بورس تهران چهارشنبه مورخ 2 تیر 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران چهارشنبه مورخ 2 تیر 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: دیروز شاهد بودیم که گزارش خوب در دو نماد وبملت و وبصادر، باعث تحرکات مثبتی در گروه بانکی شد و از آنجاییکه شاخص کل گروه خودروسازی نیز به حمایت های بسیار مهمی رسیده بودند و دنبال بهانه برای واکنش مثبت به این حمایت بودند، تحت تاثیر گروه بانکی قرار گرفت و مثبت شد و در نهایت این رنگ سبز، به همه بازار سرایت کرد. امروز نیز در ادامه واکنش به حمایت ها و رنگ سبز بوجود آمده، شاهد شروعی سبز از بازار بورس تهران خواهیم بود. البته هنوز ارزش معاملات، به گونه ای نیست که این افزایش قیمت سهام را بتوانیم تغییر روند فرض کنیم. ولی از آنجاییکه قیمت سهام در اکثر نمادها جذاب شده و افت بیشتر از این نیز (با توجه به اخبار خوب اقتصادی) برای برخی نمادهای مهم توجیه پذیر نیست، خرید در این محدوده قیمتی برای کسانیکه دید میان مدت دارند، توصیه میشود. دیروز شاهد صف خرید بدون عرضه در نماد پتایر بودیم. امروز این صف خرید سنگین تر از روز گذشته ادامه خواهد داشت تا بتواند از مقاومتی که بر روی آن قرار دارد، عبور کند! در روزهای قبل گفته بودیم که به زودی نماد پتایر هم به لیست تک نمادهای پر بازده در کوتاه مدت تبدیل خواهد شد! در کل، بازار امروز بازاری متعادل و متمایل به مثبت خواهد بود که البته بعید است بتواند ارزش معاملات آن (بدون بلوک و معاملات عمده) به 200 میلیارد تومان برسد!

 

 

 

 

 ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز در ادامه جو مثبت روز قبل که در بالا نیز توضیح داده شد، امروز نیز توانست کار خود را با جو مثبت در حالی به پایان برساند که در پایان بازار، هنوز شاهد صف های خرید بدون عرضه باشیم. نمادهای خودرویی با توجه به اصلاح خوبی که انجام شده، به قیمت های جذابی رسیده که همچنان مورد توجه بازار است! نماد پتایر امروز نیز حجم مبنا را پر نکرد تا یک قدم دیگر به گره معاملاتی نزدیک شود! افراط و تفریط در رفتار سهامدارانی که از زیان های 2 سال قبل هنوز رها نشده اند، به وضوح دیده می شود! در روزهای قبل در نبض بازار، موضوعی را در همین زمینه مطرح کردیم. اینکه فعالان بازار در روزهای منفی، طوری رفتار میکنند که گویی این وضعیت بد و منفی، تا ابد بر بازار حاکم خواهد بود و در جو مثبت نیز، همین رفتار را از باب مثبت دارند. امروز در برخی نمادها شاهد صف های خریدی بودیم که همان نمادها دو روز قبل در قیمت های پایین تر، صف فروش داشتند! در کل، ریسک های زیادی از بورس تهران دور شده است و این موضوع باعث خواهد شد تا چشم انداز مثبتی در میان مدت و بلند مدت برای بازار متصور باشیم! به همین دلیل، کسانیکه افق دید میان مدت دارند، این قیمت ها را برای خرید جذاب میدانند. در نتیجه معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران با رشد 845 واحدی روبرو شد و مجددا خود را به همان محدوده حمایتی شکسته شده قبلی رساند. البته همانطور که انتظار می رفت، امروز با وجود جو مثبت، ارزش معاملات (بدون بلوک ها)، حتی نتوانست به 150 میلیارد تومان برسد! البته با توجه به صف های خرید عرضه نشده و با توجه به ارزش معاملات در روزهای قبل، امروز را میتوان روزی نسبتاً خوب به حساب آورد.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه...........................بازار بسته شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.