصفهان است. شرکت های مشارکت کننده می توانند به صورت انفرادی یا به شکل کنسرسیوم داخلی یا خارجی وارد شوند.

شتران

رئیس اداره آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت تندگویان، از آغاز عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه تندگویان از امروز (شنبه، ١۶ مردادماه) خبرداد. کاظمی با بیان این‌ مطلب گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر شماره یک پالایشگاه جنوبی از نیمه مردادماه امسال به مدت ٢۵ روز وارد مرحله تعمیرات اساسی شده و پالایشگاه از مدار تولید خارج خواهد شد. وی با بیان این‌که تعمیرات اساسی واحد های پالایشی بسته به عملکرد آن ها و برای تعمیر و رفع عیوب تجهیزات جهت تداوم کار و ایمنی سه تا پنج سال تعیین می‌شود، اعلام کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه در مدت زمان مشخص انجام خواهد شد و موظف به رعایت تمامی اصول تعیین شده در این مورد هستیم. سیمان

نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان کشور از مصوبه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص هزار میلیارد تومان یارانه حمل و نقل به صنعت سیمان کشور خبر می دهد و می گوید، دستور اجرایی شدن این یارانه صادرات سیمان تسهیل خواهد شد، او با اشاره به اینکه واحدهای تولیدکننده سیمان کشور به دنبال بازارهای جدید به خصوص در کشورهای آفریقایی هستند و توافق نامه هایی هم در این زمینه به امضا رسیده و صادرات هم شروع شده است.
وی گفت:« در مذاکراتی که با مسئولان راه آهن داشته ایم حمایت های لازم و همکاری ها را داشته اند و حتی دکتر آقایی رئیس مدیرکل راه آهن اعلام کرد که اگر ۳۰ درصد حمل و نقل را دولت پرداخت کند آن ها حاضرند ۳۰ درصد هم تخفیف قائل شوند تا سیمان را از کارخانه تا نقاط مرزی و حتی کشورهایی دیگری که ما راه آهن داریم مانند ترکیه، قزاقستان و… حمل کنند.»« در سه ماهه اول ابتدایی و به نوعی چهارماهه میزان صادرات سیمان و کلینکر کشور نسبت به این مدت در سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است و این خود نشان دهنده شرایط سخت واحدهای تولیدی است الان سیمان کشور از طریق شهرهای شمالی عراق و اقلیم عراق صادر می شود ولی از جنوب عملا صادرات چندانی وجود ندارد.


زمگسا

بر اساس شنیده ها شرکت دامپروری مگسا برنامه عرضه اولیه شرکت تلیسه از زیرمجموعه های خود را دارد.

وپاسار

شنیده ها از تعدیل مثبت به علت درصد بالاى ذخیره مطالبات مشکوک الوصول میباشد که این رقم در حال حاضر ٨٢ درصد میباشد که این نسبت در شبکه بانکى ۴٠ درصد است .

ثعمرا

شنیده میشود بحث واگذارى پروژه چمستان جدى شده که ارزش این پروژه ٢٨٠ میلیارد تومان عنوان میشود .

 

آخرین شفاف سازیهای کدال


شپلی


شرکت پلی اکریل ایران در رابطه با مجوز افزایش سرمایه مواردی به شرح ذیل ارائه نموده است:- شرکت متعهد می گردد مجمع فوق العاده افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی و مجمع افزایش سرمایه نقدی را همزمان برگزار نماید و نسبت به انجام افزایش سرمایه نقدی تعهدات لازم را از سهامداران اخذ نماید.– شرکت تمامی توان خود را به کار می برد تا حمایت سازمان های ذیربط را جهت تقویت تداوم فعالیت و حل مشکلات جلب نماید .در این خصوص فعالیتهای ذیل تا کنون صورت پذیرفته است.– حضور در جلسه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و تعیین هیاتی از طرف ایشان جهت اعطاء تسهیلات و استمهال بدهی و مساعدت در راستای واردات مواد اولیه در چارچوب دستور العمل های حمایت از صنایع آسیب دیده ( هیات مدیر برنامه خود را ارائه نموده است)– تشکیل کمسیون ویژه ای در استانداری محترم اصفهان جهت پیگیری انجام موارد فوق .

