پزشکان به روش درمانی جدیدی برای بیماران MS دست یافتند
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

روش درمانی جدیدی که برای بیماری MS یا Multiple Sclerosis کشف شده است قادر بوده پیشرفت این بیماری را  در بیماران متوقف کند که احتمالا به درمان بیماری خواهد انجامید. در 24 نمونه بالینی آزمایش شده در کانادا، یکی از بیماران پس از دریافت این درمان توانست از روی صندلی چرخدار خود برخیزد و زندگی عادی را از سر گیرد.

البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه این درمان گاه بسیار اثرات شدیدی به همراه دارد و در آزمایشات انجام شده به یک مورد مرگ انجامیده است. تیم محققانی که در این پروژه مشغول کار هستند در حال حاضر سعی دارند داروها و روند درمان را به نحوی تغییر دهند که آن را هر چه بی ضررتر و ایمن تر سازند.


این روش درمانی جدید در واقع بطور اتفاقی و توسط تیمی از محققان در بیمارستان اوتاوا در کانادا کشف شد. این گروه در حین کار بر روی بیمارانی که هم از MS و هم از سرطان خون رنج می بردند به این روش جدید دست یافتند.
یک روش درمان سرطان با بیرون کشیدن سلول های مغز استخوان و نابود کردن سلول های ایمنی باقیمانده و سپس تزریق مجدد سلول های مغز استخوان به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن است.


حالا مشخص شده است که این "بازسازی" سیستم ایمنی در درمان ام اس هم بسیار کاربردی است. بیماری MS باعث می شود که سیستم ایمنی بدن به لایه پوشاننده محافظی که سلول های عصبی را در مغز، نخاع و سیستم عصبی محافظت می کند حمله کند. با مشخص شدن نتایج مثبتی که بازسازی سیستم ایمنی در بیماران سرطانی داشته، محققان تصمیم گرفتند این روش را در بیمارانی که از ام اس رنج می برند نیز آزمایش کنند وسعی کنند سیستم ایمنی آنها را به از سر گیری عملکرد واردار کنند.





در ابتدا تصور این بود که این روش از پیشرفت ام اس جلوگیری خواهد کرد، اما در بسیاری از موارد، روند بیماری کاملا معکوس شد و نشان داد که سیستم عصبی در مواردی می تواند خود را کاملا بازسازی کند.

این آزمایشات در سال 2000 آغاز شد و در مجموع 17 نفر از 24 نفر بیماری که در این تحقیق شرکت داشتند علایم قطع پیشرفت بیماری یا معکوس شدن روند بیماری را نشان دادند.


لازم به ذکر است که این روند درمانی بهیچوجه ساده نیست و گاه اثرات جانبی شدیدی را به همراه دارد و در حال حاضر فقط به بیمارانی پیشنهاد می شود که به مراحل بسیار پیشرفته این بیماری رسیده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.