۱۰ غذای مدیترانه‌ای سالم
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای انتخاب کنید تا زندگی سالم و طولانی‌تری داشته باشید. در ادامه شما را با لیست خرید جدیدتان آشنا می‌کنیم.
سعی کنید در برابر کسانی که از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای بد می‌گویند، جدی باشید. مطالعات زیادی حاکی از فواید سلامتی این برنامه غذایی خوشمزه هستند که میوه، سبزیجات، آجیل، غلات کامل، روغن ماهی و روغن زیتون را شامل می‌شود.
بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله نورولوژی، این رژیم غذایی شانس زوال قدرت شناختی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد
خانم‌های مسن هم می‌توانند برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان از این رژیم غذایی استفاده کنند.
محققان به این نتیجه رسیدند که افراد باید از شمارش کالری‌ها دست بردارند و به جای آن از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای با درصد چربی بالا استفاده کنند تا قلب سالمی داشته باشند.


با ما همراه باشید تا با فواید ۱۰ ماده غذایی رایج در رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای بیشتر آشنا شوید.


۱.آووکادو

آیا می‌دانستید که آووکادو نسبت به موز پتاسیم بیشتری دارد؟ پتاسیم خواص زیادی دارد؛ از جمله اینکه تعادل مایعات بدن را برقرار می‌کند و سلامت قلب را افزایش می‌دهد. به علاوه، سرشار از چربی‌های غیر اشباع سالم است که سطح کلسترول‌های بد را در بدن کاهش می‌‎دهد. در یکی از مطالعات اخیر در امریکا مشخص شد افرادی که از مواد غذایی با چربی متوسط مثل آووکادو استفاده می‌کنند، کلسترول LDL کمتری دارند.


۲.مغز گردو

این آجیل خوشمزه یکی دیگر از منابع غنی چربی‌های غیر اشباع است که برای سلامت قلب مفید هستند. خوردن مغز گردو از بروز مشکلات مرتبط با افزایش سن، مانند کلسترول بالا جلوگیری می‌کند. همچنین، به میزان ۲۳٪ خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.


۳.بادمجان

بادمجان سرشار از فیبر است، چربی اندکی دارد و یک منبع غنی از ویتامین‌های B1 و B6 است. برای آنکه از تمام خواص بادمجان بهره‌مند شوید، بهتر است آن را با پوست بخورید. پوست بادمجان حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام ناسونین است که از اسیدهای چرب ضروری برای سالم نگه داشتن مغز محافظت می‌کند.





۴.ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع ویتامین D، پروتئین، ویتامین B، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا۳ است. بنابراین جای تعجب ندارد که محققان در مطالعات متعدد به تمجید این ماهی خوشمزه پرداخته‌اند. با توجه به تحقیقات منتشر شده در نشریه بیماری‌های روماتولوژی، خانم‌هایی که هر هفته ۱ یا ۲ وعده سالمون می‌خورند، ۲۹ درصد کمتر به آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند. البته لزومی ندارد حتما سالمون بخورید؛ انواع ماهی‌های چرب مثل ماهی خال مخالی و ماهی تن تازه از این مزیت برخوردارند.


۵.ساردین

ساردین یکی از انواع ماهی‌های چرب است که در اینجا به طور اختصاصی به آن می‌پردازیم. چون برخلاف سایر ماهی‌های مشابه حاوی استخوان خوراکی است. این استخوان‌ها منبع کلسیم و فسفرند که به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک می‌کنند.


۶.روغن زیتون

کره را کنار بگذارید و روغن زیتون را جایگزین آن کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. روغن زیتون در مقایسه با سایر روغن‌های طبیعی، اسیدهای چرب غیر اشباع بیشتری دارد. روغن زیتون‌های خالص نیز آنتی اکسیدان بیشتری دارند. یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در آن از روغن زیتون خالص استفاده شده باشد، خطر ابتلا به سرطان پستان را به میزان ۶۸ درصد کاهش می‌دهد.


۷.گوجه فرنگی

لیکوپن، آنتی اکسیدانی است که گوجه فرنگی را به رنگ قرمز در می‌آورد؛ این آنتی اکسیدان فواید سلامتی زیادی دارد. به گفته محققان دانشگاه پورتسموث، لیکوپن سرعت رشد سلول‌های سرطان پروستات را کند می‌کند. از سوی دیگر، محققان دانشگاه نیوکاسل بر این باورند که گوجه فرنگی با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید نیز مبارزه می‌کند.


۸.پاستای سبوس‌دار

با داشتن یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌توانید کماکان پاستا، نان و برنج بخورید و از کربوهیدرات‌های موجود در این مواد غذایی استفاده کنید. برای این کار توصیه می‌شود که از محصولات سبوس‌دار استفاده کنید که حین فرآوری شدن، دست نخورده و سالم باقی می‌مانند. محصولات سبوس‌دار سرشار از فیبرند که برای سلامت روده ضروری است. همچنین مواد معدنی و ویتامین B دارند که برای قلب، خون و استخوان مفیدند.


۹.کنگر فرنگی

برگ‌های خاردار ممکن است استفاده از کنگر فرنگی تازه را برای پخت‌وپز با مشکل مواجه کند، اما ارزشش را دارد. کنگر فرنگی طعم و مزه خوبی دارد. به علاوه، منبع فیبر است و آنتی اکسیدان قابل‌توجهی دارد. آیا به دنبال راهی برای خوردن کنگر فرنگی هستید؟ شما می‌توانید از آن در تهیه سالاد استفاده کنید.


۱۰.انجیر

انجیر یکی از بهترین منابع پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند؛ همچنین، فیبر زیادی دارد و به تقویت دستگاه گوارش و ثابت نگه داشتن وزن بدن کمک می‌کند. اگر انجیر تازه در دسترس‌تان نیست می‌توانید انجیر خشک بخرید. مطالعه محققان در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که میوه‌های خشک ‌شده به اندازه میوه‌های تازه مفیدند.


منبع: shape


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.