توصیه به بیماران مبتلا به زخم معده در ماه رمضان
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

علیرضا میرکریمی گفت: در ماه مبارک رمضان معمولاً الگوی دریافت غذا از زمان صرف وعده‌های غذایی تا ترکیب غذایی که مصرف می‌شود تغییر می‌یابد در نتیجه این حالت ممکن است علائم و عوارض برخی بیماری‌های گوارشی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: بیماری زخم معده و اثنی‌عشر یکی از این بیماری‌هاست چرا که با نخوردن غذا به مدت طولانی، ترشحات معده کاهش یافته و حرکات معده و روده هر دو ساعت یکبار انجام می‌شود.

این متخصص گوارش گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شده که ترمیم زخم در بیماران مبتلا به زخم اثنی‌عشر در زمان روزه‌داری و قبل از آن یکسان است و فقط بیمارانی که دچار زخم‌های شدید هستند باید از روزه‌داری خودداری کنند.
اما بیمارانی که بیماری‌شان کنترل شده و بی‌علامت است می‌توانند با مشورت پزشک و با مصرف داروهای خود به روزه‌داری اقدام کنند.




میرکریمی ادامه داد: این بیماران باید غذای خود را با آرامش مصرف کرده و خوب بجوند، از غذاهای سنگین و پرچرب و همچنین دیرهضم نیز باید خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان افرادی که از بیماری‌های معده رنج می‌برند باید از مصرف غذاهای تند، نوشابه‌های گازدار، قهوه و کاکائو پرهیز کنند و در مقابل غذاهایی که به صورت کبابی است یا با روغن زیتون، یا با سماق مصرف کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.