از مصرف اين داروها قبل از ورزش خودداري کنيد
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

اغلب داروها به دليل حساسيتي که ايجاد مي کنند و يا به دليل خواب آور بودن، نبايد در فاصله زماني کوتاه قبل از ورزش مصرف شوند. ما در اين مقاله اين قبيل داروها را به شما معرفي خواهيم کرد.
داروهاي ضد افسردگي

اين دسته از داروها که مانند بسياري از داروهاي ديگر خواب آور هستند، باعث ايجاد تغييرات شيميايي در مغز شده و سبب ثبات و بهبود خلق و خوي، خستگي و خواب آلودگي به ويژه در طول چند هفته اول مصرف مي گردد و پيشنهاد مي شود قبل از ورزش استفاده نشوند.مي توانيد از پزشکتان بخواهيد دارويي تجويز کند که وزنتان را افزايش ندهد (يکي از عوارض جانبي برخي داروهاي ضد افسردگي افزايش وزن است) تا مجبور به انجام ورزش زياد نشويد، يا اينکه بخواهيد داروهايي جايگزين را تجويز کند.


مسدود کننده هاي گروه بتا  (Beta blockers)

از داروهاي مسدود کننده گروه بتا موقع ورزش کردن خودداري کنيد. اين گروه از داروها براي درمان بيماري هايي مانند فشار خون بالا استفاده مي شوند. همچنين براي مشکلاتي مانند گلوکوم (آب سياه چشم)، ميگرن و يا بيماري قلبي تجويز مي شوند. اين دسته از داروها، ضربان قلب را کاهش مي دهند، در حالي که ورزش موجب افزايش ضربان قلب خواهد شد. اين تداخل باعث خستگي و ناتواني سريع بدن مي شود. اگر ناچار به ورزش کردن هستيد از پزشک خود بخواهيد از داروهاي جايگزين استفاده کند. استفاده از آنتي هيستامين ها قبل از ورزش موجب کاهش هوشياري مي شود


داروهاي ضد درد

داروهاي ضد درد نيز جزء داروهايي هستند که نبايد قبل از ورزش استفاده شوند. داروهاي ضد درد اصلي شامل دو نوع زير هستند:

الف- استامينوفن که براي کاهش درد استفاده مي شود.

ب- ايبوپروفن که براي کاهش درد و تسکين ورم و التهاب مصرف مي شود.

داروهاي ضد درد و ضد التهاب ديگري از قبيل موترين، آسپيرين و ناپروکسن نيز وجود دارند که در صورت تداخل با ورزش، باعث احتباس مايعات به خصوص در قسمت فوقاني کليه مي شوند که خود باعث فشار آمدن به سيستم قلبي عروقي مي گردد.


آنتي هيستامين ها

خواب آلودگي از عوارض جانبي آنتي هيستامين ها، مخصوصا انواع قديمي مانند بنادريل و کلرتريپلون است. اين داروها منجر به جلوگيري از توليد هيستامين از سلول هاي ايمني بدن در تماس با آلرژن ها مي شود. آلرژن ها موادي هستند که باعث ايجاد آلرژي يا حساسيت مي گردند، مانند ميوه هايي مثل خربزه و گوجه فرنگي، برخي داروها ، گرده گل ها و ....
اگر در هنگام ورزش مثلا دويدن از اين داروها استفاده کنيد، موجب کاهش هوشياري، قدم برداشتن نادرست، زمين خوردن و در نهايت جراحت مي شود.داروهاي آنتي هيستامين جديدتري در داروخانه ها وجود دارد، از جمله Claritin  , Alegra  و  Reactin-  که مانند داروهاي قديمي تا اين حد خواب آور نيستند. با اين حال اگر ترجيح مي دهيد از همان داروهاي قديمي استفاده کنيد، با فاصله ي زماني بيشتري از زمان ورزش کردن، آنها را مصرف کنيد.


منبع : tebyan.net

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.