بورس تهران یکشنبه مورخ 27 تیرماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران یکشنبه مورخ 27 تیرماه 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: آخرین هفته از فصل پر ترافیک مجامع در حال سپری است و بورس تهران بعد از رشدی که اواخر سال گذشته آغاز کرده بود، از ابتدای سال جاری، دیگر نتوانست به آن رشد ادامه دهد و مجدداً گرفتار رکود شد! البته از ابتدای تیرماه و همزمان با کاهش نرخ سود بانکی، شاهد افزایش حدود 20 درصدی حجم و ارزش معاملات هستیم که میتواند نشانه خوبی باشد. چراکه این افت نرخ بهره، قرار است همچنان ادامه داشته باشد که تغییر بنیادی خوبی میتواند برای میان مدت باشد. اما برای بازار امروز، انتظار داریم که بر خلاف سایر یکشنبه ها، شاهد بازاری متعادل رو به مثبت باشیم! چراکه هم شاخص کل و هم بسیاری از نمادهای مهم بازار، به حمایت های بسیار مهمی برخورد کرده اند که میتواند باعث افزایش تقاضا برای خرید شود. به عنوان مثال، در نماد خساپا، امروز در اولین منفی اولیه بازار، شاهد برخورد به حمایت در محدوده 120 تومان خواهیم بود که در این محدوده تقاضای زیادی برای خرید در این نماد فعال خواهد شد!! در سایر خودروسازی ها نیز وضعیت تقریباً به همین صورت است. همچنین امروز در گروه پالایشگاهی با توجه به گزارش های خوب در نمادهای شراز و شاوان و همچنین انتظار برای افزایش قیمت نفت در بلند مدت، شاهد تحرکات مثبتی در نمادهای این گروه خواهیم بود. در این گروه نماد شبندر میتواند با هدف کوتاه مدت 500 الی 520 تومان، مورد توجه بازار قرار بگیرد. شبندر به عنوان لیدر این گروه، محرکی برای حرکت کل گروه خواهد بود. اما در خصوص گروه پالایشگاهی و گزارش های خوب نمادهای شراز و شاوان که احتمالاً برای سایر نمادهای این گروه نیز اتفاق خواهد افتاد، چیزی که باید توجه داشته باشیم این است که سود شناسایی شده در سه ماهه چهارم، بیشتر آن به دلیل برگشت ذخیره کاهش ارزش موجودی نفت خام بوده (همان سودی که در بخش سایر درآمدهای عملیاتی ثبت شده) که میتواند قابل تعمیم به سال 95 و سالهای بعد نباشد! مگر اینکه انتظار تحلیلگران بنیادی، بر افزایش قیمت نفت باشد! در اینصورت میتوان به بنیادی پالایشی ها هم امید داشت. در غیر اینصورت، فقط باید به پالایشی ها با دید نموداری و تکنیکال و نوسانگیری نگاه کرد! اما در نماد جنجالی آکنتور، روز گذشته شاهد عرضه های سنگین حقیقی و خرید خوب حقوقی در این نماد بودیم. حقیقی هایی که بنا به هر دلیلی (فعال شدن حد ضرر یا عدم تمایل به شرکت در مجمع یا ...)، دیگر تمایلی به همراهی این نماد ندارند و فشار فروش آنها، توانست آکنتور را به صف فروش برساند! امروز در این نماد در صورتیکه مطابق هماهنگی انجام گرفته با یکی از مدیران سازمان بورس و پیگیری های انجام شده در خصوص رفع مشکل سهام وثیقه، عرضه ای از طرف سهامدار عمده صورت نگیرد، انتظار داریم که این نماد با تخلیه سایر سهامداران حقیقی نوسانگیر در منفی ابتدایی بازار، بتواند از منفی به سمت مثبت حرکت کند! به دوستان توصیه میکنیم که ورود به این نماد را فقط با دید شرکت در مجمع انجام دهند و به نوسانات آن توجهی نداشته باشند! در نماد فاذر، مطابق مطلبی که روز گذشته در کانال تلگرام اعلام کرده بودیم، همچنان انتظار معاملات پر حجم برای رسیدن به هدف تعیین شده داریم. مطابق همیشه، توصیه میکنیم از خرید و فروش های هیجانی پرهیز کنید.

 

 

 

 

 ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز مطابق با متن افتتاحیه که قبل از شروع بازار منتشر کرده بودیم، کار خود را آغاز و به اتمام رسانید. شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 327 واحدی مواجه شد و به عدد 74195 رسید. این رشد بدون نگرانی تا محدوده 74700 واحد نیز میتواند بدون توقف ادامه داشته باشد!! ارزش واقعی معاملات امروز حدود 198 میلیارد تومان به ثبت رسیده است که همچنان ضعیف است، اما ناامید کننده نیست! از مهمترین اتفاقات امروز، بازگشایی نماد خوردو بود که معاملات آن به صورت متعادل تا پایان بازار ادامه داشت. 

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه.......................بازار بسته شد.

 

منبع لایوبورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.