رایج ترین علل قرمزی چشم
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

قرمزی چشم زمانی رخ می دهد که عروق خونی در سطح چشم گسترش می یابند یا گشاد می شوند. این اتفاق زمانی خود را نشان می دهد که یک جسم خارجی وارد چشم شده باشد، چشم ها با دست لمس شده باشد و یک عفونت داخل این عضو بدن رفته باشد. قرمزی چشم معمولا موقتی است و به سرعت محو می شود اما برخی اقدامات می تواند این فرایند را آسانتر کند.




راه حل های کوتاه مدت

درمان های مناسب برای قرمزی چشم بستگی به علت آن دارد، اما راهکارهای زیر به طور کلی می تواند در بسیاری از موارد این عارضه را برطرف کند و قرمزی چشم را تسکین دهد:


استفاده از کمپرس گرم:

استفاده از یک حوله گرم و قرار دادن آن بر روی چشم به مدت 10 دقیقه مفید است البته منطقه اطراف چشم حساس است بنابراین درجه حرارت حوله باید در سطح معقول نگه داشته شود. گرما می تواند جریان خون به منطقه چشم را افزایش داده و باعث افزایش تولید چربی در پلک شود.





استفاده از کمپرس سرد:

اگر کمپرس گرم فایده ای نداشت، استفاده از رویکرد مخالف یعنی کمپرس سرد می تواند مفید باشد و علائم قرمزی چشم را تسکین دهد. این کار تورم ناحیه چشم را از بین می برد و هر گونه خارش و التهاب را کاهش می دهد.


اشک مصنوعی:

استفاده از قطره های اشک مصنوعی به تمیز نگه داشتن محیط چشم کمک می کند.


راه حل های بلند مدت

اگر با وجود رعایت پیشنهادهای بالا هنوز هم تحریک و قرمزی چشم را تجربه می کنید، نیاز به تغییرات گسترده تر در شیوه زندگی و حتی مراجعه به پزشک تان دارید.


بررسی لنزهای تماسی:

اگر شما در حال تجربه قرمزی چشم هستید و از لنزهای تماسی استفاده می کنید، این نکته را بدانید که مواد موجود در داخل لنز می تواند احتمال ابتلا به عفونت و یا التهاب را افزایش دهد. اگر به تازگی تغییر لنز داده اید و یا برای مدت طولانی از یک لنز استفاده می کنید و دچار قرمزی چشم شده اید، با پزشک تان برای برطرف شدن این عارضه در تماس باشید و بهترین راه حل را برای استفاده از لنزهای تماسی دریافت کنید.


توجه به رژیم غذایی:

اگر بدن شما به اندازه کافی آب نداشته باشد، باعث ایجاد قرمزی چشم می شود. برای حفظ تعادل مایعات در بدن تان روزانه 8 لیوان آب بنوشید. مصرف غذاهای التهابی نیز در این میان بی تقصیر نیست. غذاهای فراوری شده، محصولات لبنی پرچرب و غذاهای آماده باعث التهاب چشم می شوند. در عوض تحقیقات نشان داده که مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب می شود. پس می توانید برای تسکین قرمزی چشم از ماهی، دانه ها، آجیل، بذر کتان و مکمل های حاوی امگا 3 استفاده کنید.


آگاهی از آلودگی محیط زیست:

محیط زیست می تواند سلامت چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به طور مداوم با مواد حساسیت زا، مانند گرده یا دود سر و کار دارید، بدانید که ریشه قرمزی چشم تان همین است. هوای خیلی خشک، و قرار گیری در معرض باد نیز می تواند همین اثر را داشته باشد.


رایج ترین علل قرمزی چشم



اگرچه دلایل زیادی برای قرمزی چشم وجود دارد اما رایج ترین علل از این قرارند:





ورم ملتحمه:

این عارضه باعث التهاب در ناحیه اطراف چشم می شود و به سه شکل باکتریایی، ویروسی و آلرژی است.


ورم ملتحمه باکتریایی معمولا با آنتی بیوتیک های تجویزی قابل درمان است. ورم ملتحمه ویروسی را می توان با استفاده از کمپرس سرد و اشک مصنوعی برطرف کرد. علائم به طور کلی در کمتر از دو هفته از بین می رود. ورم ملتحمه آلرژیک نیز با استفاده از این دو روش برطرف می شود ضمن این که باید قطره آلرژی چشم نیز دریافت شود.


بلفاریت:

یک اختلال التهابی چشم است که باعث قرمزی در ناحیه اطراف چشم می شود و همراه با سوزش چشم، پوسته پوسته شدن و خارش است. شواهد نشان می دهد که استفاده از آنتی بیوتیک برای برطرف کردن این عارضه چشمی موثر نیست و درمان شامل تمیز نگه داشتن پلک و استفاده از کمپرس گرم است.


خونریزی زیر ملتحمه چشم:

علل نادرتر قرمزی چشم است و عبارت است از ظهور ناگهانی خون در ناحیه سفید چشم. هرچند خونریزی ممکن است هراس انگیز به نظر برسد، اما دردناک یا خطرناک نیست. فشار خون بالا، استفاده از رقیق کننده های خون، سرفه یا عطسه احتمال ابتلا به این عارضه را بیشتر می کند. این عارضه بد از دو هفته بدون درمان برطرف می شود با این حال در صورت بروز درد و ناراحتی مداوم باید به پزشک مراجعه کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.