بورس تهران دوشنبه مورخ 4 مرداد 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران دوشنبه مورخ 4 مرداد 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: بورس تهران روز گذشته توانست کانال 75000 واحدی را فتح کند تا تاییدی باشد بر گارد صعودی که کارشناسان لایوبورس برای بعد از فصل مجامع، نوید آن را داده بودند! امروز نیز تعداد بیشتری از نمادها آماده بازگشایی شده اند. فعالان بازار سرمایه در انتظار بازگشایی نمادهای اصلی گروه خودروسازی از قبیل خودرو و مخصوصاً خساپا هستند. چراکه همچنان عده ای باور دارند که مسیر حرکت کلی بازار، به مسیر حرکت این دو نماد بستگی دارد! بر کسی پوشیده نیست که مسئولسن سازمان بورس تهران نیز، علاقه ویژه ای به نماد خساپا دارند! و فعالان بازار، هنوز همکاری تمام قد سازمان بورس را در ثبت چند روزه افزایش سرمایه جنجالی این نماد را از خاطر نبرده اند! بنابراین، انتظار داریم که این مهربانی، همچنان در خصوص این نماد، ادامه داشته باشد!! و بازگشایی این نماد در صورتی انجام خواهد شد که جو عمومی بازار، مثبت باشد! پس برای بازار امروز، منتظر بازگشایی نمادهای مذکور و واکنش بازار می مانیم. در سایر نمادها، نماد جنجالی آکنتور، همچنان سهامداران خود را در برزخ نگاه داشته است! عدم شفاف سازی مدیران این شرکت در خصوص میزان بدهی و میزان عرضه های باقی مانده سهام وثیقه شده در بانک به همراه عدم تاییدیه گزارش حسابرسی شده سال مالی قبل که بعد از گذشت بیش از 3 ماه، همچنان توسط حسابرس اعلام نظر نشده و همچنین عدم تایید یا عدم تایید درخواست افزایش سرمایه توسط سازمان بورس، مواردی هستند که باعث ابهام و سردرگمی سهامداران این شرکت شده است که متاسفانه هر 3 گروه ذکر شده، با هماهنگی و برنامه ریزی شده به این اقدام پرداخته اند!! چراکه در چنین شرایطی و در حالیکه مدیران این شرکت تمایلی به شفاف سازی ندارند، سازمان بورس میتواند از مدیران شرکت، شفاف سازی بخواهد! و در صورت عدم دریافت اطلاعات مورد نظر، نماد را متوقف کند!! در همین راستا با پیگیری های انجام شده از بانک پاسارگاد، قرار است عرضه های این بانک تا روز چهارشنبه متوقف شود تا مدیران این شرکت بتوانند مشتری لازم برای خرید سهام وثیقه را فراهم کنند! چراکه عرضه های بیشتر، موجب خواهد شد تا درصد سهامداری سهامدار عمده، به کمتر از 50 درصد برسد! چیزی که مورد قبول مدیران این شرکت نیست!! مطابق معمول از دوستان تقاضا داریم که از رفتارهای هیجانی دوری کنند و با نگاهی میان مدت، خریدهای اصلی خود را تکمیل نمایند و در صورت لزوم، با درصد کمی از کل دارایی، از نوسانات بازار نیز استفاده کنند!

 

 

 

 

 ساعت 12 و 29 دقیقه: در ادامه رشد شاخص کل بورس تهران، امروز نیز شاهد رشد 282 واحدی بازار بودیم که در زیر سایه نمادهای فملی و خودرو و شبندر و شبریز و شپنا و پارسان و فولاد و بفجر و اخابر و وخارزم صورت گرفت. همانطور که مشخص است، در رشد امروز بازار، تک سهم ها مورد توجه بازار نبوده اند و گروهی از سهام بزرگ بازار، این رشد را رقم زده اند. امروز نماد خودرو به تابلوی معاملات بازگشت و با معاملات پر حجم در قیمت های مثبت، در لیست سهام موثر در شاخص کل قرار گرفت. فردا با بازگشایی نماد خساپا (در صورتیکه گزارش نهایی ارسال شود) به عنوان لیدر گروه خودروسازی و حتی لیدر کل بازار، شاهد توجه بیشتری به گروه خودروسازی خواهیم بود. با بازگشایی تک تک نمادهای متوقف شده، ارزش معاملات روزانه بازار نیز در حال تقویت است. امروز ارزش معاملات در بورس تهران به 191 میلیارد تومان رسید.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه.........................بازار بسته شد.

 

منبع لایو بورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.