فعال شدن ناگهانی سیاهچاله غیر فعال
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

یک سیاهچاله غیر فعال به طور ناگهانی فعال شده و ستاره ای که بیش از حد به آن نزدیک شده بود را می بلعد.


سیاهچاله های غول آسا معمولا در حالت خفته قرار دارند، ولی به محض این که ستاره ای به آن نزدیک شود فعال شده و فورا آن را می بلعند.


تصویر هنرمندانه ساخته شده از این حادثه نشان می دهد که چگونه ستاره نزدیک شده به درون سیاهچاله کشیده شده و سپس انفجاری از انوار اشعه X روی می دهد.





این اتفاق در حدود ۳٫۹ میلیارد سال نوری قبل در صورت فلکی اژدها (Draco) به وقوع پیوسته و در آرشیو داده های قدیمی اشعه های X پر انرژی ناسا یافت شده است.


این سیاهچاله که دارای جرمی معادل چند میلیون برابر جرم خورشید است، ستاره مجاور خود را ۱۰۰ برابر سریع تر از آنچه که در نظریه “حد ادینگتون” (Eddington limit) آمده بلعیده است.


لازم به ذکر است که هر چیزی که به درون یک سیاهچاله بیفتد و به آن نزدیک شود، توانایی گریز از آن را نداشته و توسط سیاهچاله بلعیده می شود که این موضوع شامل نور هم می شود.





اکثر سیاهچاله ها غیر فعال هستند، به این معنی که آن ها به طور فعال مواد را مصرف نمی کنند. اما در صورتی که یک ستاره بیش از حد به سیاهچاله نزدیک شود، پدیده ای به نام اختلال کشنده (tidal disruption event) روی می دهد.


محققان می گویند که یافته های جدید آن ها می تواند پرده از سر بزرگی بیش از حد سیاهچاله ها بردارد و دلیل رشد آن ها تا چنین اندازه های غول پیکری را آشکار کند.


رهبر یک گروه تحقیقاتی، به نام “ارین کارا” می گوید: در اکثر مواردی که پدیده اختلال کشنده روی می دهد، انوار اشعه ایکس پر انرژی زیادی ساطع نمی شود.


او می افزاید: ولی تا به حال این اتفاق حداقل سه مرتبه روی داده است و این اولین باری است که چنین پدیده ای در این سطح مشاهده می شود.


این پدیده اولین بار در سال ۲۰۱۱ کشف شده ولی نتایج تحقیقات سنگین روی آن و نتیجه گیری ها این هفته منتشر شد.


منبع: skynews



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.