راز طول عمر سوزانا موشات در 116 سالگی!
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

این تصویر مربوط به جشن تولد 113 سالگی خانم سوزانا موشات است که چندی پیش، یعنی 3 سال بعد از این جشن تولد، در 116 سالگی درگذشت و رکورد مسن ترین فرد جهان را به نام خود ثبت کرد. زندگی و مرگ او خیلی ها را به این فکر انداخت که چطور می توان در دنیای ماشینی امروز اینقدر عمر کرد و از مرز 100 سالگی گذشت؟ او قبل از مرگ خود، پرده از این راز برداشت و اعلام کرد خواب کافی، تغذیه سالم و پرهیز از سیگار و الکل، مهم ترین رازهای طول عمر او بوده است.




خواب کافی

اولین نکته ای که سوزانا موشات به آن اشاره کرد، داشتن خواب کافی به عنوان کلید طول عمر بود. بهتر است بدانید تحقیقات روی بیش از هزار خانم 72 تا 85 ساله از سراسر جهان نشان داده خواب کمتر از 4 ساعت در طول شب می تواند طول عمر افراد را کم کند. کمبود خواب با افزایش هورمون استرس در بدن همراه است. بالارفتن سطح هورمون استرس در بدن هم عوارضی مانند افزایش قند و کلسترول خون در پی دارد که هر دوی این موارد می توانند فرد را در معرض ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی و مرگ و میر ناشی از آن قرار دهند.

به علاوه، کم خوابی با افزایش وزن و عوارض ناشی از آن مانند دیابت و فشار خون بالا هم همراه است که هر دوی این موارد می توانند به شدت سلامت سیستم قلبی- عروقی را تحت تاثیر قرار دهند. از این رو، به تمام افراد توصیه می شود برای حفظ سلامت خود، حداقل 6 ساعت خواب شبانه داشته باشند.


عدم استعمال سیگار

خانم موشات به این نکته هم اشاره کرده بودند که در تمام طول زندگی شان، لب به سیگار نزده اند. بد نیست بدانید براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود 6 میلیون نفر در جهان، جان خود را در اثر استعمال سیگار از دست می دهند. 5 میلیون از این افراد، خودشان سیگاری هستند و متاسفانه، 1 میلیون نفر از آنها را افرادی تشکیل می دهند که به طور مداوم در معرض دود سیگار قرار دارند.

ابتلا به سرطان و عفونت ریه، شایع ترین دلیل مرگ و میر سیگاری هاست. سرطان های لب، دهان و کولون کنار سایر سرطان های ارگان های دستگاه گوارشی، از دیگر دلایل اصلی مرگ و میر افراد سیگاری در جهان است.



مصرف مرتب میوه ها و سبزی های تازه

یکی دیگر از رازهای طول عمر مردم ژاپن، مصرف انواع میوه ها و سبزی های تازه و رنگی است. این مواد غذایی دارای بالاترین سطح از ویتامین ها و املاح هستند و می توانند با تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن، خطر ابتلا به بیماری های ویروسی و عفونی را به شدت کاهش دهند. آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزی های تازه با خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را هم کاهش می دهند و احتمال افزایش طول عمر را بالا می برند.





استفاده از کلاه لبه دار و عینک دودی

سوزانا مشوات، عادت به استفاده مدام از کلاه آفتابگیر و عینک دودی داشت است. کلاه آفتابگیر لبه دار که لبه آن حداقل 7.5 سانتی باشد، می تواند به عنوان نوعی ضدآفتاب فیزیکی عمل کند و جلوی تابش مستقیم نور آفتاب به پوست صورت را بگیرد. همین کار، شانس برخورد اشعه های مضر نور خورشید با پوست و احتمال ابتلا به کشنده ترین نوع سرطان پوست، یعنی ملانوما را به شدت کاهش می دهد.

بد نیست بدانید تنها 2درصد از انواع سرطان پوست، ملانوما هستند اما 75 درصد از افراد مبتلا به ملانوما در اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست می دهند. عینک دودی نیز یکی از بهترین محافظان چشم در برابر اشعه های مضر نور خورشید است و استفاده از آن به خصوص در روزهای آفتابی، توصیه می شود.



پرهیز از مشروبات الکلی

سوزانا موشات، مصرف نکردن نوشیدنی های الکلی را هم راز دیگری برای حفظ سلامت و طول عمر خود عنوان کرده است. براساس آخرین آمارهای سازمان بهداشت جهانی، سالانه 3.3 میلیون مورد مرگ در اثر نوشیدن مشروبات الکلی در جهان گزارش می شود که این رقم، حدود 6 درصد از کل مرگ های جهان است. نوشیدن مشروبات الکلی با تاثیر منفی مستقیمی که بر سیستم گوارشی می گذارد، می تواند ابتلا به سرطان کبد، از کار افتادن کبد و سرطان سایر ارگان های دستگاه گوارش و مرگ ناشی از آنها را همراه داشته باشد.




عادت به مصرف ماهی

از این 3 عادت خوب خانم موشات که بگذریم باید بگوییم ژاپن، تقریبا بیشترین تعداد 100 ساله ها را بین کشورهای مختلف داشته است. آیا می دانید راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟ ژاپنی ها عادت به مصرف مداوم انواع ماهی های چرب دارند. ماهی های چربی مانند سالمون، ساردین، قزل آلا و خال مخالی، حداقل 3 تا5 مرتبه در هفته در برنامه غذایی مردم ژاپن قرار می گیرند. این ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و می توانند با ایجاد انعطاف در عروق خون، باعث بهبود خون رسانی و اکسیژن رسانی به اندام ها شوند و سلامت سیستم قلبی- عروقی را هم حفظ کنند.

به علاوه، امگا 3 موجود در ماهی های چرب، به بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در دوران سالمندی هم کمک می کند. بد نیست بدانید ژاپنی ها، عادت به سرخ  کردن عمیق ماهی ندارند و آن را به صورت سوشی، بخارپز یا کمی تفت داده می کنند و به همین دلیل هم فایده بیشتری با خوردن این غذای دریایی به بدنشان می رسانند.



داشتن مراقب خانگی

همان طور که در بسیاری از عکس های به جای مانده از سوزانا مشاهده می شود، این خانم همیشه یک پرستار خانگی با خود همراه داشته اند. داشتن مراقب خانگی (که می تواند یکی از اعضای خانواده یا پرستار حرفه ای باشد) در سنین بالا، کمکی برای افزایش کیفیت و کمیت زندگی سالمندان است. البته پرستاران خانگی با مراقبت جسمانی و روانی از سالمندان، دادن به موقع داروهای آنها و رسیدگی کردن به اوضاع تغذیه و بهداشتشان، می توانند گام بزرگ و موثری در حفظ سلامت این افراد بردارند.



استفاده از لباس هایی با رنگ روشن

یکی دیگر از عادت های خوب خانم موشات، عادت به پوشیدن لباس هایی با رنگ های شاد و روشن بوده است. محققان آمریکایی به صراحت اعلام کرده اند استفاده از رنگ های شاد و روشن در محیط زندگی، کاری و پوشش افراد، می تواند خطر ابتلا به بیماری های روان شناختی مانند اضطراب، استرس و افسردگی را در بسیاری از افراد کاهش دهد.دور بودن از تنش های روانی و داشتن آرامش فکری نیز می تواند به عنوان عاملی برای حفظ سلامت روان کنار سلامت جسم و از رازهای طول عمر، مطرح باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395برچسب: سوزانا موشات ، طول عمر ، راز طول عمر ، مسن ترین ، جشن تولد ، 116 سالگی ،سیگار, :: 17:51 :: توسط : ........

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.