بورس تهران یکشنبه مورخ 2 اسفند 94
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

ساعت 8 و 15 دقیقه: روز گذشته بازار بورس تهران یکبار دیگر نشان داد که شاخص کل به همان مقاومتی که در حوالی 78500 واحد برای آن در نظر گرفته بودیم، همچنان حساس است! البته این حساسیت فقط از روی نمودارها تخمین زده نشده بود و گروه لایوبورس از طریق روش های اقتصاد سنجی، مهمترین مقاومت شاخص کل را محدوده ای حوالی 78500 اعلام کرده بود! این محدوده مقاومتی در جایی قرار گرفته است که شاخص کل بعد از تغییر روند نزولی و در مسیر صعود، دقیقا در همین منطقه به خط رگرسیون برخورد میکند! البته این محدوده نیز فقط یک مقاومت است و در نهایت شکسته خواهد شد! ولی سخت تر از مقاومت های قبلی خواهد بود!! اما مهمترین نکته ای که در بازار امروز شاهد آن خواهیم بود و اشاره به آن خالی از لطف نیست، بحث نماد خساپا و خودرو است! روز گذشته همچنان شاهد تقاضای شدید خرید در نماد خساپا بودیم و این نماد تا انتهای بازار توانست صف خرید خود را حفظ کند در حالی که نماد خودرو، صف فروش سنگین داشت! بر این اساس، نماد خساپا اگر امروز کار خود را با مثبت 5 آغاز کند و نماد خودرو کار خودر را با منفی 5 آغاز کند، ارزش بازار این دو شرکت در حوالی 4700 میلیارد تومان، با هم برابر خواهد شد!! این نکته ظریف به این معنی است که یا نماد خساپا باید برای مدتی رشد خود را متوقف کند و یا اینکه نماد خودرو باید به رشد خود ادامه دهد!! پس با این حساب، کسانیکه نماد خساپا را خریداری نموده اند، ریسک سهامداری آنها در کوتاه مدت افزایش پیدا خواهد کرد!! روز گذشته در گروه بانکداری نیست شاهد تحرکات مثبتی بودیم و نماد وبملت با بیشترین حجم و ارزش معاملات در این گروه صدر نشین بود. در روزهای گذشته به ارزش این نماد و توجه به آن اشاره کرده بودیم! اما امروز بازار بورس تهران همچنان در غیبت تعداد زیادی نماد متوقف شده، بازگشایی خواهد شد. البته انتظار می رود از امروز، قطار بازگشایی نمادها آغاز شود و شرکت هایی که گزارش های تعدیلی خود را ارسال کرده اند، کم کم بازگشایی شوند. 

  ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز با تمرکز بر روی نماد خساپا ادامه پیدا کرد. توضیحات در این خصوص در کانال لایوبورس اطلاع رسانی گردید! امروز در حالی شاهد معاملات 439 میلیونی در این نماد بودیم که بلوک دوم این نماد مشتری نداشت! از مهمترین اتفاقات امروز، بازگشایی نماد خودروح بود که با رشد 70 درصدی در قیمت 210 تومان کشف قیمت شد. این در حالی بود که نماد اصلی در قیمت 309 تومان صف فروش داشت! در نتیجه معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با افت 320 واحدی به کار خود پایان داد. امروز نقدینگی خارج شده از خساپا، به سمت گروه پالایشگاهی رفت و با توجه به تحولات قیمت جهانی نفت، نمادهای این گروه که روزی منفی را شروع کرده بودند، در نهایت به صف های خرید رسیدند.

لایو بورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.