کتوکا

شرکت تولیدی و خدماتی صنایع نسوز توکا طی اطلاعیه ای در خصوص توضیحات پیرامون دلائل بروز نوسان در قیمت سهم اعلام نمود که در حال حاضر هیچگونه رویدادی که موثر بر عملکرد شرکت باشد و بتواند آخرین پیش بینی عملکرد سال ۱۳۹۵ ( پیش بینی ۶۵۴ ریال سود به ازاء هر سهم) را تغییر دهد رخ نداده است.پرواضح است در صورت بروز اتفاقاتی که موثر بر سود هر سهم سهامداران شود چه مثبت و چه منفی اطلاع رسانی خواهد شد.

دتما

شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش به منظور اجرای طرح بهسازی بخشی از خطوط تولید کارخانه های تهران و مشهد و ایجاد خطوط جدید تولید در این دو سایت و تامین سرمایه در گردش به افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نموده است.بر همین اساس سرمایه “دتماد” از مبلغ ۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به مبلغ ۳۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال افزایش خواهد یافت .

وخاور

شرکت بانک خاورمیانه به منظور افزایش توانایی در اعطای تسهیلات به افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نموده است.بر همین اساس سرمایه “وخاور” از مبلغ ۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال افزایش خواهد یافت .

وبشهر

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱,۳۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱,۵۶۰میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه ۲۶۰ میلیارد ریالی( معادل ۲۰درصدی ) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام می پذیرد.شرکت موضوع افزایش سرمایه را سرمایه گذاری در سهام شرکتها عنوان کرد.

 

پالایشگاه های جدید می توانند تا 10 درصد تخفیف بگیرند

حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران در خصوص بحث تخفیف 5 تا 10 درصدی نرخ خوراک بعضی از پالایشی ها گفت: بر اساس قانون این تخفیف 5 درصد است اما قانون بودجه به مجری و سیاست گذار اجازه داده تا سقف 10 درصد نیز تخفیف بدهد.
به گفته حسینی این بند قانونی شامل پالایشگاه های قدیمی و فرسوده نمی شود.

#حفارى : شنيده ميشود كه ساتا و شركت تجهيزات پزشكى مهرگان خريداران بالقوه بلوك ١٧ درصدى هستند .

#واميد : شنيده ها حاكى از گزارش تعديل مثبت تا ٢٠ روز ديگر بر روى كدال قرار ميگيرد .

#ذوب : خبرها حاكى از بزرگترين قرارداد ريلى بين ايران ، آذرباييجان ، و مسكو منعقد گرديده است .

#کرازی : بر اساس شنیده ها از چندین هفته قبل کدهای سرمایه گذاران خارجی در حال خرید سهم هستند

اخرین شفاف سازیهای کدال


مجمع کماسه


جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین ماسه ریخته گری (نوبت دوم) طی روز جاری رأس ساعت ۱۰:۰۰ در محل قانونی شرکت با حضور ۴۵ درصد سهامداران رسمیت یافت.در مجمع کماسه سود نقدی تقسیم نشد

شپلی

شرکت پلی اکریل ایران در رابطه با مجوز افزایش سرمایه مواردی به شرح ذیل ارائه نموده است:- شرکت متعهد می گردد مجمع فوق العاده افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی و مجمع افزایش سرمایه نقدی را همزمان برگزار نماید و نسبت به انجام افزایش سرمایه نقدی تعهدات لازم را از سهامداران اخذ نماید.– شرکت تمامی توان خود را به کار می برد تا حمایت سازمان های ذیربط را جهت تقویت تداوم فعالیت و حل مشکلات جلب نماید .در این خصوص فعالیتهای ذیل تا کنون صورت پذیرفته است.– حضور در جلسه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و تعیین هیاتی از طرف ایشان جهت اعطاء تسهیلات و استمهال بدهی و مساعدت در راستای واردات مواد اولیه در چارچوب دستور العمل های حمایت از صنایع آسیب دیده ( هیات مدیر برنامه خود را ارائه نموده است)– تشکیل کمسیون ویژه ای در استانداری محترم اصفهان جهت پیگیری انجام موارد فوق .

