شاخص تا يک سال ديگر به مرز رواني خود مي رسد/سهام در ايران 25 سنت شده
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

به گزارش لايو بورس به نقل از خبرگزاري فارس، وي با اشاره به تجربه 13 سال حضور خود در بازار هاي مالي بزرگ دنيا ، گفت: علم تکنيکال به عنوان تخصصي که نقاط ضعف و قوت بازارسهام در دوره هاي کوتاه مدت را بررسي و شکوفا مي کند، همواره مورد توجه سرمايه گذاران قرار مي گيرد. اين در حالي است که پيش بيني وضعيت بازار سهام در آينده بر اساس الگوهاي بلندمت تنها با تجربه ميسر بوده و ابزارهاي علمي متناسب به خود را طلب مي‌کند.

اين استاد دانشگاه از رکود دو سال اخير بازار سرمايه سخن گفت و افزود: شايد در تاريخ ايران طولاني ترين دوره رکود در دو سال گذشته تجربه شد، هر چند که براي اين رکود دلايل توجيهي اقتصادي عنوان مي شد، اما اکنون بايد به دلايل منطقي اين رکود عميق تر هم باشد، چرا که با وجود لغو تحريم ها ،مخارج کشور به دليل سرمايه گذاري‌هاي بلند مدت از قبيل خريد هواپيما و غيره در حال افزايش است.

بنابراين در اين مرحله رشد نماگرهاي بورس بايد کاهش يابد چرا که آثار سرمايه گذاري ها در آينده محقق مي شود و براي دستيابي به خروجي و بازدهي نيازمند زمان است.

کني افزود:  بازار سهام به دليل اينکه دسترسي به عوامل توليد و تحقق بخشي آن در گذشته فراهم نبود و کشور به دليل آنکه نمي توانست عنان دخل و خرج خود در سرمايه گذاري ها را در دست گيرد به نوعي در « زندان توليد » فرو افتاده بود و رکود فرسايشي را تجربه مي کرد، اما اکنون با برداشته شدن محدوديت ها اين اميدواري بوجود آمده تا با ترکيب عوامل فردي و عقد قراردادهاي سرمايه گذاري در کنار ايجاد جايگاه مناسب کشور در حوزه هاي بين المللي، امکان توسعه اقتصادي و به تبع آن چشم انداز بازار سرمايه با دورنمايي روشن روبرو باشد.

وي ادامه داد: جامعه ايران هم اکنون شاهد توسعه روابط اقتصادي در حوزه هاي صنعتي همچون برق، حمل ونقل و ترابري است و اقدام هاي بنيادين فعلي باعث خواهد شد، نتايج سرمايه گذاري ها در سال هاي آينده محقق شود.

اين کارشناس برجسته بازار سرمايه با ارزيابي قيمت سهام در بورس ايران گفت: زماني قيمت دلار در برابر ريال ايران مبلغ 7 تومان بود و اکنون اين رقم به 3500 تومان رسيده است. بنابراين سرمايه گذاراني که سهام شرکت هاي قطعه ساز يا بانک ها و يا خودروسازها و ديگر صنايع بورسي را مي خرند با ارزيابي ارزان بودن اين دارايي ها به بازار ورود کرده‌اند، چرا که سهام در بازار سرمايه ايران از مفت هم ارزانتر است.

قيمت سهام اغلب شرکت هاي بورسي هم اکنون 50 سنت و در برخي شرکت ها قيمت هر سهم شرکت ها از 25 سنت تجاوز نمي کند. بنابراين در دنياي کوچک امروز ، سرمايه گذاران هوشمند مي دانند که سرمايه گذاري جديد بر سر خريد سهام 100 توماني که به 200 تومان افزايش يافته همچنان مفت است، زيرا در مقايسه با قيمت ،توزيع و هزينه تمام شده محصول در دنياي امروز عدد قابل توجهي نيست.

متخصص علوم تکنيکال در بازار سرمايه گفت: علم تکنيکال رابطه متناظر با مديريت صنعتي داشته و با علوم بنيادي و توسعه اقتصادي کشورها هم رابطه است.

بنابراين در اين رابطه فرهنگ سودآوري،سرعت عمل و مديريت کيفيت از اهميت بالايي براي تحليل برخوردار است. ازاينرو براي ترسيم يک چارچوب حرکتي و بررسي آثار آن از علوم تکنيکال و فاندامنتال بهره گيري مي شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.