تمرینات ورزشی برای مغز
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

ورزش، حرکات مفیدی است که برای همه اندام های بدن توصیه می شود. اما برای برخی ارگان های مهم بدن ورزش کردن از دوره جوانی تا سالمندی یک ضرورت به شمار می رود و کیفیت زندگی را ارتقا می بخشد.

مطالعات نشان می دهد مغز از دسته ارگان هایی در بدن به شمار می رود که در صورتی به کار گرفته نشدن، تحلیل می رود و مشکلات زندگی افراد را دو چندان می کند زیرا سلول های مغز در اثر فرسودگی ناشی از نداشتن فعالیت می میرند و از بین می روند.در صورت فعالیت کم مغز،سلول های جوان و جدید جایگزین نمی شود.

زوال عقل در دوران سالمندی بیشتر ظاهر می شود زیرا در دهه پنجم زندگی افراد به مرور از کار وفعالیت های اجتماعی بازنشسته می شوند و به این نوع فعالیت ها کمتر توجه می کنند از این رو در خانه هیچ فعالیتی که ذهن را آماده سازی کند برای تمرکز بیشتر انجام نمی دهند.

برای جلوگیری از ورود ذهن به مرحله زوال و از بین رفتن تمرکز و حافظه مغز در دوران سالمندی نیازمند ورزش است، ورزش توانایی سلول های عصبی را افزایش می دهد همچنین ورزش ذهن به کاهش تحلیل سلول های خاکستری حافظه، تقویت سلول های مغز، افزایش توانایی بر تمرکز، تقویت راه های ارتباطی و برقراری ارتباط،خونرسانی و افزایش حجم اکسیژن مورد نیاز مغز کمک می کند.

به گفته محققان، انجام فعالیت ذهنی ،تمرین ذهن برای تمرکز بیشتر با انجام بازی های فکری، یادگیری مهارت های جدید و... از جمله تمرینات موفق در بهبود عملکرد مغز به حساب می آید.

محققان دانشگاه هاروارد در ادامه پژوهش های خود به این نتیجه دست یافتند،تمرینات خاص و منحصر به فردی برای گروه سالمندان وجود دارد که از زوال عقل پیشگیری می کند.این نوع ورزش که مختص سالمندان است عملکرد ذهن را افزایش داده و سلول های مغز را تقویت می کند.انجام بازی هایی که باعث برانگیختگی مغز می شود حافظه را بهبود می بخشد.



بازی های متنوع فکری در دوران سالمندی توانایی ذهن افراد را افزایش می دهد.همچنین یادگیری مهارت های جدید مانند یک زبان جدید، نقاشی کردن، نواختن موسیقی عملکرد مغز را در سطح بالایی قرار می دهد.شرکت در بازی های فکری گروهی، حل پازل، معما و شطرنج سلول های مغز را درگیر فعالیت می کند.معاشرت در شرکت در انجمن هایی که مربوط به سالمندان می شود یک ورزش موثر ذهنی برای سالمندان است.

کاهش استرس در بالابردن توانایی ذهنی در سالمندی بسیار اهمیت دارد. استرس زیاد باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود.

این هورمون باعث تحلیل سلول های مغز می شود از این رو انجام فعالیت هایی مانند باغبانی، پیاده روی، مطالعه و... سطح هورمون کورتیزول را متعادل می کند و استرس از سالمندان دور می شود.

هورمون دوپامین سلول های مغزی را تقویت می کند و این هورمون تنها با خندیدن در بدن ترشح می کند همچنین خندیدن توانایی یادگیری مغز را افزایش می دهد در حقیقت خنده بهترین داروی سالمندی است.

تحقیقات نشان می دهد، اهمیت به وعده صبحانه، وعده های غذایی مغذی، نوشتن و یادداشت کردن خاطرات در دوران سالمندی توانایی یادگیری و ادراکی سالمندان را افزایش می دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.