کتوکا

شرکت تولیدی و خدماتی صنایع نسوز توکا طی اطلاعیه ای در خصوص توضیحات پیرامون دلائل بروز نوسان در قیمت سهم اعلام نمود که در حال حاضر هیچگونه رویدادی که موثر بر عملکرد شرکت باشد و بتواند آخرین پیش بینی عملکرد سال ۱۳۹۵ ( پیش بینی ۶۵۴ ریال سود به ازاء هر سهم) را تغییر دهد رخ نداده است.پرواضح است در صورت بروز اتفاقاتی که موثر بر سود هر سهم سهامداران شود چه مثبت و چه منفی اطلاع رسانی خواهد شد.

دتما

شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش به منظور اجرای طرح بهسازی بخشی از خطوط تولید کارخانه های تهران و مشهد و ایجاد خطوط جدید تولید در این دو سایت و تامین سرمایه در گردش به افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نموده است.بر همین اساس سرمایه “دتماد” از مبلغ ۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به مبلغ ۳۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال افزایش خواهد یافت .

وخاور

شرکت بانک خاورمیانه به منظور افزایش توانایی در اعطای تسهیلات به افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نموده است.بر همین اساس سرمایه “وخاور” از مبلغ ۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال افزایش خواهد یافت .

وصنا

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱,۳۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱,۵۶۰میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه ۲۶۰ میلیارد ریالی( معادل ۲۰درصدی ) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام می پذیرد.شرکت موضوع افزایش سرمایه را سرمایه گذاری در سهام شرکتها عنوان کرد.

ذوب


شرکت ذوب آهن اصفهان آمار تولید و فروش دوره ۱ ماهه منتهی به ۹۴/۴/۳۱ را منتشر کرد. شرکت در تیر ماه ۲۰۱,۵۱۹ تن تولید انواع محصول داشته که نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. همچنین در دوره ۴ ماهه ابتدای سال جاری ۱۲ درصد فروش مقداری و ۱۶ درصد فروش مبلغی پیش بینی سال جاری را محقق کرده است.

 

وبملت

بانک ملت به ودیعه‌گذاران عمره ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان تسهیلات می‌دهد

گروه سیمان

معاون معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت از انباشت ١۶ میلیون تن سیمان فروش نرفته در انبارها به دلیل نبود تقاضا خبر داد .

گروه قندو شکر

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برخی چغندرکاران بخشی از مطالبات خود را از سال قبل دریافت نکرده‌اند و کارخانه‌داران دلیل این عدم پرداخت را طلب خود از دولت بابت عدم دریافت یارانه تولید شکر عنوان می‌کنند و مشکلات برگردن کشاورزان خرده پا افتاده است.

بفجر

شنیده ها از افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی این شرکت درآینده نزدیک حکایت دارد

فارس و عرضه اولیه

شنیده ها از عرضه یکی از زیر مجموعه های این شرکت با نام پتروشیمی برزویه پس از رفع مشکلات حقوقی در آینده نزدیک حکایت دارد

گروه انبوه سازی

گویامحدودیت سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده توسط بانک مسکن برای طرح فروش اقساطی، انبوه‌سازان را به فکر امضای قرارداد با مشتریان در دفاتر اسناد رسمی انداخته است.بسیاری از واحدهای مسکونی تولید شده توسط انبوه‌سازان که در شرایط رکود مسکن با کسادی بازار مواجهند و وارد فاز فروش اقساطی شده‌اند بیش از ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارند اما بانک مسکن می‌گوید برایش مقدور نیست که بیش از ۱۵۰ میلیون تومان تضمین دین کند. به همین دلیل انبوه‌سازان در پی آن هستند تا راسا با مشتریان وارد مذاکره شده و در دفاتر اسناد رسمی قرارداد فروش اقساطی را منعقد کنند. بدین ترتیب کارمزدی هم به بانک نمی‌پردازند که در کاهش قیمت قطعی این آپارتمان‌ها موثر است.

خبهمن

رئیس شورای رقابت با اشاره به نامه‌نگاری شورا با بورس در خصوص معاملات ضربدری خودروسازان در بورس گفت: شورای رقابت موضوع واگذاری سهام گروه بهمن به ویسمن موتور را بررسی خواهد کرد.

