چرا در زمان استرس شيريني جات مي خوريم؟
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

محققان دانشگاه کاليفرنيا ديويس چگونگي توانايي قند در کاهش استرس (برخلاف شيرين‌کننده‌هايي مصنوعي مانند آسپارتام) و نهايتا جلوگيري از مصرف بي‌رويه حاصل از آن را مورد بررسي قرار دادند. اين بررسي در ژورنال غددشناسي باليني و متابوليسم منتشر شد و نشان داد هورمون استرس کورتيزول در زناني که دو هفته ساکاروز (يا همان قرص قند) خورده بودند، کاهش يافت.

وقتي از آنها خواسته شد تعدادي مسئله رياضي انجام دهند، سطح کورتيزول آنها نسبت به زناني که آسپارتام خورده بودند، به مقدار کمتري کاهش يافت. در مرحله بعد از مغز اين زنان عکسبرداري MRI صورت گرفت و محققان پي بردند قند فعاليت استرس را در هيپوکامپ کاهش مي‌دهد. هيپوکامپ بخشي در مغز است که مسئول تنظيم دماي بدن، تشنگي، گرسنگي،‌ خواب، ريتم شبانه‌روزي،‌ حالت، ميل جنسي و هورمون‌ها است.

قند يک کربوهيدرات ساده است، يعني به سرعت در بدن تجزيه مي شود و باعث مي شود فرد براي پر کردن جاي خالي آن قند بيشتري بخواهد. به گفته محققان، چرخه استرس- قند تکرار مي‌شود تا عادت الگوهاي خوردن بد را شکل دهد. اختلالات اضطراب مزمن مسئله‌اي در حال افزايش در آمريکايي‌ها است و شايد به همين خاطر مردم به مصرف بي‌رويه قند در غذاها و نوشيدني‌ها روي آورده‌اند.

سال گذشته 77 درصد آمريکايي‌ها گفتند مرتب علائم استرس را دارند. تغذيه ضعيف اولين دليل ايجاد استرس است و اين در افرادي که مقدار زيادي کافئين، غذاهاي فراوري شده يا قند تصفيه شده، که همگي رژيمي ناکافي هستند،‌ مصرف کردند، ديده شد. محققان هشدار مي‌دهند که قند نبايد به عنوان راهي براي کاهش اضطراب استفاده شود. مسلما خوردن مقدار زياد قند به کاهش ميزان استرس در طولاني‌مدت کمک نمي‌کند. کاترين جنر، رئيس کمپين «فعاليت عليه قند»، گفت: داشتن رژيم غذايي سالم اثري مثبت در سلامتي جسمي و رواني دارد.

دانشگاه سينسيناتي،‌ 10 سال پيش نتايج مشابهي را در موش‌هاي آزمايشگاهي گرفته بود و ديده شده بود که مصرف قند به موش‌ها در غلبه بر شرايط سخت کمک مي‌کند. اما محققان پي بردند شيرين‌کننده مصنوعي ساخارين نيز استرس را کاهش مي‌دهد، ولي اثر آن به اندازه قند نيست. اين حقيقت که قند بيشتر از شيرين‌کننده‌هاي مصنوعي استرس را کاهش مي‌دهد، نبايد باعث شود مردم براي کاهش استرس به قند پناه ببرند. در واقع بايد براي کاهش استرس از خوردن خوراکي‌هاي حاوي کافئين و پرچربي و قند،‌ پرهيز کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.