مزایای سیر برای سلامتی
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

قرن‌هاست که از سیر در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود و در آن دوران، مزایای سلامت آن چیزی فراتر از دور کردن خون‌آشام و یا حفاظت در مقابل چشم شور بود. سیر همیشه غذای رعیت‌ها و طبقه روستایی جامعه بود و از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد.

تحقیقات نشان می‌دهد یک حبه سیر می‌تواند با بیماری آبله و یا سل ریوی مبارزه کند. مردمی که در حاشیه مدیترانه زندگی می‌کنند در واقع جزو نخستین افرادی هستند که پیش از آنکه سیر به اروپا برسد، آن را می‌کاشتند و از مزایای آن استفاده می‌کردند.


طب نوین تنها از همین اواخر تصمیم گرفت که نگاه جدی‌تری به مزایای سیر برای سلامت داشته باشد و می‌کوشد دریابد که هرجا افسانه‌ها و باورهای غلط درباره سیر به پایان رسید، از همانجا کاربردهای پزشکی را آغاز کند.
بیمارستان‌ها و نشریات پزشکی در سرتاسر دنیا تحقیقات متعددی در ارتباط با سیر انجام داده و اطلاعات بیشتری را برای پشتیبانی از مزایای سلامت سیر به دست آورده‌اند اما درست به موازات آن باید گفت هنوز هیچ چیز به یقین ثابت نشده است. با این حال، در اینجا به پاره‌ای از یافته‌ها در ارتباط با مزایای سیر برای سلامت اشاره می‌کنیم.




درمانی برای سرماخوردگی‌های شایع

هر کسی در هر دوره‌ای ممکن است دچار سرماخوردگی شود. سرماخوردگی، عفونت مجاری تنفسی فوقانی و بی‌خطر است و با آبریزش بینی، سرفه، گرفتگی بینی و گلودرد همراه بوده که ممکن است برای چند روز یا چند هفته ادامه پیدا کند. ویروسِ رینوویروس یکی از علل شایع سرماخوردگی محسوب می‌شود، هرچند که بیش از ۲۰۰ نوع ویروس مختلف وجود دارد که می‌تواند مسبب آن باشد. برخی از افراد معتقدند خوردن یک حبه سیر خام به محض راه افتادن آب بینی از پیشروی بیشتر سرماخوردگی و سرایت آن به سایر نقاط بدن پیشگیری می‌کند.

طی تحقیقاتی که در این زمینه در کلنیک مایو انجام گرفت مشخص شد سیر حاوی ترکیباتی است که به بدن کمک می‌کند تا میزان آنتی‌اکسیدانش را افزایش دهد؛ همانطور که می‌دانید آنتی‌اکسیدان در قالب نوعی سیستم دفاعی در برابر ویروس‌ها عمل می‌کند. البته این مسئله به تحقیقات بیشتری پیرامون مزایای سیر نیاز دارد خصوصا این‌که چطور می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با بیماری‌ها تحت پوشش قرار دهد.


مبارزه علیه سرطان

محققان سال‌هاست در تلاشند تا سرنخ‌هایی مربوط به سرطان بیابند و در این میان مزایای سیر برای سلامتی امتیاز بالایی در حوزه این یافته‌ها و در ارتباط با مبارزه با سرطان به خود اختصاص داده است. همان‌طور که قبلا هم گفته شد، مزایای سیر شامل تقویت سیستم ایمنی بوده و از طرفی دارای ترکیباتی ضروری برای مبارزه با سرطان است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سیر حاوی ترکیباتی است که مانع از پیشرفت سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود.

تحقیقات ثابت کردهکه برخی از ترکیبات سیر می‌تواند باعث متوقف کردن شکل‌گیری این سلول‌ها شود، یا روندِ رشد آن را کُند کرده و حتی اندازه تومورهای فعلی را کاهش دهد. مزایای سیر برای سلامتی خصوصا در مبارزه با سرطان پستان، سرطان معده، سرطان پروستات و سرطان مثانه بسیار مؤثر بوده و با موفقیت همراه است.

یک حبه سیر حاوی ترکیبی به نام دی‌آلیل دی‌سولفید و اس-آلیسیستین است که می‌تواند از شکل‌گیری و پیشرفت عامل سرطان‌زا در نابودی سلول‌های پستان پیشگیری کند.


مزایای سیر در برابر بیماری قلبی

مزایای سیر برای سلامتی نشان می‌دهد که می‌تواند باعث کاهش میزان کلسترول و افزایش کلسترول خوب (HDL) شود. این در حالی است که کلسترول بد (LDL)‌ در دیواره سرخرگ‌ها جمع شده و باعث شکل‌گیری رسوب می‌شود و این به افزایش فشار خون می‌انجامد. وقتی تکه‌های این رسوب تجزیه شده و باعث انسداد رگ‌های خونی کوچک‌تر در مغز شود، به سکته مغزی می‌انجامد.

یک حبه سیر یا قرص مکمل آن و مصرف مرتب و روزانه آن باعث تقویت سرخرگ آئورت می‌شود، سرخرگی که مسئول حفظ فشار خون در بدن است. طی زندگی فرد، این سرخرگ ممکن است سفت شود و در نتیجه قلب مجبور شود که سخت‌تر کار کند. مصرف سیر باعث می‌شود آئورت حالت انعطاف‌پذیر داشته باشد و روند سالخوردگی و پیر شدن آن کُند شود.

سایر تحقیقات در این زمینه نشان داده است که یکی دیگر از مزایای سیر برای سلامت، رقیق کردن خون است که عاملی دیگر در کاهش فشار خون بالا محسوب می‌شود. افرادی که میزان بالایی سیر مصرف می‌‌کنند، آستانه تحمل‌شان نسبت به فشار خون بالا و سایر اَشکال بیماری قلبی بیشتر از دیگران است.

منبع: lifescript


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.