دامین

شایعات از دریافت یوزانس این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

شتوکا

شایعات از مذاکره این شرکت با یک شرکت خارجی برای تولید محصول مشترک و صادرات به کشورهای اروپایی حکایت دارد

خدیزل

شایعات از افزایش سرمایه این شرکت درآینده نزدیک حکایت دارد

ورنا و خودرو

شایعات از احتمال فروش بلوک ایران خودرو توسط ورنا درصورت ازاد شدن سهام از وثیقه حکایت دارد

حفاری

بلوک ۱۷ درصدی سهام شرکت حفاری شمال شامل دو میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۴۰۵ هزار سهم از سوی سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران در بورس اوراق بهادار عرضه می شود.
این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۴۰۱۸ ریال به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط در روز ۲۷ مرداد امسال روی میز فروش می رود.
سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص اینکه بنیاد به عنوان مالک این بلوک، چندان رضایتی به این واگذاری ندارد گفت: اگر بنیاد رضایتی از این معامله ندارد باید مبالغ بدهی خود را پرداخت کند. ما نیز طبق تعهد سهام حفاری را عرضه می کنیم و حساسیتی روی سهم نداریم.

نرخ خورک پتروشیمی ها

حمید حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گاز و پتروشیمی ایران در خصوص بحث تخفیف ۵ تا ۱۰ درصدی نرخ خوراک برخی از پالایشی‌ها در گفت‌وگو با «پاسارگاد تحلیل» گفت: براساس قانون این تخفیف ۵ درصد است اما قانون بودجه به مجری و سیاست‌گذار اجازه داده تا سقف ده درصد نیز تخفیف بدهد.این فعال صنعت پتروشیمی در خصوص نحوه اجرای این قانون گفت: شرکت نفت می‎تواند این قانون را برای پالایشگاه‌های جدید اجرا کند. به گفته حسینی این بند قانونی شامل پالایشگاه‌های قدیمی و فرسوده نمی‌شود.

شلیا

در یکم شهریورماه
«وتوصا» ۲۰درصد از «شلیا» را واگذار می‎کند
شرکت سرمایه‎گذاری توسعه صنعتی ایران در نظر دارد ۲۰درصد از سهام شرکت مواد ویژه لیا را عرضه کند.

غشهداب

مدیر مالی شرکت کشت و صنعت شهداب:مراحل کارشناسی اجرایی شدن این برنامه در دست پیگیری است و برای سال جاری به اجرا در خواهد آمد.وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون، در این خصوص افزود: فرآیند عملیاتی شرکت طی سال جاری رو به رشد است و صورت های مالی آن گویای شرایط مناسب سودآوری “غشهداب” می باشد. چرا که در حالی این مجموعه طی سال گذشته در تأمین مواد اولیه مصرفی ناشی از کمبود آب و کاهش برداشت محصولات با مشکل مواجه بوده که این مشکل طی سال جاری مرتفع گردیده. به گونه ای که طی عملکرد سه ماهه نخست سال جاری موفق به تحقق سود ۵۴ ریالی شده است.

شیران و واتی

عرضه ۳درصدی شیران توسط آتیه دماوند قطعا انجام خواهد شد،۱٫۵درصد ابتدایی سه شنبه همین هفته و مابقی تا پایان سال مالی شرکت خواهد بود.محمد صادق فدایی مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند درخصوص موضوع واگذاری سهام شیران توسط آتیه دماوند به خبرنگار بورس ۲۴گفت: سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران به میزان ۳درصد توسط آتیه دماوند عرضه خواهد شد که ۱٫۵درصد ابتدای آن به صورت یکجا و نقد با قیمت پایه ۳۹۰۰ریال در تاریخ ۱۹مرداد جاری واگذار خواهد شد.وی افزود: این بخش از شرکت صنایع شیمیایی ایران طبق چیزی که به کدال اعلام شده واگذار خواهد شد و ۱٫۵درصد باقیمانده هم تا پایان سال مالی عرضه خواهد شد.فدایی در خصوص شایعات مبنی بر عدم واگذاری این سهام به خبرنگار ما گفت: تحلیل و خبرهای با محتوای مغایر با موضوع واگذاری صحت ندارد و طبق شفاف سازی ۳درصد عرضه خواهد شد که در چند نوبت واگذار می شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا مشتری هم برای این عرضه مراجعه کرده است؟ گفت: برای این ۱٫۵درصد اول مشتری وجود دارد و در موارد بعد هم در حال مذاکره است.

