گردشگری در جهان 3 بعدی
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

گردشگری بخصوص در طبیعت می تواند فرد را از استرس های روزمره دور کند و فرصتی برای استراحت ، هر چند کوتاه برای او فراهم کند و به همین دلیل به یکی از مسائل مهم کنونی تبدیل شده است. اما امروزه شکل جدیدی از گردشگری تحت عنوان گردشگری در دنیای مجازی یا گردشگری سه بعدی مطرح شده است؛راه و رسمی جدید که می توان با استفاده از آن دنیا را مجازی سفر کرد.




جهان مجازی سه بعدی

دنیاهای مجازی ، متشکل از هزاران نفر است که می توانند بصورت همزمان در یک مکان مجازی ۳ بعدی با یکدیگر در تعامل باشند. دنیاهای مجازی پنجره ای را رو به آینده اینترنت ( یا حداقل بخشی از آن ) بازمی کنند. این محیط ها نوع غنی از ارتباطات اجتماعی و اقتصادی را با کاربردها و خرده کاربردهای متعدد ارائه می کنند . دنیاهای مجازی واسطه های آنلاین نسبتا جدیدی هستند که درآنها ساکنین بسیاری با شخصیت های ساختگی حاضر می شوند و می توانند با هم و با سایر موجودات مجازی در تعامل باشند .

همانند دنیای واقعی ، ساکنین دنیای مجازی مصرف کنندگانی هستند که کالا و خدمات دریافت می کنند. هرچند این کالاها ، تنها کالاهای دیجیتال هستند . در دنیاهای مجازی ، تغییری مهم درفعالیت های اقتصادی اتفاق افتاده  و کانال های تجاری توسعه می یابند و خرید و فروش مجازی جایگزین خرید و فروش آنلاین می شود .


برنامه زندگی دوم



اصطلاح « زندگی دوم » در فضای مجازی اولین بار توسط نویسنده داستان‌های علمی تخیلی ویلیام گیبسون بکار رفت. او درسال ۱۹۸۴ کتابی بنام « نورومانسر » نوشت. در این داستان افراد مستقیماً مغزهای خود را به کامپیوتر وصل می‌کردند و می‌توانستند اطلاعات آن را مشاهده نمایند. آنها بگونه‌ای در جهان #سفر می‌کردند که گویی در دنیای واقعی هستند.

در سال ۲۰۰۳ نیز یک شرکت آمریکایی به نام لیندن سانفرانسیسکو  برنامه‌ای با عنوان « زندگی دوم » یا Second life   را با الهام از فضای مجازی ، به منظور ایجاد یک زندگی واقعی بنیان نهادکه خیلی زود و در اواخر سال ۲۰۰۶ آن به صورت گسترده ای مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

زندگی دیگر یا « زندگی دوم » نام یک جهان اینترنتی خیالی است که در این جهان کاربران کامپیوتر می‌توانند یک « خود دوم » بسازند و زندگی دیگری را تجربه کنند. برای اجرای این بازی مسفران این سفر ، باید یک تصویر الکترونیکی یا کارتونی معروف به «آواتار» از خود بسازند.


آواتارها چه کسانی هستند !

ریشه علمی این کلمه به #هند باستان بر می گردد. در آیین هندو خدایان مختلف می توانستند اشکال مختلفی را به خود بگیرند و زمانی که آنها اشکال انسانی به خود می گرفتند « آواتار » نامیده می شدند.

اما « آواتار » در حالت کلی نشان دهنده هر فرد ، ایده یا شکلی می باشد.



و در اصطلاح کامپیوتری نشان دهنده یه کاربر در یک بازی کامپوتری ، برنامه یا چنین چیزی است. بعضی از افراد « آواتار » را شبیه به خود واقعیشان می‌سازند و بعضی کاملاً متفاوت از خود واقعیشان ، مثلاً با جنسیت متفاوت و حتی موجودی خیالی و افسانه‌ای.

هنگامی که فرد «آواتار» خود را ساخت به جمع ساکنان این سرزمین خیالی می‌پیوندد و می‌تواند در تعاملات آنها شرکت نماید. از بسیاری جهات این جهان شبیه به جهان واقعی است با خیابان ها و فروشگاه هایی که آواتار شما می‌تواند در آنجا پرسه بزند.
آواتار شما می‌تواند با آواتارهای دیگر دوست شده ، به دانشگاه رفته ، کار و کاسبی راه انداخته و حتی ازدواج نماید . همچنین می‌تواند کارهایی انجام دهد که در جهان واقعی ممکن نیست مثلاً می‌تواند به جای قدم زدن ، پرواز کند.

جالب است بدانید که این جهان مجازی دارای واحد پولی خودش یعنی « لیندن دلار » است که دارای ارزش واقعی است و شما می توانید از این پول در این دنیای مجازی استفاده کنید؛ به عنوان مثال برای خرید زمین باید پول بپردازید.

هر دلار آمریکا برابر ۲۵۰ لیندن دلار است. شما می‌توانید با کار کردن در این سرزمین تخیلی پول درآورده و به خریدهای مجازی مانند خرید لباس ، املاک ، تفریح و… بپردازید. بسیاری از دانشگاه ها و فروشگاه ها در این وبگاه حضور دارند.

در اصطلاح دنیای مجازی نشان دهنده تصویری از یک کاربر در یک بازی کامپیوتری ، اینترنت و غیره می باشند. اما در اینجا و در این مبحث نشان دهنده گردشگران در دنیای مجازی سه بعدی می باشد.


گردشگری در دنیای مجازی سه بعدی

امروزه برنامه های جدیدی طراحی شده اند که گردشگری را به جهان مجازی کشانده اند. از آنها تحت عنوان گردشگری در جهان مجازی سه بعدی نام برده می شود.

بدین معنا که اماکن گردشگری به شکل امکان سه بعدی طراحی می شوند و فرد می تواند به راحتی همانند آواتارها در آن به گردش بپردازد. حتی می تواند « فرد » جدیدی بشود و چهره و شغل و شخصیت جدیدی برای خود داشته باشد. می تواند کاملا متفاوت از آنچه در این دنیا است ، باشد.



آواتارهایی که در اینجا ساخته می شوند ، تمام خصوصیات انسان کنونی را دار می باشند.

برنامه های این چنینی  به شما این امکان را می دهد تا قبل از رفتن به مکانی بخوبی با آن آشنا شوید و امکان دیدنی و تفریحی آنرا بخوبی بشناسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.