شواهد نشان می دهند که اقیانوسی مایع در پلوتو وجود دارد
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

پلوتو، نهمین سیاره منظومه شمسی است که همیشه برای منجمان اسرار آمیز بوده، چرا که به علت عدم وجود تصاویر واضح و دقیق از آن، اطلاعات کافی از این سیاره در دست نبوده است.
اما کاوشگر نیوهورایزنز ماموریت تاریخی خود را با هدف بررسی پلوتو و یافتن شباهت های آن با دیگر سیارات ادامه می دهد و تا به امروز توانسته اطلاعات و تصاویر بسیار جالبی به زمین ارسال کند.
 

داده های افق های نو نشان می دهد که بر سطح این سیاره، کوه های یخی، دره های عمیق، نقاط تاریک و فرورفتگی های بسیاری وجود دارد. این جزییات به قدری مبهم هستند که حتی منجمان ناسا هم فعلاً توضیحی در مورد علت وجود این مناطق در پلوتو ارایه نداده اند.


حالا در تازه ترین اطلاعات به دست آمده از نیوهورایزنز، این طور به نظر می رسد که در این سیاره مرموز اقیانوسی مایع وجود دارد.
 




به گفته نوح هاموند، دانشجوی کارشناسی ارشد زمین شناسی در دانشگاه براون، تیمی از این دانشگاه به کمک داده های افق های نو، قادر به مشاهده ویژگی های زمینساختی در سطح پلوتو شده که اطلاعات آن ها را در خصوص تکامل حرارتی این سیاره به روز رسانی کرده است.
بر اساس داده های تازه به دست آمده از پلوتو، به احتمال زیاد این سیاره میزبان یک اقیانوس زیرسطحی است.


از آنجا که سطح امروزی پلوتو عمدتا دارای یخ است، به نظر می‌رسد که زمانی دارای یک اقیانوس آب مایع زیر سطحی بوده است و گرمای به دست آمده از فعالیت‌ های رادیواکتیو در هسته‌ و برخورد سنگ‌ها ی کوچک به سطح آن در هنگام شکل گیری قمر، باعث شده که اقیانوس به صورت مایع باقی بماند.


جالب است بدانید که اگر پلوتو دارای اقیانوس هایی بود که مدت ها پیش به طور کامل یخ زده بودند، این سیاره کوتوله حتی بیشتر کوچک می شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.