ذوب

شرکت ذوب اهن اصفهان طی فراخوان عمومی از شرکت های واجد شرایط برای ساخت واحد ۱٫۵ میلیون تنی گندله این شرکت را همراهی کنند. هدف از اجرای این طرح تامین مواد اولیه طرح قائم و کوره بلند ذوب آهن اصفهان است. شرکت های مشارکت کننده می توانند به صورت انفرادی یا به شکل کنسرسیوم داخلی یا خارجی وارد شوند.

شتران

رئیس اداره آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت تندگویان، از آغاز عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه تندگویان از امروز (شنبه، ١۶ مردادماه) خبرداد. کاظمی با بیان این‌ مطلب گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر شماره یک پالایشگاه جنوبی از نیمه مردادماه امسال به مدت ٢۵ روز وارد مرحله تعمیرات اساسی شده و پالایشگاه از مدار تولید خارج خواهد شد. وی با بیان این‌که تعمیرات اساسی واحد های پالایشی بسته به عملکرد آن ها و برای تعمیر و رفع عیوب تجهیزات جهت تداوم کار و ایمنی سه تا پنج سال تعیین می‌شود، اعلام کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه در مدت زمان مشخص انجام خواهد شد و موظف به رعایت تمامی اصول تعیین شده در این مورد هستیم.

سیمان

نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان کشور از مصوبه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص هزار میلیارد تومان یارانه حمل و نقل به صنعت سیمان کشور خبر می دهد و می گوید، دستور اجرایی شدن این یارانه صادرات سیمان تسهیل خواهد شد، او با اشاره به اینکه واحدهای تولیدکننده سیمان کشور به دنبال بازارهای جدید به خصوص در کشورهای آفریقایی هستند و توافق نامه هایی هم در این زمینه به امضا رسیده و صادرات هم شروع شده است.
وی گفت:« در مذاکراتی که با مسئولان راه آهن داشته ایم حمایت های لازم و همکاری ها را داشته اند و حتی دکتر آقایی رئیس مدیرکل راه آهن اعلام کرد که اگر ۳۰ درصد حمل و نقل را دولت پرداخت کند آن ها حاضرند ۳۰ درصد هم تخفیف قائل شوند تا سیمان را از کارخانه تا نقاط مرزی و حتی کشورهایی دیگری که ما راه آهن داریم مانند ترکیه، قزاقستان و… حمل کنند.»« در سه ماهه اول ابتدایی و به نوعی چهارماهه میزان صادرات سیمان و کلینکر کشور نسبت به این مدت در سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است و این خود نشان دهنده شرایط سخت واحدهای تولیدی است الان سیمان کشور از طریق شهرهای شمالی عراق و اقلیم عراق صادر می شود ولی از جنوب عملا صادرات چندانی وجود ندارد.


زمگسا

بر اساس شنیده ها شرکت دامپروری مگسا برنامه عرضه اولیه شرکت تلیسه از زیرمجموعه های خود را دارد.

وپاسار

شنیده ها از تعدیل مثبت به علت درصد بالاى ذخیره مطالبات مشکوک الوصول میباشد که این رقم در حال حاضر ٨٢ درصد میباشد که این نسبت در شبکه بانکى ۴٠ درصد است .

ثعمرا

شنیده میشود بحث واگذارى پروژه چمستان جدى شده که ارزش این پروژه ٢٨٠ میلیارد تومان عنوان میشود .

برابر آخرین شنیده ها مرقام احتمالا در روزهای آینده برای تعدیل منفی متوقف خواهد شد
 
✅❗️چیت‌چیان خبر داد

تسویه ۳۲هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران تا پایان سال

وزیر نیرو با بیان اینکه سال جاری خاموشی از بابت کمبود تولید برق وجود نداشته است، گفت: تا پایان سال ۳۲هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت می‌شود
 
معاون اول رپیس جمهور:
نفت به این زودی ها به 100 دلار نمی رسد

اسحاق جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتي با مديران وزارت راه و شهرسازي :


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.